Yliopiston opettaja/opiskelija/kemiaa

hulluksi tullut

En olisi ajatellut kirjoittavani tällaista tarinaa koskaan, mutta tässä tulee.
Olen neljännen vuoden opiskelija ja eräällä kurssilla törmäsin mukavaan mieheen (opettaja). Alussa jo tämä käppäili saliin ja silmät osuivat yksiin ja tunne oli, kuin olisi ihan missä tahansa törmännyt ihanaan tapaukseen. Hän sitten siinä on katsellut kulmien alta vähän enemmänkin suuntaani. Kertaakaan en ole kokenut, että hän noina hetkinä olisi opettajani, ainoastaan aika mukavan oloinen mies. Arvostan paljon hänen työtään ja plärään itse samojen asioiden parissa jatkuvasti. Huomasin sitten, että kaveri kokee vetovoimaa myös meikäläistä kohtaan. En nyt tässä lähde yksityiskohtia selvittelemään, mutta selväksi se on tullut. Olisi vain kiva tavata tämä kaveri, mukava mies tulee niin harvoin vastaan, hän on hyvä tyyppi ja kunnollinen mies. En koe olevani alakynnessä, tai muuta vastaavaa. Vähän vaikea kai kuitenkin alkaa lähestyä ja hän kokee tietenkin saman vaikeuden! Kun kurssi on ohi ja hän ei arvioi minua millään tavalla. Hullua! Mitä mahtaa miesopettajan päässä pyöriä, kun näin tapahtuu.. Sitä mietin. Luentojen ulkopuolella kaveri on rento ja flirttailee, salissa ihailtavan fiksu ja hillitty, fiksu mies.

2

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hullua

      Yliopistossa opettaja ja opiskelijan suhde on aivan mahdollinen. Molemmat ovat aikuisia, eikä ikäeron tarvitse olla mitenkään valtava. Aloitteen pitää tulla sinun puolelta, koska opettaja hillitsee itsensä eikä tee aloitetta. Laki nimittäin suojaa opiskelijoita seksuaaliselta häirinnältä, eikä opettaja tiedä, miten juuri sinä kokisit lähestymisen. Sinulla sen sijaan ei ole mitään menetettävää, enintään punastelet hetken, jos tulee pakit. Miesopettajaa et voi loukata, sillä aloite nostaa joka tapauksessa hänen itsetuntoaan. Päätös on sinun, kiinnostaako niin paljon, että haluat pyytää treffeille. Mitään sopimatonta tai noloa siinä ei ole.

      • a.p

        En ollut ajatellut tuollaista lakia, joka suojelisi opiskelijoita.. Yritin kovasti selvittää oman yliopistoni lainsäädäntöä, enkä löytänyt sieltä kummempia pykäliä. Minä se kainosti olen odottanut, että kaveri tajuaisi pyytää kahville, kun hän kaikki kiinnostumisen signaalit on jo kommunikoinut.

        Meren takana mm. U.S.A:n yliopistoilla näyttää olevan paljon selkeämmät säännöt, toisaalta siellä on myös kenties jotenkin tiukempia sääntöjä joissakin yliopistoissa.

        Taidan odottaa ihan vähän ja katsastaa näyttääkö hän itse kiinnostuneelta vielä jonkun ajan päästä - Jos hän on, silloin hän selkeästi on sitä materiaalia, jonka haluan vakavasti ottaakin ja tulkintani hänestä pitää paikkansa :)

        Olen itse ajatellut, että mikäli suhde kehkeytyy opiskelijan ja opettajansa välille, opettaja ei ainakaan saa arvostella ko. opiskelijaa, vaan passata tämän työt jollekin toiselle arvosteltavaksi. Vapauttavinta kai sellaisessa tilanteessa olisi nimenomaan tehdä julki se suhde, niin että se ei ole mikään salaisuus enää kenellekään.

        Nykyinen tilanne on omalla tavallaan kiusallinen, koska nimenomaan "vetovoiman" ei toivoisi olevan näkyvää ja sitä se kuitenkin on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      15
      1014
    Aihe