Onko väärin, jos ihminen ei aikuistu? eikö pääasia ole, että hankkii töitä sekä kavereita eikä joudu viina- tai huumekierteeseen?
Mikä ihmeen aikuistuminen?
4
473
Vastaukset
- eagaehae
nimittäin kun on niin vaikeata sanoa mitä se aikuistuminen on, niin eikai siihen sitten ole vastausta. jos 100:lta ihmiseltä kysyttäisi mitä on aikuistuminen, tulisi pitkä lista eri asioita. ehkä näistä ne yleisimmin sanotut asiat ovat sitä aikuisuutta. tälläinen testi pitäisi tehdä...
- Muaah :)
Ei se väärin ole TODELLAKAAN, ihminen voi olla sellanen ku ite on, ei aina tarvi olla joku, esim:roikkuu baareissa...paitsi että eihän se sitä tarkoita ;D...oon itekkii vielä lapsi, mut koht ois aika astua aikuisten maailmaa, huume/viina kierteesee ei KANNATA joutuu...jollei sit oo jo ennestää nuorena alottanu...se on hölömöjen hommaa se...no työ ja kumppani on jo sitä ihan oikeeta :D:D:D...ihqa juttuu...joop ja kamut kelpaa!!!!
- aikuistumisen kynnyksellä
Itselleni aikuistuminen merkitsee vastuun ottamista itsestään ja tekemisistään.
Kesätyöt ovat mielestäni tärkeä aikuistumisprosessi. Siinä nuori saa ensi kosketuksen työelämään ja siihen miltä tuntuu kun voi käyttää omia rahojaan miten huvittaa - eikä toisaalta tarvitse olla kokoajan ruinaamassa vanhemmilta almuja.
Itse olen 20v mies ja olen käynyt kesätöissä 16 kesäsestä lähtien. Viime kesän asuin suurimman osan ajastani poissa kotoa kesätyöpaikallani opiskelukavereiden kanssa - ja hauskaa oli. Ajattelin parin vuoden sisällä muuttaa pois kotoa opiskelukampukseen.
Täysin aikuiseksi luulen kokevani itseni sitten kun minulla on vakituinen työpaikka ja pystyn elättämään itseni (ja ehkä tulevan perheenikin) ilman muiden taloudellista tukea. Toisaalta nykyinen työllisyystilanne on mitä on, joten ei kannata liikaa tuijotella näitä aikuistumiskriteerejä. Henkinen kasvu tulee siinä ohella. Aikuistumisessa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta tuskinpa kukaan haluaa jäädä pikkukakaraksi, jonka rahankäytön äiskä määrää. - dsadasadsads
sitten sinusta tulee aikuinen, kun huomaat ettet enää pysty siihen mihin pystyit alta parikymppisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862