Monitahoinen kysymys

ketäkiinnostaa?

Tämän ajatuksen olisi voinut laittaa kaikkiin ryhmiin, siis SonyEricsson, Nokia, Iphone ja muut kännykät, mutta laitan sen tähän.

Itse olen ostanut uuden kännykän aika tiuhaan.... nopeesti kelaa, niin vajaassa 20v aikaan on ollut varmaa 15 kännykkää. Vain pari kännykkää on ollut sellaisia jotka on vaihtunut laitteen toiminnan takia.... eka akun takun takia ja eka kosketusnäyttöpuhelin tahmeuden takia.....

En koskaa ole ostanut mitään yli 250 e kännykkää... Mutta kun katsoo noita myyntimiesten sivuja, niin tuntuu käsittämättölle, että joku Samsung S5 tai iphone5 myy niin kovia määriä vaikka hinta on luokkaa 500e... ja sit se, että ne vielä vaihtuu samossa käsissä tiuhaan uusiin.

Itse olen viimeisen 3v aikana vaihtanut puhelinta kolme kertaa. Eka kosketusnäyttö vaihtui tahmeuden takia 6kk jälkeen, toinen oli pääkäytössä 18kk ja nyt on ollut Sony n. 8kk..... Ajatus on kuiitenkin se, että pitäs kasvattaa luotoa ja käyttää tätä pidempään kuin montaa aiempaa.

Uskaltaisko toivoa, että jos puhelin ei hajoa fiisisesti, että tämä kestäisi muuten vaikka vuoteen 2018? Vai onko pelkkää märkää unta?

Onko yleensä järkeä elättää toivetta vai onko puhelimen vuotuinen vaihto perusteltua?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hidas puhelinta nopeutuu kun siihen palauttaa tehdasasetukset.

    • ketä kiinnostaa?

      Se hidas ja tahmea puhelin sai nopeutusta kuusakoskella parin vuoden ikäisenä, kun hankin siirsin aieman ykkäspuhelimen kakkoseksi. Ei vuonna 2011 saanut 80e hinnalla kunnon puhelinta.

    • lglglglglglgll

      ei todellakaan kannata ostaa mitään kallista samsungia tai applea itsellä on ollut nyt 6kk lg g2, joka makso 300€ ja vapuselle tiedoksi, että on muitakin keinoja nostaa laitten tehoja, kun asentaa cyanogenmod. Itsellä on kehittäjäasetuksissa animaatioiden skaalaus 0.5(norm1), joka nopeutta sovellusten välillä hyppimistä huomattavasti ja tietääkseeni toimii kaikilla puhelimilla joissa on nuo kehittäjäasetukset. Ja olen asentanut myös modatun kernelin, joten max cpu kellotaajuus on nyt 2.8ghz ja vähentänyt minimi taajuuksien volttimäärää, joten akunkesto on noin 3 päivää 7h näyttöajalla. Kyllä tää s5 ja nexus 5 laitteet vie 6-0 että... kyllä vanhasta puhelinmallista saa ussia nopeammankin.

    • On toki mutta muut keinot eivät tuo tehoa niin paljon kuin Cyanogenmod.

      • cm111111

        öö siis mitä vit cyanogenmod ei tuo tehoa yhtään se vain nopeuttaa käyttöliittymää ja on nopeempiakin romeja.


      • vapunen
        cm111111 kirjoitti:

        öö siis mitä vit cyanogenmod ei tuo tehoa yhtään se vain nopeuttaa käyttöliittymää ja on nopeempiakin romeja.

        Tuo se.


      • sfsfsg
        vapunen kirjoitti:

        Tuo se.

        tehoja tuo hardware, mutta rom voi nopeuttaa puhelinta. Esim. mulla on tossa g2:ssa käytössä mahdi rom ja ram käyttö idlenä 40% kun stock romilla se oli 80%


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe