Musta oksennus

Maria123

Hei,

Tietääköhän kukaan mistä on kysymys: Olen 23-vuotias nuori nainen, juon silloin tällöin, en mitenkään hirveän usein. Tuossa edellisviikonloppuna tuli juotua vähän shampanjaa, ja muutama siideri. Humallassa en todellakaan ollut. Jossain vaiheessa iltaa tuli ihan kamala olo ja oksesin MUSTAA oksennusta. ??

Ajattelin että onkohan tuo joku myrkytysoire.. tai vastaavaa, kun en sinä päivänä enkä edellisenäkään ollut juonut mitään mustaa (kahvia, kokista ja jne..) Olisiko joku päässyt sujauttamaan lasiin jotain vai mistäköhän on kysymys.. osaako kukaan sanoa tähän yhtään mitään ? Muilla kokemuksia ?

26

19662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????

      se ollut maks.verta jota oksensit?

      • Ovidiu

        Verta, joka on vuotanut jostain syvemmältä. Tutkituttaisin Sinuna ainakin hemoglobiinin. Vuotohan voi olla jatkuvaa, mahahaava esim.


      • Maria123
        Ovidiu kirjoitti:

        Verta, joka on vuotanut jostain syvemmältä. Tutkituttaisin Sinuna ainakin hemoglobiinin. Vuotohan voi olla jatkuvaa, mahahaava esim.

        Mahahaava? No tuota en tullut kyllä ollenkaan ajatelleeksi. Mitään kipuja kyllä ei ole aikasemmin ollut eikä kyllä jälkeenkään, joten en ajatellut että mitään vakavaa tuo olisi voinut olla.


      • e__
        Maria123 kirjoitti:

        Mahahaava? No tuota en tullut kyllä ollenkaan ajatelleeksi. Mitään kipuja kyllä ei ole aikasemmin ollut eikä kyllä jälkeenkään, joten en ajatellut että mitään vakavaa tuo olisi voinut olla.

        itselläni kävi samalla tavalla. Olin juhlimassa kaveriporukalla ja seuraavana aamuna oksensin mustaa oksennusta. En sen pahemmin ajatellut asiaa, mutta ei minulle kyllä mitään oireita sen jälkeen tullut joten annoin asian vain olla.


      • ----
        Ovidiu kirjoitti:

        Verta, joka on vuotanut jostain syvemmältä. Tutkituttaisin Sinuna ainakin hemoglobiinin. Vuotohan voi olla jatkuvaa, mahahaava esim.

        ruokatorvessa variksia, eli laskimolaajentumia.
        "varix"


    • tupla A

      Olet alkoholisti ja maksasi se vaan sanoo poks.

      AA toverit voi sinut ehkä vielä pelastaa!

    • TT

      Minäkin olen oksentanut mustaa jonkun vuoden ajan ainakun olen ollut kipeä tai muuten vain tullut okesennus

    • joha myrkyn lykkäs

      ite olin sammuneenna oksentanu ja aamulla ku katoin niin kirkasta nestettä oli tullu ja kaahia kasa mustia kasoja oli lattia täännä

    • Maroolofi

      Jos se on verta, se ei välttämättä ole vuotanut syvempää. Voi olla ihan kurkusta tullut. Itekin olen oksentanut joskus mustaa(verta?), ja se on ollut varmaan kurkusta. Viinahan polttaa kurkkua ja vatsahapot myös.

    • sokerit kuriin

      Mulla ollut haimatulehdus.Silloin oksensin mustaa.Mutta se oli akuutti tulehdus joten jouduin sairaalaan.Musta oksennus viittaa jotenkin haiman toimintaan,eli onko sulla diabetes?Tää mun juttu tulee sulle myöhässä mutta jos joku muukin oksentelee mustaa niin kantsii käydä mittauttamassa verensokerit ja siinäpä selvii myös kun kyselevät viinan juonnista.Pahalla alkoholistilla voi olla krooninen haimatulehdus mutta ns.normaalisti alkoholii käyttävällä ei varmaan.Silti lähtisin ekaks jos oireet uusii niin terveydenhoitajalle mittaa sokerit.

    • hohsikg

      Jos poltat niin se on tod.näk tervaa!!

    • jeejeee1

      Ittellä kävi tossa viime lauantaina oksensin noin nyrkillisen verran mustaa oksennusta muistutti ( murskatuilta kahvipavuilta) en mitään ole syönyt mikä viittaa siihen väriin. soitin lääkärin päivystyksee nii jos pääsee mustaa oksennusta ja siihen päälle huomioi mustan ulosteen niin vatsalaukussa on jotain vuotoa silloin kannattaa aina tutkituttaa. ps" näin lääkäri sano. no kävin lääkärissä ja nyt odottelen näytteiden tulemista. veikkasivat että vatsalaukun limakalvo tai verisuoni vatsalaukussa rikki. koska maha haava kuulemma sattuu ja sen huomaa.

    • varma tieto

      Olette vaan juonut punkkua tahi salmiakkikossua. Se värää sekä yrjöt että ulosteet mustiksi.

      • vielä varmempi tieto

        Kuten myös veri...


    • tissupaska

      Ap on kuollut sisäiseen verenvuotoon jo yli kymmenen vuotta sitten :(

      • kantsiivarroa

        Jos oksennuksessa on verta kysymys voi olla suolistosyövästä, juopoilla yleinen kuolinsyy.
        Lekuri tekee tähystyksen, työntää letkun peräsuoleen. Tilanteen vakavuus selviää nopsaan.


    • eitaasjaxa

      Diagnoosisi on liika ripulin syöminen,,,

    • Käärmeleski

      Muistan aina kastella mustaa verta oksentaneen alkoholistityttäreni kukkaruukun, jossa hänen maallinen majansa lepää täältä ikuisuuteen.

    • yöllätulleenoutaja

      Jamppahan kuoli verenvuoroon kun ruokatorvestä räjähti suonet paskaksi rankan viinanjuonnin päätteeksi.
      Et aamua näe tenu.

    • kaunapoju

      Mulla jämähtänyt verenpaine 150/100, vahvaa nuuskaa jatkuvasti ja punkeroa. Oikea kylki kuin olisi pesismailalla lyöty.

      Kuolenko...?

      • varma_tieto

        Et kuole, vaan elät ikuisesti.


    • Petri

      Tulin juuri lääkäristä ja menin sinne koska oksensin kaksi valtaisaa lammikkoa verta. Tämän jälkeen tuli todellakin lavuaari mustaa verta täyteen ja uloste oli mustaa ripulia. Tutkittiin ja todettiin ruokatorventulehdus ja siellä haavauma.

      • pops

        Pahoittelen. Mistä mahtaa johtua ? Ruokatorventulehdus voi johtua refluksistakin.
        Minkälaisia jatkotoimenpiteitä/hoitoa on sinulle suunnitelmissa ?
        Pärjäilemisiin !


    • Anonyymi

      Olen 14 vuotias nuori ostin kaverilta sähkötupakan ja polttelin vähäsen. Illalla oksensin verta ja seuraavana päivänä itsekkin oksensin mustaa oksennusta

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4823
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4603
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4204
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3177
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2711
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2182
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe