Ostin shampoota, jonka litrahinta on 80 euroa. 20 euroa pikku pullo. Ostan kaikkea kallista koko ajan. Mulla on sairaan makeita juttuja. Niistä tytöt hämääntyy ja joudun kertomaan niille joskus, että ei pidä luulla kaikkea. Pitää tietää.
Olen wannabe porvari
9
100
Vastaukset
- Aatteita
Tosi porvari ei seuraa edes noita litrahintoja, se ostaa vain. Biisin sanoin porvarinelämä on näin biisin sanoin "Näen rikkaat jotka ostaa". Olen itse porvarisuvusta, mutta on meillä oikein vasemmistoaktiiveja suvussa. Kovia jauhamaan polittiikkaa, itsekin tykkään puhua politiikkaa. En tosin tiedä varmasti mihin poliittiseen kastiin minut pitäisi laittaa.
- Munkin, köyhän
opiskelijan heikkous on juuri kalliit kampaamotuotteet. Mut sit täytyy tinkiä jostain muusta; esim. vaatteista - en ole kokoajan ostamassa. Kulutus ei ole se juttu, vaan sen vähentäminen. Mutta tukka ei osaa sopeutua opiskeluaikana kaupan shampoisiin (katastrofi olis!), joten valitsin näin.
Kokonaiskulutus ratkaisee. Omani, mihin uppoaa ovat just kampaamo, kasvohoidot ja muu immateria. Hieronta tarpeen tullen. Yleensä naiset kaiketi törsää vaatteisiin, kodin sisutukseen, astioihin yms. Matkustukseen, kahvilohin ja ravintoloihin. Ja jos oma auto on tai asunto (velanmaksu pois), niihin kuluihin menee varmaan myöskin. Nyt ite mietin milloin raskin ostaa uudet lenkkitossut ja treenikengät, kun treeni just takana.
Kun tuo terapiakin imee varoja, ja kalliit lääkkeet. Onneksi voi myös ottaa opintolainaa. Ekat työvuodet (oikeat uuden alan) sitten maksaa sitä pois kun valmistuu.- Työtä toki tehdään
voimavarojen ja tulorajojen puitteissa, kun nostaa myös opintotukea. Nuo paukut vaan olleet vähäisenlaiset sattuneesta syystä viimeaikoina, niin sitten mennään sen ehdoilla mikä on vointi. Opiskelu prioriteeteissa ylimpänä nyt.
Tärkeintä myös pitää itsestään huolta.
- Entinen palsta-urpå
Ostan saippuaa jonka litrahinta on muistaakseni 1,69€. Saippua on kuitenkin vain saippuaa hinnasta tai pakkauksen ulkonäöstä riippumatta. Shampoota ei tarvitse ostaa, koska hiukset ovat sen verran lyhyet. Luonnollisestikin leikkaan ne itse.
"Ökyilystä" tulikin mieleen semmoinen juttu, että Seppo Saarion kirjassa "Miten sijoitan pörssiosakkeisiin" kerrotaan, että jopa 37% amerikkalaisista miljonääreistä ostaa autonsa käytettynä. Tämä on ihan tutkittu juttu. Eli kaikki rikkaat eivät siis välttämättä elä kuin siat pellossa, vaan hintatietoisuutta voi löytyä niistäkin piireistä. Ehkäpä siinä nimenomaan piileekin syy heidän vaurauteensa, että setelit eivät polttele taskussa.- Entinen palsta-urpå
Muistuipa mieleen vielä tämä Warren Buffetin taannoinen autokauppa. Äijänkäppänä pystyisi vaikka taskurahoillaan maksamaan huomattavasti tyyriimmänkin menopelin ja myös vaihtamaan autoa useammin. Edellinen autonsa oli vuosimallia 2006. Mutta jos ei ole näyttämisen tarvetta, niin mitäpä sitä suotta.
http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/warren buffett lahjoitti miljardeja hyvantekevaisyyteen ja osti uuden auton/a998245?service=mobile&page=2
- .....
Tiedätkö vanhan sanonnan: Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa/ laadutonta?
Sillä ajatuksella laitan rahani kunnon aineisiin myös hiusten hoidossa. Markettien litkut pilaa hiukset ja hiuspohjan, niiden käyttösuhde on huonompi jne. Pelkkää säästöä ostaa laatua ! - 12+1
Ostin tuossa taannoin 5g pussin kuivaa Oreganoa, kilohinta 112 euroa. Maustebisneksessä on varmasti hyvät tuotot.
- .pirkko
Hyvästä oreganosta kannattaa maksaakin hyvä hinta ;)
- Ilmiriitaa
No opiskelijan budjetilla ei voi törsätä. Toisaalta sitä on opntojen alkuaikoina tullut ostettua kauniita kenkiä, joilla en ole tietenkään kyennyt kävelemään kuin kerran. Pitkään on ollut lastenvaatekausi. Vaatteen pitää näyttää tietyn näköiseltä, muu ei ole oikein kelvannut. Niinpä sitä on tullut joustua esim. sadetakin perässä suurimman osan kotiseudun kaupat. No nyt lapselle ei kelpaa enää äidin valinnat. Vaatteet ovat joko vauvojen tai tyttöjen. Täytyy kai etsiä poikamaisia vaatteita jatkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163365Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3803101Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o772928Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362779Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582278- 491939
- 901862
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141809Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181799- 571689