Myrsky-Janne

Tyrskymuuli

Mistähän löytäisin kahdeksan metrisen Myrsky-Jannen, vieläkö sitä valmistetaan? Tänä vuonna olen kaksi sellaista myynnissä nähnyt, toinen Vaasassa ja toinen Kuopiossa, mutta ne on jo myyty. Onkohan sellaisen etsiminen ja odottaminen turhaa? Olisiko muita vastaavia veneitä, joita kannattais Myrsky-Janne haaveilijan lähteä etsiskelemään?

20

7981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9 m 9 kn

      Muistikuvani Myrsky-Jannesta oli, että sen tilajako olisi suunnilleen samanlainen kuin 8-metrisen Kalaisan: ajohytti takana, avotila keskellä ja keulassa nukkumakajuutta.

      Löysin kuitenkin oheisenlaisen Myrsky-Jannen kuvan, jossa etuosakin näyttäisi olevan avotilaa (?)
      http://www.petajaksentelakka.fi/kuvii/janne.jpg

      Kumpaa mallia etsiskelet? Voisikohan juuri tuo Kalaisa tulla vaihtoehtona kysymykseen? Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kahta tyytyväistä Kalaisa-kipparia olen jututtanut.

      • Veneilijä II

        Tuo kuvassa oleva vaikuttaisi Myrsky-Janne 600, jossa ei ole muuta kuin ajohytti ja pieni makuuhytti perässä... omakkohtaista kokemusta veneestä ei ole, mutta pari yksilöä olen järvi-suomessa nähnyt. Vene vaikutti melkoisen kiikkerältä kovassa sivutuulessa laiturissa, mutta eiköhän nuo kaikki vastaavankokoiset uppoumarunkoiset keiku samalla tavalla...


      • Tyrskymuuli

        Kalaisa? Mimmonen se mahtaa olla? Tuo Myrsky Janne on tyyppinä sellainen, että mikä tahansa vastaava maksaa vaivan tutustua lähemmin.


      • 9 m 9 kn
        Tyrskymuuli kirjoitti:

        Kalaisa? Mimmonen se mahtaa olla? Tuo Myrsky Janne on tyyppinä sellainen, että mikä tahansa vastaava maksaa vaivan tutustua lähemmin.

        Koko 8,00 × 2,70 × 0,70 m
        Paino 2000 kg. Makuusijoja 5.

        Rannikkokäyttöön soveltuva 2-kajuuttainen puoliliukuva monitoimivene. Rak.mat. l-muovi, tiikkisisustus. Kantavuus 10 henk. Veneeseen sopii 40-100 hv sisämoottori. Suositeltavin teho n. 60 hv. Nopeus 14 solmua 2 henk. kuormalla ja 62 hv teholla. Hintaan 197.000 mk sis. 62 hv Volvo-Penta ym. ym (lueteltu lähteessä).

        Valmistaja ja päämyyjä Konepaavo Oy, Mannerheimintie 40 A, 00100 Helsinki, puh. (09) 498 478.

        Lähde: VENE-lehden markkinakatsaus 1988. En tiedä, onko valmistajafirmaa enää olemassakaan ja jos on, mitkä sen nykyiset yhteystiedot ovat.


      • 9 m 9 kn
        9 m 9 kn kirjoitti:

        Koko 8,00 × 2,70 × 0,70 m
        Paino 2000 kg. Makuusijoja 5.

        Rannikkokäyttöön soveltuva 2-kajuuttainen puoliliukuva monitoimivene. Rak.mat. l-muovi, tiikkisisustus. Kantavuus 10 henk. Veneeseen sopii 40-100 hv sisämoottori. Suositeltavin teho n. 60 hv. Nopeus 14 solmua 2 henk. kuormalla ja 62 hv teholla. Hintaan 197.000 mk sis. 62 hv Volvo-Penta ym. ym (lueteltu lähteessä).

        Valmistaja ja päämyyjä Konepaavo Oy, Mannerheimintie 40 A, 00100 Helsinki, puh. (09) 498 478.

        Lähde: VENE-lehden markkinakatsaus 1988. En tiedä, onko valmistajafirmaa enää olemassakaan ja jos on, mitkä sen nykyiset yhteystiedot ovat.

        Yksi Kalaisa 8000:n edeltäjä Kalaisa 8 (vm. 1986) näkyy olevan myynnissä Sipoossa, pyyntö 17.000 €.
        http://www.marnet.fi/index.php?tmpl=3&page=0&field=sell&type=motor&order=location

        Google-kuvahaulla en saanut tuloksia.


    • arskaw

      sitä valmisti muistaakseni Beaufort niminen yritys ja muutama vuosi sitten joku vielä myyskenteli Keravalta käsin näitä Janneja,keikkuva sivuaallokossa ja matalalaitainen tuo oli mutta katsele vanhoja venelehden messunumeroita ehkä kahden kolmen vuoden takaa.Tulipa muuten tuo Keravalainen mieleen Jorma Harju,en muista oliko toiminimi vai O/Y että yritä.

    • Janne 700

      Myin juuri Myrsky Janne 700 veneen. Se oli minulla yli 20 vuotta ja olin siihen erittäin tyytväinen. Se on erittäin vakaa vene verrattuna moniin samanmittaisiin. Venettä on viimeksi valmistettu Uudessakaupungissa, ainakin vielä 1990-luvun lopulla. Googlella löytyi tieto: Myrsky-Janne Oy Vironrinne 8, 23600 UUSIKAUPUNKI. 0400-531 444.
      Kaikki näkemäni 700, 600 ja 560 mallit ovat olleet takakajuuttaveneitä ja nissä on kaikissa samanlainen takakajuutta. Suuremmat veneet ovat olleet kai kaksikajuuttaisia, matala etukajuutta ja avotila keskellä. Tietämäni mukaan runkomalli on jäljitelmä Ahvenanmaan ja manner-Suomen väliä liikennöineestä postiveneestä. Pidän venettä persoonallisen näköisenä ja tavoittelemisen arvoisena.

    • silak

      Saman tyylin vene on myös Fiskari 25. Niitä on perähytillä (PH), perä- ja etuhytillä (PEH), perä- ja keskihytillä (PKH) sekä perä-,keski- ja etuhytillä (PKEH). Ja myös KEH eli keski- ja etuhyttillä.

      Ajo-ominaisuuksiltaan huonommassakin kelissä erinomainen kokosekseen.

      Noita perähytti versioita tais olla intillä yhteysveneinä joskus. Rajavartijat käyttää saman veistämön isompaa Whiteline 34:sta.

      • huomasin

        luin venepörssiä 10/4.siinä on myrsky-janne 800 family -84 12.500e pienkone&venehuolto oy puh.03-6824440


      • Tyrskymuuli
        huomasin kirjoitti:

        luin venepörssiä 10/4.siinä on myrsky-janne 800 family -84 12.500e pienkone&venehuolto oy puh.03-6824440

        Kiitos: soittelen...


      • Kyllä

        Puolustusvoimat luopuivat vasta muutama vuosi sitten (ainakin Kotkan rannikkopatteristo) Pkh25:sta


    • Jhy

      Olen aikeisaa vaihtaa venettä toisentyyppiseen (liukuva), jolloin myytäväksi tulee Myrsky-Janne 800, Volvo Penta MD 11 D -moottorilla. [email protected]

    • nimer

      Onkohan kellään kokemusta Myrsky Janne 560 ?

    • Tosiostajako

      Myrsky Jussi on saman näköinen vena valmistettu eri firmassa kuin Jussi.
      Espoossa on ainakin 1 myynnissä 10000 hintaan.

      • Maininki70

        Myrsky jussissa puoliliukuva pohja,kelissä parempi.Tuntuu kiikkerältä, mutta ei sivuaallokossa sitä ole.


    • Anonyymi

      Oletteko kuulleet botnia 23:sta?

    • Anonyymi

      Espoossa on myynnissä Myrsky-Jussi 8000.

    • Anonyymi

      Hyvä vene on Myrsky-janne.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Hyvä ja taloudellinen vene. Omistin vuosia Myrskyjannen sukulaisen Haiveli 1000 veneen, Olen tosi paljon katunut siitä luopumista. Matalasta ulkonäöstään huolimatta erittäin merikelpoinen ja pituutensa takia nopea ja pieniruokainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe