Myrskyluodon Maijan häävalssi

kilpikonna

Olen yrittänyt etsiä netistä tuloksetta sanoja Myrskyluodon Maijan häävalssiin. Muistaako kukaan miten se menee?

Kiitos jo etukäteen!

7

6204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roopemanu

Meri jäljet lyö luotoon, vaot kallion ne aallot tehnyt on. Myös myrskysää tarttuu Maijan muotoon, ja Jannen silmiin leudot tuulet kiinni jää. Meren ankara työ heihin merkkinsä lyö, heihin merkkinsä lyö.

Oppii luodolla kielen, sanat liikaa ois ja joutaa lauseet pois. Voi aavistaa vaimo toisen mielen, hän tuntee tuulen, joka miehen matkaan saa. Katsoo hän lähtijää, vielä tyyni on sää, vielä tyyni on sää.

Kun saapuu taas saaliineen hän, on kuin mies naistaan tuntisi enemmän. Rannalle suurimmat siioistaan tuo huutaen: 'Eivät ne karkaa, suomusta nuo!' Katsetta arkaa vaimoon hän luo, karkeaa sarkaa kosketellen kertoo mies terveiset myrskyjen.

Niin jatkuu tuo yhteinen työ taas kunnes saapuu tyynenä kesäyö. Yhdestä katseesta mies ymmärtää vaimoaan, kuinka hän pelkää myrskyävää pohjoista selkää yksin kun jää. 'Siis tyynnytelkää huomisen veet, hatiat', mies pyyhkii kyyneleet.

Oppii luodolla kielen, puhe turhaa on ja lause tarpeeton. Mies aavistaa liikkeet herkän mielen, kun nousee aamu, joka miehen matkaan saa. Katse saattamaan jää, vielä tyyni on sää, vielä tyyni on sää. "

• Naimakauppa

Tarkoitatko Puurtisen-Helmisen Maijan ja Jannen häävalssia?

Se menee näin:

1. Vie minut vietellen vierelles sun,
      leijaillen keinuta varttani mun.
      Silmissäin varmaankin rakkauden näät
      sinun ja minunhan nää ovat häät.
      Valssiin mut vaivuta,
      uumaani taivuta,
      hiuksiain lennätä,
      syliini ennätä,
      onneen mut onneen sut
      onneemme yhteiseen vie, vie vie.

2. Valtavan riemun nään silmissäs sun,
      leikiten nauramaan saathan sä mun.
      Aikojen loppuun sä vierellein jäät,
      Valssiin mut jne.

3. Rakastan, rakastan, rakastan sua
      uskothan, uskothan uskothan mua!
      Uniini saakka sä sieluuni näät,
      Valssiin mut jne.

• katti 1

Hei´Roope.. toi on kyllä oikeasta leffasta , ja taitaa olla valssikin,mutta toi on laulu Myrskyluodon Maija.Maijan ja Jannen häävalssi on toisenlainen.Löydät sen edelliseltä kirjoittajalta.Itsekin haluisin häihini juuri Maijan ja Jannen häävalssin.Ei millään pahalla Roope..erehdyksiä sattuu.. ; )

• Laulaja

Toivelaulukirjoista löytyy oikeestaan kaikki häävalssit nuotteineen, sanoineen. Uusimman kirjan lopussa on sisällysluettelo kaikkiin edellisiinkin.

• nora

Maijan ja Jannen häävalssi.
      Suuri Toivelaulukirja 17.
      Sivu 96.

Minulla on se ja hyvä valssi onkin :).

• julia

Lasse Mårtensson on säveltäjä !

• Masa

En voi ymmärtää miten toi "itkuvirsi" on tullut b´noin suosituksi häävalssiksi. Pahempaa ei ole kuin tää Tahdon, tahdon, tahdon, tahdon, tahdon, tah........................................................................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5273
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe