Poika saarnasi

(kertomus otettu Siionin keväästä 2/1981; Taivaan enkeleitä, lyhennetty sen verran, että ensimmäisen kappaleen jätin pois)

Minun poikani sairastui 7-vuotiaana tuhkarokkoon ja parantui siitä aika hyväksi. Lähdin Perhoon seuroihin. Poika oli ollut kuusijuhlassakin, mutta loppiaisena häneen tuli yhtäkkiä valekiristys. Kovasti kiristi kurkkua. Lääkäriäkin kutsuttiin, mutta hän ei joutanut tulemaan ennen kuin illalla kuuden aikaan.

Vähän ennen kuutta, viittä vaille kuusi, kun poika makasi vuoteessaan, alkoi hän puhua: "Voi, miten kaksi kaunista enkeliä on tuossa kuusen luona." Siskoni, joka oli häntä tullut katsomaan, kysyi: "Paljonko kello on?" Hän luuli, ettei poika ole tajuissaan. Poika sanoi, että viittä vaille kuusi ja taas puhui niistä enkeleistä.

Sitten lääkäri tuli. Hän tahtoi ottaa pojan mukaansa. Toiset kyselivät: "Onko toivoa hänen paranemisestaan?" Lääkäri sanoi: "Olisi paljonkin, mutta kun hän on nähnyt yliluonnollisia, ne eivät tahdo parantua." Hän vei pojan kirkolle sairaalaan. Poika eli siellä muutamia päiviä ja oli saarnannut toisille niin, että epäuskoisetkin ihmettelivät sellaisen lapsen voimaa. Poliisikin oli kylässä käydessään puhunut, että se Korkeakankaan pieni poika siellä saarnaa ihmisille parannusta ja puhuu taivaan enkeleistä.

Poika oli sanonut, että kyllä isänkin olisi parempi täällä olla, kuin siellä Perhossa. Olisi nähnyt nuo enkelitkin.

Lääkäri koetti tehdä parhaansa ja asetti hänelle apuhenkitorven. Siitä huolimatta se meidän pieni poika menehtyi. Ennen kuolemaansa hän oli tehnyt parannusta. Hän oli pyytänyt anteeksi ja siunannut Jeesuksen nimessä ja veressä sisariaan ja veljiään. Hän oli sanonut: "Vaikka täällä ei ole Martti eikä Jenny, niin minä annan niillekin kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä." Näin hän näki hakijansa.

Jokaisella Jumalan lapsella on enkelit, varjelijat ja suojelijat täällä. Raamattu kertoo Lasaruksesta, köyhästä kerjääjästä. Kun hän kuoli, niin taivaan enkelit siirsivät hänen kuolemattoman sielunsa Aabrahamin helmaan taivaaseen.

Lapset, pitäkää aina kiinni siitä, mitä olette saaneet, ettei maailma saisi vietellyksi tai temmatuksi teitä. Täältä on hyvä kerran lähteä taivaaseen. Jäämme nytkin uskomaan Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovintoveressä kaikki synnit anteeksi sielun rauhaan ja vapauteen asti. Niinhän tekin tahdotte uskoa.
(katekelma Eino Korkeakankaan saarnasta Koskenpään Sahlossa vuonna 1962.(VW)

2

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomus.

näitä on kiva lukea.

KIITOS LEENU kun viitsit vaivautua!

• paljon säilytettynä Siionin keväitä, joten saatanpa kirjoitella tänne niitä aina... Jokuhan kertomus voi johonkin sattuakin, sillä tavalla, että puhuttelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66