Olen syntynyt 1966 ja aloittanut kokopäivätyöt 1989 22-vuotiaana. Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 2010 44-vuotiaana. Käsittääkseni eläke lasketaan sen mukaan, että olisin normaalisti työskennellyt 63-vuotiaaksi. Nyt eläkeuudistuksen tulossa voimaan osaako kukaan sanoa, miten se vaikuttaa vai vaikuttaako lainkaan eläkkeeseeni? Ainakin 1960-70-luvulla syntyneet ovat uutisten mukaan väliinputoajia. Mistä voisin saada tietoa, kun minulle ei tule oikein kirjeitäkään mistään?
työkyvyttömyyseläkkeestä
5
203
Vastaukset
- treeetee
Ei sitä nyt noin lasketa herraparatkoon. Kyllä nyt kannattaa lukea se paperi jonka sieltä joka eläkkeesi maksaa. Eikä se muutos koske jo eläkkeellä olevia , jos koskee niin siihen viralliseen eläkeikään tulee pari vuotta lisää. Eläke lasketaan , esim minulla viidestä viimeisestä vuodesta. Soita ja käske lähettää tiedot kunhan päivittävät ne joskus tähän päivään.
- ei koske sua
Eläkeuudistus ei koske niitä, jotka ovat jo eläkkeellä. Muutoksia ei siis tule jo eläkkeellä oleville, onpa sitten minkä ikäinen hyvänsä.
- ppoiu
tai kuntoutustuella olevia.
- fghfghfg
Jos jää työkyvyttömyyseläkkeelle alle 50 v, niin 5 vuoden päästä eläkkeelle jäämisestä tulee joku kertakorotus eli nähtävästi sellainen olisi sinulle tulossa ensi vuonna. Määrästä en tiedä. selvitä asia maksajalta.
Tällä ei ole mitään tekemistä minkään uudistusten kanssa.- juuu123
jäin 44 vuotiaana eläkkeelle, kertakorotus tulee voimaan saman vuoden
tammikuussa, jolloin täyttäisin 50v. Kohdallani se merkitsee 11% korotusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984