Rakkaat palstalaiset - Mihin hakisitte näistä vaihtoehdoista ?

kyselijä

Hei

Olen hakemassa kuuteen yliopistokoulutukseen seuraavassa järjestyksessä. Olkaa ystävällisiä ja kertokaa teidän järjestyksenne näistä kuudesta vaihtoehdosta ja perustelkaa miksi valitsitte järjestyksen sellaiseksi. Minulla on nimittäin vielä hieman hakusessa lopullinen hakuvaihtoehto järjestys, mutta tässä se on tällä hetkellä. Kaikki hakukohteet on Turun yliopistoon.

1. Politiikan tutkimus = valtio-oppi - poliittinen historia

2. Terveystieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinto

3. Sosiaalitieteet = sosiaalipolitiikka / sosiologia / taloussosiologia

4. Kulttuurihistoria, Suomen historia ja yleinen historia

5. Folkloristiikka, kansatiede ja uskontotiede

6. arkeologia

Arvostaisin erittäin suuresti teidän mielipiteitänne!

13

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpa sulla lista

Lähes koko listasi koostuu vaihtoehdoista, joista on vaikea työllistyä. Kakkos ja kuutosvaihtoehdoista en tarkemmin tiedä, mutta nuo kaikki muut ovat sellaisia, joista ei valmistu mihinkään ammattiin. Ykkönen, nelonen ja viitonen lienevät pahimpia.

• Opintoluotsi

Listaasi voisi vielä lisätä:

7. Estetiikka

8. Teoreettinen filosofia

Silloin se olisi opiskelupaikkaa harkitsevalle täydellinen lista "Vältä näitä aloja, jos sinulla on aikomus työllistyä opintojesi jälkeen".

• ystäv

Kaikkiin kuuteen et pysty valmistautumaan millään pääsykokeisiin. Ja saattaapa niitä pääsykokeita olla samanaikaisestikin.

Pudota ensin pois vaihtoehdot 5 ja 6. Niistä et työllisty kuitenkaan. No, ehkä, jos sinulla on todellista paloa ja intohimoa niihin.

• Kivikova kohtalo

Joo, se akateeminen opiskelu ja loppututkinto on näiden kommenteissa esitettyjen aineiden osalta hienoa, niin kauan, kuin ollaan oltu muutama kuukausi työttöminä maistereina.

Työtönhän ei ole nykymaailmassa mitään, olitpa sitten vaikka akateeminen sellainen. Sana alkaa pian tuttavapiirissä levitä ja kohta monet eivät tule juttusille, eikä itsekään halua tuttujen kanssa jutella, kun kuulumisia vaihtaessa joutuisi aina toistamaan saman tarinan, että en ole missään...siis töissä.

• Kyselijä

Kiitos! Juuri tämmöisiä kommentteja hainkin. Itseasiassa olin poistanut / poistamassa näitä vaihtoehtoja juuri samoilla perusteilla mitä olitte ehdottaneet. Tässä onkin päivitetty tämänhetkinen lista, joka muuttuu jatkuvasti esimerkiksi teidän kommenttien vaikutuksesta. Olen valinnut sairaanhoitolinjan diakiksi nimenomaan sen vuoksi, koska alkupisteiden perusteella pääsisin melkein ainoastaan näihin paikkoihin kehnon lukiotodistukseni vuoksi. Olkaa ystävällisiä ja kertokaa kommentteja päivitetystä listasta.

1. Politiikan tutkimus = valtio-oppi - poliittinen historia ---- 1 hakukohde nimeltään politiikan tutkimus

2. Terveystieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinto

3. Sosiaalitieteet = sosiaalipolitiikka / sosiologia / taloussosiologia

4. Historia

5.sairaanhoito - diak pori - Sairaanhoitaja-diakonissakoulutus

6. Sairaanhoitaja diak helsinki - Sairaanhoitaja-diakonissakoulutus, Sairaanhoitaja (AMK)-diakonissa

• Yhteiskuntatieteilij

Valtio-opista ei todellakaan valmistu mihinkään ammattiin.

Koulutusta vastaavaa työtä koko Suomessa on tarjolla vain saman laitoksen tutkijoille. Ja tämä tarkoittaa sitä, että parhaassa tapauksessa yksi vuosikurssiltaan pääsee apurahatutkijaksi.

Tuo kolmosvaihtoehto on lähes yhtä surkea. Nelonen myös epäilyttää.

• oleeol

Minulla on se käsitys, että terveystieteiden maisterin koulutus on ihan ok... mutta vasta sen jälkeen kun sulla on ammatti takataskussa, toisin sanoen esim. sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan pätevyys. Muuten ei taida töitä löytyä

• Kyselijä

Kiitoksia, kun vahvistatte käsityksiäni.

• 5+17

Miten olisi yhdistetty sosiaalityö ja sosiaalipolitiikka? Varmasti löytyisi töitä

• Kyselijä

Varmasti, mutta olen realisti. En tule pääsemään sosiaalityön pääsykokeista sisälle. On niin äärettömän paljon hakijoita ja vähän paikkoja.

Kiitos vielä teille, jotka vahvistitte käsityksiäni vastauksillanne. Se osoittaa osaltaan tämän palstan hyödyn. Aion keskittyä koulutuksiin, joiden avulla tiedän saavani töitä. Eli sairaanhoitajan ja sosionomin koulutuksiin. Thanks.

• oleeol

Näistä kahdesta sairaanhoitajan koulutus on parempi, siis työllistää varmemmin. Ainakin täällä entisen Oulun läänin alueella on sosionomeja työttömänäkin. Mun käsitys on, että heidän työllisyystilanteensa on kuitenkin Etelä-Suomessa parempi kuin täällä.

• jjuupelis

Ei yliopiston ole tarkoituskaan olla mikään ammattikoulu. Jos haluat tutkijaksi tai opettajaksi, nuo ovat kaikki ihan hyviä aloja.

• Huomautan vain

Yliopiston käyneenkin soisi itse hankkivan elantonsa, ja mielellään hyödyntävän tässä suorittamiaan opintoja. Noilla aloilla tämän onnistuminen vaatii paljon keskinkertaista parempaa menestystä opinnoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe