Paino nousee!!!

Teresa

Haluaisin kysyä että onko muilla paino noussut näin kauheesti raskauden aikana.. Nyt mittarissa 19 5 ja tuntuu että kohta puntari poksahtaa.. Lähtöpaino tuli kyllä ilmoitettua pienemmäksi koska kotona digitaalivaaka näyttää useita kiloja vähemmän kuin neuvolassa. Itselle tullut kuukaudessakin reilut neljä kiloa lisää.. Ja tuntuu vaan että koko ajan tulee kun käy puntarilla. Mielestäni liikkuminen on samantasoista kuin ennen raskautta.. (Tiedän että liikkua pitäisi enemmän), mutta paino nousee ryöppyämällä. Huomenna taas neuvola ja kauhistuttaa mennä.. Glukoosit ja proteiinit olleet hyvät tähän asti..
Onko sielun tovereita????

9

1176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vlada

minulla siinä vaiheessa paino myöskin nousi samaan tahtiin- 0,8 kiloa viikossa. Nyt (rv 27) se on rauhoittanut- 0,4 kiloa viikossa. Joten , ota rauhallisesti

• Teresa

On se aina helpottavaa kun on joku samanlaisessa tilanteessa ollut... Kyllä tää palsta on hyvä..
        Kiitos!!!

• sieluntoveri?

Itselläni oli neuvola rv 23 ja 4 viikossa painoa oli tullut 3kg! Neuvolatäti heti sanoi, että voi olla turvotusta ja olenko muistanut juoda joka päivä vettä 1½ litraa. No, enpäs ollut huolehtinut lainkaan veden juomisesta... ja yhä se tökkii... Oletko juonut tarpeeksi vettä? 1½ litraa päivässä? Ei sitä turvotusta välttämättä itse huomaa, mutta vaakassa se voi näkyä painon nousemisella. Jos olet syönyt normaalisti (ei liikaa) niin se voi olla just tota turvotusta. Itse syön kuin hiirulainen enkä liiku paljoakaan, mutta silti paino nousee hurjia määriä.

• Teresa

Niin tosiaan... Olenhan sen huomannut että sormuskin on ruennut käymään hieman ahtaammaksi.. Eli on sitä turvotustakin tullut.. Juon kyllä mielestäni varsinkin ruuan yhteydessä runsaasti mutta muuten saattaa jäädä vähemmälle. Kiitos täytyypä miettiä tätäkin vaihtoehtoa..

• rv19

Eikö sua punnittu neuvolassa ensimmäisellä kerralla?? Jos sulla on lähtöpaino väärin, niin eihän sitä todellista painon nousua pysty seuraamaankaan alusta lähtien! Mulla myös kotivaaka näyttää paria kiloa liian vähän ja neuvolassa laitettin se ensin lähtöpainoksi ja punnituksen jälkeen pyysin korjaamaan sen korttiin. Nyt mulla on painoa tullut n.3kg.

• ++++

Mulla ei oo vielä tullut painoa paljoakaan,sillon lähtöpaino mitattiin vkolla 9 5 ja seuraava 16 1 niin painoa oli tullut vaan kilon verran vaikka masu onkin jo kasvanut vähän,ite huomaa mutta muut eivät.
        (Täälläkin neuvolan vaaka näytti tosiaankin paljon enemmän kuin koti vaaka)

• tatti

täällä kans oli tullut painoa viimeneuvolasta ihan kiitettävästi=)

ilmoitin alkupainoksi neuvolassa 50kg mut kun ekas neuvolas punnittiin ni oli 52.5 no tuo varmaan sinällänsä pitää paikkansa ku piti alkuu syödä kokoaika ettei tule huono olo! sit paino tippui 51.5 ja seuraavalla neuvolakerralla oli noussut kilon verran, nyt neuvolassa käytyäni oli tullut kuukaudesa lisää 2.3 kiloa ja neuvolan täti sanoi että olisi saanut tulla vieläkin enemmän!!

• Joulutonttu-79

Täällä myös paino nousee kauhistuttavaa vauhtia, syyskuun alusta paino noussut 750g/vk. Painonnousu ei johdu syömisestä vaan turvotuksesta. Vettä juon 2-3 litraa päivässä ja liikun kohtalaisesti. Muitakin keinoja jo yritetty. Mikään ei auta. Taitaa lähtee tää turvotus vasta synnytyksen jälkeen pois.
      Myös meidän vaaka näyttää pari kiloo vähemmän kuin neuvolassa. Siksi myös mulla lähtö painon ja ekan neuvolakäynnin(rv8 4) välillä on jo 2kg mut en jaksa stressata. =) Paino noussu nyt yhteensä 9,5kg ja olen rv32 2.

• Lottis

Itselläni paino nousi 22kg esikoista odottaessa. Painonnoususta "varoiteltiin", mutta en mukamas voinut asialle mitään. Minulla oli myös loppuraskaudessa valtavasti turvotusta. Siltikään lapsen synnyttyä paino ei tippunut kuin noin 4-5kg (lapsi kolmikiloinen).
      Nyt odotan toista rv 14 5 ja 1,5 kg on paino tippunut. Syön normaalia ruokaa, mutta mahdollisimman terveellisesti. Nälkää en näe jne. Ainut ero esikoisen odotukseen verrattuna on, että en syö paljoa herkkuja! Ja tämä ero vaikuttaa paljon. Myös liikun enemmän, kun käyn lähes päivittäin lapsen kanssa vaunulenkillä (30-60min). Ja kaiken lisäksi hemoglobiinini oli 120 luokkaa esikoista odottaessa, nyt 144 ilman rautakuuria!

Eli painonnousuun voi todellakin vaikuttaa. Turvotukselle ei paljoa voi, mutta ei valtava kilomäärä ole vain turvotusta. Silloin ruokailutottumuksissa on vikaa. No, tämä on oma kokemukseni ja jatkossa selviää tuleeko kiloja vielä paljon vai ei. Ja keiken lisäksi joillekin runsaampi painonnousu on suositeltavaakin, neuvolassa ovat asiantuntijoita!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5535
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2516
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1930
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      150
      1791
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1682
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1663
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1428
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1135
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1108
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      919
    Aihe