minun poju kuoli

voiko olla

minun gerbiilini löytyi eilen kuolleena. sillä ei ollut mitään haavoja enkä huomannut siinä mitään erikoista. ihan virkeä oli, mutta sitten se vain makasi liikkumattomana. laitoin muutama päivä sitten kurkkuviipaleita niille sinne ja pari päivää sitten juuri mietin että ne pitäisi kerätä pois. otin ne sitten pois mutta löysin nyt homeisen kurkun terran nurkasta. syytän nyt itseäni siitä etten osannut etsiä kaikkia kurkkuja sieltä. kuoliko minun pikkuinen homeeseen :( suututtaa kamalasti kun ajattelen että entä jos olisin löytänyt sen kurkun. tapoinko minun gerbiilini :( onko home niin myrkyllistä että se vie hengen

4

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homekurkku syynä

Ensinnäkin meitä saattaisi auttaa tieto gerbiilisi iästä. Jos gerbiilisi oli nuori on varmaankin saanut homemyrkytyksen. Gerbiilisi saattoi myös kuolla vanhuuteen mutta sitten en ole varma tuosta virkeydestä. Kovin pienestä määrästä hometta ei pitäisi kuolla, mutta jos gerbiilisi söi isonkin määrän kurkkua voi syynä olla varmastikkin homeinen kurkku. Juuri tämäntakia pitäisi ottaa tuoreruoka mahdolisimman nopeasti pois terrasta. Itse jos laitan tuoreruokaa niin laitan sen aamulla ja illalla otan pois. Kuitenkin voimia sinulle itsellesi

• voiko olla

gerbiili oli 2 vuotta ja yhden kuukauden vanha. aina olen ottanut kaikki pois eikä tällaista ole koskaan sattunut. en vain nähnyt sitä kurkkua silloin kun otin ne muut pois. gerbiili oli kantanut sen pois ruokakupista johon kasasin kurkut. harmittaa kamalasti, jos se oli se hemmetin kurkku :( tuntuu niin pahalta. kiitos

• Sedä

Uskon, että gerbiilit on niin fiksuja että ei syö hometta. Aikanaan eräs rottani katseli todella tyrmistyneenä homejuuston palaa, vaikka sen olisi rasvamäärän perusteella pitänyt olla melkoista herkkua :D Todennäköisemmin uskoisin, että se on saanut sydänkohtauksen, tai jokin muu sisäelin pettänyt, se on kuitenkin aika yleistä.

• Lemmikin menettänyt

Juu jos gerbiilisi noin vanha oli saattoi olla vanhuuteen kuoleminen eli todenäköisesti kuoli hyvin ja kivuttomasti. Sinulle voimia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      105
      2633
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      102
      1755
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1525
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      16
      1242
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1048
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      973
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      45
      949
    8. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      91
      924
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      120
      921
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      338
      836
    Aihe