Köyhä kun olen , ajattelin ostaa aluksi 200 millisen 2.8 ilman vakaajaa, ja myöhemmin telejatkeen, onko mitään järkeä ?? Runko EOS 70 D . nykyinen ef-s 18-135 3.5-5.6 is stm
Valovoimaa !
9
249
Vastaukset
Muista hankkia myös tukeva tripod noiden lisäksi niin siitä se irtoaa.
- Sepi Susi
"Köyhä kun olen , ajattelin ostaa aluksi 200 millisen 2.8 ilman vakaajaa, ja myöhemmin telejatkeen, onko mitään järkeä ?? "
On.
Vakaaja on ylihinnoiteltu pissaliisojen leikkikalu.
Siitä ei kannata satoja euroja maksaa.Ehkä alkuun "Sepi Susi" mutta sen yleistyttyä sen hintaa nostava vaikutus on muuttunut marginaaliseksi.
Hyödyllinen se silti on monessakin tapauksessa, siis vakaaja optiikkaan asennettuna.
Sitten vielä toinen kysymys aiheeseen liittyen , paljoko valovoima esim. tässä tapauksessa 2.8 kärsii kun lisää 1.4 telejatkeen ?
Yhden aukon verran ja lisäksi väliin tulee lisää lasia joka hieman vaikuttaa kontrastiin ja erotteluun eikä yleensä parantavasti. Itse olen käyttänyt 300 mm F4 poutkea tuollaisella jatkeella ja saanut varsin kohtuullisia kuvia.
- kuvvailija
Riippuu linssin käyttötarkoituksesta. Jos tarvitset valovoimaa f/2,8 ja 200mm riittää polttoväliksi, niin hommaa vain tuo lasi. Jos taas pitäisit siinä aina kiinni jatketta, niin kannattaa miettiä, olisiko joku muu lasi järkevämpi hankinta. Esimerkiksi lintu- ja muuhun eläinkuvaukseen sekä esim. perhosten telemakroiluun suosittelisin 300mm f/4 -objektiivia. Se on halpa ja toimii myös 1,4-kertaistajan kanssa 420mm f/5,6 telenä.
- ddkjkdkkk
pasi-ahti kirjoitti:
Mikä tuon 300mm f/4 hinta ?
Googleta :D
- canonforever
on ja paljonkin huippu lasi halvalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1397648KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237091Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693623Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521383256Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092784Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442318- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261566Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457