Jag har alltid besvär med att öppna burkar , och olika förpackningar.
Igår köpte jag en burk med Felix inlagda gurkskivor och hade redan plockat fram diverse verktyg när jag märkte texten på locket :Helppo avata.....det fungerade,en vridning på locket så var det klart.Tänk om alla burkar i framtiden kunde vara lika lätta att öppna,
Livets små glädjeämnen.
5
92
Vastaukset
- tummen mitt i handen
Jag har problem med de där remsorna och små metallgrejerna som man skall dra i,de brister och så måste man ändå ta till kniven eller konservburksöppnare.
- besvärligt
För att inte tala om askar med tunt plasthölje,jag hittar aldrig "ändan " som man skall dra i.
- giftpinne
besvärligt kirjoitti:
För att inte tala om askar med tunt plasthölje,jag hittar aldrig "ändan " som man skall dra i.
Man borde väl sluta röka när man har svårigheter att öppna cigarettpaketet.
- Skärdgårdsbo, finsk
Burköppnare hjälper också:
http://www.ettonet.fi/p-30-purkinavaaja-jarkey.aspx- burköppnaren
WOW !Den måste jag pröva,någon sade att Tupperware också har något liknande verktyg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111692Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411445- 681169
- 541163
- 741055
- 109979
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6861- 82840