Maksulliset työharjoittelut

harjoitteluala

Moniin ammattikorkeakoulututkintoihin kuuluu osana työharjoittelu. Työharjoittelusta ei yleensä makseta palkkaa, mutta nykyisessä työtilanteessa näiden palkattomienkin harjoittelupaikkojen saaminen on vaikeaa. Jollei työharjoittelupaikkaa saa, ei koulusta voi valmistua ja opinnot voivat jäädä suorittamatta loppuun.

Ratkaisuna tähän ennenpitkää syntyy maksullisia työharjoittelupaikkoja. Yritys siis ei maksa harjoittelijalle palkkaa, vaan päinvastoin harjoittelija maksaa yritykselle että saa olla harjoittelemassa vaaditun ajan. Maksullisia harjoittelupaikkoja voivat tarjota olemassaolevat yritykset, mutta ennenpitkää syntyy myös yrityksiä joiden toiminta on ainoastaan tarjota maksullisia harjoittelupaikkoja.

Miten paljon olisitte valmiita maksamaan yrityksille että saisitte suorittaa työharjoittelun? Rahoitus harjoitteluun järjestyy esim. opintolainan kautta. Millä alalla olisi eniten kysyntää tälläisille maksullisille työharjoittelupaikoille?

4

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wkdmå wn

      En penniäkään! Mihin lähteeseen viittaat, kun väität: "Ratkaisuna tähän ennenpitkää syntyy maksullisia työharjoittelupaikkoja."

      Naurettava väite mielestäni, työstä kuuluu maksaa korvaus ja jos se ei ole mahdollista, niin korkeakoulun tulee tukea harjoittelua, kuten yliopistoissa tehdään.

    • Velma

      Mä en maksaisi yhtään, koska se on työnantajan tehtävä maksaa mulle eikä mun niille. Mulle on kaikissa harjoittelupaikoissa maksettu siitä, että mä olen siellä töissä.

      • harjoitteluala

        Näitä maksuhalukkaita työnantajia ei vain nykyään juurikaan ole. Edes palkattomia harjoittelupaikkoja ei välttämättä ole tarjolla. Käytännön vaihtoehdoiksi jää siis joko maksulliset harjoittelupaikat tai opintojen keskeyttäminen harjoittelun puuttumisen vuoksi.


    • ammatinvalinta.....

      Miks maksaisin kun kaikista harjoitteluista on palkka kilissyt tilille. Inssi se vaan tienaa enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe