Pihlan integroiduissa kaihtimissa vikaa(vetonaru jumiutuu)

Kaihdinrumba

Hommattiin 10 kk sitten Pihlan ikkunat, joihin tuli tehdasasennuksena integroidut kaihtimet. Muutaman kuukauden jälkeen vetonarut alkoivat jumittaa kaihtimia laskettaessa, varsinkin kapeissa ikkunoissa.

Reklamaation jälkeen asentaja tuli laittamaan uudet vetonarut, ja hän tekikin työnsä huolellisesti, eli suoristi asennettavat narut ennen paikalleen asennusta.

Kesä meni hyvin, koska kaihtimia ei juurikaan nostettu tai laskettu. Syksyllä huomasimme sen, että sama rumba jatkuu. Kapeimmissa ikkunoissa kaihtimia ei saa laskettua alas, vaan ne jäävät toiselta puolelta laskeutumatta.

Kaihtimia on nostettu ja laskettu ohjeiden mukaisesti eikä niitä ole päästetty putoamaan alas.

Kurjaa tässä on se, että joutuu toistuvasti reklamoimaan samasta aiheesta.

3

950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+1

Kapeissa kaihtimissa on liian vähän painoa paino ei jaksa voittaa narujen aiheuttamaa kitkaa joten eivät laskeudu kunnolla alas täytyy auttaa kädellä alaspäin.Minusta tämä ei ole vika vaan kaihtimen keveydestä johtuva ominaisuus.Noissa integroiduissa narut kulkee muutenkin huonommin kuin vanhanmallisissa kaihtimissa.Olen asentanut molempia malleja kait muutamia satoja.Ongelma on tuttu juttu.

• Kaihdinrumba

Paino vaikuttaa, kapeissa ikkunoissa ongelma on selvästi pahempi, tosin pidemmätkään kaihtimet eivät puolen vuoden käytön jälkeen liikkuneet niin herkästi kuin uutena.

Kaihtimia on käytännössä mahdoton auttaa käsillä alas, koska kaihtimet ovat pokien välissä, eli käyttö tulee niin hankalaksi, ettei kaihtimia tule nostettua.

Vetonarujen uusimisen jälkeen kaihtimet kuitenkin toimivat herkästi muutaman kuukauden ajan, eli vetonaruissakin tapahtuu jotain, ehkä kiertymistä?

Täytyy tästä reklamoida tehtaalle, katsotaan löytyykö ongelmaan nyt toimiva ratkaisu. Ensimmäinen ratkaisu oli toimiva muutaman kuukauden.

• Pihlan kaihtimet

Meillä myös Pihlan ikkunat ja ollaan kahtenä kesänä reklamoitu. Sen jälkeen sovittiin että vaihtavat kaihdinmekanismin sellaiseksi jossa on kaksi nuppia; toisella vain käännetään ja toisella nostetaan/ lasketaan. On toiminut nyt paremmin, silti saa narujen kanssa värkätä, toistaiseksi kaihtimet laskeutuvat hyvin (toimineet nyt vajaa kolme vuotta viime reklamaatiosta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      250
      2526
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1581
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1479
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      374
      1334
    5. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      16
      1211
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      25
      1147
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      180
      974
    8. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      876
    9. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      833
    10. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      62
      831
    Aihe