Syömishäiriö?

-Epätoivoinen-

Hei!
Mä kaipaisin vähän apua..
Eli.. Oon 16.v, 173cm/53kg..
Mulla on ollut viikon huonovointisuutta
aamulla, päivällä ja iltaisin ennen nukkumaan
menoa.. Oksentelua ei ole tullut..
Ruoka eij oiken maistu ja en muutenkaa
syö normaalisti vaikka pitäisi..
Koulussa tulee syötyä ja kotona joskus
pieniä annoksia..
Liikuntaa en pahemmin harrasta, mutta kyllä
sitä lenkkeiltyä tulee aina silloin ku jaksaa..
Nyt olis apu tarpeen..
Haluan tietää, johtuuko tuo huonovointisuus
kenties siitä.. Että oon sairastumas
bulimiaan tai johon muuhun vastaavaan syömishäiriöön..?
-Epätoivoinen-

3

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16v tytön äiti

Hei
      Kannattaisi ehkä kertoa äidille ja sitten tilata aika lääkärille. Minä ainakin huomaisin jos tyttäreni ei syö normaalisti. Mutta toisaalta meillä on sen verran hyvät välit että hän varmaan kertoisi itse jos ei pystyisi syömään.

• -Epätoivoinen-

Oon mä kertonut..
        Mutta ei äiti siihen mitn vastausta löydä..
        On sitä mieltä että huonovointisuuteni
        johtuu vähästä syömisestäni..

• mmm...

...hiukan rohkeeta mennä sanomaan, mut ei tuo minusta kyllä syömishäiriöltä kuulosta. Bulimiassa oksentamista ei tapahdu, jos sitä ei itse aiheuta. Syömishäiriöihin liittyy vahvasti myös itseinho, jatkuva ruoan miettinen, syömisen pois jättäminen hoikkuuden unelma silmissään ja laihuuden tavoittelu äärimmäisin keinoin (ahmiminen ja oksentaminen ja/tai voimakas laihdutus).

Sulla voi olla kyllä jotain muutakin. Hassua, mut ekana tuli noista sun oireista mieleen raskaus...onko mahdollista? Monet muutkin seikat voi aiheuttaa syömättömyyttä jne.

Mikset syö? Jos asenteesi on, että haluat laihtua (joka ei sinun tapauksessasi ole todellakaan enää suositeltavaa) ja jätä siksi syömättä ja muutenkin tarkkailet liikaa, niin kyse voi olla syömishäiriön alusta. Suosittelisin juttelemaan vanhempien kanssa, vaikka se hankalaa voikin olla. Oot kuitenki nvielä sen verran nuori, ettei kandee alkaa leikkimään.

Juttele siis jollekin! Tuo voi olla jotain ihan muuta ja luultavasti onkin, johon kyllä apua löytyy:).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      103
      6673
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5037
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3289
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3158
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2338
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1696
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1331
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1282
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1196
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      964
    Aihe