Ruotsi ei halua Natoon

Saattaisi olla Suomenkin parempi pidättäytyä liittymästä jo siitäkin syystä, että eiköhän Eu niele kaikki liikenevät varantomme, eikä näin ollen kaivata enää enempiä rahareikiä sillä ilmaiseksihan ei Natossa oltaisi. On ilmiselvää myös että maamme on ns. selvitys- konkurssitilassa, sanovat luottoluokitukset mitä tahansa. Jo se että näitä luottoluokituksia ylipäänsä tehdään, kertoo maamme taloudellisen tilan.

6

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo*o

      Nythän Suomella olisi hyvä mahdollisuus irtaantua EU:sta. Kansalaisaloite on allekirjoitettavana vielä nelissä.

      Euro meidät tähän syvään lamaan on ajanut. Siitäkin oli kirjoitus muutama viikko sitten Satakunnan Kansassa. Ero yhteisvaluutasta ja ero EU:sta olisi pelastuksemme.
      Venäjän poikotti oli viimmeinen niitti maataloudellekin ja omavaraiselle ruokatuotannolle. Sekin tässä ihmetyttää, että vaikka tuottajahinnat ovat alle tuotantokustannuksien, halpaa SUOMALAISTA lihaa, maitotuotteita ja viljatuotteita ei löydy kaupan hyllyiltä. Kuka vetää välistä ja paljonko?

    • Koskela II

      Ruotsin sotahistoria onkin vaille vertaa.... Ja mikäs on keskustelun aloittajan oman maanpuolustushalun laita, kun täällähän on mielestäsi kaikki päin persettä???

      • von Lagerbom

        Aloittaja on erittäinkin isänmaallinen. Harmi vaan kun maamme on poliitikkojen toimesta myyty ulkomaalaisomistukseen huomattavalta osaltaan, siis esim yritykset, työvoima, ja onhan maaomistuksiakin ulkomaalaisilla.


      • evp tups

        Ruåtsihan soti viimeksi 1808-1809 ja sen oli ihan täysi fiasko. Venäläiset etenivät Luulajaan saakka ja miehittivät nykyisen Suomen alueen.
        Viime sotien aikana kielsivät mm. avustuskuljetukset Suomeen kauttansa ja lymyilivät muutenkin meidän selän takana. Muutama vapaaehtoinen oli Talvisodan aikana mm. Lapin suunnalla. Heidän toimiaan ei saa kuitenkaan väheksyä.

        Ja mitä sitten tulee Natoon...
        Naton ei liitytä. Se ei edelleenkään ole mikään nuorisoseura, johon mennään ilmoittautumalla ja maksamalla jäsenmaksu lähimpään postiin.
        Natojäsenyyttä haetaan Suomen Eduskunnan ja ulkopoliittisen johdon taholta. Jos yksikin Nato-maa kieltää, niin ei siitä sitten tule mitään. Hakuprosessi kestää vähintää vuoden.
        Ja hakemus on jätettävä normaaliakana. Kriisiaikana tai jos Suomi on hyökkäyksen kohde, on ihan turha hakemusta lähettää. SE on jo sitten housuissa!

        Nato ei ole mikään mörkö, vaan valtioiden yhteenliittymä, jossa asioista päätetään yhdessä. Jäsenvaltioilla on myös vapauksia, ihan kaikkea ei tarvitse "totella".
        Mutta - tärkeänä seikkana - yksikään Nato-maa ei voi poimia rusinoita pullasta. Jäsenyys myös velvoittaa - kuten mikä tahansa jäsenyys. Jos olemme Natossa, niin joudumma myös hankaliin ja jopa kamaliinkin asioihin mukaan. Sellainen ei käy, että emme osallistu mihinkään, mutta vaadimme täyden tuen ja suojan, jos meitä kohtaan hyökätään.
        Parhaimmillaan saamme esim. Naton hävittäjiä suojaamaan ilmatilaamme ja laivastoa laivaliikenteen suojaksi.
        Pahimmillaan olemme höökimässä jossain aavikolla jotain kiihko-Isisiä vastaan. Ja poikia tuodaan peltikopassa kotiin.

        Ei tää Natoasia nyt ihan yksinkertainen ole.


    • Pjutin

      Keskusteluketjun aloittaja halajaa selvästi Venäjän Karhun syleilyyn...

      • von Lagerbom

        Heh, olet pahasti väärässä. Minun mielestäni poliitikot ovat toiminnallaan hankkinut itsenäisen maamme vieraiden komentoon. Itse olen kirjoituksillani jo vuosia tuominnut poliitikkojen toiminnan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe