Valitsin ton palsta vaik ei liity varsinaisesti mitenkää toho. Ei ollu paljo palstavaihtoehtoi.
Oon asunut siis mun miehen kanssa vuoden saman katon alla aluksi pidettii mun nimellä kaikki eli asuin periaatteessa yksin eli oli okei maksaa vuokra. Ei tiedetty vielä silloin varmuudella muttaako kunnolla kanssani saman katon alle. Nyt hän on asunut kohta puolivuotta saman katon alla eikä vieläkään maksa vuokraa, vaikka siitä hänelle huomautan. Vastaus on vain, kun ei ole rahaa. Nyt hän saa jokatapauksessa rahaa noin 500e/kk eikä maksa. :( Kun huomautan hänelle asiasta hän toteaa ettei rahat riitä omiin juttuihin jos maksaa vuokran puoliksi. Sitä vaa ihmettelen, että aina kun sanon no nyt sä voit ostaa sen ja sen nii sitte sitä ollaa sillee en tartte. Että missä ne "omat jutut" minkä takia ei vuokraa voi muka maksaa. Nyt alkaa pikkuhiljaa ottaa kupoliin. Eikö se nyt molempien kuuluis maksaa vuokra puoliks jos kuiteni yhdessä asutaan. Mikä ihme sitä vaivaa. Hirvee huuto aikaseks ku suutahdan tästä, että ei maksa.
Mieheni ei maksa vuokraa
184
9019
Vastaukset
- asdfasdf
Vuokralaisen, eli sinun, kuuluu maksaa vuokra.
Vuokralainen voi sitten ihan itse päättää millä ehdoilla antaa muiden asua siinä asunnossa. Jos et pääse miehesi kanssa sopimukseen ehdoista, ei sinun tarvitse antaa hänen asua luonasi.
Ja palsta tosiaan on täysin väärä.- Riitta35
Meitä naisia löytyy aina höynäytetäviksi ja
sinä olet liittynyt siihen joukkoon,
en tiedä mikä siinä hulttiossa vetää,
mutta sehän on niin,että naiset rakastuvat renttuihin!
Varmaankin aikanaan luemme iltapäivälehdistä,
kuinka mies "sumutti" hyväuskoista naista ja
harhautti häntä monta vuotta ja nainen nyt ulosotossa loppuelämänsä.
Mut sellaista on rakkaus,tämä juuri oikea palsta hoitaa asia kuntoon.
No lapsena on oppirahat maksettava,joskus se kirpaisee.
Onnea Teille ihanaan elämäänne,tänään muuten vuokranmaksu,
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä! - JJP.
Riitta35 kirjoitti:
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä!Itselläni ihan vastaava kokemus, sillä erolla, että puoliso nosti metelin jopa ruokakaupassa, kun pyysin häntä kerrankin maksamaan yhteiset ruokamme . Omien kontaktieni kautta hommasin hänelle työpaikan ja tiesin, että hänen palkkansa on lähellä omaani. Siksi vaadin häntä osallistumaan yhteisiin menoihin. Mutta ei!
No, kahdeksan vuotta riideltiin joka kuukausi samoista asioista,mutta tulos oli aina sama: Sain itse maksaa yhteiset menomme. Puoli vuotta sitten lopetin suhteen ja silloin hän olisi ollut halukas maksamaan puolet. Mutta sori, kiinnostus meni lopullisesti, joten nyt asun yksin ja alan pikkuhiljaa hengittämään vapaasti.
Olen nyt lähes nelikymppinen mies ja uskon vielä löytäväni naisen, jonka kanssa kaikki synkkaa. Myös raha-asiat. - mummo jo
Riitta35 kirjoitti:
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä!Etsi parempituloinen mies kuka pystyy maksamaan vuokrasi kokonaan . Ostaako mies edes ruokaa teille vai joudutko yksin ostamaan kaiken . Mies on ihan selvästi sinun " siivellä eläjä " . Aja ulos hänet . Tai sano että hän menee äidin luo vielä kasvamaan mieheksi .
- Blaah...
JJP. kirjoitti:
Itselläni ihan vastaava kokemus, sillä erolla, että puoliso nosti metelin jopa ruokakaupassa, kun pyysin häntä kerrankin maksamaan yhteiset ruokamme . Omien kontaktieni kautta hommasin hänelle työpaikan ja tiesin, että hänen palkkansa on lähellä omaani. Siksi vaadin häntä osallistumaan yhteisiin menoihin. Mutta ei!
No, kahdeksan vuotta riideltiin joka kuukausi samoista asioista,mutta tulos oli aina sama: Sain itse maksaa yhteiset menomme. Puoli vuotta sitten lopetin suhteen ja silloin hän olisi ollut halukas maksamaan puolet. Mutta sori, kiinnostus meni lopullisesti, joten nyt asun yksin ja alan pikkuhiljaa hengittämään vapaasti.
Olen nyt lähes nelikymppinen mies ja uskon vielä löytäväni naisen, jonka kanssa kaikki synkkaa. Myös raha-asiat.Näin se menee ..
Olen ollut nykyisen naiseni kanssa jo 15-v ja kokoajan maksanut ns. kaiken..
Mutta sama juttu ollut aikasemmissakin tosin lyhyissä parin vuoden suhteissa..
Minä eli mies maksan...
40-v on kää..
Tosin en ole vielä kohdannut naista joka osaisi rahaa käyttää järkevästi, vaan se on sit mikä tulee niin pikkasen enemmän menee...
Myös yhteinen nimittäjä naisillani on ollut ..
Haluutaan aina "kaikkea", mutta työt eivät ole kiinnostaneet... Tosin töitä on tehty, mutta ... Kuten itse teen ylitöitä kokoajan niin kukaan ei kyllä naisistani ole venynyt että tekisi tuntiakaan enempää kuin pitäisi... - 15+5
Blaah... kirjoitti:
Näin se menee ..
Minä eli mies maksan...
40-v on kää..
Tosin en ole vielä kohdannut naista joka osaisi rahaa käyttää järkevästi, vaan se on sit mikä tulee niin pikkasen enemmän menee...
Haluutaan aina "kaikkea", mutta työt eivät ole kiinnostaneet... Tosin töitä on tehty, mutta ... Kuten itse teen ylitöitä kokoajan niin kukaan ei kyllä naisistani ole venynyt että tekisi tuntiakaan enempää kuin pitäisi...Minä taas olen ollut nykyisen naiseni kanssa 45 vuotta ja koko ajan olemme maksaneet laskumme siten, että ruokakulut puolitetaan. Yhtiövastikkeen maksaa vaimoni ja minä maksan auton ja muut laskut. Kun lapsemme olivat pieniä, niin myös heidän kulunsa maksoin.
- Hei sinä.
Oma vikasi kun olet tuollainen vätys nössä naine joka ei pidä puoliaan. Ukko pihalle jos rahaa ei löydy. Jos se on työtön niin työkokeiluun 9 eurolla päivässä joka tekee 200 euroa kuussa. 200 euolla se voi ostaa niitä omia juttujaan. Vuodessa se on jo 2400 silkkaa rahaa ja sillä sa paljon omia juttuja. 5 vuotta kun on työkokeilussa niin voi asua jo muutaman kuuakuden sun luona ilmaiseksi.
- tienaaja.
Riitta35 kirjoitti:
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä!Rahoja ei kannata laittaa samalle tilille. Kerran niin tein ja tyttöystäväni varasti minulta 15000. Naisiin ei tosiaan voi luottaa. Pakotin sitten exäni töihin jotta voi maksaa mulle takas, muuten olisin heittänyt sen mereen
- fttrhrh
Blaah... kirjoitti:
Näin se menee ..
Minä eli mies maksan...
40-v on kää..
Haluutaan aina "kaikkea", mutta työt eivät ole kiinnostaneet... Tosin töitä on tehty, mutta ... Kuten itse teen ylitöitä kokoajan niin kukaan ei kyllä naisistani ole venynyt että tekisi tuntiakaan enempää kuin pitäisi...Vaikuttaa olevan ihan oma valintasi tuo toisen elättäminen. Juttu vain on niin, että ihmiset kohtelevat sinua tasan niin huonosti kuin annat niiden kohdella. Jos annat toisen elää siivelläsi, niin totta helvetissä se elääkin siivelläsi. Kuka muka ei haluaisi asua ilmaiseksi tai saada kaikkea ilmaiseksi? Jos et halua maksaa toisen kaikkia kuluja, niin et maksa, ja jos ei toiselle järjestely kelpaa niin kyllä se ovi aina löytyy. Ja sitä myöten löytyy sellainen kumppani, joka on valmis osallistumaan aidosti ja reilusti yhteisiin kuluihin.
Minä ainakin olen jakanut kaikki kulut puokkiin avopuolisoni kanssa, vaikka sillä onkin vähän paremmat tulot, ei kuitenkaan rikkaita olla kumpikaan. Se on tahdosta kiinni. (Minustakin olisi ihanaa, kun sais asua ilmaiseksi eikä tarttis ite maksaa yhtään mistään, mutta kunnioitan kuitenkin toista ihmistä sen verran, etten käyttäisi häntä hyväkseni vaikka se onnistuisikin. Kaikkeahan saa haluta, mutta ajatteleva ihminen ymmärtää, ettei kaikkien halujen toteuttaminen ole itsellekään hyväksi. Eikä se siivellä eläminenkään loppujen lopuksi niin kivaa olisi kuin voisi luulla.) Lapsesta asti olen myös oppinut, että jos ei johonkin omat rahat riitä, niin joko hankitaan lisää rahaa tai jäädään ilman. Aikuisen ihmisen pitää osata suhteuttaa menot tuloihin, jos ei siihen pysty, niin ei ole kypsä parisuhteeseenkaan. Ikävää, mutta totta. - elätytin itseni
Hei sinä. kirjoitti:
Oma vikasi kun olet tuollainen vätys nössä naine joka ei pidä puoliaan. Ukko pihalle jos rahaa ei löydy. Jos se on työtön niin työkokeiluun 9 eurolla päivässä joka tekee 200 euroa kuussa. 200 euolla se voi ostaa niitä omia juttujaan. Vuodessa se on jo 2400 silkkaa rahaa ja sillä sa paljon omia juttuja. 5 vuotta kun on työkokeilussa niin voi asua jo muutaman kuuakuden sun luona ilmaiseksi.
Taitaa miespuolisia vätyksiäkin olla runsaasti.
- ......
Blaah... kirjoitti:
Näin se menee ..
Minä eli mies maksan...
40-v on kää..
Haluutaan aina "kaikkea", mutta työt eivät ole kiinnostaneet... Tosin töitä on tehty, mutta ... Kuten itse teen ylitöitä kokoajan niin kukaan ei kyllä naisistani ole venynyt että tekisi tuntiakaan enempää kuin pitäisi...Nimimerkki Blaah... : Johan olet kummallsia naisia kohdannut. Minulla naisena on tärkeää että rahaa on aina jemmassa myös. Elätän itseni palkkatyöllä ja säästän myös "pahan"päivän varalle joka kuukausi. Tämä onnistuu hyvin kun ei ota miestä riesakseen ja elätettäväksi.
Ylitöitä en halua tehdä koska palkka riittää elämiseen hyvin. - voivoi..
tienaaja. kirjoitti:
Rahoja ei kannata laittaa samalle tilille. Kerran niin tein ja tyttöystäväni varasti minulta 15000. Naisiin ei tosiaan voi luottaa. Pakotin sitten exäni töihin jotta voi maksaa mulle takas, muuten olisin heittänyt sen mereen
Minä en ota miestä koska MIEHIIN ei voi luottaa. Johan sen näkee aloituksestakin.
- nainen pärjää yksink
voivoi.. kirjoitti:
Minä en ota miestä koska MIEHIIN ei voi luottaa. Johan sen näkee aloituksestakin.
Kyllä elämä on helpompaa ilman miestä . Miehistä ei ole muutakuin harmia .
- trgfdgfd
Riitta35 kirjoitti:
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä!Vastaavaa näkee jatkuvasti toisinpäin ja monet pitävät sitä täysin tavallisena ja jotkut jopa ylpeilyn aiheena. Sitten kun mies vaatii naista maksamaan oman osuutensa niin se on hyvä syy jättää mies.
- Jiituu
tienaaja. kirjoitti:
Rahoja ei kannata laittaa samalle tilille. Kerran niin tein ja tyttöystäväni varasti minulta 15000. Naisiin ei tosiaan voi luottaa. Pakotin sitten exäni töihin jotta voi maksaa mulle takas, muuten olisin heittänyt sen mereen
Vai 15000, sulla ei oo ikinä ollu semmoista rahoja. Tunnissako se ne rahat käytti ettet päässyt hätiin... Urpo tuommoisilta saa rahat viedäkin
- Ihana vapaus
nainen pärjää yksink kirjoitti:
Kyllä elämä on helpompaa ilman miestä . Miehistä ei ole muutakuin harmia .
Just niin, yksineläjä voi hakea jopa asumistukea.
- jep jep
jos mies ei maksa omaa osuuttaan vuokrasta,vaihda lukko oveen johan ryhtyy maksamaan tai ei tule sisälle asuntoon.ilmoitat vuokran antajalle että jeppe muutti pois asunnosta.jos tulee oven taakse mankumaan soita poliisit jotka tarjoaa yö paikan valtion puolesta.heitä hyyryläinen pihalle
- iygoyugoyl8ih
Blaah... kirjoitti:
Näin se menee ..
Minä eli mies maksan...
40-v on kää..
Haluutaan aina "kaikkea", mutta työt eivät ole kiinnostaneet... Tosin töitä on tehty, mutta ... Kuten itse teen ylitöitä kokoajan niin kukaan ei kyllä naisistani ole venynyt että tekisi tuntiakaan enempää kuin pitäisi...Minä tiedän toisenkin yhteisen nimittäjän naisillesi: sinä. Joku syyhän siihen on sinussa, että alat suhteeseen aina samanlaisten naisten kanssa.
Itse olen tarkka rahan kanssa. Välillä turhankin pihi. Mietin paljonko sähköä kuluu, mitä ruokaa kannattaa laittaa yms. En tuhlaa koskaan älyttömyyksiin. Suunnittelen menoni, eikä edes opiskeluaikoina tullut tilannetta, että en olisi pärjännyt.
Nykyään tienaan käteen n. 2000e/kk. Mieheni saa käteen n. 3400e/kk. Asumisen kulut maksamme kaikki puoliksi. Samoin kaikki yhteiset menot, kuten ruuat ja huonekalut, remontit, sähköt...
Molemmat huolehtii muista omista menoistaan. Minä maksan lasteni menot.
Miehellä on vähän väliä rahat loppu. Ei tosin minulta ole lainaillut, mutta ei kyllä jää säästöönkään. Minulla sen sijaan jää joka kuukausi rahaa vähän säästöön.
Sinun naistesi kanssa minulla on yksi yhteinen piirre. En tee töitä tuntiakaan pidempään kuin on pakko. Pidän muita asioita elämässä tärkeämpinä. Koska pärjään näillä tuloilla, minulla ei ole motivaatiota tienata enempää. Annan ylimääräisen aikana mielummin lapsille ja miehelle. Se on mielestäni elämässä tärkeämpää.
Jos sinä sitten olet ylitöissä istumiset korvannut naisille rahalla, niin oma on ollut ratkaisusi. - MIKSIPÄ EI
Miten kauniisti sanos ettei v- käyrä pimahda.Laita sille ukolle ehto , että kaikki kulut
puoliksi tai lähtee pellolle tai hankkii itselleen asunnon.ELÄ ITSE LEPSUILE, VAAN TOIMI.Mitä teidän naisten päässä liikkuu???? Annatte jatkuvasti ukkojen käyttää teitä kaikella lailla hyväkseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niinhän ne jotkut ukot sanovat , että jää koti rouvaksi kun lapsia tulee ja kuinka ollakaan
jos et ole nuorena hankkinut itsellesi hyvää ammattia , niin olet kusessa.Kun lapset kasvaa et saa enää mistään töitä ja ukko ottaa nuoremman palvelian laittaa sinut pihalle.
Usei vielä kaikki omaisuus on ukon nimissä , koska ukkohan se teidät elätti.
Joudut lähtemään vuokralle ja kelan tuelle , tässä on kotona raadannan tulos, HERÄTKÄÄ HYVÄT NAISET AJOISSA.!!!!!!!!!!! - tunne/järki
Riitta35 kirjoitti:
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä!Hienoa Riitta,
näin se vaan valitettavasti menee. Itsekin olen pienipalkkaisena elättänyt ihania, rakastavia miehiä. Ehkä seksiä/ turvaa/huolenpitoa/rakkautta kaivaten?
En enää, oppirahat on jo maksettu, moneen kertaan.
Mutta miehistä ihminen oppii... - elämää nähnyt
15+5 kirjoitti:
Minä taas olen ollut nykyisen naiseni kanssa 45 vuotta ja koko ajan olemme maksaneet laskumme siten, että ruokakulut puolitetaan. Yhtiövastikkeen maksaa vaimoni ja minä maksan auton ja muut laskut. Kun lapsemme olivat pieniä, niin myös heidän kulunsa maksoin.
Olmme olleet avioliitossa 50v,aina on rahamme ja maksumme ollut yhteisiä.Kumpikin voimme otta toistemme lompakosta rahaa tarvittaissa eikä siitä tehtä numeroa.Sellainen on meitän elämämme!!
- Anonyymi
Riitta35 kirjoitti:
hoida vaikka netissä niin näkyy heti tilillä!Kikkelin takia ei tarvi miestä pitää elättinä.
- yhteispeliä
Meillä ollut alusta asti, 18v. käytössä yksi yhteinen tili johon menee molempien tulot eli mun palkka, vaimon työkyvyttömyyseläke ja lapsilisät. Niistä sitten maksetaan vuokra ja kaikki muut pakolliset menot, ruuat ja jos jotain mahdollisesti jää säästettäväksi asti niin se siirretään toiselle yhteiselle tilille jemmaan ja vähän vuorottain mun nimiin osakkeisiin tai vaimon nimiin rahastoihin. Eikä ole raha-asioista tarvinnut ikinä tapella vaikka tuloerot ovat huimat, palkkani 2,5 x vaimon eläke, silti pidän mieluummin yhteiset rahat kuin että alkaisin sanomaan että palkka on minun ja käytän sen mihin huvittaa.
Jos ei ukkosi suostu osallistumaan vuokranmaksuun niin vaihtakoot osoitetta tai kuten eräs nainen joutui vähän vastaavassa tilanteessa tekemään, hän sanoi vuokrasopimuksen irti ja muutti uuteen asuntoon ILMAN MIESTÄ.- HHUHUH
Nimenomaan, yhteispeliä. Kumpikin kuluttaa, kumpikin syö, kumpikin tarvii vaatteita jne.. Se maksaa, jolla rahaa on esim senhetkisten laskujen maksamiseen. Olen itse ollut suhteessa jossa oli "mun rahat ja sun raha ja joskus meinasi olla "sun rahat on munkin rahojat". Jokainen tietää (tai ainakin pitäisi) että se ei onnistu. Jos ei ole valmis ottamaan osaa kustannuksiin, ei ole myöskään valmis parisuhteeseen ja tässä aloittajan tapauksessa poju on hakenut uuden "äidin" elättämään itsensä ja huolehtimaan itsestänsä
- vbnvbn
Jos mies ei maksa osuutta vuokrasta, niin toivottavasti sitten esim. ostaa ruuat tai vastaa joistain muista isommista yhteisistä menoista.
- 35534534534
Tehkää miehen kanssa alivuokrasopimus. Hän saa sitten asumistukea, jolla voi maksaa osuutensa vuokrasta. Kumpikaan ei häviä rahaa.
- Erkki eräs
Paitsi että useimmissa vuokrasopimuksissa kielletään ottamasta alivuokralaista.
Jos aloittaja mau94 saa asumistukea, hänen asumistukensa voi pienentyä tai kokonaan lakata alivuokralaisen ilmestyessä kuvioihin. Tietysti se on ihan oikeinkin, mutta nyt ainakin minulle hiipii jo epäilys siitä, ettei tämä niin kutsuttu mies todennäköisesti siinäkään tapauksessa maksa mitään. Silloinhan mau94 on taloudellisesti aina vaan entistä ahtaammalla.
Mau94! Sinä olet varmaankin jo useasti puhunut hänelle asiasta. Mietipä, onko se tuottanut toivottua tulosta? Eipä ole! Kyllähän hän tietää missä mennään ja tavallaan olet jo varoituksia antanut! Et ole velvollinen häntä hyysäämään! - äiti minäkin ..
Niin se käy kun äidin pikkupoika muuttaa naisen luo . Siinä on kova opettaminen naisella että saa toimimaan kaikki .
- äitien tyttäret
äiti minäkin .. kirjoitti:
Niin se käy kun äidin pikkupoika muuttaa naisen luo . Siinä on kova opettaminen naisella että saa toimimaan kaikki .
Oletko sinä äiti osallistunut asumiskuluihin, silloinkin kun tulot oli pienet esim. kotiäitinä vai maksoiko lapsesi/lastesi isä kaiken ?
- Ulosäkkiä
No tässähän ei ole lainkaan kyse siitä, riittääkö rahat vuokraan, vaan maksuhaluttomuudesta. Kaikkihan me saisimme rahat menemään niinsanottuihin omiin menoihin, jos olisimme itsekkäitä ja vastuuttomia. Kenkää persuuksiin, ennenkuin rupeaa lapsia tulemaan. Itsekkyys on parantumaton tauti.
- Jorma.
500 euron kuukausituloista ei pysty mitenkään maksamaan vuokraa koska vuokranmaksun jälkeen käteen jäisi niin vähän rahaa että elämä olisi painajaista.
On aivan tavallista että työttömät naiset eivät maksa vuokraa vaan vuokran tai yhtiövastikkeen maksaa mies.Tällöin kukaan ei sanoisi naista pummiksi mutta kun asia on toisinpäin niin palstan tädit nostaa metelin. - yksi pummi
Jorma. kirjoitti:
500 euron kuukausituloista ei pysty mitenkään maksamaan vuokraa koska vuokranmaksun jälkeen käteen jäisi niin vähän rahaa että elämä olisi painajaista.
On aivan tavallista että työttömät naiset eivät maksa vuokraa vaan vuokran tai yhtiövastikkeen maksaa mies.Tällöin kukaan ei sanoisi naista pummiksi mutta kun asia on toisinpäin niin palstan tädit nostaa metelin.Minäkin olen pummi, mies maksaa vuokran isompi tuloinen kun on. Minä maksan sähkölaskun ja nettilaskun. Kumpikin huolehtii omista puhelinlaskuistaan jne. Olen siis samanlainen pummi kuin samassa tilanteessa olevat miehet, eiks niin.
- Pummit-ulos
Heitä helvetti pihalle tollanen luuseri pummi!!! Tollasia siipeilijöitä on pilvin pimein...
- Rahamassi
Otat tukun taskusta ladot rahat pöytään ja tunget loput takas. Simppeli homma!
- HHUHUH
No joo... Olette varmaan parikymppisiä, joten heivaa poju pihalle. Ei tuollaista kannata katella, jätkä on hommannut hyvän sauman. Maksat varmaan safkat, laskut ja kaiken muunkin. Jätkä pihalle.
- ehdottaja.
pistä ukko menemään. ei tuommosta siipeilijää kannata katsoa.
- ei niin femakko
Taidat olla nainen, mitä jos sunkin miehes pistää sitten samassa tilanteessa sinut menemään ? Onko mies sitten sika ? Olen nainen, ja kyllä meillä isoimman kulun eli asumisen maksaa se enemmän tienaava, minäkin olen väliin maksellut pätkätyöläisiä ollaan.
- nbcbfbcbffnbfnfnfbkf
Jos tolleen pitää laskeskella, hommasta vaan ei tule mitään.
Se nyt normaalisti maksaa vuokran ja kaupassa ruuan, kellä rahaa sattuu olemaan.
Kyllä se niin on että ne kaikki rahat kuitenkin elämiseen kuluu ja menot jakautuu ihan automaattisesti, ilman tuollaista turhaa säätämistä. Mutta kukin tavallaan toki..- aivan...
Eli äiti maksaa.
- pummit kuriin
Nosta ukon tavarat pihalle ja kerro jos ei vuokraa tule kamat pysyy ulkona ja ukko myös, vaihdat lukot ettei pääse sisälle.
Eli ukko "ulkoruokintaan"
Kun täällä maailmassa ei ole "ilmaisia aterioita" - inholiero
Onpa reilu tyyppi, tosi reilu. Toivottavasti omien tyttärien kohdalle ei moisia nilkkejä osu. Ja omasta elämästä oon koettanut kans karistaa tällaiset pois.
- ohje yksi
Potkaise se mies ulos. Ei naisen velvollisuus ole elättää ja asuttaa miestä.
Jos yhdessä asutaan niin mies ja nainen maksaa yhdessä ne elämisen kulut.
Jos mies (tai nainen) ei ymmärrä yhdessä asumisen ideaa niin sitten on parasta lopettaa se yhdessä asuminen.
Ei kenenkään ole pakko ylläpitää LOISIA. Älä ole tyhmä. - yksin asuva
lemppaa pihalle asumaan siivellä eläjä, olis senkin aika oppia elättämään itse itsensä ja kantamaan vastuuta myös asumiskuluista. Asuminen ei oo nykypäivän suomessa mitenkään halpaa.. nii ja jos sillä äijällä ei kerran sitä rahaa oo, nii töihin vaan tienaamaan omaa elantoaan... sohvaperunalla ja siivellä eläjällä ei tee sitten yhtään mitään, enemmän niistä on haittaa kuin hyötyä!!!
- -T.L.-
Eipä noita töitäkään oo nykypäivänä oikein tarjolla, orjahommia 9€urolla kyllä piisaa.
- Pikkumyy9
Samalla linjalla olen, potkase takasin äitinsä helmoihin se pummi.
Annappa sille vaihtoehto, se muuttaa omaan kämppään jollonka se joutuu maksamaan vuokraa tai sit asuu sun kanssa ja osallistuu sillonki vuokrakuluihin..
Tee asialle jotain..- Puoliks puoliks
Pummi pihalle!
- Arvo Tasa
Noinhan naiset aina tekee. Mikä ongelma tää nyt yhtäkkiä on?
- dfsadasf
Miksi alistut tuollaiseen? Sanot sille nyt alkaa osallistumaan kuluihin tai muuttaa muualle! Sehän käyttää sinua selkeästi hyväkseen.
- turhaa puhetta
Samasta asiasta ei kannata keskustella kuin maksimissaan kolme kertaa. Kolmannen kerran jälkeen pitää ryhtyä toimenpiteisiin eli siihen mitä on uhannut. Ei nyt sentään henkeä ottaa.
No siipeilijäthän ei yleensäkkään katso edes velvollisuudekseen maksaa mistään minkä voi laistaa. Jätä tuommoinen siipiveikko! Jos siis et itsekkään tienaa yli 5 tonnia.
- tuskin on tyhmä
Tuskin 5000 € tienaava ottaa tuollaista elättiä.
- pet shop hoys
tuskin on tyhmä kirjoitti:
Tuskin 5000 € tienaava ottaa tuollaista elättiä.
Tiedän monta yli 8000 euroo kuussa tienaavaa koodaria jotka ottais kun saisivat jonkun, nörttiluuskan elo ei ole helppoa
- Tyttö hyvä,
se vätys jonka kanssa samaa kortteeria luukutat on poika, ei mies.
- pregor
Heitä ulos.
- bmoia+hujjemp¨<z
meillä maksetaan vuokra puokkiin,sit säilyy sopu :)
- 2434234234
Ei tämä voi olla totta eihän? Pakko sanoa että hieman nauroin aloitukselle.
Kyllähän nyt tyhmempikin tajuaa että ei tuollainen ole normaalia ja että tuo " mies " vain käyttää sinua hyväkseen?
Sitäpaitsi, tuollainen on myös laitonta jos toinen ei ole kirjoilla asunnossa ja saa asumistukea, jos kela saisi tietää siitä tulisi sinulle pahoja ongelmia, se on myös rikollista.
Äkkiä se poika kirjoihin ja vuokra rahat tilillesi tai nakkaa ulos - 434343
Kumma juttu jos mies maksaa naisen elämisen se on OK. Mutta ei toisinpäin... Itse aikoinani tosin otin heti hatkat kun sillon tapaamani akka alko jo 2. tapaamisella tivata vuokraa ja kauppalaskua puolix... Siihen jäi itkemään...
- HHUHUH
"Kumma juttu jos mies maksaa naisen elämisen....". En tähän ikään ole vielä nähnyt pariskuntaa, joka elättäisi muijaansa tai ukkoansa. Itselleni meinasi käydä niin, mutta onneksi en sentään niin tyhmä ollut vaikka nuori olinkin... Jos äijä elättää muijansa tai päin vastoin, on siinä elättäjässä joku vialla. Normaali parisuhteessa kumpikin kantaa kortensa kekoon yhteisten asioiden hyväksi
- Lyyli Tampereelta
Sinulle 434343 . Jos söit sen naisen luona niin tietenkin maksat ruuista puolet kun käytte yhdessä kaupassa . Aato hei ,ei sitä kaikkea saa ilmaiseksi elämässä.
- kerran erehtynyt
Pummin saa heti jos haluaa, nettideitistä usein. Vaikka olis kuinka siististi pukeutunut ja komea, kierrä kaukaa, ennekuin tiedät onko rahaa sillä maksaa elämisensä kulut.
- raus du schweine
Ukko pihalle vaan. Sanot että hanki oma kämppä ja kato jääkö sitten rahaa "omiin juttuihin". Voin sanoa että varmana jää vähemmän rahaa käytettäväksi muihin juttuihin kun yksin asuu.
- xxxo
Näyttää siltä että poikaystäväsi hyväksikäyttää sinua.Jos ei nyt maksa niin ei tule jatkossakaan maksamaan.
Asunto on sinun(päätäntä valta sulla,mies ei voi naukua koska on heikoilla jäillä tässä tilanteessa),sinun nimissä,avaimet sulla.Joten otapa avaimet poikaystävältäsi pois ja sano että katselee omaa asuntoa.Parempi kun asutte omillanne niin säästyy harmeilta ja riidoilta. - päätös on oma!
tai sitten ei kannata valittaa kellekkään jos antaa asua asunnossaan ilmaiseksi
- minä vaan
Asuttiin aikanaan lapsuudenkaverin kanssa kimpassa 3 huonetta ja keittiö. Noin puolen vuoden kuluttua väitti ajaneensa kaverin autolla kolarin ja ei ollut enää varaa ruokaan, vaikka kävi töissä. Minä sitten maksoin kolmen viikon ruuat työttömyyskorvauksilla.
Satuin sitten kuulemaan, kun hän kehuskeli puhelimessa saaneensa säästöön 10 000 kruunua (asuttiin ruotsissa). Seuraavalla viikolla kävin hakemassa uutta asuntoa ja muutamassa kuukaudessa sellainen löytyi - Pullat uuniin
Olette oikeassa kummankin on tultava toimeen omillaan. Siinä on hankalia kysymyksiä kuten eroavaisuudet sosiaalisissa tilanteissa ja tahtotila, onko sitä. Ja ajanvietto toistenne kanssa mukavalla tavalla. Olisi hienoa kuulla kuinka sovitte riitanne. Olisin enemmän huolissani sairauksista kuin kuvailemastasi tilanteesta. Hoitakaa itsenne kuntoon muistakaa kuntoilla ja kuluttaa kalorit oikein sekä kannustakaa toisianne. Kärsivällisyys kannattaa se viestittää tahdosta kuuntelusta ja katumuksesta osoittaen tapahtuneen vääräksi ja vallallaan olevan tilanteen voitettavaksi. Huomioikaa toisenne ja selittääkää tilannetta toisillenne.
- Tällei meillä
Naimisissa.
Lainaa meidän tuloille paljon.
2 Yhteistä tiliä; Lainanhoito ja kiinteät kulut.
Molemmat siirtää rahaa molemmille tileille suhteessa tuloihin.
Lainanhoito tili pyhitetty lainan maksuun ja extraerien keräämiseen.
Kiinteät kulut tililtä maksetaan sähköt, vedet, kiinteistö verot, lämmitys, päivähoito jne. Ylipäätään ns."vakiomenot".
Minä tienaan enemmän, joten maksankin yhteiseen pesään enemmän. Tuloihin suhteutettuna maksetaan tasan (=molemmat yhtä monta prosenttia tuloista).
Molemmilla omat käyttötili ja säästötili.
Ja se tärkein pontti!
Rahat näille tileille heti kun palkka tulee. - Helmipöllö
Vai että oikein kehtasi vielä ruveta huutamaan kun vaadit hänen osallistumistaan maailman luonnollisimpaan asiaan: elämän kustannuksiin. Sillä huudollako hän sinut säikäyttelee! Varsinainen per**rei** koko "mies".
Pidä huoli että joku luotettava kaverisi kuulee kans tästä asiasta! Noin röyhkeältä tyypiltä voit odottaa vaikka mitä alistamista tai muuta sontaa! - kunnallinen avustaja
Voi sua. Miksi sä tällaisii yleisist palstoilta haet apua. Ei sitä täältä saa kuin huonoi neuvoi.
- TunnollinenSavustaja
Tuoko oli se hyvä neuvo?
- Kyllä oli
TunnollinenSavustaja kirjoitti:
Tuoko oli se hyvä neuvo?
jos sen oikein ymmärtää.
- mmmmmman
tyypillinen yhteiskunnanelätin asenne
- Ulosta se!
"Nyt hän saa jokatapauksessa rahaa noin 500e/kk eikä maksa."
Eiköhän sentään työttömyyskorvaukset ja muut etuudetkin ole pikkuriikkisen suurempia kuin tuo mainittu 500 euroa kuukaudessa.
Valehtelee sinulle tulonsaKIN! Pistä pihalle keinolla millä hyvänsä! Katsokin ettet jää tuohon satimeen! Kova paikka se sinulle on! Älä hänestä huolta kanna!- fölahföahf
No ei välttämättä ole. Asumistukeakaan ei saa kun asuinkumppani on töissä.
- jopotijooojaanoiin
työmarkkinatuki on 522e/kk yksinolevalla aikuisella. se on 80% etuuden bruttomäärästä.
- lähde: Kela
jopotijooojaanoiin kirjoitti:
työmarkkinatuki on 522e/kk yksinolevalla aikuisella. se on 80% etuuden bruttomäärästä.
Ilman korotuksia työmarkkinatuen suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 x 32,66 e).
- talouskuntoonYKSIN
lähde: Kela kirjoitti:
Ilman korotuksia työmarkkinatuen suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 x 32,66 e).
Ei KUKAAN, et SINÄKÄÄN saa sentään höllötellä maksamatta veroja, joka tuosta summasta on 20 % eli 140 euroa. Niin että käteen saa 21,5 päivältä 572 €. Sitäkään moni uusavuton ei tajua vaan ihmettelevät tuon 522 € pienuutta joka maksetaan neljältä viikolta.
- haloo...
talouskuntoonYKSIN kirjoitti:
Ei KUKAAN, et SINÄKÄÄN saa sentään höllötellä maksamatta veroja, joka tuosta summasta on 20 % eli 140 euroa. Niin että käteen saa 21,5 päivältä 572 €. Sitäkään moni uusavuton ei tajua vaan ihmettelevät tuon 522 € pienuutta joka maksetaan neljältä viikolta.
Ei kukaan ilmoita nettohintoja missään, että näin on tapana ilmoittaa.
Etkö sinä sitten maksa veroja voisi joku samanlainen kysyä.
- ......
Paras neuvo tuohon on, että nostat miehen pihalle, ei hänen tapansa tuosta muutu, saat vaan itsellesi loppunikäisen riesan. Kyllä sitä vielä on vapaana miehiä, jotka maksavat omat viulunsa ja ylläpitävät vielä rouvaansakin.
Vaihda miestä! Ei tulevaisuutta teillä!!! Ihan aikuisten oikeasti....
- jopotijoojoo
500e on sama summa kuin työmarkkinatuen nettomäärä yksinasuvalla.
Itsellä on taustoissa rahaongelmaisia ja olen nyt sitten itse kerännyt pienen kasan.
Mutta oikeesti. Jos kaksi ihmistä menee kimppaan, niin kyllä kummankin on omalta osaltaan maksettava yhteiset menot, niin että kummallekin jää omien tulojen mukaiset omat rahat.
Jos toinen tienaa vaikka 2000e ja toinen 500e, niin koko juttu kaatuu. Pitää olla todella kultasydän joka ottaa toisen täysin siivelleen tai sen huonommassa asemassa olevan pitää olla todella puudeli. Jotta toinen voi ottaa esim. asumisesta täyden vastuun, niin pitäs tienata jo 5000e/kk....
Mä ainakin ensin laskisin yhteiset menot ja omat tulot. Sen jälkeen jakaisin ne menot tulojen suhteessa. Tottakai se paremmin tienaava voi antaa vaikka pikkasen siimaa, mutta pitää myös muistaa omat menot, säästäminen ja tarpeet.
Todennäköisesti tuo ap. siipieläjä on luuseri, jolla ei ole mitää vastuuta, ja sen sisällä voi olla vielä pommejakin. Sillä ei ole mitää käsitystä elämän tosiasioista.- jopotijoojaniiniinjo
pieno lisäys.
Kun kaksi ihmistä kohtaa, niin siinä vaiheessa kun yövierailut muuttuu yhteiseksi asumiseksi, niin ne tulot ja menot pitäs jollain tapaa tuoda toisen nähtäviksi ja alkaa miettii mitä se yhteiselämä oikeen maksaa. Lisää tuossa aiemassa vastauksessa.
Kyllä säälipiparia voi antaa, itsekin haluisin sellaista, mutta ei elämä ole hyväntekväisyyttä.
- SE ON TASAARVOA
TUOTAHAN NAISET ON TEHNEET KAUTTA AIKOJEN. ASUNEET MIEHEN SIIVELLÄ.
- tiedoksi
Ensinnäkin, ennenvanhaan naiset hoiti kodin, ruoan ja lapset kokonaan yksin, se oli kokopäivätyötä, johon mies ei suostunut osallistumaan. Toisekseen mies ei antanut naisen käydä töissä, vaikka tämä olisi halunnut, kun se oli kunnia-asia miehelle elättää perhe. Eikä naimisissa olevaa naista olisi kukaan palkannutkaan, olisi sanottu vain, että miehesihän sinut elättää. Se siivellä eläminen oli siis aina miesten määräys. Nainen haluttiin pitää riippuvaisena miehestä. Ne oli ihan eri aikoja kuin nykyään.
Tasa-arvoa on se, että yhteiset menot maksetaan yhdessä, ja molemmat tekee töitä yhteiselämän eteen. - kuinka kauan sitten
tiedoksi kirjoitti:
Ensinnäkin, ennenvanhaan naiset hoiti kodin, ruoan ja lapset kokonaan yksin, se oli kokopäivätyötä, johon mies ei suostunut osallistumaan. Toisekseen mies ei antanut naisen käydä töissä, vaikka tämä olisi halunnut, kun se oli kunnia-asia miehelle elättää perhe. Eikä naimisissa olevaa naista olisi kukaan palkannutkaan, olisi sanottu vain, että miehesihän sinut elättää. Se siivellä eläminen oli siis aina miesten määräys. Nainen haluttiin pitää riippuvaisena miehestä. Ne oli ihan eri aikoja kuin nykyään.
Tasa-arvoa on se, että yhteiset menot maksetaan yhdessä, ja molemmat tekee töitä yhteiselämän eteen.Kuinka ennen vanhaan ? Oma äitini on töissä käynyt 15-vuotiaasta eli vuodesta -55 ja kyllä meillä kotona isä maksoi vuokran ja äitini ruoat ja vaatteet. Kumpikin hoiti kotia yhdessä, meillä lapsilla oli palkattu hoitaja kotona. Joo oli naapurustossa äitejä kotonakin, heillä oli lapsia hoidossa olivat perhepäivähoitajia.
- HHUHUH
Tehneet kautta aikojen?? No ajat on muuttuneet ja nyt kumpikin elää sosiaalitukien siivellä
- -T.L.-
HHUHUH kirjoitti:
Tehneet kautta aikojen?? No ajat on muuttuneet ja nyt kumpikin elää sosiaalitukien siivellä
Jos molemmat elää sosiaalitukien varassa niin tulot on paremmat kun asuu eri asunnoissa. Eli tukien varassa elävien ei kannata muuttaa yhteen kun käteen jäävät rahat vähenee.
- kemissä vuokralla
500 euroa jos saa ja kaikki menee omiin menoihin niin heittäisin pihalle.
Kai olet tajunnut, ettei kyse ole siitä että ei ole rahaa. Miehesi ei halua vain maksaa vuokraa.
Minä tekisin tuossa vaiheessa niin että tekisin ruuan ainoastaan itselleni, pesisin vain omat pyykit, joka ikinen lasku mikä tulisi asuntoon niin maksaisin vain omani.
Kuullostaa karulta, mutta näin tiedät onko hänellä joku muu vai onko hän vain kanssani, että saa asunnon ja ei ole taivas alla.
Ei tuo ole normaalia. - Kokenut tietää
Jos ette ole naimisissa, niin mies on alivuokralaisesi, ja niin ollen voit sanoa, että sopii pakata kassi ja muuttaa.
Tuollaisia kavereita riittää. Heillä on omaisuus kassissa, jonka voi heittää olalle ja muuttaa seuraavan tytön luokse. Ei ole ongelmakaan.
Jos mies oppii, että sinä kustannat hänen elämänsä siitä ilosta, että hän suvaitsee olla petikaverinasi, niin voit uskoa, että tilanne jatkuu eläkeikään asti.
Mahdolliset lapset ovat "sinun" lapsiasi, joiden elättämiseen miehen rahat eivät riitä, kaikki hankinnat ostetaan vähittäismaksulla, joita mies ei maksakaan vaikka lupasi. Kun joskus hankkii auton, kaikki rahat menevät sen ylläpitoon, ja sinä olet ainainen rahankerjääjä ja riesa miehen elämässä, jossa kaikki muuten on hyvin, kun sinä äidin tavoin hoidat kodin ja hänet.
Anna mennä vaan.- mistä näitä tulee
"Mahdolliset lapset ovat "sinun" lapsiasi, joiden elättämiseen miehen rahat eivät riitä, kaikki hankinnat ostetaan vähittäismaksulla, joita mies ei maksakaan vaikka lupasi. Kun joskus hankkii auton, kaikki rahat menevät sen ylläpitoon, ja sinä olet ainainen rahankerjääjä ja riesa miehen elämässä, jossa kaikki muuten on hyvin, kun sinä äidin tavoin hoidat kodin ja hänet."
Näin se juuri menee. Varsinkin siksi, että naisilla on niin kova hoivavietti.
- elättikumppani
Yleisempää on, että nainen asuu miehen luona ilmaiseksi. Jos ei ole vuokrasopimusta niin ei ole vuokralaistakaan.
- OMAA RAHAAAAAAAAAAAA
Loiset yleensä häädetään!!! Kuinka olet ottanut siivelläeläjän kotiisi,huh,huh.Oletpa tyhmä!
- paakkinen
Potkase se nuljake pellolle. Ei tuosta suhteesta hyvää tule kuitenkaan.
- minämaksan
laita se ulkoruokintaan.
- ulkoruokintaan
Mies käyttää sinua hyväkseen jos ei maksa puoleksi vuokraa, ei osta ruokaa, maksa puokkiin sähkölaskua.
Näin ainakin meillä, maksamme vuokran puoleksi sekä sähkölaskun, ruokaa ostamme vuorotellen.
Joten älä ala luuseria elättään, potkase pihalle niin sittenpähän tietää mitä todellisuudessa jää rahaa elämiseen. - JokuuuMies
Mau oletko myös työtön? Oletteko hakeneet yhdessä asumistukea Kelalta? Entäs tukea sossusta? Kyllä sen ukonkin pitää maksaa vuokraa.. Nyt yhdessä hakemaan asumistuki ja sossun rahat ja sovittu puoli ja puolet. Kumpi teidän taloudessa maksaa ruuat? Jos ei miehelle kelpaa heitä ulos ja etsi uusi parisuhde kyllä tuolla vielä kunnon miehiä on olemassa
- ei vaihtoehtoja
mulla oli samanlainen ongelma n vuosi sitten, vuokrarahoja piti nyhtää joka kuukausi. Miehen luonne paljastui muutenkin hyväksikäyttäjäksi, hän maksoi vuokran pitkin hampain mutta sitten ei osallistunut ruuan ja minkään muun ostamiseen. Ongelma hoidettu, heitin pellolle enkä ole tyyppiä sen koommin kaipaillut. Nyt on ihana mies, joka kerta käydessään hän tuo jotain, on reilu ja huomaavainen. Mutta asumaan en yhdessä ala vahingosta viisastuneena ennenkuin tarkkailen pitemmän aikaa. Mies tekee sen harkitusti, ei kukaan joka toista kunnioittaa toimi tuolla tavalla ja senkin jälkeen mieluummin hänen asunnossaan tai jossain yhdessä hankitussa ! Ulosta se tyyppi mahdollisimman pian, muussa tapauksessa petyt koko ajan enemmän ja enemmän.
- Ve-Pa
Potkase ulos!!!!!
- hohhhoijaa
Pihalle koko mies. Ei tule varmasti jatkossakaan maksamaan koska ei ole nytkään maksanut. Parempia, vastuunkantavia miehiä varmasti löytyy. Jos ei ole rahaa, menkööt töihin tai ettikööt toisen työpaikan. Ihminen joka haluaa töitä, niitä myös saa!
Itse en suostu enää kertaakaan ottamaan "miestä elätettäväksi"! Eli voit vain katsoa peiliin. Ilman muuta ukko ulos, ei kannata hyysätä
- kallu9
Olet haksahtanut narsistiin, ei varmasti tule maksamaan yhteisiä kuluja ikinä. Olen sivusta seurannut tämmöistä tilannetta, vasta sitten nainen huomasi tulleensa huijatuksi. Valhetta tulee valheen perään, kyyti on kylmää.
- öÖKSTÖKS
Kaikki kusipäät nykyään saa ihan ilmaiseksi kantaa narsistin viittaa.. ei tuo kyseinen siipeilijä ole narsisti.. ihan tavallinen kusipäärenttu se on. Tyhmät ämmät antavat narsistin nimen rentulle het kun huomaavat tulleensa höynäytetyksi.. on se kunniakkaampaa olla narsistin uhri kuin tunnustaa vaan olevansa aivoton höynäytettävä.. "en yhtää osannu epäillä .. oli niin mukava mies.. ja kuitenkin tuollaista tekee.. täytyy olla narsisti.." .. EI KAIKKI MIEHET OLE NARSISTEJA, VAIKKA KAIKKI NAISET ONKIN HÖYNÄYTETTÄVIÄ..
- 10+9
Jos itse olisin tuossa tilanteessa, niin pyrkisin suhteuttamaan menot tuloihin. Jos toisella on rahaa 500e/kk ja toisella vaikka 1500e, niin onhan se aika pattitilanne. Tasan puoliksi kun ei yksinkertaisesti voi niitä menoja laittaa, koska toisella ei raha yksinkertaisesti riitä. Kuitenkin asian voisi ratkaista vaikka seuraavasti:
- vuokraan 150e
- sähkölasku 30e
- ruoka yms. kuluihin 150e
Tuosta jäisi vielä sitä "omaa rahaa" 170e josta maksaa omia menoja. Siltikin asia jää paremmin tienaavan päätäntävallan alle, että haluaako toista "elättää" vai ei. Jos ei siihen kykene, niin parempi laittaa lusikat jakoon. Toisen hyväksikäyttöä ei kuitenkaan tarvitse sietää, oli sitten mies saati nainen. Lemppaa se karju ulos sun kämpästä. Ei se tuu maksaa vuokraa kun ei tähän mennessä ole maksanut. Ainakaan euroissa. Saatko sä mitään muuta vastinetta siltä loisimisesta sun kämpässä?
- ole viisas
Te hankitte lapsen ja sitten sinusta tulee yksinhuoltaja. Löydät uuden miehen ja jonkun vuoden kuluttua sinulla on kaksi lasta ja kohta taas yksinhuoltaja.
Ole huolellinen valitessasi miestä, että et pilaa koko elämääsi ja tulevien lasten elämää. Kyllä jokainen normaali mies kykenee seksiin.
On äärettömän vaikea rakastaa ihmistä joka ei ota vastuuta mistään. - Juu ja sitten
ole viisas kirjoitti:
Te hankitte lapsen ja sitten sinusta tulee yksinhuoltaja. Löydät uuden miehen ja jonkun vuoden kuluttua sinulla on kaksi lasta ja kohta taas yksinhuoltaja.
Ole huolellinen valitessasi miestä, että et pilaa koko elämääsi ja tulevien lasten elämää. Kyllä jokainen normaali mies kykenee seksiin.
On äärettömän vaikea rakastaa ihmistä joka ei ota vastuuta mistään.Juu ja sitten tämä viisas kylän yhteinen yh-nainen ostaa osamaksulla auton ja ajaa sen lapset kyydissä tahallaan päin rekkaa tai bussia kuten yksi akkaväen kehuma nainen teki Rautavaaralla.
Siksi Suomi voi pahoin, koska meillä asuu 3 miljoonaaa itsekästä ja typerää akkaa.
Itse te kumppaninne valitsette, ei siinä miehillä/uroksilla ole mitään sanomista, joten vastatkaa myös valinnoistanne.
Ai niin, mutta eihän feministisessä maailmassa naisen tarvitse mistään vastata. Sitä vartenhan on miehet olemassa, että he vastaavat myös kaikista naistenkin teoista. - vitut ole!
ole viisas kirjoitti:
On äärettömän vaikea rakastaa ihmistä joka ei ota vastuuta mistään.mä ainakin olen kiinnostunut muijista jotka on kahden eri lapsen yksinhuoltajia, tai jos kolmen niin vielä parempi :D
- vätys
Ero ja uus mies!! saamaton vätys. En kattelis kattoni alla päivääkään!!
- Tyytyväinen
Muista, että katon alle ja ruokapöytään on aina tulijoita!
- Sylvi-Kustaa
No mitenhän aloittaja sitten teki vai onko tilanne yhä sama...? Kerrohan, mau94.
- Loppu vedättämiselle
Siipiveikoille potku perseeseen ja näkemiin. Suomessa vapaamatkustajia ja hyväksikäyttäjiä riittää joka lähtöön. Mutta tällä menolla RAHAT EIVÄT RIITÄ.
- ei muuta kun
Anna kenkää
- Isoiso1934
Heitä ulos semmoinen joutava mies! Se ei paranna tapojaan koskaan.
- Ihme hyypiö
sano sille sun ukolle että heität hänet pihalle jos ei ala maksaa vuokraa....Meillä on sillai että mies maksaa vuokran ja toisen rahoilla maksetaan muut laskut mitä on ...meillä toimii oikein hyvin tämä systeemi....
- Teeppä näin
Ensikerralla ,kun vonkaa pääsyä huvittelukeskukseen laita hintalappu tuplana huvittelukeskuksen ovelle silloin tulee vuokrarahat.
- Meillä näin
Pidetään kirjanpito kuitit tallessa, tasataan aina seuraavan kuun alussa menot.
- Lopeta hyväksikäyttö
Kuka maksaa ruoat? Jos sinä maksat vuokran, maksakoon siipiveikkosi ruoan.
Jos ei maksa, ei ruokaa pöydässä ja tyhjä jääkaappi Syö itse ulkona. Jos ei tehoa
pihtaa. - sietoraja
Niin helppo homma sano että haeppa itsellesi asunto. Tavarat vaan kerran ulos ja lukot vaihtoon sillä siintä selviää.
- Moraaliton sika
Eihän tuo ole mikään mies! Saamaton itsekäs pummi se!
- ulriikka2
Ei muuta ko ulos vain tuomonen pummi!!! Hän käyttää Sinua vain hyväkseen! Aivan tosi! Mukavaahan se on elellä, kun on ilmainen asunto, harva tosin nauttisi siitä, että elää pummilla. Siis aivan todella, joudut kärsimään tuosta pummista niin kauan kuin jatkat hänen kanssaan, varmasti löydät normaalin miehenkin. Älä, hyvä ihminen, jatka tuommosta. Mielestäni hänen täytyy olla aivan luonnevikainen, olisiko narsisti, joka käyttää vain ihmisiä hyväkseen.
Kaikkea Hyvää Sinulle!
toivoo mummeli lapista - Luukas57
Pitäsköhän sinun miettiä onko nyt oikea mies kyseessä. Ei kyllä työttömyyskorvauksella juuri maksellakaan vuokria, mutta sopikaapa jotenkin
- Neuvonpa vaan
Oliko mies työtön jo kun tapasitte? Itse en ottaisi ikinä työtöntä miestä. Älä hyvä ihminen tuhlaa aikaasi tuollaiseen pennittömään renttuun.
- Asiaaaaa!
Älä maksa tässä vaiheessa kaikkea. Mies on loinen, joa yrittää hyötyä sinusta.
Itselläni oli samanlla tavalla käyttäytyvä yrittäjämies, joka asui ilmaiseksi luonani. Juuri heitin häneltä saadun joululahjan roskiin. Oli ilmaiskirja erään yrityksen tulevaisuuden visioista.
Mies pyrki saamaan minun kauttani halpoja matkalippuja, jotta liikematkat olisi tulleet halvoiksi. Kovasti yritti löytää liikekumppanilleen työkavereistani myös heilaa, jotta olisi voinit tehdä samoin.
Pistin lopulta miehen pihalle, kun en enää jaksanut moista ääliötä. Oli pettämistä ym. siinä sivussa. - Meillä on
asuntotili ja molemmat laitetaan jokakuukausi määrätty summa sinne rahaa josta maksetaan kaikki kulut mikä liittyy asumiseen vesi sähkö kaukolämpö yhtiövastike autopaikat pankkilainan maksu.Ruoka ostokset siivoukseen pesuainet maksaa se joka kaupassa kuukauden lopussa sitten tehdään menojen tasaus. Ainakin meillä on toiminut hyvin kumpainenkin saa sitten käyttään tienaamansa rahat kuinka haluaa ei tarvitse kunnelle kitinää rahan käytöstä.
- Tämä pitää
Jos aloittaja olisi mies joka vaatisi naista maksamaan vuokran haukuttaisiin häntä kitupiikiksi ja hirveäksi ihmiseksi. Naiset kun ovat tottuneet asumaan miesten siivellä aikojen alusta lähtien.
Nyt naikkonen saa maistaa omaa lääkettään, se on oikein. Siinähän kitisee, ei tule saamaan euroakaan!- gyhyj
En tiedä, missä maailmassa sinä elät, kun tuollaisia kuvittelet. Minä olen naisena elänyt koko ikäni ilman yhdenkään miehen rahallista tai muutakaan tukea. Se, että jotkut muijat siipeilee, ei oikeuta rankaisemaan kaikkia muita naisia. Sinä et aloittajaa edes tunne, etkä tiedä, miten hän on menneisyydessä elämänsä rahoittanut. Ja minulle on ihan sama vaikka kyseessä olisi mies, joka vaatii naiselta osallistumista vuokraan, jos asutaan yhdessä niin kustannuksiin osallistuu molemmat, se on päivänselvää.
- gäläp
Yhdessä asuessa tietenkin eri kokoisilla tuloilla ei makseta vuokraa puoliksi, vaan suhteutetaan maksettava määrä tuloihin. Tällöin enemmän tienaava maksaa enemmän. Toisaalta ongelma tulee, jos toinen ei siitä huolimatta halua maksaa. Antaisin kenkää.
- SuskiEiKöyhiäSiedä
Jätä tuo loisiva köyhä ja etsi kunnon mies. Tarvitset koruja ja kivoja ylläreitä ja köyhiltä ei sellaisia tipu. Noniin joko heitetään ukon kamat kuralammikkoon ja lähdetään etsii uutta äijää..
- Yks Virtanen
Avoliitossa asutaan maksan asumisen,lasten menot,autojen menot,koska minulla on isommat tulot, avopuoliso ruuan ym.
- Ei ole sitten
mikään ihme, jos on näitä perheriitoja kerran ei voida sopia etes taloudenhoidosta.
Äijät uhoo kun paremmatkin paroonit,sitten kaljapäisään kapakassa itketään, surkutellaan se paha akka laittoi ulkoruokintaan
- GamerGirl91
Minun ex muutti luokseni yksiöön asumaan. Rahaa hän sai 360€/kk ja minä olin kokopäivätöissä. Vuokra oli 320€.
Sovimme, että hän maksaa 90€ niin jää rahaa muuhunkin. Sähkölasku oli n. 20€/kk ja internetti kummallakin oli oma (nettitikku/kännykkä yms).
kämppä oli minun nimissäni. Sanoin, että hän ja hänen rakas tietokoneensa lentää pihalle mikäli ei maksa vuokraa ja osallistu sähkölaskuun 50/50 :) Vähän armoa vuokranmaksuun annoin, sillä hänen olemattomista tuloistaan puolivuokraa olisi ollut aika kohtuutonta.
Ei se tuon vaikeampaa ole. Pihalle vaan jos ei maksa.- GamerGirl91
Lisään vielä, että nykyisin olemme vain kämppiksiä, asumme saman taloyhtiön isommassa asunnossa (kolmio) ja vuokramme on yht. 560€/kk. Nyt hänelläkin yhtä suuret tulot kuin minulla ja puoliksi menee kaikki maksut. :D Ruuat on kummallakin omat. Tää järjestely toimii meillä mainiosti.
- Polle pellolle
On ihan oma valinta, kun ottaa Orhin eteiseen. Pitäisi osata jakaa kaurat niin ettei toiselle jää vain akanat.
- ratkaisu tämäkin
Kyllä loismainen elättimies lähtee kun otat toisen miehen uudeksi asuinkumppaniksi. Harva mies kestää katsella toista kyvykkämpää miestä.
- tuttu juttu
Sanot äijälle, että jos ei viikon sisään tule vuokrarahoja niin saa pakata rojunsa ja häipyä vaikka sillan alle. Ja pidät siitä kiinni. Tai sano, ettei sulla ole enää rahaa ens kuun vuokraan, joten jos ei mies maksa, niin joudutte molemmat muuttaan pois. Tavalla tai toisella siitä loisesta on päästävä.
- saariston mies
Jaa että sellainen mies. Taitaa olla vain sellainen että maksaa vuokransa vain luonnossa eikä siten miten odotat. Vielä pahempaa on tulossa jos vaikka tulet hänelle raskaaksi niin tuskinpa maksaa sitten sen tulevan lapsen elatusmaksuja tai muutoin osallistuisi siihen liittyviin kuluihin. Jos olet jo havahtunut että työtön?/ vähätuloinen mies ei velvoitteistaan kykene suoriutumaan niin eiköhän olisi viisainta etsiä tuolla asialle ratkaisua. Mieti jos osat olisivatkin toisinpäin niin tajuaisit kuinka helppoa tuon miehen on asua luonasi. Saa ruuan, katon päänsä päälle, katselee televisiota ja ylipäänsä vain viettää aikaa kanssasi ilman mitään velvoitteita. Jospa teet tuosta kerta kaikkiaan lopun ja heität koko äijän ovestasi ulos ja sanot että etsiköön jonkun muun paikan missä asua. Vaikkapa sitten jossain yömajassa tai vastaavassa. Se ei missään nimessä ole sinun ongelmasi vaan hänen eikä tuollaista miestä kannata ruveta säälimään. Niitä kun on koko maailma täynnä. Onnea vain tulevalle elämälle ja etsi jostain fiksumpi vastuuntuntoinen mies.
- 60v mies
Hei, eihän tuosta tule mitään!!! Pistä pihalle niinkuin täällä neuvottu!
Siivellä eläjiä riittää, lopeta heti ettei ongelmat vaan kasaannu kuten täällä jo maalattu tulevaisuuden kuvia. Rohkeutta vaan, kerran se kirpaisee!!
Olet nuori, älä tuhlaa elämääsi hyväksikäytettynä! Nimim kokemusta nähty - gdhfjjhxn
Hyvä, että joskus noinkin päin, poikkeus vahvistaa säännön. tuhannesta tapuksesta 999 on nainen, joka elää miehen kustannuksella.
- Vastuuta
Näistä pummeja elättävista tulee kunnan ja kaupunkin elättejä kun lapsi tai lapsia naiset alatte laittamaan yhteiskunnalle ette itsellenne.Sitä olen ihmetellyt kun 30-40 vuotiaatkin tekee lapsia tälläisten pummien kanssa ja sitten uupuuvat ja lapset huostaan.Piuhat poikki miehet ja naiset jos ei valmiuksia elättämään ja huolehtimaan itsestänne saati lapsista.
- halvarinterttu
Ei hitto.....äijä on pummi, haloo? Päivääkään en moista luuseria nurkissani katselis, HERÄÄ!!
- Miks otit ton äijän?
Oliks sun, ihan pakko ottaa tommonen äijä!!??? Mulla on ollut ongelma etten jostain kumman syystä löydä kunnollista naista, vaikka tulen toimeen omillani, en polta, käytän alkoholia kohtuudella, saan helposti kavereita myös nais puolisista ja en oo koskaan pyytänyt keltään lainaa sillonkaa kun olin työtön. Mikä hevetti tossa äijässä viehättää!!!???? Jätä se ja ota mut!! Mä ainakin maksaisin vuokran omalta osuudelta jos asuisin kanssasi. TÄÄ ON VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Alkuperäinen
En ota kun oot niin RUMA, ja pieni.. sieltä ja sieltä, alhaalta .. ja ylhäältä.. vaikka se olis väärinkii:) Hyvä varustus tällä nykyisellä on, parempaa ei ole, joten on se oikeestaan ihan hyvä.
- anonyymi_RMk
Alkuperäinen kirjoitti:
En ota kun oot niin RUMA, ja pieni.. sieltä ja sieltä, alhaalta .. ja ylhäältä.. vaikka se olis väärinkii:) Hyvä varustus tällä nykyisellä on, parempaa ei ole, joten on se oikeestaan ihan hyvä.
Siis alkuperäinen... kommentoin vaikka vuosia on mennyt, toisin sanoen se mies taisi majailla kanssasi vain sen takia kun saa asua ilmaiseksi siitä hyvästä että panee sinua säälistä. Mahdat olla varsinainen... eh eow
- miehet huom !
Eli lopputulos on, jos kumpikin osapuoli ei osallistu asunnon maksuun =ulos vaan. Enää ei siis kotiäiditkään loisi ilman että asunnosta maksavat.
- rwëö'gsälb,ö.
Valitettavasti sulla ei oikeesti oo oikeutta heittää ketään "ulos vaan". Ei edes omasta omistusasunnosta. Jos siippa on asunnon osoitteessa kirjoilla, ei sitä sieltä niin vain saa ulos ellei itse vapaaehtoisesti lähde. Eli voi loisia siellä sun kustannuksellas niin kauan kuin vaan haluaa. Jätä vuokrat maksamatta, niin saatte häädön, molemmat. Ainoo keino päästä eroon, on muuttaa itse pois, jos toinen heittäytyy hankalaksi eikä suostu lähteen mihinkään.
Mulle tulee ne maksukuitit kerran vuodessa ja maksan ne netissä verkkopankissa. Saan toki vähän asumistukee....mut se on noin helppoa, kun vaan menee pankkiin ja tekee sopimukset yms.....helppoa maksaa netissä kaikki noin ! Myös muut laskut maksetaan sieltä. Pitää tosin tehdä myös sopimus sen taloyhtiön kanssa, missä asut -te. Mulla on ollut näin jo yli 16-vuotta, tosin vasta pari vuotta sitten siirryin tähän verkkopankki-hommaan. Ennen kirjoitin ne kuitit käsin, vain tilinumero ja allekirjoitus. Ja sitten kuitit postiin. Toimii ! Siis tämä verkkopankki-homma.
- Kotini on linnani
Otitko kanssasi asumaan miehen vai alivuokralaisen. Jos otit alivuokralaisen, voit heittää hänet ulos vuokrarästien perusteella, jos otit miehen eikä perheneuvottelu tuo tulosta, valintasi on ollut väärä ja koska asuntosi on sinun ja olette ilmeisesti avoliitossa, kehotan sinua suhtautumaan mieheesi kuin alivuokralaiseen. Luusereita ei kannata hyysäillä, missä ongelma?
- Hahahahahaa
Heitä miekkoses ulos talosta
- pakkoelätti
itse olin opisekluaikana ja sairaslomaaikana (yhteensä vuosikausia) mieheni elätettävä. en omasta tahdosta/ siipeilläkseni vaan siksi, että miehellä oli niin isot tulot, että en voinut saada asumistukea. :(
- TeeSOPIMUS
Perheen raha-asioiden hoitamisesta ei useinkaan keskustella kunnolla!!
Ajaudutaan vain hoitamaan ne jollain tavalla.
Mitään erityistä sopimusta ei tehdä, mikä voi myöhemmin kostautua katkeruutena ja riitoina puolisoiden välillä.
Tehkää KIRJALLINEN SOPIMUS!
Perheen sisäinen rahanjako herättää suuria tunteita.
Pitäisikö pariskunnan hoitaa perheen raha-asiat omilta erillisiltä tileiltään vai tulisiko nämä lakkauttaa ja perustaa yhteinen tili?
Ehdottomasti ERItilit, mutta voi olla yhteinenkin tili.
Yhteisiä tilejä on yleensä kahta eri mallia.
1) toinen muoto on niin sanottu JA-tili, jossa tiliä voivat käyttää vain omistajat yhdessä. Hyvä puoli on turvallisuus. Kumpikaan ei voi tuhlata vaikkapa remonttiin aiottuja rahoja heräteostoihin toisen tietämättä.
2) Toinen on TAI-tili, jossa molemmat voivat käyttää tiliä toiselta lupia kyselemättä. TAI-tili on joustava, mutta näihin tileihin liittyy riski siitä, että rahat eivät ole turvassa.
S-pankki kertoo kampanjoineensa omaa yhteistiliään "ruokatilinä". tili voi liittyä pelkästään kaupassa käyntiin. Se voi olla myös laajempi taloustili, josta maksetaan muitakin yhteisiä laskuja.
Käsket jätkäs maksaan sun tilille (tai sille yhteiselle tilille) puolet vuokrasta, jos mielii jatkaa asumista asunnossasi. Sitä rahaa voi sitten käyttää muihinkin laskuihin. - tasa-arvo
500 e kuussa ..häh ??!! Taitaa olla työnvieroksuja joka sitten maksattaa sulla kaiken ..niin kauan kun annat ..en todellakaan alkais !!!Minä naisena maksoin uusperheessä kaiken puliksi vaikka avopuoliso tienasi puolet enempi ..maisteri .Mut mä vaadin et tekee sit puolet Kaikista kotitöistä ..haloo ..arvata saattoi ettei tehmnyt 2 vuotta yritin ja nostin kytkintä!! Nyt mulla on kas keskustan kolmiota , toinen sijoitus ja toinen missä asun ..tulee paljon halvemmaksi ..ei tarvi maksaa kaikkia miehisiä kuluja ..niin ja nyt oon voinut reissata Kreikassa ym.ja ei tarvi ruokkia ketään työpäivän päälle.Heitä ulos jos ei maksa kaikista puolia !!!
- plörö
kengänkuva perseeseen.
- Totti2
Hmm..jospa avaisit siniset silmäsi, ja uskoisit , että miehesi käyttää Sinua vain hyväkseen. Ehkä olet jo miettinyt sitä.. ?
Tuomo - ikävä kyllä näin on
semmosta se on kun ottaa kigolon asumaan samankatonalle,
nooh, 500 eura on kyllä niin pieni raha ettei siitä kyllä ruuana ja lääkeitten jälkeen mitään jää, - Stemppiä
Sillä ole väliä kumpi sen maksaa. Meillä maksaa muija kaiken
kun sillä on enempi rahaa..Kun muijan rahat loppuu
käyttää hän mun rahani. Ainut mitä mun tarvii kattoo on se, että
auto on 24/7 kunnossa ja tankki täynnä ja ,että muija pääsee lomalle kesällä
minne sitten haluaakin mennä. Jos on tiukka kuukausi niin vuokra menee puoliksi tai sitten maksan sen kokonaan.
Viitsinyt en ole koskaan rahasta riidellä, tässä elämässä on oikeitakin
ongelmia ja rakkautta vain tunnen niin se ja sama mihin rahamme menevät.
Jos harmittaa niin suosittelen jo toki muutenkin niin, että laitat tuon
miehen kiertoon. Kuulostaa jolatain narkkarin ja narsistin välimuodolta kuvauksesi pohjalta toki. - Kateellinenko
Hyvin on poeka asiansa järjestäny, ilmainen ylöspito ja muut parisuhteen edut, eikä maksa penniäkään.
- ei siipeilijöitä
koko loppuikäsikö aiot elättää luuseria, potkaise pellolle
- A.Stubbido
Se on ukontekeen vaihto sulla edessä. Kamat pihalle ja heippa.
- Ei kuulukkaan maksaa
Toimeentulotukilaissa säädetty, vuosittain kansaneläkeindeksillä tarkistettava perusosa on osa perustoimeentulotukea. Perusosa on vuonna 2014 yksin asuvalla 480,20 euroa kuukaudessa.
Toimeentulotuki 1.1.2014 lukien (Kuntainfo 8/2013)
Perusosalla toimeentulotuen saajan pitää kattaa:
◾ravintomenot
◾vaatemenot
◾vähäiset terveydenhuoltomenot
◾henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot
◾paikallisliikenteen maksut
◾lehtitilaukset
◾televisiolupa
◾puhelimen käyttö
◾harrastus- ja virkistystoiminta.
Perusosan lisäksi perustoimeentulotukea annetaan tarpeellisen suuruisiin asumismenoihin, kuten vuokraan tai vastikkeeseen, vesimaksuun, lämmitykseen, sähkölaskuun ja kotivakuutusmaksuun sekä vähäistä suurempiin terveydenhuollon menoihin (esimerkiksi reseptilääkkeet).
Myönnettävän toimeentulotuen määrää harkittaessa otetaan asiakkaan tulot ja varat huomioon ensin perustoimeentulotukea määrättäessä.
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki
Jos asuinkumppanisi saa työmarkkinatukea niin 480 täytyy jäädä elämiseen niin ettei siitä paljoa vuokria peritä. Vuokrat sähköt ym. maksaisi muuten sossu mutta jos otat työttömän asuun niin sinä kustannat ne silloin.- mummapumma54
Kyllä jokaisen aikuisen tulee maksaa omat menonsa, myös ruoka- ja asuinmenonsa. Ei se niin ole , että jos työtön muuttaa kumppanin luo, että kumppanin tulisi tämä elättää, tämän osallistumatta millään tavalla omaan elantoonsa. Eikä toimeentulotuki ole mikään automaatti työttömälle, vaan sillä 500 eurolla on tultava oikeasti myös toimeen.
- Koita tajuta idioott
mummapumma54 kirjoitti:
Kyllä jokaisen aikuisen tulee maksaa omat menonsa, myös ruoka- ja asuinmenonsa. Ei se niin ole , että jos työtön muuttaa kumppanin luo, että kumppanin tulisi tämä elättää, tämän osallistumatta millään tavalla omaan elantoonsa. Eikä toimeentulotuki ole mikään automaatti työttömälle, vaan sillä 500 eurolla on tultava oikeasti myös toimeen.
Työmarkkinatuki ei ole tarkoitettu vuokran maksamiseen vaan ruokaan, puhelin, netti, vaatteet yms. Ihmisellä pitää jäädä asumiskulujen jälkeen se vajaa 500 euroa elämiseen.
Työttömän kannattaa hankkia oma vuokra-asunto eikä mennä kenenkään vuokria puolittamaan työmarkkinatuella. Sossusta saa vuokran lisäksi lääkkeet, sairauskulut, silmälasit, sähkön, veden ja harrastusmenoihin 150 euroa vuodessa. Muutoin niihin lasketaan avo- tai avio puolison tulot jos asuu yhdessä. Puoliso on elatusvelvollinen.
- siinsaan
Ei parisuhde tarkoita, että puoliksi maksetaan. Jos sinä olet varakkaampi, voit maksaa koko vuokran. Täytyyhän toisellakin olla kahvirahaa yms.
- mummapumma54
Älä suostu maksamaan. laske mitkä on kokonaiskulut ja puolitat ne, ja sanot että sen hänen on maksettava tai saa lähteä nostelemaan. Ja toista kertaa et luuseria vaivoiksesi ota. Naiset tekee usein sen virheen että suostuvat venymään kaikessa, jopa maksamaan kaikki elinkustannukset, että toinen olisi siinä tyytyväisenä sitten.
Sovi kumppanisi kanssa kuukausiraha, jonka hänen on maksettava omien kulujensa peittämiseen. Jos hän ei ole siihen halukas, niin voit osoittaa hänelle ovea seuraavaksi.
Hyväksikäyttäjiä aina löytyy, mutta ei niitä tarvitse ruveta elättämään.- qrwefgsbdv
Jos toinen ei halua lähteä nostelemaan? Ei ihmistä niin helposti saa asunnosta ulos, ei edes omistusasunnosta että vaan ovea näytetään! Tiedän tapauksen jossa naisella oli oma asunto jo ennen yhteenmuuttoa, mies alkoi vain loisimaan eikä suostunut muuttamaan, naisen oli loppujen lopuksi ITSE muutettava omasta asunnostaan pihalle! Ja asunnon myyminen oli hankalaa. Ihan käsittämätöntä mutta laki suojelee tälläisessäkin asiassa sitä väärintekijää.
sama juttu minulla
- Lähde nostelemaan
Pitää maksaa puoliksi. Jos ei maksa, niin äijä pihalle. Olet vielä kusessa tuollaisen miehen kanssa. Toinen asia on se, että jos ei pidä kiinni sovituista asioista, niin silloin kyllä pitää hälytyskellojen soida. Lisäksi: ennuste tulee olemaan huono, sillä alistaminen tulee jatkumaan ja pahenemaan mahdollisesti fyysiseen väkivaltaan saakka. Nimimerkistä päätellen olet parikymppinen likka. Kymmenessä vuodessa itsetuntosi on murrettu moneen otteeseen ja muutatte aina vaan pienempään ja kehnompaan murjuun. Mahdollisesti pentujen kanssa. Milläs sitten pääset irti?
Ei kaikkea voi maksaa spermalla, vaikka siitä kroonista ylituotantoa onkin. Täältäkin sitä vanhan setämiehen tuotosta saisi ihan ilmaiseksi hakea vaikka kuinka paljon, mutta viemäriin menee kalliit aineet :-D- Tosi elämää
Miten saat sen äijän pihalle? Oikeesti. Ei siinä auta lukkojen vaihto, jos äijä on kirjoilla siinä osoitteessa niin sillä on oikeus asua asunnossa. Tulee sitten vaikka poliisien kanssa sisälle. Häädön voi hankkia vain vuokranantaja, joko maksamattomien vuokrien takia (joudut itsekin pihalle!) tai jatkuvan metelin/rettelöinnin takia (aika vaikea saada läpi).
Onko jollain ihan oikeita käytännön kokemuksia miten saada loinen oikeesti pihalle? Ei siis mitään "heitä ukko ulos" tai "vaihda lukot" -kommentteja. - mek
Tosi elämää kirjoitti:
Miten saat sen äijän pihalle? Oikeesti. Ei siinä auta lukkojen vaihto, jos äijä on kirjoilla siinä osoitteessa niin sillä on oikeus asua asunnossa. Tulee sitten vaikka poliisien kanssa sisälle. Häädön voi hankkia vain vuokranantaja, joko maksamattomien vuokrien takia (joudut itsekin pihalle!) tai jatkuvan metelin/rettelöinnin takia (aika vaikea saada läpi).
Onko jollain ihan oikeita käytännön kokemuksia miten saada loinen oikeesti pihalle? Ei siis mitään "heitä ukko ulos" tai "vaihda lukot" -kommentteja.Se riippu myös siitä kuka on vuokrannut asunnon ja jos siinä ei ole miehen nimeä niin se kirjoillaoleminen ei riitä ja jso se pihalle heitetty haluaa korvauksia niin oikeuteen on mentävä.
Hei mau94
Täällä maalla tuollaisia miehiä kutsutaan hyyryläisiksi.
Kummalliseltahan se tuntuu että joku edes kehtaa asua toisen kustannuksella.
Mutta näitä riittää.
Olet rakastunut siipeilijään, pahoittelen.
Nyt sinun pitäisi vaan saada hänet ymmärtämään ettei sulla ole vara maksaa hänen asumistaan, veden kulutustaan ym.
Käytännössähän maksat myös paskan minkä hän vetää pötöstä.
Yritä saada asiat selviksi, muuten joudut maksu "mieheksi".
Toivon sinulle pitkää pinnaa tulevassa keskustelussa.- häh?
Minusta nimittely on epäkohteliasta. Ajattele jos oikeusistuimissa alettaisiin nimittelemään ihmisiä tuomareiden toimesta.
Oletko itse joku totuuden torvi? Ovatko työttömät pummeja ja loisia?
- näin on näreet
Miehellä on oikeus sijoittaa rahansa poikimaan järkevämpiinkin asioihin kuin tuhlata ne vuokriin jotka eivät pitkässä juoksussa tuota mitään.
Ei miehistä älyä ole suunniteltu jonninjoutavuuksien tekemiseen, vaan niillä on aina korkeampi tarkoitus.
Se raha jota ei sijoiteta korkeakulttuuriin tutustumisena panimovierailun merkeissä sijoitetaan tietenkin tulevaisuuden aspekteja silmällä pitäen sellaisiin hyödykkeisiin, jotka antavat tulevaisuudessa mahdollisimman suuren sijoituspalautussuhteen. - vastavirtaa
Hei, tiedän tunteen joka ei ole omani. Olen asunut mieheni kanssa jo yli 20 vuotta. Meillä ei riidellä rahasra, jostain ihan muusta, joskus. Me maksetaan sama summa jota minä sitten jakelen yhteisten kulujemme takia sinne tai tonne. Kun minä tienaan huonommin niin mieheni makselee melkein joka kuukausi ylimääräisiäkin menoja ja se toimii, ei ainakaan räksytä. Näin meillä, ei mitään hätää.........
- Maksaako luonnossa
Selität ukolle, että jos hän ei asuisi luonasi, hänen olisi asuttava jossain kuitenkin ja maksettava vuokraa. Se tulee hänelle kalliimmaksi kuin maksaa puolet teidän yhteisestä vuokrastanne... mahtaa olla melekonen sonni kun tuollaista touhua katselet.
- kyllä näin on
Ilmoita vuokranantajalle, että miehesi ei suostu maksamaan vuokraa, niin tämä antaa miehellesi häädön. Niin se lain mukaan menee.
Mielestäni miehesi ei kuitenkaan tarvitse maksaa sinulle vuokraa asumisestaan, mikäli hän suostuu kuukausittain säännöllisesti seksiin kanssasi. Se kuittaa vuokravelat varsinkin, jos olet älyllisesti ja ulkomuodoltasi ns. surkeamman tason rumppi. - Idän ihme
Minulla on ulkomaalainen nainen idästä. Tekee kotityöt, ruoan, hoitaa lapset, antaa seksiä yllin kyllin. Mutta minä maksan kaikki muut. C'est la vie.
- perustietoa
****Ilmoita vuokranantajalle, että miehesi ei suostu maksamaan vuokraa, niin tämä antaa miehellesi häädön. Niin se lain mukaan menee.***
Ei mene, sillä avopuolisotkin ovat yhteisvastuussa vuokran maksamisesta ja myös siinä tapauksessa, että asunto on vain toisen vuokraama. PyKälä on huoneenvuokralaissa ja seuraavan sisältöinen:
"11 §
Puolisoiden vastuu asuinhuoneiston vuokrasopimuksesta
Aviopuolisot ja henkilöt, jotka elävät avioliitonomaisissa olosuhteissa, (puolisot) vastaavat yhteisvastuullisesti vuokrasopimuksesta johtuvista velvoitteista, jos he asuvat yhdessä vuokraamassaan tai toisen puolison vuokraamassa huoneistossa. Myös puoliso, joka ei ole huoneistoa vuokrannut, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen vuokrasopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä, niin kauan kuin hän asuu tässä huoneistossa. Tällaista asuinhuoneistoa koskevassa asiassa kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä." - Luulenmää
perustietoa kirjoitti:
****Ilmoita vuokranantajalle, että miehesi ei suostu maksamaan vuokraa, niin tämä antaa miehellesi häädön. Niin se lain mukaan menee.***
Ei mene, sillä avopuolisotkin ovat yhteisvastuussa vuokran maksamisesta ja myös siinä tapauksessa, että asunto on vain toisen vuokraama. PyKälä on huoneenvuokralaissa ja seuraavan sisältöinen:
"11 §
Puolisoiden vastuu asuinhuoneiston vuokrasopimuksesta
Aviopuolisot ja henkilöt, jotka elävät avioliitonomaisissa olosuhteissa, (puolisot) vastaavat yhteisvastuullisesti vuokrasopimuksesta johtuvista velvoitteista, jos he asuvat yhdessä vuokraamassaan tai toisen puolison vuokraamassa huoneistossa. Myös puoliso, joka ei ole huoneistoa vuokrannut, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen vuokrasopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä, niin kauan kuin hän asuu tässä huoneistossa. Tällaista asuinhuoneistoa koskevassa asiassa kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä."Isännöitsijä tuskin lähtee ketään häätämään kun vuokrarahat kuitenkin jostain tililtä aina lasahtavat kassaan. Vasta sitten kun niitä ei ala Maunkaan toimesta sinne ilmestymään, hän voi useiden huomautusten sun muun jälkeen hommata koko kämpän tyhjäksi! Ei isännöitsijää tai vuokranantajaa kiinnosta kumpi tai kuka maksaa, eikä he siksi yksityisasioihin puutu. Pääasia on, että joku maksaa ja asunnossa asuvat ne henkilöt jotka hänellä talonkirjoissa on merkittyinä!!!!!!
- Tilitulitilimeni
Aloittaja Mau94 voisi vähän kommentoida ja kertoa tilanteesta, vai onko hän hukannut tämän keskustelualueen eikä muista mihin aloituksen teki. Odotellaan, jospa hän ei vaan pääse just nyt koneen äärelle. Ainakin tämän palstan "kansanäänestys" olisi nyt sitä mieltä että luuserit pellolle! Tukemme lienee vankkumaton!
- Kuuvatti
Mau94 on rekisteröitynyt nimimerkki! Kyllä hän aloittamansa keskustelut löytää. Hope so!
- Sylvi-Kustaa
Kun lukee Mau94:n muita kirjoituksia (ne löytää klikkaamalla nimimerkkiä), niin eipä ole mennyt hänellä ihan putkeen tänä vuonna muutenkaan...
- Perusasiat selviksi
Etkö ole ymmärtänyt, että koiranomistaja on lemmikistään vastuussa ja sen ylläpitämiseen liittyy myös kuluja.
- Anonyymi
Näitä siipeilijöitä riittää. Heitä ulos.
- Anonyymi
Ulos sellanen ukko. Myös Pieksämäellä.
- Anonyymi
Eroa tuommoloisesta . Meillä oli suvussa tollanen ja saatiin järkiin henkilö,joka sitä elätti.
- Anonyymi
Jos mennään kimppaan niin on oltava puhe rahasta ja jos ei toimita sopimuksen mukaan, niin voit työntää sen miehen mäkeen! Jossain määrin rahasta on keskuteltava ja omantunnon omaava nillittäjä ei mene mihinkään ilman luottomusta.
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1004919
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1734861Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904360Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1172710Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442227
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322134Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121811- 901806