Nikkor 35mm 1.8G

MietteliäsKuvaaja

Objektiivi on todella edullinen, vain 189€. Valovoima on tässä se mikä kiinnostaisi. Onko kellään tästä kokemuksia? Onko hyvä esimerkiksi tähtiä kuvatessa? Onko tarkkuus hyvää?

2

188

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan kohtuu kuvaa antaa, olen käyttänyt "hämärissä olosuhteissa".

Tähtikuvaukseen käyttäisin lyhyempää. Itselläni on 16 - 35 mm F4 jota olen käyttänyt. Tietysti aikaa saa pienenemään tuolla F1.8 aukolla mutta tähdet ovat aika vakaita ja kestäväthelposti 20 - 30 sek aikoja. Pidempiä varten tarvitaan muunlainen laukaisin, kameran oma ei kelpaa.

Tuo 30 sek tosin jo hieman venyttää tähteä jos kuvaa oikein suurentaa.

Juttelin joku aika sitten erään paljon taivasta öisin kuvaavan kaverin kanssa ja hän sanoi käyttävänsä kalansilmälinssiä jolla hän saa koko taivaan kerralla kuvaan. Sanoi revontulten näkyvän hienosti.

• Joka reppuun!

Tuohan on periaatteessa jokaisen kroppirunkoisella Nikonilla kuvaavan kuvaajan tärkein linssi, kuvasipa sitten tähtiä tai ei!

En jättäisi ostamatta.

Käytettynä hyviäkin yksilöitä on tarjolla tyypillisesti 120–130 euron hintoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      67
      2169
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      35
      1744
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      99
      1132
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      46
      889
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      803
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      25
      776
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      670
    8. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      39
      648
    9. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      132
      601
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      578
    Aihe