Yksinkertaisia kysymyksiä, ja vastauksia

Ei mitään vaikeeta

Kuinka monta kastetta Raamattu tuntee?

Vastaus: Yhden ainoan

Onka se vauva/lapsikaste uskosta osattomalle lapselle papin suorittamana?

Vastaus: Ei

Miksä se sitten on?

Vastaus: Sellainen joka itsen kunkin itsensä syntiseki tunevan tulee ottaa, syntiensä anteeksi saamiseksi Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Apt.2:38-41 - kuten Pietari kehoittaa niitä tekemään jotka olivat saaneet piston sydämeensä, ja tulleet siis henkilökohtaiseen synnin tuntoonkin.

Onko olemassa siis anabaptismia, eli uusestikastamista mistä kirkot ja niiden tunnustuskirjatkin ankaran tuomitsevasti puhuvat.

Vastaus: Ei ole

Mistä sitten tämä toinen ja Raamatulle vieras kirkkojen kaste on kotoisin?

Vastaus: Mietippä sitä, että jos se ei ole Jumalasta eikä hänen sanansa asettama kenestä se sitten on?

59

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis kastetta ei saa aikaan ihmisen suu tai kädet, vaan Jumalan sana ja asetus. Siksi kaste on voimallinen ja tehoisa, vaikka kastaja olisikin epäuskoinen, emmekä kenenkään sydämeen näe.

• IsoP.

Kuolleella vedellä kastaminen on turhaa. Tarvitaan elävää vettä.

Vanhassa liitossa "elävä vesi" oli virtaava luonnon vesi, usein joen vesi, myös meri kävi tästä. Kraanavesi on myrkytettyä ja monella tavalla kuollutta vettä, joka ei olisi sopinut kaste vedeksi.

Uudessa liitossa "elävä vesi" on Pyhä Henki.

• Jumalan sana tekee veden eläväksi vedeksi, oli se kaivosta tai mistä vaan.

• IsoP.
        weha kirjoitti:

Jumalan sana tekee veden eläväksi vedeksi, oli se kaivosta tai mistä vaan.

Heh. Kuvittelu on huipussaan. Mikä maailmasta on, se ei voi korvata sitä mikä tulee taivaasta. Vain vihollinen yrittää huijata ihmisiä sillä tavoin.

Jumala puhuu Henkensä antamisesta taivaasta eikä vesi temppujen tekemisestä. Ei Jeesuskaan tehnyt kaivo vedestä "elävää vettä", vaikka siihen Hänellä oli huippu hetki, vaan sanoi: "joka käyttää kaivon vettä ei muutu, mutta joka saa minun antamaa elävää vettä taivaasta uudesti syntyy".

• Eximus

Vastaus: Balttislaisuudesta.

• Kuinka monta kastetta Raamattu tuntee?
      Raamattu tuntee vain yhden kasteen (Ef.4). Jumalan tekemänä liittona kaste on myös aina Jumalan puolelta voimassa, vaikka kaikki ihmiset olisivat valheellisia.

Vaikka lapsenakastettu olisi luopunut, ja saa palaamisen armon, ei hän tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista.

• perin outoa

Taas Weha kumoaa omaa oppiaan!

Aikaisemmin Weha on opettanut, että eihän ihminen voi itse tehdä mitään pelastuksensa eteen. Miten hän voi palata???
        Eikö kummien pitäisi kantaa hänet takaisin?

Wehalla tuo oppi muuttuu päivittäin.

Weha: "Jumalan sana tekee veden eläväksi vedeksi, oli se kaivosta tai mistä vaan"

Heitetäänkö tuo "elävä vesi" viemäriin tilaisuuden jälkeen? Tuleeko viemäristäkin elävä?

• jonglööri
        perin outoa kirjoitti:

Taas Weha kumoaa omaa oppiaan!

Aikaisemmin Weha on opettanut, että eihän ihminen voi itse tehdä mitään pelastuksensa eteen. Miten hän voi palata???
        Eikö kummien pitäisi kantaa hänet takaisin?

Wehalla tuo oppi muuttuu päivittäin.

Weha: "Jumalan sana tekee veden eläväksi vedeksi, oli se kaivosta tai mistä vaan"

Heitetäänkö tuo "elävä vesi" viemäriin tilaisuuden jälkeen? Tuleeko viemäristäkin elävä?

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei osaa erottaa lakia ja evankeliumia toisistaan vaaekoittaa ne kohtalokkaasti. Siksi hän kyselee noin typeriä. Koittakaa ymmärtää!

Ihminen ei voi tehdä mitään pelastuakseen. Jumala palauttaa ihmisen takaisin ja antaa uskon. Ihminen voi hylätä Jumalan muttei koskaan omin avuin valita Jumalaa.

Kastevesi ei ole elävää vettä kasteen jälkeen. Kasteessa Jumala toimii sanan kautta. Kasteen jälkeen taas vesi kaadetaan pois ja vesi on tavallista vettä.

Menhän pelvomaan mieluummin sitä Mariaasi kun esität täällä noin typeriä kysymyksiä.

• perin outoa
        jonglööri kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei osaa erottaa lakia ja evankeliumia toisistaan vaaekoittaa ne kohtalokkaasti. Siksi hän kyselee noin typeriä. Koittakaa ymmärtää!

Ihminen ei voi tehdä mitään pelastuakseen. Jumala palauttaa ihmisen takaisin ja antaa uskon. Ihminen voi hylätä Jumalan muttei koskaan omin avuin valita Jumalaa.

Kastevesi ei ole elävää vettä kasteen jälkeen. Kasteessa Jumala toimii sanan kautta. Kasteen jälkeen taas vesi kaadetaan pois ja vesi on tavallista vettä.

Menhän pelvomaan mieluummin sitä Mariaasi kun esität täällä noin typeriä kysymyksiä.

Joko sirkus on suljettu, kun ehdit piipahtaa tällä palstalla?
        Osaatko muitakin temppuja?

• IsoP.
        jonglööri kirjoitti:

jonglööri:

Vesi touhu on ihan turhaa, niinkuin sanoit "Jumala palauttaa ihmisen takaisin ja antaa uskon". Tämän Jumala tekee vaikka ihmistä ei olisi koskaan vedellä kastettu. Jumala haluaa kutsua ja uudestisynnyttää, ei sen toteutumiseen tarvita vesikasteella käyntiä.
        Ihminen on heti syntyessään hukassa koska ei ole syntynyt "paratiisiin", jossa ei olisi syntiä joka turmelee ihmisen.

• jonglööri
        perin outoa kirjoitti:

Joko sirkus on suljettu, kun ehdit piipahtaa tällä palstalla?
        Osaatko muitakin temppuja?

Menhän pelvomaan mieluummin sitä Mariaasi kun esität täällä noin typeriä kysymyksiä ja hauku muita!

• jonglööri
        IsoP. kirjoitti:

jonglööri:

Vesi touhu on ihan turhaa, niinkuin sanoit "Jumala palauttaa ihmisen takaisin ja antaa uskon". Tämän Jumala tekee vaikka ihmistä ei olisi koskaan vedellä kastettu. Jumala haluaa kutsua ja uudestisynnyttää, ei sen toteutumiseen tarvita vesikasteella käyntiä.
        Ihminen on heti syntyessään hukassa koska ei ole syntynyt "paratiisiin", jossa ei olisi syntiä joka turmelee ihmisen.

IsoP:

Ihminen toden totta tarvitsee uudestisyntymistä ja se tapahtuu kasteessa. Jumala voi antaa uskon ja uudestisynnyttää ilman kastettakin mutta meidät ttehätvämme ei ole miettiä sitä mitä Jumala voi tehdä, vaan tehdä niin kuin Hä on käskenyt. Siis kastaa ja opettaa

• simsalabi
        jonglööri kirjoitti:

IsoP:

Ihminen toden totta tarvitsee uudestisyntymistä ja se tapahtuu kasteessa. Jumala voi antaa uskon ja uudestisynnyttää ilman kastettakin mutta meidät ttehätvämme ei ole miettiä sitä mitä Jumala voi tehdä, vaan tehdä niin kuin Hä on käskenyt. Siis kastaa ja opettaa

Teilähän noita temppuja riittää!

Tuo vesitemppu on kyllä melkoista huijausta. Onko tuo "ttehätvmme" jokinlainen
        taikasana?

• IsoP.
        jonglööri kirjoitti:

IsoP:

jonglööri:

Mutta silloin vesikaste tulee turhaksi jos ilman sitä voi tulla uskoon? Eli ei "haittaa" vaikka ei kastaisikaan. Mua ei todellakaan haittaa.

Kun uudestisyntyminen on mahdollista ilman vettä ja niin se aina on, en tarvitse mitään muuta kuin Hengen.

• jonglööri
        IsoP. kirjoitti:

jonglööri:

Mutta silloin vesikaste tulee turhaksi jos ilman sitä voi tulla uskoon? Eli ei "haittaa" vaikka ei kastaisikaan. Mua ei todellakaan haittaa.

Kun uudestisyntyminen on mahdollista ilman vettä ja niin se aina on, en tarvitse mitään muuta kuin Hengen.

Jumala uudestisynnyttää kasteen kautta vedestä ja Hengestä. Pelastumme vain uskon ja kasteen avulla. Eli kaste ei ole turha vaikka uskoon voi tulla ilman sitäkin. Jos sinä et Herraa tarvi niin onnea vaan! Minä tarvin Herraa jä Hänen asettamaansa kastetta.

"Kun uudestisyntyminen on mahdollista ilman vettä"

Ei ole, kun se tapahtuu vedestä ja Hengestä. Pysytään sanassa.

• jonglööri
        simsalabi kirjoitti:

Teilähän noita temppuja riittää!

Tuo vesitemppu on kyllä melkoista huijausta. Onko tuo "ttehätvmme" jokinlainen
        taikasana?

Vesitemppu on Kristuksen asettama kaste. Jos Kristus on sinusta huijausta niin ei ole minnin asiani

Nyt mene palvomaan sitä Mariaa sairas trolli!

• IsoP.
        jonglööri kirjoitti:

Jumala uudestisynnyttää kasteen kautta vedestä ja Hengestä. Pelastumme vain uskon ja kasteen avulla. Eli kaste ei ole turha vaikka uskoon voi tulla ilman sitäkin. Jos sinä et Herraa tarvi niin onnea vaan! Minä tarvin Herraa jä Hänen asettamaansa kastetta.

"Kun uudestisyntyminen on mahdollista ilman vettä"

Ei ole, kun se tapahtuu vedestä ja Hengestä. Pysytään sanassa.

En tiedä oletko uudestisyntynyt. Uudestisyntynyt ei kyllä puhuisi noin, koska hänen silmänsä avautuvat näkemään Raamatun totuuden Hengen silmin.

Uudestisyntyminen ei kyllä tapahdu vesikasteessa. Se on suuri valhe ja eksytys, jos joka niin sanoo. Jos pelastuksesi on vesikasteessa, niin en tiedä mikä Herra sinut "pelastaa".

Se on Jumalan ihme, että juuri uudestisyntynyt henkilö ymmärtää enemmän Raamattua, kuin sitä kymmeniä vuosia tutkinut uudestisyntymätön teologi.

• jonglööri
        IsoP. kirjoitti:

En tiedä oletko uudestisyntynyt. Uudestisyntynyt ei kyllä puhuisi noin, koska hänen silmänsä avautuvat näkemään Raamatun totuuden Hengen silmin.

Uudestisyntyminen ei kyllä tapahdu vesikasteessa. Se on suuri valhe ja eksytys, jos joka niin sanoo. Jos pelastuksesi on vesikasteessa, niin en tiedä mikä Herra sinut "pelastaa".

Se on Jumalan ihme, että juuri uudestisyntynyt henkilö ymmärtää enemmän Raamattua, kuin sitä kymmeniä vuosia tutkinut uudestisyntymätön teologi.

Minä tiedän että olen uudestisyntynyt koska olen kastettu ja uskossa Jeesukseen. Sinä et taida olla kun opetat oppia joka on vieras koko kristikunnalle. Ja on ollut vieras aina.

Uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa sanan kautta. Näin on seurakunta opettant alusta asti. Minun pelastukseni on kasteessa, siis Herrassa Kristuksessa joka sovitti syntini otti kasteessa minut luoksensa. Jos sinulla on toinen pelastaja kuin Jeesus niin onnea vaan. Turvaamista kasteeseen ja Kristukseen ei voida erottaa toisistaan sillä ne kuuluvat yhteen.

Uudestisyntynyt henkilö todella ymmärtää enemmän Raamattua. Siitä päättelen että sinä et ole uudestisyntynyt.

• evvk
        jonglööri kirjoitti:

IsoP:

ketähän sinäkin jumaloit

• IsoP.
        jonglööri kirjoitti:

Minä tiedän että olen uudestisyntynyt koska olen kastettu ja uskossa Jeesukseen. Sinä et taida olla kun opetat oppia joka on vieras koko kristikunnalle. Ja on ollut vieras aina.

Uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa sanan kautta. Näin on seurakunta opettant alusta asti. Minun pelastukseni on kasteessa, siis Herrassa Kristuksessa joka sovitti syntini otti kasteessa minut luoksensa. Jos sinulla on toinen pelastaja kuin Jeesus niin onnea vaan. Turvaamista kasteeseen ja Kristukseen ei voida erottaa toisistaan sillä ne kuuluvat yhteen.

Uudestisyntynyt henkilö todella ymmärtää enemmän Raamattua. Siitä päättelen että sinä et ole uudestisyntynyt.

Uudestisyntymistä ei tiedä siitä onko vesikastettu vai ei. Sen tietää sydämmessään, kun kohtaa henkilökohtaisesti Jumalan ja Raamatun selitys uudestisyntymisestä tulee ymmärretyksi ja se teksti vakuuttaa Jumalan kanssa kohtaamisen.

Uudestisyntyminen on pitkälle sama kuin rakastuminen. Et sinäkään katso maistraatista oletko naimisissa, jotta voisit sanoa olevasi rakastunut. Sen vain tuntee sydämmessään.

"Minä tiedän että olen rakastunut koska olen naimisissa", koska tämä tieto ja oppi löytyy kirkonkirjoista.

Tollaiselta kuulostaa puheesi. En ole kiinnostunut asioista joita jotkut on tehty iät ajat. Sillä ei ole mitään arvoa. Jos jonkun asian huomaa turhaksi, silloin pitää muuttua eikä jatkaa samaa turhuutta.

Vesikaste ei ole se kaste mistä Jeesus puhuu ja tekee, vaan se on Pyhän Hengen kaste.

Jeesus sanoi:"'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä."
        Tässä kerrotaan millainen on uudenliiton kaste, jonka toimittaa sanoja.

Minun pelastukseni on Jeesuksessa, jonka merkiksi olen saanut Hengen kasteena Hänen kauttaan. Syntynyt usko on minut liittänyt (kastanut) Kristukseen ja Hänessä osallisena olen saanut synnit anteeksi. En ole enää kuollut rikkomuksiini, vaan olen saanut iankaikkisen elämän. Olen siis syntynyt uudesti ylhäältä, Hengestä.

Turvaan yksin Kristukseen, en kasteeseen ja Kristukseen.

• jonglööri
        IsoP. kirjoitti:

Uudestisyntymistä ei tiedä siitä onko vesikastettu vai ei. Sen tietää sydämmessään, kun kohtaa henkilökohtaisesti Jumalan ja Raamatun selitys uudestisyntymisestä tulee ymmärretyksi ja se teksti vakuuttaa Jumalan kanssa kohtaamisen.

Uudestisyntyminen on pitkälle sama kuin rakastuminen. Et sinäkään katso maistraatista oletko naimisissa, jotta voisit sanoa olevasi rakastunut. Sen vain tuntee sydämmessään.

"Minä tiedän että olen rakastunut koska olen naimisissa", koska tämä tieto ja oppi löytyy kirkonkirjoista.

Tollaiselta kuulostaa puheesi. En ole kiinnostunut asioista joita jotkut on tehty iät ajat. Sillä ei ole mitään arvoa. Jos jonkun asian huomaa turhaksi, silloin pitää muuttua eikä jatkaa samaa turhuutta.

Vesikaste ei ole se kaste mistä Jeesus puhuu ja tekee, vaan se on Pyhän Hengen kaste.

Jeesus sanoi:"'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä."
        Tässä kerrotaan millainen on uudenliiton kaste, jonka toimittaa sanoja.

Minun pelastukseni on Jeesuksessa, jonka merkiksi olen saanut Hengen kasteena Hänen kauttaan. Syntynyt usko on minut liittänyt (kastanut) Kristukseen ja Hänessä osallisena olen saanut synnit anteeksi. En ole enää kuollut rikkomuksiini, vaan olen saanut iankaikkisen elämän. Olen siis syntynyt uudesti ylhäältä, Hengestä.

Turvaan yksin Kristukseen, en kasteeseen ja Kristukseen.

Vesikasteessa uudestisynnymme Jumalan sanan kautta joten siitä ja uskosta tiedämme olemmeko uudestisyntyneitä.

Uudestisyntymistä ei voi verrata rakastumiseen vaan tavalliseen syntymään. Muuten termi olisi "uudestirakastuminen" mutta Jumala tahtoo meidän löytävän analogian normaaliin syntymiseen koska termi on "uudestisyntyminen". Siinä siis Jumala hoitaa kaiken, syntyvä ei vaikuta syntymäänsä/uudestisyymäänsä pätkän vertaa. Se on kokonaan Jumalan teko. Ihmisen tahtomiset ja päättämsien eivät siihen liity.

Naimisiinmeno/rakastuminen on ihmisen teko, uudestisyntyminen Jumalan teko, siksi näitä ei voi verrata. Ja huomaan puheestasi sen, että jos Jumalan Sana ja sen kehoitukset eivät sinua miellytä, on syytä hylätä se.

Raamattu ei erottele vesikastetta ja Pyhän Hengen kastetta, vaan PH:n kaste liitetään vesikasteeseen jo vanhass testamentissa. Vesi ja Henki. Nämä kuuluvat yhteen myös uudessa testamentissa.

Kaste liittää meidät Kristukseen, ja uskolla Kristus otetaan vastaan. Muuta tietä ei ole. Olet syntynyt uudest Hengestä, mutta Jeesus sanoi uudestisyntymsien tapahtuvat "vedestä ja Hengestä". Huomaatko miten Jumalan Sana muuttuu sinun kirjoittelussasi?

Jos turvana ei ole SE Kristus, joka Raamatussa ilmoitetaan (vrt. jehovat ja mormonit) ja joka kasteessa meille annetaan, niin kysymys on omasta uskonnollisuudesta, ja mielikuvituksesta, ei Pyhän Hengen synnyttämästä ja Jumalalta peräisin olevasta uskosta. Kumpaa sinun uskosi on, niin siihen minun ei tarvitse ottaa kantaa,

• temppuilua
        jonglööri kirjoitti:

Vesikasteessa uudestisynnymme Jumalan sanan kautta joten siitä ja uskosta tiedämme olemmeko uudestisyntyneitä.

Uudestisyntymistä ei voi verrata rakastumiseen vaan tavalliseen syntymään. Muuten termi olisi "uudestirakastuminen" mutta Jumala tahtoo meidän löytävän analogian normaaliin syntymiseen koska termi on "uudestisyntyminen". Siinä siis Jumala hoitaa kaiken, syntyvä ei vaikuta syntymäänsä/uudestisyymäänsä pätkän vertaa. Se on kokonaan Jumalan teko. Ihmisen tahtomiset ja päättämsien eivät siihen liity.

Naimisiinmeno/rakastuminen on ihmisen teko, uudestisyntyminen Jumalan teko, siksi näitä ei voi verrata. Ja huomaan puheestasi sen, että jos Jumalan Sana ja sen kehoitukset eivät sinua miellytä, on syytä hylätä se.

Raamattu ei erottele vesikastetta ja Pyhän Hengen kastetta, vaan PH:n kaste liitetään vesikasteeseen jo vanhass testamentissa. Vesi ja Henki. Nämä kuuluvat yhteen myös uudessa testamentissa.

Kaste liittää meidät Kristukseen, ja uskolla Kristus otetaan vastaan. Muuta tietä ei ole. Olet syntynyt uudest Hengestä, mutta Jeesus sanoi uudestisyntymsien tapahtuvat "vedestä ja Hengestä". Huomaatko miten Jumalan Sana muuttuu sinun kirjoittelussasi?

Jos turvana ei ole SE Kristus, joka Raamatussa ilmoitetaan (vrt. jehovat ja mormonit) ja joka kasteessa meille annetaan, niin kysymys on omasta uskonnollisuudesta, ja mielikuvituksesta, ei Pyhän Hengen synnyttämästä ja Jumalalta peräisin olevasta uskosta. Kumpaa sinun uskosi on, niin siihen minun ei tarvitse ottaa kantaa,

Tuo on totta:
        "Jumala tahtoo meidän löytävän analogian normaaliin syntymiseen koska termi on "uudestisyntyminen"

Luonnossakin lapsi voidaan pestä VASTA SYNTYMISEN JÄLKEEN!!!
        Kastehan on "uudestisyntymisen peso"!

Luterilaiset koettavat synnyttää vauvan pesemällä!!!
        Vettä kuluu mutta mitään ei tapahdu.
        Melkoinen temppu!

• jonglööri
        temppuilua kirjoitti:

Tuo on totta:
        "Jumala tahtoo meidän löytävän analogian normaaliin syntymiseen koska termi on "uudestisyntyminen"

Luonnossakin lapsi voidaan pestä VASTA SYNTYMISEN JÄLKEEN!!!
        Kastehan on "uudestisyntymisen peso"!

Luterilaiset koettavat synnyttää vauvan pesemällä!!!
        Vettä kuluu mutta mitään ei tapahdu.
        Melkoinen temppu!

Ei uudestisyntynyttä tarvitse pestä kun hän on jo uusi luomus. Vanha ihminen pestään kasteessa vedellä je Hengellä ttä hän uudestisyntyy. Kaste on uudestisyntymisen peso, olet oikeassa.

Jumala synnyttää vauvan ja kenet tahansa ihmisen vedestä je Hengestä. Vettä kuluu ja paljon asioita tapahtuu. Ihminen sa uskon, uudestisyntyy, liittyy Kristukseen ja Hänen seurakuntaansa, saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen. Kaikki tämä Jumalan armosta. Melkoinen temppu, kieltämättä!

• IsoP.
        jonglööri kirjoitti:

Jopas nyt meni sulla vaikeaksi. Oletko nainen, kun veivaat asioita sillä tyylillä. Ei siinä mitään, osaan vaan vähän suhtautua eri tavalla kuin miehien kanssa yleensä.

Kyllä uudestisyntymisessä ja sen jäkeisessä yhteydessä on kyse rakkaudesta.

"Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä."

Raamattu puhuu toistuvasti ylkästä (Jeesus) ja morsiammesta (uudestisyntynyt). Kyllä tässä on selvä rakkaus suhde.

Kyllä Jeesus ainekin erottaa vesi ja Pyhän Hengen kasteen.
        "Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä."

Vanhassa testamentissa "vesi" on monesti vertauskuva Pyhästä Hengestä. Siinä mielessä ne on sama asia. Toinen on maallinen esikuva tulevasta taivaallisesta.

"Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle"

Tässä kerrotaan siitä Hengestä jonka olemme saaneet uskoontullessa. Vesi on elämän antaja, niinkuin Henki on elämän antaja. Kun siemen saa vettä otollisessa maaperässä se alkaa kasvaa. Samoin sanan siemen alkaa kasvaa Hengen vaikutuksesta otollisessa maaperässä.

"Kaste liittää meidät Kristukseen, ja uskolla Kristus otetaan vastaan. Muuta tietä ei ole. Olet syntynyt uudest Hengestä, mutta Jeesus sanoi uudestisyntymsien tapahtuvat "vedestä ja Hengestä". Huomaatko miten Jumalan Sana muuttuu sinun kirjoittelussasi?"

Edellinen on totta, mutta taidat ymmärtää "vedestä ja Hengestä" merkityksen väärin. Älä ala selittää että vesi tarkoitta "kastetta", koska se tarkoittaa "vettä". Jos väität sen tarkoittavan "kastetta", silloin kaikilla muilla on myös vapaus väittää mitä tykkää.

• jonglööri
        IsoP. kirjoitti:

Jopas nyt meni sulla vaikeaksi. Oletko nainen, kun veivaat asioita sillä tyylillä. Ei siinä mitään, osaan vaan vähän suhtautua eri tavalla kuin miehien kanssa yleensä.

Kyllä uudestisyntymisessä ja sen jäkeisessä yhteydessä on kyse rakkaudesta.

"Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä."

Raamattu puhuu toistuvasti ylkästä (Jeesus) ja morsiammesta (uudestisyntynyt). Kyllä tässä on selvä rakkaus suhde.

Kyllä Jeesus ainekin erottaa vesi ja Pyhän Hengen kasteen.
        "Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä."

Vanhassa testamentissa "vesi" on monesti vertauskuva Pyhästä Hengestä. Siinä mielessä ne on sama asia. Toinen on maallinen esikuva tulevasta taivaallisesta.

"Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle"

Tässä kerrotaan siitä Hengestä jonka olemme saaneet uskoontullessa. Vesi on elämän antaja, niinkuin Henki on elämän antaja. Kun siemen saa vettä otollisessa maaperässä se alkaa kasvaa. Samoin sanan siemen alkaa kasvaa Hengen vaikutuksesta otollisessa maaperässä.

"Kaste liittää meidät Kristukseen, ja uskolla Kristus otetaan vastaan. Muuta tietä ei ole. Olet syntynyt uudest Hengestä, mutta Jeesus sanoi uudestisyntymsien tapahtuvat "vedestä ja Hengestä". Huomaatko miten Jumalan Sana muuttuu sinun kirjoittelussasi?"

Edellinen on totta, mutta taidat ymmärtää "vedestä ja Hengestä" merkityksen väärin. Älä ala selittää että vesi tarkoitta "kastetta", koska se tarkoittaa "vettä". Jos väität sen tarkoittavan "kastetta", silloin kaikilla muilla on myös vapaus väittää mitä tykkää.

Taidat olla nainen kun et ymmärrä yksinkertaisia asioita

Uskossa ja uudestisyntyneenä ollaan kiintyneenä Jeesukseen, mutta itse uudestisyntymä tapahtumana ei ole sellainen, koska se on yksin Jumalan teko. Sitten tulee meidän rakkaus kun Jumala on tehnyt ensin jotain.

Jeesus ei erota vesikastetta ja Pyhän Hengen kastetta, vaan Johanneksen kasteen (joka on eri kuin kristillinen kaste) ja kristillisen kasteen.

Vanhasssa testamentissa on paljon vertauksia, mutta ei ole syytä yleistää kaikkea mahdlllista vertauskuviksi, jos siihen ei ole syytä. Vesi on elämän antaja ja se antaa uuden elämän, siis uudestisyntymisen Jumalan Sanan kautta.

En sano että vesi tarkoitta kastetta vaan että VESI TARKOITTAA VETTÄ! Tarviiko tämä enää mitään kummepia perusteluja ja spekulaatioita. Ja missä vesi ja Pyhä Henki ovat yhtä aikaa läsnä? Kasteessa, ei muualla. Vedestä ja Hengestä on ymmärretty kasteeksi alkukirkosta lähtien. Sinulla on siitä aivat oma, kristityille vieras tulkinta.

• Heitetäänkö tuo "elävä vesi" viemäriin tilaisuuden jälkeen? Tuleeko viemäristäkin elävä?

Ei tule viemäristä elävää, monestakin eri syystä. Vain ihmisellä on sielu, ei siis viemärillä tai millään muulla. Kasteen jälkeen, vesi on pelkkää vettä, siis ilman Jumalan sanaa ja lupausta...

• tutkippas!

Mutta jos tavallisesta vedestä voi tulla "elävää",jolla on ihmeellisisä ominaisuuksia, niin miksi ei myös viemäriputkista???
        Koskemalla putkeen saisi synnit anteeksi, aivan kuten katoliset uskovat, että koske-
        malla pyhimysten kuvia, voi saada pelastuksen.

Eikö Lutherin kirjoituksista löytyisi vahvistusta myös sille?

• kjiuyt65r43

HALOO!
      Ihmisyydelle on tärkeintä mitä JUMALA JA JEESUS LAIN JA OPPIEN MUKAAN OPETTAA.

Siis rikollisen kristinuskon herra jumalien opit väärennetyss raamatussa ovat perCstä.

• Uudestikastajat soosaavat lain ja evankeliumin kohtalokkaasti sekaisin. Jeesus on tehnyt puolestani ristillä ratkaisun, se riittää...

• täydennystä

Eipä taida Weha riittää.

Tarvitaan lisäksi vanhempien ratkaisuja ja kummien avittamista!!

• wgnrpg
        täydennystä kirjoitti:

Eipä taida Weha riittää.

Tarvitaan lisäksi vanhempien ratkaisuja ja kummien avittamista!!

"Tarvitaan lisäksi vanhempien ratkaisuja ja kummien avittamista!!"

Ainoa joka on tätä mieltä olet sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Kukaan muu ei ole sitä mieltä että pelastukseen tarvitaan kummeja. Tämäkin kertoo sen miten sotket lain ja evankeliumin.

• hjgftdr

SIVISTYNYT peseytyy jokapäivä mutta te saatanallisuuteen pakkokastetut haisette paskaisina koko elämännä valehtelevina sontaluukkuina.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

OPETTIKO JEESUS vai rikollinen kristinusko VÄÄRIN; VALITSE?

Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

• www.eroakirkosta

Kirkon uskovaiset olette kauheita.

Annoin elämäni Jeesukselle viime viikolla Saalemissa. Nyt menen kasteelle. koska minua ei ole uskossa olevana kastettu yhtään kertaa. Lapsena tehty kirkkoon kastaminen ei ole mun juttu. Hylkään sen.
      Erosin jo kirkosta.

• Nim. "täydennystä", sitä se ratkaisukristillisyys teettää, eli tekojen perkelettä.

Just, helluntailainen antaa elämänsä Jeesukselle, kansan lähetysläinen tekee uskon ratkaisun, Jeesus on tehnyt puolestani ratkaisun ristillä. Voin aina hyvällä omallatunnolla Jumalan edessä tunnustaa, etten ole tuota ratkaisua koskaan tehnyt, enkä tule sitä omaa ratkaisua koskaan tekemäänkään, sillä ratkaisunteko on perkeleestä. Uskonpuhdistuksen sanoma on tarpeen tänäänkin: "Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain töitä", niin me siis hylkäämme vapaantahdon opin kaikkinen eri muotoineeen, kirottuna harhana. Niin kuin pyhä Paavali sanoo, että vaikka enkeli taivaasta toisin julistaisisi, hän kirottu olkoot. "Niin me siis pidämme, että ihminen vanhurskautetaan, uskon kautta ilman lain töitä."

• pääpiru

Hyvä, hyvä Weha.

Koska minulla on paljon kiireitä, en ehdi johtaa kaikkia harhaan, joten olen iloinen että sinä toimit minun äänitorvenani ja koetat estää ihmisiä tekemästä parannusta.
        Saat sitten kerran siitä "lämpimän" palkan. Helvettinihän jäisi tyhjäksi, jos ihmiset
        tekisivät parannuksen.

Kiitos vie kerran tv Sielunvihollinen

• näinsemenee
        pääpiru kirjoitti:

Hyvä, hyvä Weha.

Koska minulla on paljon kiireitä, en ehdi johtaa kaikkia harhaan, joten olen iloinen että sinä toimit minun äänitorvenani ja koetat estää ihmisiä tekemästä parannusta.
        Saat sitten kerran siitä "lämpimän" palkan. Helvettinihän jäisi tyhjäksi, jos ihmiset
        tekisivät parannuksen.

Kiitos vie kerran tv Sielunvihollinen

Sielunvihollinen käyttää selvästi käänteistä psykologiaa, sillä hän on raivoissaan siitä että weha opettaa Raamatun oppia. Uudestikastajien kautta sielunvihollinen toimii

• vghjklöoäpå
        näinsemenee kirjoitti:

Sielunvihollinen käyttää selvästi käänteistä psykologiaa, sillä hän on raivoissaan siitä että weha opettaa Raamatun oppia. Uudestikastajien kautta sielunvihollinen toimii

väärennetyn raamatun opit kelpaa uskontunnustuksen kaltaisille uskovaisille mutta Jumalan ja Jeesuksen Lait jaopit kiellätte.

• hwenoråh
        vghjklöoäpå kirjoitti:

väärennetyn raamatun opit kelpaa uskontunnustuksen kaltaisille uskovaisille mutta Jumalan ja Jeesuksen Lait jaopit kiellätte.

Ihan rauhassa, sairas noitaroiviotrolli Matti Luder! Kukaan ei täällä ala kanssasi keskustelemaan! Mahtaa harmittaa! :DDDD

• lkjhgfd
        hwenoråh kirjoitti:

Ihan rauhassa, sairas noitaroiviotrolli Matti Luder! Kukaan ei täällä ala kanssasi keskustelemaan! Mahtaa harmittaa! :DDDD

Martti Luder/Luther on herra jumalasi ja sellaisen eksytys opin saanut olet!

herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Näiden rikoksien edustajana leuhkit nyt....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

Ja "tämän ajan rikollisuus" jotka tulee todistamaan rikollisuutta:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

• Ota vastaan armo

Jos en olisi tehnyt ratkaisua Jumalan puoleen, jo vuosia sitten, olisin vielä synneissäni matkalla kohti helvettiä. Nyt olen matkalla taivaaseen. Jeesus on kanssani.
      Hän on valinnut jokaisen ihmisen. Mutta evankeliumia julistetaan siksi, että ihmiset osaavat tulla sisälle tähän Hänen valintaansa. Ristillä on sovitettu kaikkien ihmisten synnit. Mutta Jumalan armo jää turhaksi ellei pelastusta oteta vastaan. Sen tähden:
      " Hänen työtovereinaan me myös kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä." 2 Kor. 6:1,2.
      Vastaan ottaminen ja ratkaisu on sama asia. Ilman ratkaisua ei kukaan ole sisällä Jumalan armossa. Niinhän Raamattu ed. m. kohdassa sanoo.
      Ja kun olet otytanut vastaan Jumalan armon, lähdet kasteelle Jeesuksen Nimeen, kuten Raamattu opettaa. Apt. 10:48.

• Puhtautta etsivä

Siinä oli oikea ote tähän asiaan.

• ratkaisu
        Puhtautta etsivä kirjoitti:

Siinä oli oikea ote tähän asiaan.

Mutta Wehan mielestä tuo "ratkaisu" on perkeleestä.

Onkohan hänellä kaikki kohdallaan?

Hänen mielestään se riittää, kun lapsen vanhemmat tekevät ratkaisun vauvansa
        puolesta.

• Siis minkä ratkaisun? Uskovaiset vanhemmat haluavat noudattaa Jeesuksen kutsua: "Antakaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä. Koska Jeesus ei enää elä maanpäällä, niin kuin tuolloin lihassa eli, viemme pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse:

Gal.3:27 "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

Pelastus on siis yksin armosta, yksin uskon kautta. Synergismi, eli lain ja evankeliumin sekoittaminen hyljätään ja jätetään uudelleenkastajille.

Joh.6:63 Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä

• näin se vaan on

Ai eikö luterilaisilla vanhemmilla ole lainkaan omaa ratkaisuvaltaa? Ovatko
        he robotteja?

Eikö tuo, että he HALUAVAT noudattaa kirkon määräyksiä, ole todiste siitä, että
        he tekevät ratkaisun. Usein sukulaisten painostuksesta.
        Ei asia kummene siitä miksikään, jos Weha laittaa päänsä pensaaseen.

Weha kopio nuo samat Raamatunkohdat jokaiseen vastaukseensa kuvitellen
        ilmeisesti, että ne tekisivät hänen kirjoituksestaan jotenkin oikeaoppisemman.

Valitettavasti mikään niistä ei viittaa pakolliseen vauvakasteeseen.

• näinseonoikein
        näin se vaan on kirjoitti:

Ai eikö luterilaisilla vanhemmilla ole lainkaan omaa ratkaisuvaltaa? Ovatko
        he robotteja?

Eikö tuo, että he HALUAVAT noudattaa kirkon määräyksiä, ole todiste siitä, että
        he tekevät ratkaisun. Usein sukulaisten painostuksesta.
        Ei asia kummene siitä miksikään, jos Weha laittaa päänsä pensaaseen.

Weha kopio nuo samat Raamatunkohdat jokaiseen vastaukseensa kuvitellen
        ilmeisesti, että ne tekisivät hänen kirjoituksestaan jotenkin oikeaoppisemman.

Valitettavasti mikään niistä ei viittaa pakolliseen vauvakasteeseen.

Luterilaiset vanhemmat HALUAVAT noudattaa Jeesuksen (jota kirkkokin noudattaa - toisin kuin uudestikastajalahkot) määräsytä kastaa ja opettaa. Miksi jättää kastamatta kun kaste on suuri lahja.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa kopio nuo samat vastaukset kaikkiin kohtiin

Mutta mikään ei auta, Raamattu ei tunne uudestikastetta. Vauvakasteen Raamattu tuntee.

• käännöskukkanen
        näinseonoikein kirjoitti:

Luterilaiset vanhemmat HALUAVAT noudattaa Jeesuksen (jota kirkkokin noudattaa - toisin kuin uudestikastajalahkot) määräsytä kastaa ja opettaa. Miksi jättää kastamatta kun kaste on suuri lahja.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa kopio nuo samat vastaukset kaikkiin kohtiin

Mutta mikään ei auta, Raamattu ei tunne uudestikastetta. Vauvakasteen Raamattu tuntee.

Totta.

Tässäkin kastettiin vain vauvoja, koska sitä ei ole nimenomaa kielletty:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen; sekä miehet että naiset."
        Ap 8:12

Raamatunkääntäjille on tullut virhe, kun muuttivat "vauva-"sanan "miehiin ja
        naisiin". Ja kasteet suoritettiin ennen Filippuksen julistusta!
        Voi voi noita kääntäjiä

• ngwpewgwe
        käännöskukkanen kirjoitti:

Totta.

"Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja

Voi voi noita kääntäjiä

Ahaa, sairas ja katkera uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on nyt sitä mieltä, että Raamatussa kastettiin pelkkiä vauvoja. Vastahan tämä Marianpalvoja sanoi että Raamatussa kastettiin suomalaisia. On tällä trollilla kyllä satuja!

Ja Raamatun kaikki kääntäjät ovat väärässä kun selvät kohdat lapsikasteen puolesta on jätetty Raamattuum vai?

On tämä trolli katkera ja sairas. Niin sairas!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• jhgfdew
        käännöskukkanen kirjoitti:

Totta.

Voi voi noita kääntäjiä

Paskajalkasille tietoa....

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

Kasteesta ei Jeesus opettanut tässäkään pelatuksen ehdoksi. Siis lisä todiste kastajien kasteoppeja vastaan.:
        Johannes 3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja siten Jeesus teoillaan osoitti raamatun ja raamatun tulkinnat vääräksi.

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

• kastettu
        jhgfdew kirjoitti:

Paskajalkasille tietoa....

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

Kasteesta ei Jeesus opettanut tässäkään pelatuksen ehdoksi. Siis lisä todiste kastajien kasteoppeja vastaan.:
        Johannes 3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja siten Jeesus teoillaan osoitti raamatun ja raamatun tulkinnat vääräksi.

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:

Et ole tullut pesemään minun jalkojani eli rikot vastaan Jeesuksen kristillisten lakia ja olet tuomion alainen. Ei hyvä hytky!

• kjhgfd
        kastettu kirjoitti:

Et ole tullut pesemään minun jalkojani eli rikot vastaan Jeesuksen kristillisten lakia ja olet tuomion alainen. Ei hyvä hytky!

Uskontunnuksen kaltaisilla on vaikea ymmärtää Jeesuksen antamaa ESIKUVAA!
        Joten
        kun/jos ihmistyisit niin et pilkkaisi Jeesusta ja Hänen oppia niin kuin teit!

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

Jos sinulla olisi Jumalan Valtakunnan kaltaisuutta jäljellä tai edes hiukan ihmisyyttä joka tuollaisessa aivopesu tunnustuksesta tulee esiin, niin kuin myös Jeesuksen opin pilkkaamisestas, niin häpeäisit törkeää Jeesuksen kohdistunutta vihaasi!
        Mieti, mitä pahaa Jeesus on sinulle tehnyt jotta sinulla on syytä vihata ja pilkata Häntä?!!!!

• huh tätä
        ngwpewgwe kirjoitti:

Ahaa, sairas ja katkera uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on nyt sitä mieltä, että Raamatussa kastettiin pelkkiä vauvoja. Vastahan tämä Marianpalvoja sanoi että Raamatussa kastettiin suomalaisia. On tällä trollilla kyllä satuja!

Ja Raamatun kaikki kääntäjät ovat väärässä kun selvät kohdat lapsikasteen puolesta on jätetty Raamattuum vai?

On tämä trolli katkera ja sairas. Niin sairas!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja tuon paksun tuuban päälle plussaat itse itseäsi !

mitä muuta osaat, kerro!

• huh tuota
        huh tätä kirjoitti:

Ja tuon paksun tuuban päälle plussaat itse itseäsi !

mitä muuta osaat, kerro!

Täysin asiaton kommentti sinulta,huh tätä! Siitä mitä kaikkea sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatusa osaa, en edes halua ajatella. Keskitytään me Raamattuun ja Jeesukseen eikä anneta katkerien trollien pilata tätä palstaa

• arto h.
        huh tuota kirjoitti:

Täysin asiaton kommentti sinulta,huh tätä! Siitä mitä kaikkea sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatusa osaa, en edes halua ajatella. Keskitytään me Raamattuun ja Jeesukseen eikä anneta katkerien trollien pilata tätä palstaa

ngwpewgwe puhuu täyttä asiaa. Pluussampa häntä itsekin!

• Nim, "käännöskukkanen", pätevät perustelut ovat Raamatussa toisaalla, ei justiin tuossa lainaamassasi sanoissa. Hyvin selvästi jo kasteen merkitys opettaa, että se kuuluu lapsillekin.

Ryövärin aikana ei kristillistä uudenliiton kastetta kaikille kansoille ollut olemassakaan, Vaan sen Jeesus sääti vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:19). Ennen tuota, Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3).

Ei ole hengellisesti kuollut ihminen robotti, kivi tai kanto, vaan hän on enemmän, hän vastustaa:

"ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta" (1.kor.3:5).

"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." (1.kor.2:14)

• terävä Sana

Tuo pitää paikkansa:
        ""Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." (1.kor.2:14)"

Luonnollinen ihminen tarvitsee aineellista todistetta uskolleen, kuten Weha ja
        kumppanit tarvitsevat vettä.
        Pyhä Henki ja Jumalan Sana eivät tarvitse materiaa, vaan:

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen, ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka, ja tunkee lävitse, siihen asti kuin se sielun ja hengen eroittaa, ja jäsenet ja ytimet, ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari,"

Siihen ei tarvita vettä!!!

• terävä Sana kirjoitti:

Tuo pitää paikkansa:
        ""Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." (1.kor.2:14)"

Luonnollinen ihminen tarvitsee aineellista todistetta uskolleen, kuten Weha ja
        kumppanit tarvitsevat vettä.
        Pyhä Henki ja Jumalan Sana eivät tarvitse materiaa, vaan:

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen, ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka, ja tunkee lävitse, siihen asti kuin se sielun ja hengen eroittaa, ja jäsenet ja ytimet, ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari,"

Siihen ei tarvita vettä!!!

Uudelleenkastajat näkyviä ihmeitä kaipaa ja noita eksytyksiä. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin" (2.Tim4:3-4).
        Kasteessa ei näy kuin halpa vesi ja Jumalan sanoja. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.

• m22nhgtr
        weha kirjoitti:

Uudelleenkastajat näkyviä ihmeitä kaipaa ja noita eksytyksiä. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin" (2.Tim4:3-4).
        Kasteessa ei näy kuin halpa vesi ja Jumalan sanoja. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.

Justiinsa... omien himojensa... kuten luterilaisuudessa tappajana, tapattajana, jopa seurakunnassa 7v lasta laumassa raiskaajina....:

Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

Ja "tämän ajan rikollisuus" jotka tulee todistamaan rikollisuutta:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

• outo jumala

Hauskoja nuo Wehan "järjenpäätelmät"!!
        Weha:
        "Ei ole hengellisesti kuollut ihminen robotti, kivi tai kanto, vaan hän on enemmän, hän vastustaa:
        "ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta" (1.kor.3:5). "

Toisinsanoen Weha on sitä mieltä, että tuo ihmisen "vastustaminen" on Jumalasta!!!!

Ompa Wehalla outo Jumala.

Meidän kristittyjen Jumalan rakkaus VETÄÄ IHMISIÄ PARANNUKSEEN!!!!
        Wehan Jumala panee vastustamaan??????

• Ja Jeesuksen Nimeen

Evankeliumia julistetaan siksi, että ihmiset osaavat tulla sisälle Hänen valintaansa.
      Ristillä on sovitettu kaikkien ihmisten synnit. Mutta Jumalan armo jää turhaksi ellei pelastusta oteta vastaan. Sen tähden:
      " Hänen työtovereinaan me myös kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä." 2 Kor. 6:1,2.
      Vastaan ottaminen ja ratkaisu on sama asia. Ilman ratkaisua ei kukaan ole sisällä Jumalan armossa. Niinhän Raamattu ed. m. kohdassa sanoo.
      Ja kun olet otytanut vastaan Jumalan armon, lähdet kasteelle Jeesuksen Nimeen, kuten Raamattu opettaa. Apt. 10:48.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      132
      2782
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2227
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      25
      1783
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1548
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1318
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      72
      1270
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1075
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      999
    10. 130
      954
    Aihe