En tiedä kuuluuko asia täänne, mutta olen melko ujo ja hiljainen tyyppi. Meille on tullut töihin uusi työntekijä, joka on käytännössä minun ylpäpuolellani, eli hoitaa päätyön ja minä avustan. Olen aina tykännyt käydä töissäni ja olen tykännyt myös uudesta työntekijästä.
Viimeviikolla kävi kuitenkin tilanne, jossa uusi työntekijä huomautti minua melko toikkaan sävyyn asiasta, josta aikaisemmin minulle ei ole mainittu mitään. Otin jutun aika vahvasti itseeni ja koko loppupäivän juttu pyöri päässäni. Miksei työkaveri viitsinyt sanoa asiaa ystävällisempään sävyyn, hän ei kuitenkaan ole minun esimies. En voinut asiasta tietää, kun ei kukaan ole aikaisemmin ilmoittanut.
Nyt tunnen itseni huonoksi, melkein tuntuu että työkaveri vihaa minua. Muutenkin olen antanut aika huonon kuvan itsestäni, höpötellyt hermostuneesti jotain ihan sekavaa tai ollut vain hiljaa. Huhhuh en edes tiedä miksi kirjoitin tänne. Saanko keneltäkään empatiaa?
Itsetuntoa kolhaissut tilanne
2
280
Vastaukset
- trjatargfmgks
Tiedän tuon tunteen, koska itsellekin kävi jokin aika sitten samoin. Herkkänä ja tunnollisena suhtautuu muiden negatiiviseen palautteeseen vakavasti ja se jää vaivaamaan, varsinkin jos kokee sen epäoikeudenmukaisena, kuten sinunkin tapauksessa. Pidät häntä ilmeisen arvossa, koska suhtaudut noin vakavasti hänen sanoihinsa. Toivottavasti sulla on kotona joku ihminen, jolle voit kertoa asiasta ja hän olisi sinun puolellasi. Aika parantaa, ei kannata murehtia asiaa liian pitkään, vaikka harmittaisikin. Häntä pystyyn :)
Jos tuo työkaveri jatkaa samanlaista linjaa, niin kannattaa miettiä etukäteen jo vastaus, jolla kerrot hänelle, että jatkossa haluat saada palautteen häneltä ystävällisemmällä tavalla. - Amanda321
Minulla on aivan samanlainen ongelma. Suhtaudun pieneenkin virheeseen tai huomautukseen kuin maailmanloppuun. Ja oikeastaan virheestäkään en jaksa itse virhettä murehtia vaan muiden reaktiota ja sitä, että tuleeko tästäkin nyt jotain sanomista taas. Jos joku muu tekee saman virheen, niin he vain nauravat sille, että tällaista sattuu. En tiedä suhtaudunko itse liian vakavasti vai ovatko muut herkempiä valittamaan minulle kuin muille. Kun oikeasti tuntuu, että muiden mokailut eivät ole yhtään vakavia. Olen ihan varma, että muut vihaavat minua.
Pitäisi vaan yrittää suhtautua rennommin ja antaa tilanteiden olla ja mennä. Ja jos jää murehtimaan, pitäisi löytää joku keino purkaa sitä. Kertoo jollekin, kirjoittaa päiväkirjaa ja mitä keinoja ja harrastuksia itsellä nyt onkaan, jotka saavat ikävät asiat pois mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään16015140Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903745Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1363047Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2791504Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?511458Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1591407Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141264- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2081029