hiljainen tytto

hiljaisesti

28v. ja ujohko... Pari kaveria kylla sanovat sosiaaliseksi mutta naen niin paljon vaivaa puheaiheiden keksimisessa ja yritan peittaa usein ujouteni jollakin hassulla/tyhmalla kommentilla jotta mua voitais pitaa edes vahan hauskana. Oon koko ikani ollut hiljaisempi, koulussa varsinkin, mutta oli minulla pari hyvaa ystavaa eli en siis jaanyt yksin kuiteskaan. Harnaamisesta sain karsia, mutta yritin olla valittamatta. Olin aina se hiljainen tytto. Joskus toivon etta olisin osannut olla vahvempi ja sanoa suoraan niille harnaajille milta musta tuntuu. Olin monta kertaa nolauksen uhri. Nuoruus meni ahdistuksen / paniikkihairion kanssa tapellen..se oli yhta helvettia. Ja pari vuotta sairastaen. Tuntuu etta mun elama on mennyt hukkaan. Etta ma vaan vanhenen ja vanhenen enka oo saanut mitaan aikaiseksi. Huoh. Mulla on ihana tytto 2,5, hanesta voin olla ylpea. Mutta ryvin itsesaalissa ja mietin aina miten toisin asiat voisivat olla.

5

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, hiljaisesti

      Olet elänyt elämääsi joukon hiljaisena, olet kärsinyt paniikkihäiriöstä ja kärsit tunteesta, että elämäsi on mennyt hukkaan. Sinulla on kuitenkin ihana pieni tytär, olkoon hänestä. Ei kannattaisi rypeä itsesäälissä vaan niin paljon kuin mahdollista, yrittäisit kääntää katseesi tulevaan, siihen hyvään mitä sinulla ja teillä on edessä. Jokainen uusi päivä voi olla mielenkiintoinen ja seikkailu :) Arjessä ympärillämme kulkee paljon kaltaisiasi ujoja ja hiljaisia. Emme voi olla samanlaisia, emme voi olla kaikki sosiaalisia, kaikenlaisia tarvitaan. Voit yrittää rohkaistua, joka päivä on uusi mahdollisuus. Lapsen kautta voi saada tutustuttua uusiin ihmisiin, oletko sinä saanut tyttösi kautta uusia tuttuja?

      Kaikkea hyvää syksyysi,
      Pirkko-pappi

      • Pakana.

        Turha kirkon on sanoa, että kaikki ovat tarpeellisia. Jahve kyllä erottelee ihmiset nimenomaan hyödyllisyyden perusteella. Vain huippuälykkäät ja tehokkaat kelpaavat hänelle. Muut joutavat kirjaimellisesti helvettiin.

        Tätä eivät tiedä edes kristinuskon autuudesta saarnaavat papit mutta minä tiedän, olen kohdannut ilmielävän enkelin, joka teki asian minulle selväksi.


    • ijoijoijoijoijoj

      Olin ennen ujo mutta en ole enää ainakaan päällepäin. Kannattaa vaan tehdä asioita vaikka pelottaisi. Mene baarissa juttelemaan tuntemattomalle, siinä voi nolata itsensä (muutkin kun ujot :)) mutta se ei haittaa. Laula karaokea vaikket osaisi. Puhu joka päivä jollekin tuntemattomalle. Mutta toisille ujous on luonteenpiirre ja pitää olla juuri sellanen kun on omana itsenä. itsellä ujouden aiheutti luultavasti koulukiusaus.

    • nuorimies19v

      Mä arvostan ujoutta se on hienoa että on muitakin kuin vaan niitä jotka on aina äänessä itsekkin ujomman puoleinen ja silti pärjään! tsemppiä jatkoon ole vaan oma itsesi.

    • ValitutSanat

      Estynyt persoonallisuus(häiriö), tarkemmin sanottuna häpeän kahlitsema persoonallisuus. Taustalla monesti myös (vaikka vain tunnetason) hylkäämiskokemukset lapsuudessa. Varmasti Suomessakin alidiagnosoitu ongelma, ajatellen sodanjälkeistä kasvatusilmapiiriä, sekä näiden ongelmien siirtyvyyttä sukupolvelta toiselle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      583
      4252
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      144
      3126
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2407
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2260
    6. 235
      1748
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1437
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1320
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe