Vaihtolava kuorma-auto??

Tuleva autoilija

Kun seurailee vaihto kuormureita, niin miksi lava-auton kohdalla pitää mainita "vaihtolava kuorma-auto"? Ei säiliö autoakaan mainita vaihtosäiliö kuorma-auto taikka tukki auton kohdalla "vaihtotukki kuorma-auto?
Onko kyseessä jokin vanhojen äijien jäänne sanonta vai mikä?

11

1727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://keskustelu.su

      Vaihtolava auto on sellainen, jossa sen lavan saa irti ilman ulkopuolisia työkaluja, joko laskemalla sen maahan, tai omille jaloilleen.

      Säiliöautoissa harvoin saa pelkkää säiliötä irti.

      Siinä syy

      • qeklnhkltrnhkltr

        vaan kyllä se nykyään alkaa oleen sillein päin että useammin se säiliö on irroitettavaa mallia kuin että se olisi kiinteänä autossa.


      • Kiinteä säiliökontti
        qeklnhkltrnhkltr kirjoitti:

        vaan kyllä se nykyään alkaa oleen sillein päin että useammin se säiliö on irroitettavaa mallia kuin että se olisi kiinteänä autossa.

        Kyllä suurempien öljyfirmojen ajossa olevat säiliöautot ovat lähes kaikki kiinteitä säiliöitä. On senverran nykyään elektroniikkaa laitteissa, optisesta pinnanvalvonnasta lähtien että kannattavampaa on rakentaa kalusto niin ettei säiliöitä vaihdella. Vaihdettavia säiliöitä on kyllä mutta väitän että määrällisesti vähemmän kuin kiinyeitä1 säiliöitä.


      • imppaaja
        Kiinteä säiliökontti kirjoitti:

        Kyllä suurempien öljyfirmojen ajossa olevat säiliöautot ovat lähes kaikki kiinteitä säiliöitä. On senverran nykyään elektroniikkaa laitteissa, optisesta pinnanvalvonnasta lähtien että kannattavampaa on rakentaa kalusto niin ettei säiliöitä vaihdella. Vaihdettavia säiliöitä on kyllä mutta väitän että määrällisesti vähemmän kuin kiinyeitä1 säiliöitä.

        Joo mutta kemikaaliajossa olevissa autoissa on usein kiilatappi kiinnitys,vaunuissa ei. Vetoautoja saattaa mennä 3-4 samoilla pytyillä niin vaihto on helppo.


      • ölmbgölemhöklwh
        Kiinteä säiliökontti kirjoitti:

        Kyllä suurempien öljyfirmojen ajossa olevat säiliöautot ovat lähes kaikki kiinteitä säiliöitä. On senverran nykyään elektroniikkaa laitteissa, optisesta pinnanvalvonnasta lähtien että kannattavampaa on rakentaa kalusto niin ettei säiliöitä vaihdella. Vaihdettavia säiliöitä on kyllä mutta väitän että määrällisesti vähemmän kuin kiinyeitä1 säiliöitä.

        no älähän nyt selitä omiasi kun et näy asiasta mitään tietävän. ne pinnan valvonnat, optiset ytet ja futurat ym. ovat kaikki siinä säiliössä kiinni eikä siellä mene mitään kauheita johto/letkunippuja säiliön ja auton välillä. öljyautot tehdään nykyään suurimmalta osin kiilatappikiinnityksellä juuri siitä syystä että ne purkit saadaan tarvittaessa nopeasti pois vaikkapa jonkun remontin takia. lisäksi alustan vaihto uuteen voidaan suorittaa muutamassa tunnissa vaikka tietokoneet ja muut härpäkkeet siirrettäisiin samalla uuteen autoon.

        alunperinhän nuo kiilatapit yleistyivät sen säiliön vaihtomahdollisuuden takia eli että vain säiliön ja kärrin vaihtamalla auto voitiin varustaa täysin eri tuotteen kuljetukseen. onpa sitä joskus noita "säiliösulkeisia" tullut suoritettua ihan päivittäinkin kun juitsarit eivät ole osanneet päättää että ajettaisiinko tänään erp:piä, raskastaöljyä vai oikein tipallekko pitäis lähteä.


      • 40389yghvqbö
        ölmbgölemhöklwh kirjoitti:

        no älähän nyt selitä omiasi kun et näy asiasta mitään tietävän. ne pinnan valvonnat, optiset ytet ja futurat ym. ovat kaikki siinä säiliössä kiinni eikä siellä mene mitään kauheita johto/letkunippuja säiliön ja auton välillä. öljyautot tehdään nykyään suurimmalta osin kiilatappikiinnityksellä juuri siitä syystä että ne purkit saadaan tarvittaessa nopeasti pois vaikkapa jonkun remontin takia. lisäksi alustan vaihto uuteen voidaan suorittaa muutamassa tunnissa vaikka tietokoneet ja muut härpäkkeet siirrettäisiin samalla uuteen autoon.

        alunperinhän nuo kiilatapit yleistyivät sen säiliön vaihtomahdollisuuden takia eli että vain säiliön ja kärrin vaihtamalla auto voitiin varustaa täysin eri tuotteen kuljetukseen. onpa sitä joskus noita "säiliösulkeisia" tullut suoritettua ihan päivittäinkin kun juitsarit eivät ole osanneet päättää että ajettaisiinko tänään erp:piä, raskastaöljyä vai oikein tipallekko pitäis lähteä.

        Kerrataan nyt kuitenkin vastaus kysymykseen

        Vaihtolava auto on sellainen, jossa sen lavan saa irti ilman ulkopuolisia työkaluja, joko laskemalla sen maahan, tai omille jaloilleen.

        Säiliöautoissa harvoin saa pelkkää säiliötä irti.

        Siinä syy


      • Täh, siis täh?
        40389yghvqbö kirjoitti:

        Kerrataan nyt kuitenkin vastaus kysymykseen

        Vaihtolava auto on sellainen, jossa sen lavan saa irti ilman ulkopuolisia työkaluja, joko laskemalla sen maahan, tai omille jaloilleen.

        Säiliöautoissa harvoin saa pelkkää säiliötä irti.

        Siinä syy

        Eikö kuitenkin säiliö autojen säiliöt ole jälkeenpäin asennettu? Eli tehtaalta tulee pelkkä alusta. Säiliö auton mennesstä vaihtoon on taas usein säiliö poistettu.
        Mitäs siihen sanot?


      • Niin, saahan jokaise
        Täh, siis täh? kirjoitti:

        Eikö kuitenkin säiliö autojen säiliöt ole jälkeenpäin asennettu? Eli tehtaalta tulee pelkkä alusta. Säiliö auton mennesstä vaihtoon on taas usein säiliö poistettu.
        Mitäs siihen sanot?

        Niin, saahan jokaisesta kuorma-autostakin sen kopin irti.

        Mutta nyt pääpointtina oli termi ILMAN TYÖKALUJA


      • Ota selkoa!
        Niin, saahan jokaise kirjoitti:

        Niin, saahan jokaisesta kuorma-autostakin sen kopin irti.

        Mutta nyt pääpointtina oli termi ILMAN TYÖKALUJA

        Koppi on usein kiiloilla ja irrotus jalustralle tapahtuu lankun pätkällä tai tiiliskivellä kolauttamalla kiiloja. Ei tarvitse työkaluja ja ei varsinkaan ILMA TYÖKALUJA, niitä käyttää korjaamot ja rengasliikkeet.


      • Tippa-Teppo
        ölmbgölemhöklwh kirjoitti:

        no älähän nyt selitä omiasi kun et näy asiasta mitään tietävän. ne pinnan valvonnat, optiset ytet ja futurat ym. ovat kaikki siinä säiliössä kiinni eikä siellä mene mitään kauheita johto/letkunippuja säiliön ja auton välillä. öljyautot tehdään nykyään suurimmalta osin kiilatappikiinnityksellä juuri siitä syystä että ne purkit saadaan tarvittaessa nopeasti pois vaikkapa jonkun remontin takia. lisäksi alustan vaihto uuteen voidaan suorittaa muutamassa tunnissa vaikka tietokoneet ja muut härpäkkeet siirrettäisiin samalla uuteen autoon.

        alunperinhän nuo kiilatapit yleistyivät sen säiliön vaihtomahdollisuuden takia eli että vain säiliön ja kärrin vaihtamalla auto voitiin varustaa täysin eri tuotteen kuljetukseen. onpa sitä joskus noita "säiliösulkeisia" tullut suoritettua ihan päivittäinkin kun juitsarit eivät ole osanneet päättää että ajettaisiinko tänään erp:piä, raskastaöljyä vai oikein tipallekko pitäis lähteä.

        Höpöhöpö. Kierros Porvoon tai Naantalin terminaaleilla kertoo kyllä ihan jotain muuta!


    • lavat vaihtuu

      Vaihtolava-auto on varustettu joko jalkalavojen ajamiseen tai sitten vaijeri- tai koukkuvaihtolavalaittein. Auton koko idea on siinä, että lavaa voidaan vaihtaa vaikka monta kertaa päivässä. Lava voidaan jättää asiakkaalle lastattavaksi/purettavaksi tai terminaaliin odottamaan jatkokuljetusta. Erilaisia lavoja voi myös vaihdella kuljetustehtävän mukaan tai lavarungolle on voitu rakentaa vaikka siirrettävä työmaakoppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5310
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      2599
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      270
      2463
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2379
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1794
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      228
      1537
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      54
      1141
    8. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1066
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1063
    10. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      85
      1050
    Aihe