Jag har alltid besvär med att öppna burkar , och olika förpackningar.
Igår köpte jag en burk med Felix inlagda gurkskivor och hade redan plockat fram diverse verktyg när jag märkte texten på locket :Helppo avata.....det fungerade,en vridning på locket så var det klart.Tänk om alla burkar i framtiden kunde vara lika lätta att öppna,
Livets små glädjeämnen.
5
88
Vastaukset
- tummen mitt i handen
Jag har problem med de där remsorna och små metallgrejerna som man skall dra i,de brister och så måste man ändå ta till kniven eller konservburksöppnare.
- besvärligt
För att inte tala om askar med tunt plasthölje,jag hittar aldrig "ändan " som man skall dra i.
- giftpinne
besvärligt kirjoitti:
För att inte tala om askar med tunt plasthölje,jag hittar aldrig "ändan " som man skall dra i.
Man borde väl sluta röka när man har svårigheter att öppna cigarettpaketet.
- Skärdgårdsbo, finsk
Burköppnare hjälper också:
http://www.ettonet.fi/p-30-purkinavaaja-jarkey.aspx- burköppnaren
WOW !Den måste jag pröva,någon sade att Tupperware också har något liknande verktyg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802157
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,871550Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821444Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141244Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita401086Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2111039- 44965
- 97895
- 85835
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49805