Itsetuntoa kolhaissut tilanne

kalkkunalaukku

En tiedä kuuluuko asia täänne, mutta olen melko ujo ja hiljainen tyyppi. Meille on tullut töihin uusi työntekijä, joka on käytännössä minun ylpäpuolellani, eli hoitaa päätyön ja minä avustan. Olen aina tykännyt käydä töissäni ja olen tykännyt myös uudesta työntekijästä.

Viimeviikolla kävi kuitenkin tilanne, jossa uusi työntekijä huomautti minua melko toikkaan sävyyn asiasta, josta aikaisemmin minulle ei ole mainittu mitään. Otin jutun aika vahvasti itseeni ja koko loppupäivän juttu pyöri päässäni. Miksei työkaveri viitsinyt sanoa asiaa ystävällisempään sävyyn, hän ei kuitenkaan ole minun esimies. En voinut asiasta tietää, kun ei kukaan ole aikaisemmin ilmoittanut.

Nyt tunnen itseni huonoksi, melkein tuntuu että työkaveri vihaa minua. Muutenkin olen antanut aika huonon kuvan itsestäni, höpötellyt hermostuneesti jotain ihan sekavaa tai ollut vain hiljaa. Huhhuh en edes tiedä miksi kirjoitin tänne. Saanko keneltäkään empatiaa?

2

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trjatargfmgks

      Tiedän tuon tunteen, koska itsellekin kävi jokin aika sitten samoin. Herkkänä ja tunnollisena suhtautuu muiden negatiiviseen palautteeseen vakavasti ja se jää vaivaamaan, varsinkin jos kokee sen epäoikeudenmukaisena, kuten sinunkin tapauksessa. Pidät häntä ilmeisen arvossa, koska suhtaudut noin vakavasti hänen sanoihinsa. Toivottavasti sulla on kotona joku ihminen, jolle voit kertoa asiasta ja hän olisi sinun puolellasi. Aika parantaa, ei kannata murehtia asiaa liian pitkään, vaikka harmittaisikin. Häntä pystyyn :)

      Jos tuo työkaveri jatkaa samanlaista linjaa, niin kannattaa miettiä etukäteen jo vastaus, jolla kerrot hänelle, että jatkossa haluat saada palautteen häneltä ystävällisemmällä tavalla.

    • Amanda321

      Minulla on aivan samanlainen ongelma. Suhtaudun pieneenkin virheeseen tai huomautukseen kuin maailmanloppuun. Ja oikeastaan virheestäkään en jaksa itse virhettä murehtia vaan muiden reaktiota ja sitä, että tuleeko tästäkin nyt jotain sanomista taas. Jos joku muu tekee saman virheen, niin he vain nauravat sille, että tällaista sattuu. En tiedä suhtaudunko itse liian vakavasti vai ovatko muut herkempiä valittamaan minulle kuin muille. Kun oikeasti tuntuu, että muiden mokailut eivät ole yhtään vakavia. Olen ihan varma, että muut vihaavat minua.

      Pitäisi vaan yrittää suhtautua rennommin ja antaa tilanteiden olla ja mennä. Ja jos jää murehtimaan, pitäisi löytää joku keino purkaa sitä. Kertoo jollekin, kirjoittaa päiväkirjaa ja mitä keinoja ja harrastuksia itsellä nyt onkaan, jotka saavat ikävät asiat pois mielestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe