Mitä mieltä ihmiset olette ko. veneestä ensimmäisenä veneenä? Ostaako vai eikö osta..? Tilavan näköinen on ainakin, näyttää vähän Guy 22:selta.. Kuinka pitkälle olette purjehtineet tämän kokoluokan veneellä?
Ohlson 22
7
3098
Vastaukset
- ei ku seilaamaan
Ohlson 22 on hyvä vene aloittaa harrastus.Vene on vakaa ja helppo purjehtia.Sisällä ei ole seisoma korkeutta mutta muuten tilaa on kohtuullisesti.Itse aloitin harrastuksen ohlsonilla ja hyvät muistot jäi.
- Woody
Yhdyn edelliseen kommenttiin. Sisätilat ovat avarat johtuen sivukansien puuttumisesta ja lyhyt & leveä -konseptista. Rauhallinen peli jonka toki saa kallistelemaan kovalla tuulella, mutta siinä vaiheessa pitäisi herätä se pieni reivaaja töihin.
- Jussi
Woody kirjoitti:
Yhdyn edelliseen kommenttiin. Sisätilat ovat avarat johtuen sivukansien puuttumisesta ja lyhyt & leveä -konseptista. Rauhallinen peli jonka toki saa kallistelemaan kovalla tuulella, mutta siinä vaiheessa pitäisi herätä se pieni reivaaja töihin.
Mulla tommonen oli vielä viime kesän ja oli kyllä mukava vene. Vankka tekonen ja toimiva sekä turvallinen. Ei erityisen nopea, mutta onko väliä! Pisin purjehdus jonka tein oli Espoosta Hankoon ja takas.
t. Jussi
ps. hommaan vielä samanlaisen itselleni!! - herra
Jussi kirjoitti:
Mulla tommonen oli vielä viime kesän ja oli kyllä mukava vene. Vankka tekonen ja toimiva sekä turvallinen. Ei erityisen nopea, mutta onko väliä! Pisin purjehdus jonka tein oli Espoosta Hankoon ja takas.
t. Jussi
ps. hommaan vielä samanlaisen itselleni!!Seilailin aikoinaan 7 kesää O22:lla. Paatti toimi hienosti ja oli myös nopea kokoluokassaan. Kovempi vasta-aallokko vie vauhdin pois. Spinaakkerilla vaikea hallita yli 6m/s tuulessa.
Kovimmassa kelissä oltiin Teilin selän ylityksellä, keskituuli Kumlingessa 16 m/s, puuskissa 20 m/s. Tukholmasta palatessa tuulta 14 m/s ja virsikirjasurffissa genuan kanssa nopeus yli 10 solmua.
- druitti
Omistan kyseisen veneen ja olen purjehtinut kyseisellä veneellä jo 18 vuotta. Parhaillaan olen purjehtinut sillä yli 3 viikkoa putkeen. Täydellinen ensiveneeksi. Turvallinen, helppokäyttöinen, tilava kokoisekseen ja helposti hallita.
- Anonyymi
Turvallinen ja vankka. Seisomakorkeus Tosin on sitloorassa. Kansi tasainen, joten voi seisoa tukevasti kuin omalla keittiönsä lattiallaan. Pulppiköli vie veneen rantautuessa kuin junan.
Opin purjehtimaan Ohlsonilla 8v:n ajan. Suosittelen. Myötäyuulella nopea, vastatuulessa "läpsyttää". - Anonyymi
Tietääkö joku, miten Maja Ohlsonin lopulta kävi? Veneen nimeähän ei saisi vaihtaa, koska se tietää uskomusten mukaan huonoa onnen.
Olen kiitollinen tietoidoista. Todella. Rakastin Maijjaa eli Maja Ohlsonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781