Mitä te muut äidit teette kun menee hermot? välillä ottaa niin päähän et tekisi mieli ampua katapultilla tuo vauva taivaalle, kun se huutaa tai kitisee jatkuvasti..puol vuotias ja hampaita tulee jatkuvasti. En tiedä olenko sitten väsynyt. Yölläkin monta kertaa imetän ja heräilen rauhoittamaan kitisevää vauvaa..Tiedän että kaikki johtuu varmaan noista hampaista ja saa kipulääkettä, mut välil tuntuu että kun vauva kasvanut ja hoksaa paremmin asioista myös, niin epäonnistuessaan helposti parahtaa itkuun..ja sitä on koko päivän..aina kun hammas tulossa vielä enemmän,.
Välillä olen myös mennyt vessaan pois huutavan vauvan luolta hetkeksi pois, koska ärsyttää niin,kerännyt siellä itseni ja mennyt takaisin. En osannut kuvitellakaan että tämmöistä se olisi kun saa hampaita....perkele....kaiken huippu on vielä että vauva purrut monesti tissit rikki..et kestää ku haavat paranee ja imetys tuskaa. osasipa purra nykyään myös käteen kun puen ulkovaatteisiin. Miten te jaksatte? vaikka ei kai siinä auta muuta kuin jaksaa..
Kun menee hermot
5
245
Vastaukset
- OtaLungistiVaaaa <3
Ei sun tarvi joka äännähdykseen hypätä lohduttamaan varsinkaan yöllä :)
Jos oot kipulääkettä antanu niin ei se kuole jos et oo heti silittelemässä ja paijaamassa.
Itse joskus aikanaan saatoin vaan ottaa kitisevän vauvan vierelle pötköttölemään parisängylle ja katselin vaan vierestä kun ähisi ja puhisi ja vinkui, saatoin välillä hieman päätä tai käsivarresta silitellä.
Yritä olla stressaamatta vaikka se vaikeaa onkin ja muistan kyllä tunteen kun itse on niin raivona siitä vinkumisesta ja kitinästä, mutta yritin vaan ajatella muita (mukavia) asioita ja vaikka lauleskella, tarvii todella hyvää itsekuria että ei ärähdä lapselle.
Tää kuulostaa niin kliseeltä mutta on totta kuitenkin että lapsen kasvaessa välillä on hieman helpompaa mutta kyllä isommankin lapsen kanssa hermot menee edelleenkin joskus.
Hyvä keino mulla ainakin oli hieman rentoutua, laittaa jotain rauhallista tai sellasta musiikkia josta ite tykkää soimaan (ei tietenkään kovin isolla) ottaa lapsi syliin ja rauhallisesti tanssahdella ja samalla keinutella lasta siinä sylissä, meidän lapsi ainakin yleensä rauhottui siinä hyvin, ei tietenkään aina.
Uskon sen että lapsi aistii jos äiti on hermostunut, ainakin meidän typy silloin kyllä kitisi paljon enemmän, mutta yritin olla vaan välittämättä kitinästä ja lauleskeltiin, leikittiin, tanssittiin, kuunneltiin musaaa.
En muista osaako puoli vuotias kuin äkkiä tulla vanhempien sängystä alas, mutta me työnnettiin parisänky huoneen nurkkaan ja ite menin avonaiselle puolelle pötkötteleen, pitää vaan vahtia ettei sieltä jalkopäästä pyöri alas.
Tsemppiä ja voimia kovasti, ei siinä muu auta ku aika ja sitten myöhemmin tulee ne isommat raivoilut, joille saa joskus jopa nauraakin :) - Oletko lissu-ukko?
Olipa huono, vanhoista avauksista kopioitu provo. Avaaja ei ole koskaan vauvaa kai nähnytkään, kun noin tietämättömästi kirjoittaa.
- rennosti vaan
Vauvan itkuisuus voi johtua siitä että olet itse hermostunut. Hampaiden tulo ei pitäisi olla niin vaikeaa että tarvitsee antaa kipulääkettä, joka ei ainakaan joka päivä annettuna takuulla ole hyväksi. Kaikki saavat hampaita, eikä se yleensä aiheuta kovin isoja vaikeuksia.
Kipulääkettä paremmin auttaa, jos suhtaudut rauhalliseti etkä välitä itkuista. Ei se niin haittaa vaikka lapsi itkeekin. Voit suhtautua ystävällisesti vaikka annatkin hänen itkeä. Kiinnitä lapsen huomiota leluihin, lorutteluun tai muuhun mukavaan. Ethän vaan tiuski, huuda tai retuuta lasta! Lapsi oppii hyvin pian käyttäytymään samalla tavalla. Jos et pysty toimimaan kärsivällisesti, yritä järjestää itsellesi vapaahetkiä vauvasta jonkun lapsenvahdin avulla.
Imetyksen voit jo lopettaa, jos siitä tulee lisävaikeuksia. Parempi lapselle saada pulloa imetyshankaluuksista helpottuneelta äidiltä. - ap.
No en kyllä pysty jättämään sitä itkemään vaan viereen,eihän sitä itkua jaksa kuunnella, ei tehoa aina lelut ku itkuinen vaan haluaa syliin,suuttuu myös herkästi ku purasee leluA ja osuu hampaaseen. Lääkettä annan sillon kun huomaan hampaiden sattuvan, itku silloin äkillistä ja kovaa. Muuten särkylääkkeestä huolimatta saattaa kitistä. Ei ole kerää joka voisii ottaa lapsen välil,hoidan häntä aamusta iltaan.
- Äiti minäkin
Onko lapsesi isä kuvioissa mukana?
Voisiko hän hoitaa välillä vauvaa?
Entäs vauvan isovanhemmat?
Äidin on huolehdittava myös itsestään. Jos saisit vaikka tunnin tai pari viikossa omaa-aikaa, jolloin voisit tehdä sinulle mieluisia juttuja ja saisit hetkeksi muuta ajateltavaa voisi sekin auttaa.
Itse kolmen lapsen äitinä ja rekkakuskin vaimona käyn kerran viikossa jumpassa, se on minun henkireikäni. Ja tänään kun saan lapset nukkumaan käyn sohvalle viltin alle katsomaan hömppäleffaa kera suklaan ja viinilasin, sytytän pari kynttilää..ah ihanaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876