Myanmar

IsänsäJorma

Kertokaapa minkälainen viisumikäytäntö on Myanmariin tänävuonna.
Saako viisumin Thaimaasta matkustaessa rajalta ja jos saa niin kuinka pitkäksi aikaa kerrallaan ?
Mitä muuta tarvii ottaa huomioon noin viikon reissulle ?

9

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trekkaaja

      Perusasiaa:

      http://www.maailmanympäri.fi/aasia/myanmar-eli-burma-suljettu-ja-eksoottinen-matkailumaa/

      Katso tästä viisumi ja rajanylitys kohdat:

      http://wikitravel.org/fi/Myanmar

      Minä menin Bangkokista saamani viisumi kanssa lentäen Chiang maihin josta Mae sotiin kaverin kyydillä ja sieltä rajan yli. Kävin Hukawng laakson kansallispuistossa paikallisen oppaan kanssa trekkailemassa muutaman päivän toiveena nähdä tiikeri mutta ilmeisesti alueen isot kissat on jo tapettu ja myyty kiinalaisille erektiolääkkeiksi.

    • 2013 käynyt

      Alkaa vikitravelin tiedot olla vanhoja. Myanmar ottaa nykyisin vastaan kaikki turistit samoin menettelyin kuten alueen muutkin valtiot.

      Esimerkiksi Phuketista tehdään matkoja Myanmariin Ranongin kautta. Uusia rajanylityspisteitä avattiin 2013 noin 20 kpl.

      • IsänsäJorma

        Ok, eli jos lentämällä saapuu niin visan saa kentältä,, näinkö `?
        Kuinka pitkä visa heltiää tällä tapaa..


      • NETTIKIN JÄLJESSÄ
        IsänsäJorma kirjoitti:

        Ok, eli jos lentämällä saapuu niin visan saa kentältä,, näinkö `?
        Kuinka pitkä visa heltiää tällä tapaa..

        Visa Types Length of Stay Stamping fee at the airport our Service & document fee
        (entry port is Yangon) our Service & document fee
        (entry port is Mandalay)
        Tourist Visa On Arrival 28 days US$ 30 US$ 120 US$ 120


    • hyvä lomakohde

      Myanmariin saa seuramatkoja Suomesta. Jos on 2 vk lomaa, kannattaa se käyttää kaikki Burmassa. Siellä on julmetusti nähtävää ja vielä osin neitseellistä.

    • hämmästyttävää

      Aika kalliilta paikalta tuo Myanmar vaikuttaa. 2 hlö 2 vk menee noin 6.000 eur pakettimatkana.

      Onko maa todellakin noin kallis vai rahastetaanko eksoottisuudella ?

      • fitfitty

        On sen verran koskematon että voivat rahastaa, voisivat rahastaa vielä enempi. Turismi on pilannut jo niin monta kohdetta maailmalla, että etsitään uusia massaturisminkohteita jatkuvasti. Thaimaakin on jo pilattu osittain.


      • Pieniävalintoja

        Hirveetä rahastusta. Kuka hullu maksaa 6000 parista viikosta, ellei sitten 5* hotelli ja limusiini omaan käyttöön kuulu hintaan.
        Tosi halpa maa ja Bangkokin kautta lentää tai junailee sinne, ei mene päivät hukkaan vaikka junalla kulkisi kun näkee maisemia ja tapaa oikeata aitoa kansaa samalla.
        10 $ syö päivän helposti, mutta jos haluaa syödä sen vuokrajahdin kannella, niin voi maksaa 2000€ /päivä


    • Olen mennyt Myanmarin Tachileikiin Mae Sain kautta. Rajalla lyötiin passiin tuloleima jolla sain kulkea noin 150 km sisämaahan. Hinta oli jotain 30 taalan luokkaa. Jostain syystä rajavartija halusi ottaa selfien kanssani ja minun täytyi pitää passia kädessäni. Kaikki sujui mallikkasti noin viidessä minuutissa. Ei mitääön ongelmia ja voin suositella Burmassa käyntiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe