Ohlson 22

Potentiaalinen ostaja

Mitä mieltä ihmiset olette ko. veneestä ensimmäisenä veneenä? Ostaako vai eikö osta..? Tilavan näköinen on ainakin, näyttää vähän Guy 22:selta.. Kuinka pitkälle olette purjehtineet tämän kokoluokan veneellä?

7

3098

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ku seilaamaan

Ohlson 22 on hyvä vene aloittaa harrastus.Vene on vakaa ja helppo purjehtia.Sisällä ei ole seisoma korkeutta mutta muuten tilaa on kohtuullisesti.Itse aloitin harrastuksen ohlsonilla ja hyvät muistot jäi.

• Woody

Yhdyn edelliseen kommenttiin. Sisätilat ovat avarat johtuen sivukansien puuttumisesta ja lyhyt & leveä -konseptista. Rauhallinen peli jonka toki saa kallistelemaan kovalla tuulella, mutta siinä vaiheessa pitäisi herätä se pieni reivaaja töihin.

• Jussi
        Woody kirjoitti:

Yhdyn edelliseen kommenttiin. Sisätilat ovat avarat johtuen sivukansien puuttumisesta ja lyhyt & leveä -konseptista. Rauhallinen peli jonka toki saa kallistelemaan kovalla tuulella, mutta siinä vaiheessa pitäisi herätä se pieni reivaaja töihin.

Mulla tommonen oli vielä viime kesän ja oli kyllä mukava vene. Vankka tekonen ja toimiva sekä turvallinen. Ei erityisen nopea, mutta onko väliä! Pisin purjehdus jonka tein oli Espoosta Hankoon ja takas.

t. Jussi

ps. hommaan vielä samanlaisen itselleni!!

• herra
        Jussi kirjoitti:

Mulla tommonen oli vielä viime kesän ja oli kyllä mukava vene. Vankka tekonen ja toimiva sekä turvallinen. Ei erityisen nopea, mutta onko väliä! Pisin purjehdus jonka tein oli Espoosta Hankoon ja takas.

t. Jussi

ps. hommaan vielä samanlaisen itselleni!!

Seilailin aikoinaan 7 kesää O22:lla. Paatti toimi hienosti ja oli myös nopea kokoluokassaan. Kovempi vasta-aallokko vie vauhdin pois. Spinaakkerilla vaikea hallita yli 6m/s tuulessa.
        Kovimmassa kelissä oltiin Teilin selän ylityksellä, keskituuli Kumlingessa 16 m/s, puuskissa 20 m/s. Tukholmasta palatessa tuulta 14 m/s ja virsikirjasurffissa genuan kanssa nopeus yli 10 solmua.

• druitti

Omistan kyseisen veneen ja olen purjehtinut kyseisellä veneellä jo 18 vuotta. Parhaillaan olen purjehtinut sillä yli 3 viikkoa putkeen. Täydellinen ensiveneeksi. Turvallinen, helppokäyttöinen, tilava kokoisekseen ja helposti hallita.

• Anonyymi

Turvallinen ja vankka. Seisomakorkeus Tosin on sitloorassa. Kansi tasainen, joten voi seisoa tukevasti kuin omalla keittiönsä lattiallaan. Pulppiköli vie veneen rantautuessa kuin junan.
      Opin purjehtimaan Ohlsonilla 8v:n ajan. Suosittelen. Myötäyuulella nopea, vastatuulessa "läpsyttää".

• Anonyymi

Tietääkö joku, miten Maja Ohlsonin lopulta kävi? Veneen nimeähän ei saisi vaihtaa, koska se tietää uskomusten mukaan huonoa onnen.
      Olen kiitollinen tietoidoista. Todella. Rakastin Maijjaa eli Maja Ohlsonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe