Objektiivi on todella edullinen, vain 189€. Valovoima on tässä se mikä kiinnostaisi. Onko kellään tästä kokemuksia? Onko hyvä esimerkiksi tähtiä kuvatessa? Onko tarkkuus hyvää?
Nikkor 35mm 1.8G
2
173
Vastaukset
Ihan kohtuu kuvaa antaa, olen käyttänyt "hämärissä olosuhteissa".
Tähtikuvaukseen käyttäisin lyhyempää. Itselläni on 16 - 35 mm F4 jota olen käyttänyt. Tietysti aikaa saa pienenemään tuolla F1.8 aukolla mutta tähdet ovat aika vakaita ja kestäväthelposti 20 - 30 sek aikoja. Pidempiä varten tarvitaan muunlainen laukaisin, kameran oma ei kelpaa.
Tuo 30 sek tosin jo hieman venyttää tähteä jos kuvaa oikein suurentaa.
Juttelin joku aika sitten erään paljon taivasta öisin kuvaavan kaverin kanssa ja hän sanoi käyttävänsä kalansilmälinssiä jolla hän saa koko taivaan kerralla kuvaan. Sanoi revontulten näkyvän hienosti.- Joka reppuun!
Tuohan on periaatteessa jokaisen kroppirunkoisella Nikonilla kuvaavan kuvaajan tärkein linssi, kuvasipa sitten tähtiä tai ei!
En jättäisi ostamatta.
Käytettynä hyviäkin yksilöitä on tarjolla tyypillisesti 120–130 euron hintoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1428077KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237121Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693643Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521403280Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092804Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442338- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261566Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457