Tästä keskustelin jo tuolla toisaalla, mutta ajattelin laittaa vielä tähän kaikkien nähtäväksi...
Eli itse syön tällä hetkellä jättiannosta B5-vitamiinia (10 grammaa päivässä). Kahteen viikkoon ei ole ollut naamassa näpyn näppyä, mutta lopullisen tuomion tehosta voin antaa myöhemmin. Ajattelin lähipäivinä pienentää annostusta, ehkä jatkossa syön pari-kolme tuhatta milligrammaa (2-3g) päivässä.
B5-vitamiinin puolestapuhujia löytyy paljon Internetin keskustelupalstoilta. Suomessa tämä taitaa olla aika huonosti tunnettu hoitomuoto, ja osasyinä voi olla esim. se, että ainetta on huonosti saatavilla ja se, että lääkärit tuntevat aineen huonosti.
Itse tilasin puhdasta jauhetta ulkomailta. Tullin tädin kanssa oli hieman ongelmia, mutta sain lähetyksen itselleni kuitenkin.
Mitä turvallisuuteen tulee, niin pahoja sivuvaikutuksia ei ole tiedossa, ja B5 on joka tapauksessa vesiliukoisena vitamiinina huomattavasti turvallisempi kuin esim. A-vitamiini tai sen johdannainen Roaccutan.
B5-vitamiini
4
1169
Vastaukset
- nainen22
Itse olen välillä kuurittanut itseäni "yliannostuksella" sinkkiä B6-vitamiinia, kun iho sitä vaatinut. Auttanut ainakin täällä, sivuvaikutuksena ainoastaan se, että olen huomannut ettei B-vitamiineja voi ottaa tyhjään vatsaan aamuisin -> oksettava olo.
Löysin ko. vinkin ajat sitten jostain luonnonmukaisen kauneudenhoidon kirjasta...- nainen22
Siis B5, ei B6. :)
- Nanna
Heipsis!!
Itsekin olen lukenut paljon erilaisista vitamiineista kivennäisianeista-->monet saaneet sitä kautta apua finneihinsä. Itseäni piinaa lähinnä leuan alueen patit, jotka todellakin ärsyttävät.
Onkohan tuo B5-vitamiini yhtä hyvä, jos se on ottaa purkista, eikä esim. jauheena, kuten Mikko_ mainitsit?- hcj
Mistä olet b5:sta tilannut, taidanpa itsekkin kokeilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062511Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938