Terve.
Lueskelin noita aikasempia ketjuja, mutta en saanut selvää vastausta. Eli missä tilanteissa saa käyttää nelivetoa ja mikä ero on fulltimessä ja parttimessä?
Jeepissäni siis näin:
-4wd Parttime
-4wd fulltime
-2wd
Eli mikä näiden 4wd ero on ja saako kumpaakaan käyttää normaaliajossa kuivalla tiellä?
Jeep Cherokee 4.0 Nelivedosta
2
208
Vastaukset
- Ex XJ
Siinä nelivedon valitsimessa lienee merkitty vihreällä tekstillä 4WD full time eli se päällä saa ajella kuivallakin kelillä.
Part time asennossa (valitsimessa keltaisin kirjaimin) on keskitasauspyörästön lukko päällä ja se rasittaa kovasti voimansiirron niveliä sulalla kelillä ajellessa.
Kojelaudassa lienee merkkivalotkin noille vihreänä ja keltaisena.- Cyde
4wd fulltime normaaliajossa, jossakin jeeppifoorumeilla vain varoiteltiin ettei saisi tuolla ajaa yli 85km/h nopeutta muuten alkaa rasittamaan paikkoja, tiedä sitten tuota mutta itsellä ei ole ollut tarvetta huristella kuin talvella nelikolla. Tietysti polttoaineen kulutus kasvaa myös nelikolla ajaessa.
Jos ei kokemusta noista niin käy ajan kanssa testailemassa kaikki vaihtoehdot läpi vaikka jossain hiekkamontulla vai vastaavassa mestassa, saa hyvin tuntuman kuinka eri vaihtoedot käyttäytyy ja mihin ne on tarkoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241600
- 1251134
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838