Jos sammut suihkuun ja aiheutit vesivahingon, niin kerro että sait sairaskohtaukse tai liukastuit ja menit tajuttomaksi.
Huoltomies ei saa kommentoida humalatilaasi esm.. isännöitsijälle, muussa tapauksessa voit haastaa hänet oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Poliisi ei tule sinua puhalluttamaan, vaikka taloyhtiön hallitus sellaista vaatisikin.
Humalatilasta ei saa mitään todisteita :)
- Jos esimerkiksi ravintolaillan jälkeen menet suihkuun, nukahdat lattiakaivon päälle ja aiheutat vesivahingon, kotivakuutus korvaa sinulle irtaimistosi tärveltymisen ja sen vastuuvakuutusosa naapureille ja taloyhtiölle aiheuttamasi vahingon. Humalatilan vuoksi et saa täysiä korvauksista, vaan niistä vähennetään esimerkiksi kolmannes.
- Jos sen sijaan saat suihkussa sairaskohtauksen ja seuraukset ovat samat kuin edellä, kotivakuutuksesi voi korvata irtaimistosi tärveltymisestä aiheutuvat kulut. Naapureillesi sen sijaan tilanne on ikävämpi. Vastuuvakuutuksen edellytyksenä on tuottamus, ja koska sairauskohtauksessa ei ole mitään moitittavaa, vakuutuksesta ei korvata muille aiheutuneita vahinkoja.
Taloyhtiön omat vakuutuksetkaan eivät yleensä korvaa tällaisia vahinkoja.
Tuolloin kukin osakkeen omistaja kärsii omat vahinkonsa.
Näin pääset tilanteesta maksamatta yhtään mitään :)
Ohje, jos sammut suihkuun
6
1442
Vastaukset
- Ollikorh
Vaikka poliisi kävisikin puhalluttamassa, eivät he saa kertoa puhallutuksen tuloksesta isännöitsijälle tai vakuutusyhtiölle, muuten he syyllistyvät yksityisyyden suojalain rikkomukseen ja virkarikokseen.
Tilanne olisi toinen, jos asiasta tehtäisiin rikosilmoitus.
Sen tekeminenhän ei taas onnistu, koska suomen rikoslaki ei pidä tapahtunutta rikoksena.
Eli pitäkää oikeuksistanne kiinni!- ********************,+-/
Hullut, älkää menkö kaatokännissä suihkuun
Älkääkä edes ostako kerrostalosta!
- Suihkuunsammunut
Toimii :)
- Suihkuunsammunut
Olin oikeudessa, kun sammuin kännissä suihkuun.
Taloyhtiölle lasku vesivahingosta 78 000 euroa.
Kerroin että pyörryin suihkussa.
Koska jäi epäilys, että olin saanut sairaskohtauksen, minun ei tarvinnut korvata mitään :-D
Taloyhtiö otti lainan korjauksiin, kun mikään taloyhtiön vakuutus ei korvannut :-D
Siinähän osakkaat makselevat vastikkeissaan lainaa pois :-D- PäivänVitsi
Ja tämä tarina on varmasti tosi.
Salli mun nauraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289