Oman itsensä esiintuominen palstalla,

ei edellytäkkään aina parhanta avausta.
Minulle toi omanminäni tuominen,että olen se entinen kolhuja saanut etsivivä-amadeus palstalla ja nyt pelkistettyna ama.

Kiitollisena luotsiveneelle,meille on palautunut palstarauha.
Vaikuttaa siltä,että nicillinen avautuminen on vähentynyt ja kartamme julkisuutta,no ei se mitään,mielipide ratkaisee,ei se nicci tee meistä parhainpia journalististen julkaisujen tuottajia.
Mutta että olemme ajanhermolla ja meillä on aivot,käytetään
niitä toivoo ama

36

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta ei haittaa jos kirjoittaja kertoo itsestään. Samoin teen minäkin. Tukea ja ystävällisyyttäkin voi jakaa jos on tarvis.

• yksi heistä

Sitä ystävällisyyttä onkin paljon aloittajalle annettu. Joskus tuntuu että pohjaton säkki on kun sille tielle lähtee, lapsuudesta alkaen. Kuinka moni meistä on jotunut karsinaan siksi aikaa kun äitee lypsi lehmät, ilman että siitä traumoja on syntynyt. Moni tullut tosissaan raiskatuksikin, mutta silti on pystynyt elämään rasittamatta ja vaatimatta ymmärrystä syyttömiltä kanssaihmisiltään..

• joku vain

En tuo itseäni kovin esille. Elämässäni on ollut paljon vastoinkäymisiä terveyden alalla, mutten tule tänne niistä kertoakseni. Haluaisin täällä kevyttä keskustelua, ajanvietettä, en muuta.
      Haluan pitää yksityisyyteni rikkumattomana.

• Mielestän julkituodut asiat,ovat asianydin,siis viemmekö läpi omaa elämäämme,vai katsantokannallisesti yhteiskunnallisia propleemoita,aivan sama,kuin meidän yhteinen mielipimme kantaa.ja emme ala sättiä eriävien mielipiteiden julkituojaa.

Ehkä keskikoulupohjalta ajatelma oli vähän hatara,mutta te kouluja käyneet voitte tiivisttää ajatelmani

• rituliini_38 kirjoitti:

Mielestän julkituodut asiat,ovat asianydin,siis viemmekö läpi omaa elämäämme,vai katsantokannallisesti yhteiskunnallisia propleemoita,aivan sama,kuin meidän yhteinen mielipimme kantaa.ja emme ala sättiä eriävien mielipiteiden julkituojaa.

Ehkä keskikoulupohjalta ajatelma oli vähän hatara,mutta te kouluja käyneet voitte tiivisttää ajatelmani

Itse olen luonteeltani avoin ja välitön, mutta palstalla en tietenkään harrasta "henkistä strippausta", ainakaan paljoa.
        Sen voin vilpittömästi sanoa, että täällä on miellyttäviä ja luotettaviakin ihmisiä(toivoakseni suurin osa), kuitenkin erään palstakaverini kanssa voimme käyttää privaatissa toisistamme oikeaa nimeämme. Tosin se ei olekaan salaisuus, mutta en voi kuvitellakaan puhuvani minkään räyhähengen kanssa viestitellen tai puhelimessa.

• joku vain
        rituliini_38 kirjoitti:

Mielestän julkituodut asiat,ovat asianydin,siis viemmekö läpi omaa elämäämme,vai katsantokannallisesti yhteiskunnallisia propleemoita,aivan sama,kuin meidän yhteinen mielipimme kantaa.ja emme ala sättiä eriävien mielipiteiden julkituojaa.

Minusta tämä palsta ei ole mikään aivojen akatemia. Jokaisella on yhtäläinen oikeus kirjoittaa omilla tiedoillaan ja taidoillaan.

Täällähän vallitsee tasa-arvo.

• joku vain kirjoitti:

Minusta tämä palsta ei ole mikään aivojen akatemia. Jokaisella on yhtäläinen oikeus kirjoittaa omilla tiedoillaan ja taidoillaan.

Sinulle,joku vain,kiitos nimenomaan tämä vaatii vain ajattelukykyä ja sorminäppäryyttä,kun saamme ajatelmamme tuotua esille.
        Insinööritutkintoa tuskin tarvitaan mielipiteidenvaihtoon ja vaikka se gradu jäänyt tekemättä,elämänviisaus korvaa menetetyn aivotyöskentelyn.Mitä hiton väliä näillä loppuelämän kujanjuoksuilla on maali meillä on sama.
        Jos siinä hautapaadessa lukee,että olit sitä ja tätä,osaako ne siellä taivaassa erottaa jyvät akanoista,en usko

• anlis3 kirjoitti:

Itse olen luonteeltani avoin ja välitön, mutta palstalla en tietenkään harrasta "henkistä strippausta", ainakaan paljoa.
        Sen voin vilpittömästi sanoa, että täällä on miellyttäviä ja luotettaviakin ihmisiä(toivoakseni suurin osa), kuitenkin erään palstakaverini kanssa voimme käyttää privaatissa toisistamme oikeaa nimeämme. Tosin se ei olekaan salaisuus, mutta en voi kuvitellakaan puhuvani minkään räyhähengen kanssa viestitellen tai puhelimessa.

Hienost ilmaistu anlis3,"henkinen strippaus" Tai henkinen räsypokka...vähä kerrallaan henkistä resua päältä poikkeen niin että lopulta henkisessti eevan tai aatamin kostyymissä.

Kun joskus nii palelee jot - sitä onkin tullut harjoittanut "pännällä" striptiisii. Mie vaan sanon; liian vähän tulee seurattua kirjallisuutta tai teatteria.

Sitä meennään taas niillä rajoilla kun Int:in perunateatterin jälkeen 1958 en ole teatteriesitystä nähny kuin mitä telkassa, nuorempana joskus sekin.

Sinulle,joku vain,kiitos nimenomaan tämä vaatii vain ajattelukykyä ja sorminäppäryyttä,kun saamme ajatelmamme tuotua esille.
        Insinööritutkintoa tuskin tarvitaan mielipiteidenvaihtoon ja vaikka se gradu jäänyt tekemättä,elämänviisaus korvaa menetetyn aivotyöskentelyn.Mitä hiton väliä näillä loppuelämän kujanjuoksuilla on maali meillä on sama.
        Jos siinä hautapaadessa lukee,että olit sitä ja tätä,osaako ne siellä taivaassa erottaa jyvät akanoista,en usko

Kyllä sillä väliä on loppujuoksussakin, miten kohtelemme toisiamme. Hyvin surullisen iltapäivän sait aikaan, lätkäisemällä hanhenmaksapallerot päin naamaa kirosanojen myötä.
        Jos ihmiset ovat kiinnostuneet mm.ruuanlaitosta, he ovat sitä laidasta laitaan! Yksinkertaisimmista aineksista valmistettuihin, ja siitä kulinarismiin asti. En tiennyt silti ansainneeni tuota luokittelua, mutta saahan se varovaisemmaksi paneutumaan vilpittömästi tilanteeseesi, jonka vaiheita olet jatkuvasti palstalle tuonut.
        Silti en kanna kaunaa sinulle vaikka jo väistänkin mielelläni, purkasit kai estottoman tapasi mukaan itseäsi.
        Pärjäilehän silti!

• voi tuota kateutta
        rituliini_38 kirjoitti:

Insinööreillä ja maistereilla on usein myös elämänviisautta , ei koulutus sitä pois sulje. Päivastoin, kouluttautunut ihminen on joutunut tekemään kauaskantoisia valintoja ja kieltäytymään monesta, eivät ne tutkinnot synny ilmaiseksi missään mielessä. Koulutettu joutuu työssään kantamaan vastuuta muistakin, ei sekään ilman elämänviisautta suju, eikä vastuuta voi kenelle tahnsa antaa. Vastuusta maksetaan myös yleensä korkeaa palkkaa, ja siinä se kateuden aihe onkin.

Pitäisi varmaan hautapaasikin olla kaikilla samanalainen, ettei joku kateellinen sitäkin tulisi solvaamaan ja toivottamaan vainajaa akanoiden puolelle.

• kandinkandi
        voi tuota kateutta kirjoitti:

Insinööreillä ja maistereilla on usein myös elämänviisautta , ei koulutus sitä pois sulje. Päivastoin, kouluttautunut ihminen on joutunut tekemään kauaskantoisia valintoja ja kieltäytymään monesta, eivät ne tutkinnot synny ilmaiseksi missään mielessä. Koulutettu joutuu työssään kantamaan vastuuta muistakin, ei sekään ilman elämänviisautta suju, eikä vastuuta voi kenelle tahnsa antaa. Vastuusta maksetaan myös yleensä korkeaa palkkaa, ja siinä se kateuden aihe onkin.

Pitäisi varmaan hautapaasikin olla kaikilla samanalainen, ettei joku kateellinen sitäkin tulisi solvaamaan ja toivottamaan vainajaa akanoiden puolelle.

Nykykoulutettuja on nykyisin työkkärissä pilvin pimein, osa saa tyytyä pätkätöihin.

Kaukana menneessä on ajat, että korkeastikoulutetuille olivat auki kaikki ovet.

• kantinkantti
        kandinkandi kirjoitti:

Nykykoulutettuja on nykyisin työkkärissä pilvin pimein, osa saa tyytyä pätkätöihin.

Kaukana menneessä on ajat, että korkeastikoulutetuille olivat auki kaikki ovet.

Eipä siis ole aihetta olla kateellinen korkeasti koulutetuille, ei heilläkään ole automaattisesti hyvää työpaikkaa tarjolla. Mutta ei sekään heistä sen huonompia ihmisiä tee, eikä kyse ole elämänviisauden puutteesta.

• kandinkandi
        kantinkantti kirjoitti:

Eipä siis ole aihetta olla kateellinen korkeasti koulutetuille, ei heilläkään ole automaattisesti hyvää työpaikkaa tarjolla. Mutta ei sekään heistä sen huonompia ihmisiä tee, eikä kyse ole elämänviisauden puutteesta.

Enpä osaa olla kateellinen.
        Itsekin sain kouluttautua jokseenkin hyvin, mutta ihan tavalliseksi toimistorotaksi pääsin.
        Tykkäsin tosi paljon työstäni.

• sini-sirkku kirjoitti:

Kyllä sillä väliä on loppujuoksussakin, miten kohtelemme toisiamme. Hyvin surullisen iltapäivän sait aikaan, lätkäisemällä hanhenmaksapallerot päin naamaa kirosanojen myötä.
        Jos ihmiset ovat kiinnostuneet mm.ruuanlaitosta, he ovat sitä laidasta laitaan! Yksinkertaisimmista aineksista valmistettuihin, ja siitä kulinarismiin asti. En tiennyt silti ansainneeni tuota luokittelua, mutta saahan se varovaisemmaksi paneutumaan vilpittömästi tilanteeseesi, jonka vaiheita olet jatkuvasti palstalle tuonut.
        Silti en kanna kaunaa sinulle vaikka jo väistänkin mielelläni, purkasit kai estottoman tapasi mukaan itseäsi.
        Pärjäilehän silti!

Anteeksi sini-sirkku kirjoitelmani oli todella altalipan.
        Sinä fiksuna ihmisenä tiedät kuitenkin kuika hanhenmaksaa tuotetaan,se jos mikä on eläinrääkäystä.
        Olen vähentänyt muutenkin lihan käyttöä,eivät noi tehotuotetut eläimet oikein maistu.
        Täältä tosin saa tilateurastamolta lihaa ja lihatuotteita,joita sillointällöin käyn ostamassa.

En ole koulutetuille kateellinen ja uskovaisuus on lehtienpalstalla taas saanut niinpaljon negatiivistä palautetta,että eiköhän me ihan omilla avuilamme lähdetä sinne iäisyysmatkalle,kun se aika koittaa.
        Pieni määrä huumorintajua olisi kohdallaan,minulla elämä jota olen elänyt on vaatinut sitä paljon.
        Moralisointi on tällä iällä aivan turhaa,sain sitä aivan kiitettävästi viestikejussani elämänperussetti.
        Annetaan tilaa ihmisten erilaisuudelle ja erilaisille mielipiteille,eihän se omistamme ole pois
        Uusi päivä ja uudet kujeet kuljettavat amaa eteenpäin

Anteeksi sini-sirkku kirjoitelmani oli todella altalipan.
        Sinä fiksuna ihmisenä tiedät kuitenkin kuika hanhenmaksaa tuotetaan,se jos mikä on eläinrääkäystä.
        Olen vähentänyt muutenkin lihan käyttöä,eivät noi tehotuotetut eläimet oikein maistu.
        Täältä tosin saa tilateurastamolta lihaa ja lihatuotteita,joita sillointällöin käyn ostamassa.

En ole koulutetuille kateellinen ja uskovaisuus on lehtienpalstalla taas saanut niinpaljon negatiivistä palautetta,että eiköhän me ihan omilla avuilamme lähdetä sinne iäisyysmatkalle,kun se aika koittaa.
        Pieni määrä huumorintajua olisi kohdallaan,minulla elämä jota olen elänyt on vaatinut sitä paljon.
        Moralisointi on tällä iällä aivan turhaa,sain sitä aivan kiitettävästi viestikejussani elämänperussetti.
        Annetaan tilaa ihmisten erilaisuudelle ja erilaisille mielipiteille,eihän se omistamme ole pois
        Uusi päivä ja uudet kujeet kuljettavat amaa eteenpäin

OK ama, kunhan et lautaselleni niitä kamalia h.palleroita loihdi. Vastenmielistä jo sananakin. Muuten kaikki hyvin!

• joku vain kirjoitti:

Kukaan ei ole päinvastaista väittänytkään. Kirjoittajien on ,kaikkien, tajuttava myös velvollisuutensa:

Asiaton parjaaminen , loukkaukset ja haukut, pitäisi paljon paremmin karsia häiritsemästä.
        Asiallinen ja perusteltu kritiikki on kyllä paikallaan.

Nikittömien kritiikki pitäisi kieltää kokonaan, koska nämä eivät kanna vastuutaan tekemisistään koskaan.

• enpä riisu

Sieluni syvät haavat ovat omiani, kehoni arvet elämän tekemiä, rypyt kertovat elämästä, ilosta niitä syntyy, mutta myös vanhuuden kuivumisesta, iho ohenee ja rypyt syvenee.

Onko täällä pakko joka kauppareissusta kertoa, eikä jokainen kahvikupin tiskaaminen ole uutisoinnin arvoista.

Keitän aamulla kahvia, mutta en joka pullapalaa selitä täällä, enkä voileivälle levottämiänileikkeitä avaa paketista kaikkien luetteloiksi.

Elämä on ja se itsessään , niitä tunnelmia ja turinopita joita ajatusmaailma suynnyttää, katsoessa pientä lintua oksalla, pupun loikkimista pellon poikki, tai kurkiauraa taivaalla, tunnelmasta toiseen, ilman minä sanoja joka välissä, ilman jokaisen klapin pesään heittämisen jälkipuheita ja vaihtelevien säiden saarnaa kun palelee pakkasessa.

Eli, juuri noista jutuistahan tämä palsta rakentuu?
      Ymmärrättekö, vai saanko syyteryöpyn niskaani, vaikka ei sekään haittaa, sehän kuvastaa mielikuvituksen käyttämisen taitoa noin yleiselläkin tasolla.

pikkupurtavaa tämäkin.

• kylmä ja kuuma

empä riisu

Hyvin kirjoitit, tarkoitan, että noin minäkin ajattelen. Joskus vaikuttaa myös siltä, että toisilla on taas jäänyt ajatukset junnaamaan samaa rataa, siis aloitus sisältää aina samat jorinat, joihin on jo vastailtu, mutta eikös vain parin päivän päästä on sama jorina.

• Niinpä, näinhän me olemmekin erilaisia, siitäpä se palstan monimuotoisuus syntyykin. Herranen aika, elämä on erilaista, minä-sanaakin on yleensä mahdotonta jättää käyttämättä, jos puhuu omakohtaisesta asiasta. Ja moni mielellään puhuu, koska sellaiset antavat mukavaa läheisyyden tuntua. Silloin voi puhua avoimesti ja monesti elävästikin.

Kuka tietää toisen ihmisen syvimmät haavat. Monet peittävät ne puhumalla iloisista arjen asioista.
        Enempää en pureskelekaan, koska minä olen juuri minä ja rehellisimmin voin puhua vaikka aamuleivän päällisistä.

Näin se on, ollaan siis erilaisia. Pikkuasioista tämä elämä syntyy.

• havumetsien mies

Toisen riisuuntuminen kiinnostaa tunnetusti.
      Kiinnostaa nimenomaaan se, mitä sen riisuuntumisen alta paljastuu.
      Tämä koskee myös henkistä riisuuntumista, josta tässä ja muissakin saman aloittajan ketjuissa on ollut kyse.
      Paljon antoisampaa keskustelua siitä syntyy kuin jaarittelusta astianpesusta, koirankakattamisesta tai rotanmyrkyn levittämisestä

• kysele lisää!!

havumetsien mies

Jos noin kiinnostaa, niin siitä vain vakoja availemaan! Olihan tuolla kutsu ja osoite.

Voihan se olla, että joudut myös koiran ulkoiluttamaa, kalat perkaamaan ja ehkä tiskaamaankin?

• kysele lisää!! kirjoitti:

havumetsien mies

Jos noin kiinnostaa, niin siitä vain vakoja availemaan! Olihan tuolla kutsu ja osoite.

Voihan se olla, että joudut myös koiran ulkoiluttamaa, kalat perkaamaan ja ehkä tiskaamaankin?

Voihan nenä,kysele lisää!!Onko tässä kaikki ongelmat jotka mieltäsi painavat?Ei tälle mielipiteelle ihan Nobellinpalkintoa vois lähteä hakemaan,mutta toivottavasti sait päiväsi pelastettua ja olet nyt tyytyväinen itseesi.

Jos kysymys on minun koiristani ja kaloistani,niin tein sen jo tänäaamuna ihan itse.
        Hiukan huumorintajua kysele lisää!!,niin helpompi hengittää tätä ummehtunutta palstailmaa.

Mahtaako sinulla olla liian pieni sisäpiha,kun noin käyttäydyt?

• tulipahan sanottua

Otsikoon viitaten ----

kukas tällä palstalla eniten iteään tuo esille ????? kuin alottaja itse,
      luonteensakki on hyvin selvittäny,
      tulokseksi on tullu suui itsekkys,

• havumetsien mies

Mitä ihmeen itsekkyyttä se on, jos täällä omista asioistaan kertoo ja saa niillä keskustelua aikaan? Pitäisikö kertoa vain luontokameroista ja palstan tilasta ynnä muusta varsin tyhjänpäiväisestä?

Jos vilkaisee suurta suosiota saavuttanut kahvipirttiä, niin omista asioistahan siellä kerrotaan.

Toisen asioista on muuten helpompi kertoa kuin omistaan.

• ajatusviiva______
        havumetsien mies kirjoitti:

Mitä ihmeen itsekkyyttä se on, jos täällä omista asioistaan kertoo ja saa niillä keskustelua aikaan? Pitäisikö kertoa vain luontokameroista ja palstan tilasta ynnä muusta varsin tyhjänpäiväisestä?

Jos vilkaisee suurta suosiota saavuttanut kahvipirttiä, niin omista asioistahan siellä kerrotaan.

Toisen asioista on muuten helpompi kertoa kuin omistaan.

Jos sinulle luontokamerat ovat varsin tyhänpäiväisiä, voi olla, että kaikille ne eivät ole.
        Palstahan on yleiskeskustelupalsta, jonne jokaisen kirjoitukset mahtuvat.
        Nekin, jotka kaikkia eivät miellytä.
        Ja siihen on meidän kaikkien tyydyttävä.

• Se on tämä palstakateus tämän, tulipahan sanottua,perimmäinen ongelma.
      Eipä minun ainakaan yksin tarvitse keskustella ja nostaa ketjua keinotekoisesti.
      Hänen vihansa kohdistuu Kahvipirttiin,Ruuneperiin ja nyt minäkin olen päässyt mustalle listalle.

Tottakai kun ihminen istuu jatkuvasti koneellaan,eikä aivot saa raitista ulkoilmaa,ajatukset alkavat kiertää kehää.
      Sitä alkaa näkemään ystävässäkin vihollisen.

Eilen oli niin uskomattoman ihana ilma,istuin veneessäni ja laitoin luojalleni hiljaisen kiitoksen,joutsenpoikue lipui peilityynellä järvellä ja se uskomaton hiljausuus.
      Ei ole tarvista lähteä hiljaisuuden Retrettiä hakemaan kaukaaa,voi tätä elämän autuutta,olen minä sittenkin jollen maailman onnellisin,niin ehkä toiseksi onnellisin ihminen.

• Merilii

Rituliini_38

Samoin koen usein luonnossa liikkuessani, hetkellinen haltioituminen voi täyttää sydämen ja kiitollisuuden voin silloin Luojalle lähettää kaikesta siitä, mikä on. :)

• jjoutava

Konfliktin väistely oli mainittu viaksi Ruotsin pääministeri Stefanilla. Sepä sattuikin ja vielä luin erään kirjailijan sanat, "näykkimisen pelossa herkemmät ei uskalla ilmaista itseään". Taisi tarkoittaa Facebookissa. Onhan täälläkin muutama pölijä näykkijä, mutta ilimasin nyt kuitenki jotakin vaikka en itseäni ilmaissutkaan.

Ei pelosta vaan kun ei ole tullut luettua edes kirjoja viimeaikoina niin rajoittuu jo siitä, sillain lukkiutuu tuo aivotoiminta. Mitä pitäisi syödä että aivot heräisi toimimaan. Dieselmoottori hörähti kun sai tujauksen eetteriä, pakkasella.

• Ramoona*

Hiljainen luonto onkin parasta lääkettä mielelle, ja kun sellaisessa paratiisissa saat Ama asua, onnellisuutta saat kokea päivittäin. Kokopäiväonnellisena harvoin kukaan elää, eikä ole tarpeenkaan, kai siihenkin euforiseen huumaan kyllästyisi, pian mikään ei tuntuisi miltään.

Mikä ei tapa, se vahvistaa, joten koettelemusten jälkeen levon ja rauhan hetket tuntuvat entistä arvokkaammilta. Mielenrauha ja sopusointu itsensä, kanssaihmisten ja ympäristönsä kanssa on suurta onnea, ei siihen mitään sen erityisempiä edes kaipaa. Joskus on mukava laittaa juhlat pystyyn, pukeutua huolella ja laittaa ruoka kauniisti esille, ei sen edes mitään kallista erikoisherkkua tarvitse olla. Sinä Ama saat tuoretta kalaa puhtaasta kotirannastasi, eikö se ole jo ylellisyyttä !

Jjoutavallekin suosittelen hyviä kalarasvoja aivojen hyvin hyrrääämisen jatkumiseksi. Sanon näin diplomaattisesti, koska uskon että hyvin hyrisevät kaiken aikaa. Minulla on nyt lukemisena Olli Jalosen kirja "Kenen kuvasta kerrot". Se antaa haastetta aivoille, kirjaa luonnehditaan sisäkannen arvosteluissa näin : "Romaania lukee ravisuttavana lyriikkana, maagisena tarinointina, luotettavana ajan-- ja ihmiskuvauksena tai jännityskertomuksena. Se on kuin elämä sinsänsä , arvoitus arvoituksen perään limittäin ja lomittain, tulvillaan vertauskuvallisuutta, mystisyyttä ja eneteitä...se on kuin loitsu, sen jäljiltä elää lumottuna pitkään."

Sydämellinen syystervehdys teille ♥

• jjoutava

Kiitoksia diplomaattisesta vastauksesta Ramoona. Puolestani otan vastaan lukusuosituksesi. Varmasti Olli Jalosen kirja on hyvää lukemista, Siinä se onkin, kun haastavaa kirjaa ei hutaisemalla voi lukea niin aivoihin jää työstettävää pitkäksi aikaa.

Tykkään kalasta vaikka en itse kalasta. Siinä minun tyylinäyte haastavasta kirjoituksesta.

• Nyt tuli kirjalle niin hyvää mainosta,että pakko hankkia se heti iltalukemistoon.
        Minun lukutuokioni vain tuppaavat olemaan häivähdyksiä,kun nukkumatti kaataa sangollisen unihiekkaa,niin saatan herätä aamuyöstä,kun telkkari jäänyt päälle,samoinkuin työrytkyt.

Onhan tämä paikkana tietenkin maanpäällinen paratiisi,mutta vanhoista rakennuksista ei remontillakaan uusia tehdä.
        En anna sen itseäni häiritä,jos vaikka ulkoovena onkin väliovi ja sekin vaatis paneloimista.
        Olis niin paljon niitä pitäispitäistöitä,etten enää jaksa,enkä viitsi kaikkea rempata.

• Itseämmehän me tuomme kirjoituksissamme esiin, ketäs muuta? Viitataan tietty aiheesta riippuen muidenkin mielipiteisiin, mutta pääosin tulee elämäänsä ja ajatuksiaan jaettua. Itse pidän avoimuudesta, kirjoittaja jakaa silloin luottaen elämäänsä, joskin useimmat olemme jo oppineet ne lieveilmiöt, jota siitä seuraa.
      Useimmiten on vain kyse erilaisista katsantokannoista, mielenkiintoisia nekin, joskin pelkän halun mitätöimiseen kannattaa ottaa hyppysellisellä suolaa!

On sitten ollut kodinhoitointo meneillään täällä. Liekö syyssateilla vaikutuksensa, mutta pesukone on selvitellyt kesävaatteita, ja ompelukonekin hyrrännyt tarvittavaa korjausta. Yhtäpäätä huomaan jonkun seikan kaipaavan kohennusta, kaktusviljelmäni oli viittä vaille rojahtamista ilman lisämultaa. Alan jo epäillä tyrnimehun aktivoineen vitamiinitankkauksellaan, eilenkin liehuin tuntikausia pitkin kaupunkia ihan intoni ilosta:D
      Huomenna alkaa silakkamarkkinat Kauppatorilla, sinne huomenna jos sää ei mahdoton ole, kunnon syyssilakkaa ostaisin, kun haaveilen wanhanajan silakkalaatikosta rapeine sattumineen pinnalla.

• havumetsien mies

Kyllähän täällä omasta itsestään saa kirjoitella, myös haaveistaan ja pettymyksistään, ja paljastaa siten omaa minäänsä ja salaista maailmaansa.

Se mitä pidetään salassa, yleensäkin kiinnostaa, oli se sitten vaatekappaleen alla tai mielen syövereissä.

• avoin persoona alast

Pitäisikö minun muka kysyä täällä saanko kertoa ihan itsestäni, kirjoittaa omia mielipiteitäni tms.

Koska kenenkään muun mielipiteistä en tiedä niin varmaa faktaa, että se olisi tänne kerrottavissa, kerron omiani.

Jos riisun paitani julkisesti näytän kehoani, jos täällä kerron omia mielipiteitäni, paljastan sisintäni.

Oli miten oli, lupia en kysele.
      Jokainen riisukoon sielunsakin niin alstomaksi kuin uskaltaa, mitäpä se muilla kuuluu ja omia läskejään jokainen häpeää itse, jos tuntee ne häpeämisen arvoiseksi.

• Vähänkö kirjailijat kertovat omasta itsestään,joskin fiktiotakin mukana ja nobelpalkinto tulee,että napsahtaa.
      En minä mitään mainetta ja kunniaa ole palstalta hakenut,kun olen sisintäni ja senhetkisiä tuntojani esille tuonut.
      Kaiketi kuormaani keventääkseni sen olen tehnyt.Osa onkin taakkaani ottanut omille hartiolleen,mutta osa lisännyt kiviä reppuun.

Aikoinaan otin kirjaimellisesti loukkaukset ja valvoin jopa öitäni ja itkeä tihruuttelin,nyt en korvaani lotkauta loukkauksille,kuittaan ne jopa makeimmilla unilla,kun ajattelen että sanomani on huomiotu.
      Jollei kukaan olisi reakoinut,se olisi ollut loukkaus,näin ajatellen ama lähtee tyynelle järvelle tyyntymään

• havumetsien mies

Aivan, hyvin sanottu viimeisessä virkkeessä.

Jos joku ottaa kantaa johonkin täällä olevaan puheenvuoroon, se osoittaa, että hän on pitänyt asiallisena nähdä vaivaa sen johdosta. Sillä ei ole niinkään merkitystä, mitä hän loppujen lopuksi kirjoittaa.

Harmillisinta on, ettei kukaan ota kantaa kirjoitukseen, minkä seurauksena joutuu itse vastaamaan itselleen.Eipähän sitten tule jälkipuheita.

Tämä onkin ollut antoisa ketju.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe