työkyvyttömyyseläkkeestä

JJJ Etelä-aho

Olen syntynyt 1966 ja aloittanut kokopäivätyöt 1989 22-vuotiaana. Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 2010 44-vuotiaana. Käsittääkseni eläke lasketaan sen mukaan, että olisin normaalisti työskennellyt 63-vuotiaaksi. Nyt eläkeuudistuksen tulossa voimaan osaako kukaan sanoa, miten se vaikuttaa vai vaikuttaako lainkaan eläkkeeseeni? Ainakin 1960-70-luvulla syntyneet ovat uutisten mukaan väliinputoajia. Mistä voisin saada tietoa, kun minulle ei tule oikein kirjeitäkään mistään?

5

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • treeetee

Ei sitä nyt noin lasketa herraparatkoon. Kyllä nyt kannattaa lukea se paperi jonka sieltä joka eläkkeesi maksaa. Eikä se muutos koske jo eläkkeellä olevia , jos koskee niin siihen viralliseen eläkeikään tulee pari vuotta lisää. Eläke lasketaan , esim minulla viidestä viimeisestä vuodesta. Soita ja käske lähettää tiedot kunhan päivittävät ne joskus tähän päivään.

• ei koske sua

Eläkeuudistus ei koske niitä, jotka ovat jo eläkkeellä. Muutoksia ei siis tule jo eläkkeellä oleville, onpa sitten minkä ikäinen hyvänsä.

• ppoiu

tai kuntoutustuella olevia.

• fghfghfg

Jos jää työkyvyttömyyseläkkeelle alle 50 v, niin 5 vuoden päästä eläkkeelle jäämisestä tulee joku kertakorotus eli nähtävästi sellainen olisi sinulle tulossa ensi vuonna. Määrästä en tiedä. selvitä asia maksajalta.

Tällä ei ole mitään tekemistä minkään uudistusten kanssa.

• juuu123

jäin 44 vuotiaana eläkkeelle, kertakorotus tulee voimaan saman vuoden
        tammikuussa, jolloin täyttäisin 50v. Kohdallani se merkitsee 11% korotusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1825
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1185
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      46
      1062
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      866
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      787
    Aihe