hyvää viiniä thaimaasta,,

poropeukalo

heips..kertokaas mitä viiniä suosittelisitte mielellään punaviiniä,,itellä ei oikein ole tuota viinitietoutta yhtään,,on vähän ku pekalo keskellä kämmentä tässä jutussa, kiitos jo etukäteen

15

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda viinit

Viinit tuli Thaimaahan joskus 2008 jossakin määrin ja he eivät tiedä eivätkä välitä tietää viineistä yhtään mitään. Eivät edes tiedä miksi länkkärit haluaa viiniä mutta tietenkin tykkäävät myydä jos joku kerta ostaa ja ne viinit on Suomen hinnat kertaa kolme joten unohda viinittely Thaimaassa paitsi tasokkaissa länkkärirafloissa ja huippuhotelleissa mutta sielläkin ne maksaa huikeasti paikalliseen tasoon verrattuna.

En tarkoita että ne olisivat suomalaisen kukkarolle liian kalliita mutta on kornia maksaa kolmen euron viinistä 25 euroa Thaimaassa ja se maistuu ihan paskalta koska he piut paut välittää wine-coolereista tms.

Litran Finladia-pullo jää-ämpärissä maksaa raflassa saman verran kuin vaatimaton viinipullo.

Thaikut juo viskiä. Vodkakin on melko outo juoma heille jos kännejä aletaan ottaa. Gogo baareissa tequila on myös in!

• 28x...

Unohda viinit unohti että on viinin ystäviä. Muuten kirjoituksesi oli täynnä asiaa, juurikin näin on.

On hauskaa ajatella että viinin ystävän kannattaa viedä tarvitsemansa viinit thaikkuihin suomesta. Thaimaan tuontirajoituksista en tiedä mitään, tuskin moni muukaan koska mokoma ei ole tullut mieleen.

Paremmissa ruokaravintoloissa on normaalia että seurue voi tuoda omat viinat mukanaan. Sitä ei suinkaan paheksuta.

Itse muistan tilanneeni viininlitkuja eräänä jouluaattona kun paukuttelin henkseleitäni kolmen tonttuhattuisen oppaani kanssa Walkkarin kalakuppilassa.
      Tilasin melkein kolmen kilon hummerin ja hovi minut talutti viinikaapille ja pyysi sieltä valitsemaan itse sopivan viinin. Katselin niitä pulloja hieman aikaa ja sain neronleimauksen! Itselleni tilasin pullon Megkhongia. Pyysin vaimo n:o 1:sen valitsemaan tytöille joulujuomat. Se oli pihalla kuin seinäkello kun pottuja katseli.

Eihän tuo niistä tiennyt tuon taivaallista, eihän baareissa myydä kuin viinaa ja kaljaa. Painostuksestani nyt sitten jotain valitsi kun hovi auttoi. Ei kai ollut halvemmasta päästä mutta nyt oli sellainen päivä jolloin pistettiin palamaan ne rahat joita oli pihistelypäiviltä säästynyt.

Vaimot kai joivat litkua potut "mieheen" ja tonttuhatut alkoivat olla jo ihan vinossa. Oma tonttuhattuni oli jo penkillä koska olin jo vetänyt melkein pullollisen omaa "viskiäni" ja hikikin oli. Sivistyneempi jengi ympärillämme oli sanoisinko kiinnostunut seurueestamme ja siitä mitä hääräsimme, höpöttelimme ja käyttäydyimme.

Laskun suuruutta en tarkalleen muista mutta kyllä se nyt yli kymppitonnin oli.
      Ei haitannut yhtään.
      Me neljä tonttua suuntasimme sitten pipot vinossa Walkkarin rytkeeseen...

• Hurukolle

Kylläpä on vanhalla seniilillä äijällä vilkas mielikuvitus, ajattele jos joskus pääsisit oikein paikan päälle ihmettelemään, mutta eihän ne suljetulta osastolta sinua päästä.

• no problem

Marketeista löytyy samoja viinejä jonkun verran kuin Alkosta suunnilleen samalla hinnalla kuin Suomessa mutta pienemmällä valikoimalla. En suosittele mitään viinejä koska ne on makuasioita.

• loppu hyvin

Vaimoni on punkun ystävä. Kerran lähdettiin joskus vuonna 2010 motolla bongaamaan pienessä kaupungissa keskithaimaassa että löytyisikö punkkua mistään.

Yhden hyvin askeettisen marketin edessä oli rivi bensapulloja ja niiden vieressä itse kyhätyssä metallitelineessä auringonpaisteessa paksun pölykerroksen alla muutama punkkupullo. Maksoi jotakin 800 bahtia pottu ja ostimme niitä kaksi. Kauppiasrouva näytti pakahtuvan onnesta kun joku osti ne kadunvarressa lojuneet viininlitkut pois ja vieläpä täyteen hintaan.

Itse asiassa ei ne viinit ihan skeidaa olleet vaikka auringossa olivat varmaan jopa vuosia viettäneet.

• pullonhenki

Kyllä Thaimaassa on tarjolla viiniä siinä missä jossain muuallakin.
        Bangkokissa suuret valikoimat ja pienemmissä paikoissa pienemmät.
        Tuonti viinit ovat kalliita,niin kuin olettaa sopii.Omia viinejä ei kuitenkaan
        kannata mukaan raahata ,viininystävänkään.
        Lähellä Hua Hiniä on viinitila,jossa voi paikallisia viinejä maistaa,eivätkä ne kaikki
        ihan huonoja olekaan.Myöskin Pattayan lähistöllä löytyy viinitila.
        Joten älkää nyt ihan alia-arvioiko thaimaalaisten viinin käyttöä,vaikka ei viini heidän
        suosikki juomansa olekaan.

• in vino veritas

Komppaan aiempaa, itsekin olimme Krabilla alkuvuodesta ja ravintoloiden viinilistat olivat tasokkaat. Hinnat Välimeren alueen hintatasoa tai hieman korkeammat.

Jos haluaa hukuttautua Baccukseen, suositan Chileä ja Argentiinaa. Halbaa ja hyvää, satojen vuosien kokemuksella.

• viinitietoutta

Thaimaassa on tällä hetkellä 18 viinitilaa, joista suurin osa tuottaa rypäleitä muualle valmistettavaksi. Hua Hin Hillsin viinitila on minusta paras ja myös Kanchanaburissa tuotetaan hyviä jälkiruokaviinejä. Hua Hinin viinejä tuotetaan pieniä määriä. Niitä saa ostaa aika harvoista paikoista ja ne on hiukan hintavia. Siam Winery omistaa kaikki Thaimaan viinitilat, sama omistaja kuin Red Bullilla.

Halvimmat ihan ok lomaviinit saa Etelä-Afrikkalaisista laatikkoviineistä, esim. Marie Claire. Paras hinta-laatusuhde Thaimaassa on yleensä Australian ja Uuden-Seelannin viineillä, johtuen Aseanin alueen matalammista verokäytänteistä. Esim. Lindemansin ja Jacobs Creekin viinit. Eurooppalaisia viinejä ei eurooppalaisen ihmisen kannata ostaa Thaimaasta.

• wai sidäng aroi

Oletkos käynyt muilla viinitiloilla kuin tuolla Hua Hin Hillsillä, minä olen ja en kyllä tuota Hua Hinin lähettyvillä sanoisi parhaaksi. Makuasioitahan ne ovat mutta hinnat myös yksi peruste.
        Itse ostan ostoskeskuksien ruokaosastoilta maksaa saman kuin Suomessa mutta saa myös hyviä viinejä. Totta tuo Aussien ja Uuden-Seelannin viini toteamus.

• wai siikhau myankan
        wai sidäng aroi kirjoitti:

Oletkos käynyt muilla viinitiloilla kuin tuolla Hua Hin Hillsillä, minä olen ja en kyllä tuota Hua Hinin lähettyvillä sanoisi parhaaksi. Makuasioitahan ne ovat mutta hinnat myös yksi peruste.
        Itse ostan ostoskeskuksien ruokaosastoilta maksaa saman kuin Suomessa mutta saa myös hyviä viinejä. Totta tuo Aussien ja Uuden-Seelannin viini toteamus.

Hei, olen käynyt muutamalla muullakin tilalla. Viiniasiat tosiaan ovat makuasioita.

Hua Hin Hillsille on tuotu kehityshenkilöstö ja päälliköt Euroopasta kovalla rahalla mikä näkyy hinnoissa. Mutta ovat kehittäneet viinien makuja myös niin että sopivat thairuokiin. Ei ne viinit ole arkiviinejä eikä sellaisia jokapäivän lomaviinejä, mutta sopivat hyvin kun haluaa juhlistaa jotain vähn erikoisempaa merkkitpahtumaa.

Lomaviinejä ja kelpo ruokaviinejä löytyy hyvin ostareitten ruokaosastoilta.

• Moo hii
        wai siikhau myankan kirjoitti:

Hei, olen käynyt muutamalla muullakin tilalla. Viiniasiat tosiaan ovat makuasioita.

Hua Hin Hillsille on tuotu kehityshenkilöstö ja päälliköt Euroopasta kovalla rahalla mikä näkyy hinnoissa. Mutta ovat kehittäneet viinien makuja myös niin että sopivat thairuokiin. Ei ne viinit ole arkiviinejä eikä sellaisia jokapäivän lomaviinejä, mutta sopivat hyvin kun haluaa juhlistaa jotain vähn erikoisempaa merkkitpahtumaa.

Lomaviinejä ja kelpo ruokaviinejä löytyy hyvin ostareitten ruokaosastoilta.

Arki aamuisin suosittelen kahta changia, sopii hyvin paikallis ruokiin.

• Spy Wine

Thaimaasta saa Spy Wine nimistä viini cooleria. Niitä on eri värisiä ja makuisia. Minun vaimo tykkää punaisesta Classic Spy Winestä. On vähän siiderin tyyppistä, kuohuu. Ei ole kallista ja saa pienissä pulloissa.

• Hui hai

No se Spy Wine ei kyllä viinin ystävän viinihimoa vähennä. Coolerihan se tosiaan on. meillä on tapana ottaa parit BIB -punkut matkaan mukaan, vaikka joku kirjoittajista olikin sitä mieltä ettei kannata raahata (?) Iltasella on kiva ennen liikkellelähtöä juoda lasi tai pari. Enkä lasiin ole sylkenyt majalle palatessakaan ;) Taikkuihin saa viedä vain 1 litran, muttei ne poiskaan ottaneet, vaikka maahan tullessa näkivät 6 ltr kärryssä...

• jotain rajaa20

spy pahaa esanssi juomaa ei mitään tekemistä oikeiden viinien kanssa. ja näkeehän sen jo hinnasta.

• yksi huikka riitti
        jotain rajaa20 kirjoitti:

spy pahaa esanssi juomaa ei mitään tekemistä oikeiden viinien kanssa. ja näkeehän sen jo hinnasta.

Monet oppaat tykkää Spystä. Ei kyllä maistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe