Skodan hankkiva tuijottaa hintaa

Eikö laatu merkitse mitään? Esimerkiksi Skodaa hankkivat julkisyhteisöt, joissa hinta on tärkein valintakriteeri, koska laatua ei oikein voida absoluuttisesti mitata. TCO on tosi huono Skodassa.

Esimerkiksi kävin Sitikkaa tarjoamassa Skodaan vaihdossa, niin väliraha oli 3000€ pienempi kuin esimerkiksi Pösöllä. On siinä mistä antaa alennusta.

16

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markkinointi myy

      Tyypillinen skodan ostaja on autoista täysin tietämätön henkilö, eläkeläinen, vasemmistolainen, tai sitten just joku julkisyhteisö

      VW yhtiö on maksanut testivoittoja, jotta niitä voisi käyttää poikkeuksellisen aggressiivisessa mainonnassa ja markkinoinnissa.

    • Prööt

      Kovasti teitä molempia skoda kuitenkin tuntuu kiinnostan, miksiköhän?

      • HYVÄ KYSYMYS.

        Trollilla ei ole siihen vastausta.


      • HYVÄ KYSYMYS. kirjoitti:

        Trollilla ei ole siihen vastausta.

        En tiedä trolleista, mutta minua jaksaa ihmetyttää markkinoinnin ja tehokkaan jakelun voima, mitä kaikkea voidaan myydä vähäväkisille.


      • Myyräntyötilastot
        landlord kirjoitti:

        En tiedä trolleista, mutta minua jaksaa ihmetyttää markkinoinnin ja tehokkaan jakelun voima, mitä kaikkea voidaan myydä vähäväkisille.

        Ylennätkö ihan itsesi trollien yläpuolelle "puolueettomana tarkkailijana"? Sopii sekin desantille.

        Se on se vähäväkisten diktatuuri, mikä avaa desantille tulevaisuudessa huimia näkymiä oman urakehityksen kannalta. Ehkäpä virkaauton takapenkille pääsee istumaan hän.


    • Näemmä näin

      Se on ku Shit'itikalla joutuu ajeeleen, niin tuo henkinen puoli kärsii.

      • Ihanko itse keksit?


      • Näemmä näin
        landlord kirjoitti:

        Ihanko itse keksit?

        Ei tarvi keksiä, sehän näkyy sinusta


    • lantalapsi ei tupakk

      Hintalaatusuhde on lyömätön, siinä se syy menestykseen. Skoda ei ole edes halvin, mutta saa rahalle hyvän vastikkeen, siinä se.

      • tupakkaa pakkaa

        Selitys on juurikin näin yksinkertainen. Siksi tuo "halpuus ja laaduttomuus" on näiden trollien perussisältö. Että "rahalla ostettuihin autotesteihin perustuva" autonvalinta osoittautuu jatkossa virheelliseksi. Ja ilkeilyä tällä aina yhtä käsittämättömällä poliittisella osastolla.

        Kaikkia ei voi huijata kaiken aikaa. Skodan suosio vain kasvaa.


    • Laatu merkitsee

      Johtuisko alhainen hyvitys siitä, ettei Sitikka oikein mene kaupaksi Skoda-liikkeessä. Pösö-liikkeessä paremmin. Kokeile sellaista liikettä, joka myy sekä Skoda että Sitikkaa, esim. Mäkelän Auto. Tai sitten todennäköisemmin siitä, että myynti käy niin hyvin, että on varaa kokeilla autokuumeesi suuruutta alhaisella tarjouksella.

      Laatu merkitsee hyvinkin paljon. Ei kuitenkaan niin paljon, että vastaavasta laadusta olisi halukas maksamaan kymmeniä tuhansia ylimääräistä. Ja laatu on todella vakuuttanut. Ei mitään teknistä ongelmaa ensimmäiseen sataan tuhanteen. Hauska kuunnella kahvipöytäkeskusteluja premiummerkkienkin ihmeellisistä ongelmista. Muutama vuosi sitten työkaverin käytti erästä laadukkaan tuntuista ranskalaista ylemmän tason autoa takuuaikana vähän väliä tarkastettavana. Mitä lie ongelmat olleet, mutta minulle merkitsee toimivuus enemmän kuin merkin kuviteltu maine.

      Ilmeisesti en ole Skodan tyypillenen omistaja. Autoasioita olen seurannut vuosikymmeniä ja tekniset asiat olivat pääaineenakin, vaikka en olekaan insinööri.

      • laadulla mennään

        Landlordin todellisista autokauppavierailuista en menisi luulemaan yhtään mitään...

        Laatua on kaikenlaista. Nissanin tekniikka oli kestävää, mutta kymmenessä vuodessa oli ruoste kovin jo esillä.

        306 Pösössä murtui 50 tkm:n aikana alustasta tukivarsia & vakaajatankoja, jarrut jumittivat, kytkinvaijeri katkesi, vesiletkut vuotivat, nitinää ja natinaa riitti. "Barbi-auto", totesi rouva, kun istuilämmittimen kytkimen osat jäivät käteen...

        Skodalla menee toistaiseksi hyvin...


      • ei laatua ollenkaan
        laadulla mennään kirjoitti:

        Landlordin todellisista autokauppavierailuista en menisi luulemaan yhtään mitään...

        Laatua on kaikenlaista. Nissanin tekniikka oli kestävää, mutta kymmenessä vuodessa oli ruoste kovin jo esillä.

        306 Pösössä murtui 50 tkm:n aikana alustasta tukivarsia & vakaajatankoja, jarrut jumittivat, kytkinvaijeri katkesi, vesiletkut vuotivat, nitinää ja natinaa riitti. "Barbi-auto", totesi rouva, kun istuilämmittimen kytkimen osat jäivät käteen...

        Skodalla menee toistaiseksi hyvin...

        Eikös sokotasta mene alapalloniveliä yms puslia solkenaan.Murroksetkin kuuluvat olevan heikkoa tekoa.tsi.n ja dsg helvetin kaikki jo tietävät.Nitinät j natinat jopa uliseva skoda kovalla rengasmelulla ei vakuuta laadullaan ketään.


      • laadulla mennään
        ei laatua ollenkaan kirjoitti:

        Eikös sokotasta mene alapalloniveliä yms puslia solkenaan.Murroksetkin kuuluvat olevan heikkoa tekoa.tsi.n ja dsg helvetin kaikki jo tietävät.Nitinät j natinat jopa uliseva skoda kovalla rengasmelulla ei vakuuta laadullaan ketään.

        "kuuluu olevan"? Eikös, eikö, eikös, eikös...........................................

        Minä kerron vain omista kokemuksista tai lähipiirissä todetuista. Pösöistä on lähipiirissä lisäksi kokemusta manuaali-laatikon hajoamisesta ja kovasta öljynkulutuksesta.

        Skodasta ei vastaavia ole tiedossa.


    • Tämä on nyt tässä

      Mikä hemmetin TCO? Länttilörtti yrittää TAAS näytellä älykköä.

      Poliisi-Skodat valittiin kuitenkin partioautoiksi ominaisuuksien perusteella ja testien jälkeen, siinä sitä laadun arviointia ihan riittävästi. Testaaminen on täysin ymmärettävää, sillä partioautoksi ei mikä tahansa rimpula kelpaa. Tietenkin hinta kilpailutetaan siinä samalla, joka selittää sen, että muut merkit ovat viime aikoina tehneet edullisempia tarjouksia poliisihallinnolle. Onhan siellä nähty jopa Avensiksia polliisiautona. (röhönauru).

      Että eiköhän tämäkin viestiketju voida nyt cloussata.

      • Kummallinen maku Suomen poliisilla, nimittäin keskisessä Euroopassa pösöt ja sitikat viranomaiskäytössä on arkipäivää, ja siellä ajokit ovat käytössä vuorilla, ruuhkissa, tiheissä kaupungeissa jne. Skodaa ei näy kuin itäblokissa ja Suomessa. Jos nyt aikuisten oikeesti katsotaan tätä, niin EU-alueella Skodan ja Sitikan tai Pösön keskinäistä vertailua voidaan kyllä tehdä ja tulos kyllä tiedetään.

        TCO:n ymmärtäminen ei perustu älyyn vaan kokemuksen kautta hankittuun tietoon. Mutta jos Skodalla ajaa, niin kaipa se älystä käy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe