Rotan omistaminen

Rottariikka

Tässä olen rottia ajatellut hankkia ja rotathan kiintyy omistajaansa. Olenkin miettinyt että miten ne oppivat pitämään minua omistajanaan kun mieheni on täällä myös koko ajan ja haluaa touhuta niiden kanssa. Olisiko aluksi parempi totuttaa rotat vain minuun jotta ne oppisivat tunnistamaan omistajansa vai onko kahden ihmisen läsnäolosta mitään haittaa? Entä jos ne alkavatkin pitämään miestäni niiden omistajana vaikka minä niistä huolehdin? Vai oppiiko rotat pitämään sitä omistajana joka huolehtii niiden syömisistä yms jutuista? Niin eli, pidänkö siis aluksi mieheni kaukana rotistani? :D

5

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotta ei ole yhden ihmisen lemmikki, te mahdutte kumpikin aivan hyvin niiden laumaan :) Rohkea ja utelias rotta osoittaa ystävällisyyttä vuolaasti myös ihan vieraita kohtaan. Ei rotta muutenkaan ymmärrä omistajuuden konseptia, ne haluaa olla kavereita kaikkien sellaisten kanssa, jotka on niille ystävällisiä!

      • Rottariikka

        Hyvä juttu :) Mä jo meinasin että ukko täytyy teljetä omaa häkkiisä :D


      • lellukki
        Rottariikka kirjoitti:

        Hyvä juttu :) Mä jo meinasin että ukko täytyy teljetä omaa häkkiisä :D

        kiintyykö rotat myös vähän vanhemmalla iällä? toinen päälle vuosikkaista rotistani ei oikein lämpene ihmisille vieläkään. oon yrittäny väännellä ja pitää sitä sylissä mutta ei oikeen toimi..


      • lellukki kirjoitti:

        kiintyykö rotat myös vähän vanhemmalla iällä? toinen päälle vuosikkaista rotistani ei oikein lämpene ihmisille vieläkään. oon yrittäny väännellä ja pitää sitä sylissä mutta ei oikeen toimi..

        Voi olla että se vielä vanhoilla päivillään keksii, että sylissä lokoilu on hauskinta puuhaa, mut jotkut rotat ei välttämättä ole niin ihmisystävällisiä. Lahjo herkuilla, ja käsittele sen verta että se pysyy käsiteltävissä :) Jos se on pelokas, niin pakkokäsittely on hyvää totuttamista, mutta jos vaan välinpitämätön, niin kannattaa tehdä sille muuten mukavat olot, joissa se saa puuhailla rottaseurassa.


    • surhym

      Kyllä voit ukkosikin laittaa omaan häkkiin.. Kellarikoppi käy ihan hyvin(jos asutte kerrostalossa):D ;-) Olen itsekin ajatellut joskus tuota. Täällä on ainakin ollut ja sujunut hyvin vaikka molemmat hoitelee rottiuksia. Taitaa vaan olla niin että minä olen saanut osakseni kynsien leikkuut, pesut, siivoukset, eli olen"ihan tyhmää..mä en halua"- sanoisivat pojat. Toi mies henkilö joka asuu kanssa täällä on päättänyt olla se kiva kaveri joka antaa kaikkia herkkuja.
      Kyllähän noissa kavereissa on osa joita ei kiinnosta vieraat ihmiset yhtään, osa on taas hyvinkin uteliaita kaikkea kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe