MULLA ATOOPPINEN IHO JOKA TÄLLÄ HETKELLÄ IHAN "KORRPUNA" NIIN KUIVA JA KUTISEE,TUNTUU ETTEI MIKÄÄN AUTA.NEUVOKAA MUUT MILLÄ OOTTE SAANU ATOPIAANNE PAREMPAAN KUNTOON.TUNTUU ETTEN VOI EDES T-PAITAA PITÄÄ KUN "KORPPU" NIIN KAMALANA. PLEASE,ANTAKAA NEUVOJA!!!
AUTTAKAA
13
7495
Vastaukset
- Ato
10%:n koivuöljy. Ainakin se minulla auttoi. Saa tilaamalla numerosta 08-472260. Kokeile ainakin.
- oma apu paras apu
Yleensä atoopikot on hei tosi allergisia, monesti just koivulle. Et en suosittele mitään koivujuttuja, niistä voi saada monen kuukauden riesan.
- Niin myös
Oletkos tutustunut atopialiiton sivuilla oleviin vinkkeihin ja neuvoihin. Tässä linkki:
http://www.atopialiitto.fi/yhteystiedot/yhteystiedot.htm
Nykysin korostetaan pesua, bakteerit pestään iholta pois. Iho pitää pestä runsaalla vedellä, pesuaineena kosteusvoide, joka myös pannaan kosteaan ihoon, jolloin se ei välttämättä edes kirvele. Oletko kokeillut korppuihoon Helosania (antiseptinen) tai Tummelia.- Tyttö85
Mulle ainakin auttoi antioksidanttiklinikka:) siellä lääkäri otti testi ja mulla oli puutteita monista eri vitamiini/hivenaineista ja nyt olen syönyt vitamiineja/hivenaineita n.2kk ja tuloksia alkaa tulla!! ei tuu niin paljon enää ihottumaa=0) ja sitten syön pellavansiemenöljyä sekä kalaöljyä.
Tsemppiä! - dooris3
En voi suoralta kädeltä sanoa mikä on sulle paras ihovoide. Sen löydät kokeilemalla. Itse käytän Lipolania ja se on tähän asti sopinut hyvin. Markkinoilla on monia eri vaihtoehtoja esim decupal, dermisan, aqualan, helosan.
- Minä
Sun pitäisi saada oma keho toimimaan myös sisäisesti, jos pistät vaan voiteita , etkä välitä ravinnosta niin ei hyvä.
En tiedä mitä syöt , mutta aloita (ei tarvitse lääkärin lupaa) tiukempi ruokavalio:
pois kaikki sokerit , limut , valkoiset jauhot , pizzat etc..
Paljon kalaa , myös vitämiineja , kylmäpuristettuja öljyjä(rypsi parhaita) ja käy ehdottomasti jonkun lääkärin/naturopaatin luona , joka on erikoistunut muuhunkin kuin voiteiden antamiseen.
Monasti nämä ovat ns. elintasosairauksia , väärä ravinto =väärä suolistobakteeri kanta = huono tulos.
Pistä keho toimimaan ,niin varmasti olo kohenee silmissä.
Lue kirja nimeltä ,Voi Hyvin, Kirjoittanut Paavo Airola .Siitä pääset hyvään alkuun.- hamppuöljy
Minä-nimimerkki on oikeassa. Lisäisin tuohon listaan natriumglutamaatin, sillä se pahentaa ainakin itselläni ihottumaa.
Koivuöljy, kalaöljy, pellavansiemenöljy, kaikki ovat hyviä. Meillä tosin ainakin kalaöljyä ja helokkiöljyä paremmin on tehonnut hamppuöljy. Sitä saa luontaistuotekaupoista. Koivuöljyä en ole kokeillut ja pellavansiemenöljykokeilukin oli ehkä liian lyhyt, jotta voisin verrata sitä.
- atooppinen
Tässä on erittäin hyväksi kokemani voide/manteliöljy yhdistelmä. Apteekissa myytävä APOBASE oily voide(punainen tuubi)ja myös apteekista saatava manteliöljy. Tee näistä seos, elikkä ensiksi perusvoidetta, johon sekoitat sitten manteliöljyä. MANTELIÖLJYSTÄHÄN on kerrottu, että se auttaa ainakin kutisevaan kuivaan ihoon..lievittää ongelmia ja kyllä voin sanoa, että myös itselläni poisti korppuuntunutta ihottumaa. Tietenkin käytettynä päivittäin,jotta parantavia tuloksia alkaisi näkyä. Tästä voisi olla hyvä aloittaa. Varmaan tuota yhdistelmää vois kokella myös suihkun yhteydessä. Toi manteliöljyhän on paksuhkoa, joten hyvin kun sekoittaa voiteesseen ettei tule liian rasvaista.
Rauhassa ja ajan kanssa hyvä tulee.- Anna 10v
Karmeasta tilanteesta 10%:n koivuvaseliini auttoi, eikä aikaa mennyt kuin noin viikko. Sitten kolmen viikon tauko ja uusi kuuri, mutta lähtötaso paljon helpompi. Tilanteesta pidetty tarkka päiväkirja.
- Pikimeis
Anna 10v kirjoitti:
Karmeasta tilanteesta 10%:n koivuvaseliini auttoi, eikä aikaa mennyt kuin noin viikko. Sitten kolmen viikon tauko ja uusi kuuri, mutta lähtötaso paljon helpompi. Tilanteesta pidetty tarkka päiväkirja.
Minäkin hommasin sitä koivuöljyä Hiikku Oy:n
www.hiikku.fi sivuilta. Auttoihan se ja nytten olen tauolla, mutta ensi viikolla laitan uudestaan.
- leenu.ankanpoika
Tilanteesi kuulostaa erittäin tutulta... Voin kuvitella tunteesi, liikkuakkaan ei voi, kun hiki tekee kipeää. Jopa säikähdyksen tuoma kuuma aalto alkaa kirvellä iholla....
Ollessani pieni (80-l:lla) atooppiseen ihottumaani levitettiin yöksi hunajaa. Se auttoi! Mikä lie poppaskonsti oli... Mutta tässä tulee myös asiaa, eli simmut tarkaksi! En tiedä taustojasi, joten kirjoitan tämän tekstin niinkuin et tietäisi mitään ihonhoidosta :) sorry...
Syötkö antihistamiinia lievittääksesi allergiaasi? Et kertonut kuinka allerginen olet, mutta oletan nyt että olet. Säännöllinen antihistamiinin käyttö helpottaa. Pyydä lääkäriltä.
Käytätkö kortisonivoiteita, käytätkö niitä oikein, tiiviit hoitoperiodit, sitten lepo? Vaikka kortisonivoiteet auttavatkin ihottumien ja ihotulehdusten hoidossa, ne eivät itsessään kosteuta, joten kokeilepas sekoittaa kortisonivoidetta johonkin rasvaiseen perusvoiteeseen, esim. ceridal lipogeliin. Oletkos koskaan kokeillut kyseistä perusvoidetta? Se on erittäin rasvainen, eikä siinä ole ollenkaan vettä, joten sitä voi laittaa kasvoihin myös talvisin, vaikka olisit menossa ulos. Se on myös hyvää uidessa, koska tällöin vesi "helmeilee" iholta pois eikä siten pääse kuivattamaan ihoa niin paljoa.
Toinen hyvä voide erittäin kuivalle iholle on locobase repair. Se on aika arvokasta mutta myös riittoisaa. Kannattaa vaikka pyytää lääkäriä kirjoittamaan resepti ko.perusvoiteelle, niin saat sen huomattavasti halvemmalla.
Ja muistathan vaihtaa perusvoidetta toiseen parin viikon välein, sillä voide menettää tehonsa, jos sitä käytetään liian pitkään yhteen menoon. Iho "tottuu". Kolme eri voidetta riittää hyvinkin vuorotteluun, kaksi viikkoa yhtä, seuraavat kaksi toista, ja viimeiset kaksi sitä kolmatta. Sitten taas alusta.
Millaisella pesukoneella ja -aineella peset vaatteesi? Oma ihoni alkoi parantua heti kun hankimme laadukkaan a-luokan koneen. Käytän aina pesuaineena LV:tä, Miniriskiä jne... Muista myös ettet kuivata vaatteita ulkona kesäisin, jos olet esim. jollein siitepölylle allerginen.
Nykyjään näin aikuisena allergiani ja siten myös atopiani ovat helpottuneet parin viime vuoden aikana. Vielä kolmisen vuotta sitten olin kuvaamassasi tilanteessa. Nyt olen ollut kohta puoli vuotta syömättä antihistamiinia säännöllisesti, ja se tuntuu jo melkeinpä ihmeeltä.. Nimittäin söin antihistamiinia reilut kymmenen vuotta putkeen jokaikinen päivä.
Suosittelen omien kokemuksieni pohjalta, että käyt oikean ihotautilääkärin puheilla, ja hommaat itsesi valohoitoon (jos et ole vielä käynyt). Yksityisenkin maksuista saa kelalta puolet takaisin kun vain anoo, lääkäriasemien ilmoittautumispisteiltä pitäisi saada lomakkeet pyydettäessä.
Jos haluat jutella enemmän niin lähetä vaan mailia mulle. Alan näin 26-vuotiaana olla melkoinen atopian asiantuntija....
[email protected] - Tätä
Kokeile alkuun sitä koivuvaseliinia.
Minulla oli pieni vaiva sinuun verrattuna, mutta
www.hiikku.fi nimisestä firmasta tilasin koivuvaseliinia ja tuli kätevästi postissa.
Olen vasta viikon käyttänyt mutta on jo vaiva helpottanut.- KORPPU
kiitoksia kaikista vastauksista!
mä ite söin wnnen ataraxia, joka auttaa kutinaan. nyt sain siihen vielä uuden antihistamiinilääkkeen, xyzalin ja kortisonivoide bemetsonin. ne on jonkin verran auttanu, ja xyzal ei väsytäkkään.
iho on vähän pehmeempi ja muutama näppyki on hävinny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644221- 664125
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062871Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552772Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211949Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151659- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801271