Auttakaa:(

pelottaa:(

Moi, oon tanssia harrastava tyttö ja minua huolestuttaa todella paljon sillä saan tiheälyöntisyyskohtauksia aika usein esimerkiksi tänään tanssissa sain sen jopa kahdesti ja toinen kerta kesti noin 5min eli ei niin kauan mutta kuitenkin. Kävin verikokeissa ja sydänfilmissä mutta tuloksia en ole vielä saanut. Olen perusterve paljon liikuntaa harrastava tyttö ja tämä vaivaa (minulla on myös paljon muita sydänoireita) erittäin paljon sillä joudun aina keskeyttämään sen mitä teen. Minulle tulee myös paljon lisäreitä ja muljahduksia eli olisi kiva jos joku vastais joka tietää, mitä minun pitäisi tehdä tai mistä nämä kohtaukset ja oireet voisivat johtua. Kiitos jo etukäteen:)

Ps. äiti ei ota tätä tosissaan ja isälle en halua puhua asiasta ja terkkari ohjaa suoraan lääkäriin. Apu olisi tarpeen:(

16

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut oon

Sinulla voi olla sydänsarkoidoosi!Joku kerta rytmihäiriöt voi jäädä päälle,niinkuin minulle kävi.Ensin oli monta kertaa rasituksen yhteydessä tiheälyöntisyyttä,mutta meni ohi,sitten oli pitempi kohtaus ja tajuntakin hämärtyi,minäkin kävin lääkärissä eikä mitään näkynyt sydänfilmissä.Kolmen päivän päästä kohtaus ei mennytkään enää itsekseen ohi...kaikki tämä oireilu viikon aikana!Soita ambulanssi jos olosi huononee yhtäkkisesti,sydän on hyvin arvaamaton,nuorellakin.Toivottavasti saat apua ajoissa....

• quuuy

Tai sitten sinulla voi olla vaaraton SVT, eteisperäinen tiheälyöntisyystaipumus jonka saattaa laukaista tietty asentokin. Muljahduksia eli lisälyöntejä esiintyy yleensä SVT-potilailla vaihtelevasti.

Perussydänfilmi kertoo jo paljon ja lääkärin kliininen tutkimus, mutta tuo kohtaus olisi hyvä saada nauhalle.

Jos tiheälyöntisyyteen ei liity tajunnanhäiriöitä tai rintakipuja niin todennäk. kyse on hyvänlaatuisesta taipumuksesta.

• Kapa_40

Oireitten perusteella SVT lienee todennäköisin vaihtoehto, mutta kun esiintyy rasituksessa ja kestää noinkin pitkään tulee ehdottomasti tutkituttaa kunnolla, ultra ja rasitus-EKG tuntuisi ainakin aiheelliselta normi EKG:n ja kuuntelun lisäksi.

• ketjun aloittaja

Kiitos vastauksista!
        Itse en osaa mitenkään sanoa mitä tämä voisi olla mutta toivon että, se selviää tuloksista ja jos ei löydy mitään, menen ehdotoomasti toiselle lääkärille.
        Toivon vain että selviäisi mikä minua vaivaa sillä kivaa tämä ei ole.

Minulla on myös liian korkea verenpaine, niin voisiko se littyä tähän samaan? Kärsin myös selittämättömistä kamalista tuntemuksista sydämmessä/rinnassa mitä ei kertakaikkiaan pysty selittämään vaikka kuinka yritän ja haluaisin.

Toivoisin että joku osaisi ymmärtää mitä nämä oireet oisivat. Kiitos.

• sitraattia.

Korkea verenpaine?

Oletko itse sitä mittaillut monta kertaa päivässä?

Jos olet ja oikeesti on korkea, niin vaadi tutkimuksia.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/verenpaine.htm

Ihan ekaksi osta magnesiumia. Sen puute on yleistä ja aiheuttaa kaikkea ikävää.

Syöthän myös D-vitamiinia 50µg/vrk?

esim. Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on
      http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96

Ethän syö mitään synteettisiä vitamiineja?

Esim. mitään B-vitamiineja?

• ketjun aloittaja

Lääkäri mittasi verenpaineeni ja sanoi sen olevan liian korkea tämän ikäiseksi. Mutta enempää ei sanonut:/

Syön ainoastaan D-vitamiinia ja voisin koittaa magnesiumia sillä siitä on hyötyä myös liikunnassa.

Mietityttää vieläkin, mikä minussa on vikana:(

• sitraattia.
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Lääkäri mittasi verenpaineeni ja sanoi sen olevan liian korkea tämän ikäiseksi. Mutta enempää ei sanonut:/

Syön ainoastaan D-vitamiinia ja voisin koittaa magnesiumia sillä siitä on hyötyä myös liikunnassa.

Mietityttää vieläkin, mikä minussa on vikana:(

Vaadi tutkimuksia, niin kyllä se selviää.

Ei välttämättä ole mitään vakavaa.

• 5+9
        sitraattia. kirjoitti:

Vaadi tutkimuksia, niin kyllä se selviää.

Ei välttämättä ole mitään vakavaa.

Ja tosiaan osta magnesiumsitraattia älä oksidia vaikka ne halvempia ovatkin.

Magnesium alentaa verenpainettakin.

• kaarinas

Olet voinut aloittaa tanssin tai muun liikunnan liian kovalla vauhdilla, ja siitä syystä ongelmia. Mitään diagnoosia täällä ei kukaan osaa antaa, eikä kannata sinunkaan olla huolissasi, olet varmaan ihan perusterve. Vitamiinien kanssa on oltava myös varovainen, jos ei tarkkaan tiedä, mitä oikeasti tarvitsee. Söin itse MultiVita plussaa kaiken varalta sillä labratuloksella, että foolihappoa ja kalsiumia ja jotain muutakin elimistössä oli liikaa. Syö siis normaalia kotiruokaa monipuolisesti, ja jätä vitamiinit ja kaikki "sitraatit" pois, kun niistä ei koskaan tiedä, mikä sydäntä alkaa hyppyyttämään liikaa. Tervettä maalaisjärkeä kaikkeen tekemiseen ja syömiseen myös..
      Älä lähde syömään magnesiumia tai muitakaan valmisteita, ennenkuin on tutkittu ja keskusteltu asioista lääkärin kanssa, ettei tule lisäongelmia.

• 5+9

Olen samaa mieltä, että kannattaa tutkituttaa eikä kaikkia vitamiineja ja hivenaineita tarvitse ravintolisinä.

Mutta älä pelottele magnesiumista: siitä on oikeasti monelle apua. Magnesium on vesiliukoinen joten elimistö hoitelee mahdollisen liian magnesiumin pois. Magnesium voi olla haitaksi ainoastaan silloin jos on ongelmia munuaisten kanssa.

Magnesiumin ottaminen lisäravinteena korostuu etenkin jos on stressiä tai jos juo paljon kofeiinipitoisia ruokia.

Jos syö paljon eineksiä ja valmisruokia niin niistä ei saa mitään hyödyllisiä ravintoaineita.

• 5+9
        5+9 kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että kannattaa tutkituttaa eikä kaikkia vitamiineja ja hivenaineita tarvitse ravintolisinä.

Mutta älä pelottele magnesiumista: siitä on oikeasti monelle apua. Magnesium on vesiliukoinen joten elimistö hoitelee mahdollisen liian magnesiumin pois. Magnesium voi olla haitaksi ainoastaan silloin jos on ongelmia munuaisten kanssa.

Magnesiumin ottaminen lisäravinteena korostuu etenkin jos on stressiä tai jos juo paljon kofeiinipitoisia ruokia.

Jos syö paljon eineksiä ja valmisruokia niin niistä ei saa mitään hyödyllisiä ravintoaineita.

...jos juo paljon kofeiinipitoisia juomia (ei ruokia :D)

• ketjun aloittaja
        5+9 kirjoitti:

...jos juo paljon kofeiinipitoisia juomia (ei ruokia :D)

Kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä! Tämä helpotti minua vähän mutta olen edelleen huolissani ja siksi tässä odottelen vielä muutaman päivän kunnes saan tietää verikokeen ja sydänfilmin tulokset.

• kerrohan.

" Vitamiinien kanssa on oltava myös varovainen, jos ei tarkkaan tiedä, mitä oikeasti tarvitsee. Söin itse MultiVita plussaa kaiken varalta sillä labratuloksella, että foolihappoa ja kalsiumia ja jotain muutakin elimistössä oli liikaa. "

Folaatti on vesiliukoinen , joten sitä ei voi saada liikaa. Ylimäärä tulee ulos. Suomalasilla on yleisesti puutetta monestakin ravintoaineesta, joista golaatti on yksi.

Kalsiumin aineenvaihdunnan häiriö ja liika kalsium aiheuttaa, että elimistössä on liikaa kalsiumia.

Eli juo vettä ja varmista riittävä

C
        D
        K2
        Magnesium

Mistä sait nuo vitamiinimittaukset, niitä kun ei yleensä saa mistään?

• juo vettä ei maitoa

90% on puutetta magnesiumista

Ja D-vitamiinin puute on kaikilla, jotka eivät syö sitä riitävästi purkista.

Tuo riittävä on 50-125µg/vrk riippuen iästä ja koosta.

Mitään MultiVita plussaa EI SAA SYÖDÄ

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

• NadieXC

Luulen minäkin, että sinulla on SVT. Ainakin oireesi kuulostavat samoilta kuin minulla. Rasituksessa usein tulee, mutta yhtä lailla myös levossa. Tykytyskohtaukset kestävät muutamista kymmenistä sekunneista pahimmillaan useisiin tunteihin.
        SVT alkoi minun ollessa 23- vuotias. Nyt olen 40-vuotias eli olen tätä kokenut jo kauan. Ablaatiota on yritetty, mutta ongelmani (kaksijakoinen eteiskammiosolmuke) eli siis rytmihäiriöpesäke sijaitsee niin lähellä omia johtoratoja, ettei sitä ole pystytty/uskallettu/voitu tuhota. Eikä lääkehoito auta. Kurja vaiva, joskaan ei lähtökohtaisesti vaarallinen. Pari kertaa on ollut sydänmerkkiaineista troponiini koholla eli (ohimenevää) vauriota tuntikaupalla kestävä kohtaus on minulle aiheuttanut, mutta onneksi pysyvää sydänlihasvauriota ei ole tullut.
        Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe