Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Painajaiset.

vituminaattori

Siis ei tämä tänne kai kuulu mutta täällähän voi puhua mistä vaan.

Niin mulla on siis painajaisia jotka on aina samantapaisia. Miten niistä pääsisin eroon? Ne on ahdistavia.

15

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäli painajaiset todella ovat ahdistavia ja ne haittaavat merkittävästi elämää, kannattaa hakeutua ammattiapuun.Voit mainita asiasta vaikka kouluterveydenhoitajalle, joka osaa ohjata sinut tarvittaessa jatkotutkimuksiin.

    • HeKeKee'd

      Mitä asioita painajaisissasi on?

    • Liittyvätkö ne painajaiset johonkin, mitä sinulle on tapahtunut? Tuollaiselle on todennäköisesti jokin syy, jonka hoitaminen luultavasti poistaa painajaisetkin.

      Toki voisit myös yrittää opetella hallitsemaan uniasi. Se tosin ei poista ongelman perimmäistä syytä, mutta ainakin helpottaa oloasi.

      • Miten unia hallitaan?


    • Toivottavasti joku tietää, minulla on sama ongelma.

    • Opi kyseenalaistamaan todellisuus. Aina, kun sinulle tapahtuu jotain todella ikävää tai epäuskottavaa, tai huomaat jonkin asian, joka esiintyy usein unissasi, kokeile hengittää nenän kautta samalla, kun pidät nenästäsi kiinni. Jos hengittäminen onnistuu, olet unessa. Tietenkään et aluksi tajua tehdä tätä unimaailmassa, mutta kun alat kyseenalaistaa todellisuuden automaattisesti tietyissä tilanteissa, siirtyy kyseinen tapa myös uniisi.
      Kun tajuat näkeväsi unta, voit herättää itsesi, tai parhaassa tapauksessa muuttaa unen positiiviseksi ja alkaa pitää hauskaa. Jos jostakin syystä et onnistu heräämään, voit ainakin lohduttautua sillä, että tiedät tapahtuman olevan vain unta.
      http://hoyhensaaret.info/index.php?sivu=selkounet

      Mutta edelleen: jatkuville painajaisille, etenkin samanlaisina toistuville, on luultavasti selitys jossain todellisen elämän ongelmassa, kuten liiassa stressissä, tai jossakin traumaattisessa kokemuksessa.

      • Siis niinkö, että kun jokin asia on samalla tavalla oikeassa elämässäni kuin painajaisessa, hengitän nenän kautta pidellen samalla nenää tukittuna?

        Jos taas näen painajaista (luulen, että vakiopainajaiseni esiintyvät syvässä REM-vaiheessa), olen täysin tiedoton enkä tajua hengittämisestä mitään.

        Eikä kun nyt tajusin.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Siis niinkö, että kun jokin asia on samalla tavalla oikeassa elämässäni kuin painajaisessa, hengitän nenän kautta pidellen samalla nenää tukittuna?

        Jos taas näen painajaista (luulen, että vakiopainajaiseni esiintyvät syvässä REM-vaiheessa), olen täysin tiedoton enkä tajua hengittämisestä mitään.

        Eikä kun nyt tajusin.

        Minä katson aina kättäni. Jos siihen ilmaantuu ylimääräisiä sormia, olen unessa.


    • Ei ne mun elämää merkittävästi haittaa. Nukkumaanmeno vain ahdistaa hieman.
      Siis niissä unissa joudun aina pakenemaan jotain.
      Unienhallinta kuullostaa hyvältä.
      Kiitti vastauksista kaikille. kerron sitten toimiko.

    • Joskus kauan sitten opettelin että aina kun tulee pelottava tilanne suljin silmäni ja avasin ne jolloin uneni päättyi, mutta unenhallitseminen on hauskempaa kuin herääminen.

    • Muistin sitten että tännekkin piti tulla.

      Kahtena ensimmäisenä yönä sain selkounen mutta sen jälkeen ei ole onnistunut. Painajaisia on nyt harvemmin mikä on hyvä juttu.
      Ei kukaan täällä minua kai muista mutta palasin kun kerran lupasin.

      • Minä ainakin muistan sinut.


    • papusalaatti

      Auttaisiko joku minuakin? sillä minullakin on ongelmia:
      Näen järkyttäviä painajaisia Titanicista, Aku-Ankasta, Teletapeista ja muumeista.
      (Sekoitettuna.)

    • papusalaatti

      onko täällä ketään? KARKIT TAI HENKI!

      • Eivätkö vituminaattorille annetut neuvot vaikuta hyviltä? Valitettavasti ainakaan minä en osaa auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe