Vaihtolava kuorma-auto??

Tuleva autoilija

Kun seurailee vaihto kuormureita, niin miksi lava-auton kohdalla pitää mainita "vaihtolava kuorma-auto"? Ei säiliö autoakaan mainita vaihtosäiliö kuorma-auto taikka tukki auton kohdalla "vaihtotukki kuorma-auto?
Onko kyseessä jokin vanhojen äijien jäänne sanonta vai mikä?

11

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://keskustelu.su

      Vaihtolava auto on sellainen, jossa sen lavan saa irti ilman ulkopuolisia työkaluja, joko laskemalla sen maahan, tai omille jaloilleen.

      Säiliöautoissa harvoin saa pelkkää säiliötä irti.

      Siinä syy

      • qeklnhkltrnhkltr

        vaan kyllä se nykyään alkaa oleen sillein päin että useammin se säiliö on irroitettavaa mallia kuin että se olisi kiinteänä autossa.


      • Kiinteä säiliökontti
        qeklnhkltrnhkltr kirjoitti:

        vaan kyllä se nykyään alkaa oleen sillein päin että useammin se säiliö on irroitettavaa mallia kuin että se olisi kiinteänä autossa.

        Kyllä suurempien öljyfirmojen ajossa olevat säiliöautot ovat lähes kaikki kiinteitä säiliöitä. On senverran nykyään elektroniikkaa laitteissa, optisesta pinnanvalvonnasta lähtien että kannattavampaa on rakentaa kalusto niin ettei säiliöitä vaihdella. Vaihdettavia säiliöitä on kyllä mutta väitän että määrällisesti vähemmän kuin kiinyeitä1 säiliöitä.


      • imppaaja
        Kiinteä säiliökontti kirjoitti:

        Kyllä suurempien öljyfirmojen ajossa olevat säiliöautot ovat lähes kaikki kiinteitä säiliöitä. On senverran nykyään elektroniikkaa laitteissa, optisesta pinnanvalvonnasta lähtien että kannattavampaa on rakentaa kalusto niin ettei säiliöitä vaihdella. Vaihdettavia säiliöitä on kyllä mutta väitän että määrällisesti vähemmän kuin kiinyeitä1 säiliöitä.

        Joo mutta kemikaaliajossa olevissa autoissa on usein kiilatappi kiinnitys,vaunuissa ei. Vetoautoja saattaa mennä 3-4 samoilla pytyillä niin vaihto on helppo.


      • ölmbgölemhöklwh
        Kiinteä säiliökontti kirjoitti:

        Kyllä suurempien öljyfirmojen ajossa olevat säiliöautot ovat lähes kaikki kiinteitä säiliöitä. On senverran nykyään elektroniikkaa laitteissa, optisesta pinnanvalvonnasta lähtien että kannattavampaa on rakentaa kalusto niin ettei säiliöitä vaihdella. Vaihdettavia säiliöitä on kyllä mutta väitän että määrällisesti vähemmän kuin kiinyeitä1 säiliöitä.

        no älähän nyt selitä omiasi kun et näy asiasta mitään tietävän. ne pinnan valvonnat, optiset ytet ja futurat ym. ovat kaikki siinä säiliössä kiinni eikä siellä mene mitään kauheita johto/letkunippuja säiliön ja auton välillä. öljyautot tehdään nykyään suurimmalta osin kiilatappikiinnityksellä juuri siitä syystä että ne purkit saadaan tarvittaessa nopeasti pois vaikkapa jonkun remontin takia. lisäksi alustan vaihto uuteen voidaan suorittaa muutamassa tunnissa vaikka tietokoneet ja muut härpäkkeet siirrettäisiin samalla uuteen autoon.

        alunperinhän nuo kiilatapit yleistyivät sen säiliön vaihtomahdollisuuden takia eli että vain säiliön ja kärrin vaihtamalla auto voitiin varustaa täysin eri tuotteen kuljetukseen. onpa sitä joskus noita "säiliösulkeisia" tullut suoritettua ihan päivittäinkin kun juitsarit eivät ole osanneet päättää että ajettaisiinko tänään erp:piä, raskastaöljyä vai oikein tipallekko pitäis lähteä.


      • 40389yghvqbö
        ölmbgölemhöklwh kirjoitti:

        no älähän nyt selitä omiasi kun et näy asiasta mitään tietävän. ne pinnan valvonnat, optiset ytet ja futurat ym. ovat kaikki siinä säiliössä kiinni eikä siellä mene mitään kauheita johto/letkunippuja säiliön ja auton välillä. öljyautot tehdään nykyään suurimmalta osin kiilatappikiinnityksellä juuri siitä syystä että ne purkit saadaan tarvittaessa nopeasti pois vaikkapa jonkun remontin takia. lisäksi alustan vaihto uuteen voidaan suorittaa muutamassa tunnissa vaikka tietokoneet ja muut härpäkkeet siirrettäisiin samalla uuteen autoon.

        alunperinhän nuo kiilatapit yleistyivät sen säiliön vaihtomahdollisuuden takia eli että vain säiliön ja kärrin vaihtamalla auto voitiin varustaa täysin eri tuotteen kuljetukseen. onpa sitä joskus noita "säiliösulkeisia" tullut suoritettua ihan päivittäinkin kun juitsarit eivät ole osanneet päättää että ajettaisiinko tänään erp:piä, raskastaöljyä vai oikein tipallekko pitäis lähteä.

        Kerrataan nyt kuitenkin vastaus kysymykseen

        Vaihtolava auto on sellainen, jossa sen lavan saa irti ilman ulkopuolisia työkaluja, joko laskemalla sen maahan, tai omille jaloilleen.

        Säiliöautoissa harvoin saa pelkkää säiliötä irti.

        Siinä syy


      • Täh, siis täh?
        40389yghvqbö kirjoitti:

        Kerrataan nyt kuitenkin vastaus kysymykseen

        Vaihtolava auto on sellainen, jossa sen lavan saa irti ilman ulkopuolisia työkaluja, joko laskemalla sen maahan, tai omille jaloilleen.

        Säiliöautoissa harvoin saa pelkkää säiliötä irti.

        Siinä syy

        Eikö kuitenkin säiliö autojen säiliöt ole jälkeenpäin asennettu? Eli tehtaalta tulee pelkkä alusta. Säiliö auton mennesstä vaihtoon on taas usein säiliö poistettu.
        Mitäs siihen sanot?


      • Niin, saahan jokaise
        Täh, siis täh? kirjoitti:

        Eikö kuitenkin säiliö autojen säiliöt ole jälkeenpäin asennettu? Eli tehtaalta tulee pelkkä alusta. Säiliö auton mennesstä vaihtoon on taas usein säiliö poistettu.
        Mitäs siihen sanot?

        Niin, saahan jokaisesta kuorma-autostakin sen kopin irti.

        Mutta nyt pääpointtina oli termi ILMAN TYÖKALUJA


      • Ota selkoa!
        Niin, saahan jokaise kirjoitti:

        Niin, saahan jokaisesta kuorma-autostakin sen kopin irti.

        Mutta nyt pääpointtina oli termi ILMAN TYÖKALUJA

        Koppi on usein kiiloilla ja irrotus jalustralle tapahtuu lankun pätkällä tai tiiliskivellä kolauttamalla kiiloja. Ei tarvitse työkaluja ja ei varsinkaan ILMA TYÖKALUJA, niitä käyttää korjaamot ja rengasliikkeet.


      • Tippa-Teppo
        ölmbgölemhöklwh kirjoitti:

        no älähän nyt selitä omiasi kun et näy asiasta mitään tietävän. ne pinnan valvonnat, optiset ytet ja futurat ym. ovat kaikki siinä säiliössä kiinni eikä siellä mene mitään kauheita johto/letkunippuja säiliön ja auton välillä. öljyautot tehdään nykyään suurimmalta osin kiilatappikiinnityksellä juuri siitä syystä että ne purkit saadaan tarvittaessa nopeasti pois vaikkapa jonkun remontin takia. lisäksi alustan vaihto uuteen voidaan suorittaa muutamassa tunnissa vaikka tietokoneet ja muut härpäkkeet siirrettäisiin samalla uuteen autoon.

        alunperinhän nuo kiilatapit yleistyivät sen säiliön vaihtomahdollisuuden takia eli että vain säiliön ja kärrin vaihtamalla auto voitiin varustaa täysin eri tuotteen kuljetukseen. onpa sitä joskus noita "säiliösulkeisia" tullut suoritettua ihan päivittäinkin kun juitsarit eivät ole osanneet päättää että ajettaisiinko tänään erp:piä, raskastaöljyä vai oikein tipallekko pitäis lähteä.

        Höpöhöpö. Kierros Porvoon tai Naantalin terminaaleilla kertoo kyllä ihan jotain muuta!


    • lavat vaihtuu

      Vaihtolava-auto on varustettu joko jalkalavojen ajamiseen tai sitten vaijeri- tai koukkuvaihtolavalaittein. Auton koko idea on siinä, että lavaa voidaan vaihtaa vaikka monta kertaa päivässä. Lava voidaan jättää asiakkaalle lastattavaksi/purettavaksi tai terminaaliin odottamaan jatkokuljetusta. Erilaisia lavoja voi myös vaihdella kuljetustehtävän mukaan tai lavarungolle on voitu rakentaa vaikka siirrettävä työmaakoppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1857
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1737
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1151
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      859
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      805
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      737
    Aihe