Olisi tehtävä päätös muutanko yhteenm ihen kanssa jolla onlapsia, että mitkä on mun oikeudet ja mitä saan vastineeksi jos kasvatan ja hoidan miehen lapsia? Niitä on kahden eri ex vaimon kanssa, että saammeko mitään tukia jos jään kotiin vai kannattaako pitää oma asunto johon he eivä t pääse? En tykkäälapsista, mutta rahan eteen tekee vaikka mitä, ja nehän kasvaa, niistä pääsee eroon kyllä aikanaan.
Yuleeko mulle niistä lapsilisät ja elarit jos olen kotona ja kasvatan heitä? Töitä mulla ei ole joten tuota bisnestä voisin harkita.. kotiäitinä oloa...Olen käynyt yrityskurssin, jotenosaan pomottaa. Niin lapsia on yhteensä 7 ei samaan aikaan täällä onneksi mutta voisin määrätä milloin saavat tulla.
Millasia tuloja ja tukia saisin? Et kannattaako, vai ei?
Tienaako ryhtymällä äitipuoleksi?
19
126
Vastaukset
- ........
Ei et tienaa miehesi lasten äiti ei missään nimessä saa antaa lapsia SINUN ja sinun sääntöjen valtaan... ...aikaisemissa kirjoituksissa olet osoittanut olevasi mielipuoli !!!!
- .............
jaahas, lässyn perjantaipullon korkki on taas narahtanut.
- sairas vääns
Sehän on niin empaattinen että. On se oikeasti huomionkipeä narsisti. Negatiivinenkin huomio saa sen hykertelemään tyytyväisyydestä Pitäisi jättää se huomiotta ja antaa sen kirjottaa hölmöjä juttujaan. Tyhjä tynnyri kolisee. Sairas mikä sairas.
- kossu.
Lopeta se viinan kanssa lootraaminen, eihän tuosta saa selvää erkkikään.
- sssshhhhoisssvvviii
Sshe oun nii lapsiata välitävä muori että täyy vähä hyypätä.
- kippis...
Kaikkea se viina teettää, kuules tenukeppi, ota lisää niin sitte se lastenhoito jo muuttuu miljoonahommaksi.
- valiavaliavalia
Tienaa niin perkuleesti. Hanki vielä ukko itelles ja nainnin jälkeen nosta jalat seinälle että varmaan menee kylvöt sisälle että saat onnen ydinperseeseen yhden kakaran vielä ja entinen ukkos maksaa lisää liksaa vaikka kakara ei oo sen. Ei kun rahastamaan. Sitähän itket kun pennut on aikuisia niin et pysty ukkoos kiristämään. Tai houkuttele se exukkos antamaan vähän pippelsiä niin saat kakran sille ja ukko liisteriin. Ei tarvii älistä enää.Helkutin valittaja.
- sinikka sammumaton
Kotiäiti tienaa. Saat lapsilisät, elarit, asumistukee ja ja kaikkee, jos lapset muuttaa teille, kantsii kysyy jos voisit alkaa kasvattaa heitä, usein äideillä oo mitää sitä vastaa että antaa hoitovastuun mulle, vaikka näennäisesti pistää vastaan, ei ne jaksa ja viitsi hoitaa. Pakkohan sun on saada palkkaa että kasvatat toisten kakaroita.
- keinollasiementää
Laita Lissu jalat seinälle. Kylväjä tulee.
- ......
Ei äitipuoli mitään elareit ja lapsilisiä saa vaikka lapset asuisi koko aikaisesti isällä.
- joku on jo ovellasi
keinollasiementää kirjoitti:
Laita Lissu jalat seinälle. Kylväjä tulee.
Ohi meni, se tulee teille. Ole kotona...
- Tuilla elämisestä
Just niin, on se vaan mukavaa laittaa lapsia alulle, mutta välitä heistä ei kukaan.
Nyt jokainen saa ehkäisyn, joten hankkikaa se joka ikinen, turhaan te niitä lapsia saatatte kärsimään.
Oikean isän ja äidin tehtävä on ottaa vastuu lapsesta kaikin osin, eivät eläimetkään pentujaan vieroita ennen kuin tulevat omin nokin toimeen. Ihmiset ovat muuttuneet aivan hirveiksi pedoiksi, tuhoavat omat lapsensa ja mahdollisuuden heiltä kehittyä tasapainoisiksi ihmisiksi.
Omat harrastukset ja parien vaihdot ovat paljon tärkeämpiä kuin omat pienet lapset.
Nyt sitten oikein kysellään voisiko uusakka rahastaa lapsilla yhteiskuntaa, siis ottaa rahat ja lapset taatusti hoidetaan huonosti, sillä rahathan varastaa eukko, eivätkä ne tule lasten hyvinvointiin.
Koska ihmisiltä on karannut vastuullisuus, on aika laittaa heidät edunvalvontaan yhteiskunnan taholta, tämä voidaan toteuttaa erilaisilla asetuksilla ja lailla
jos yhteiskunnan varoja käytetään väärin, on se mahdollisuus poistettava heti.
Onko meillä niin mätä eduskunta ja hallitus, että tätä suurinta rahareikää ei tukita lopullisesti, pois yhteiskunnan varojen väärinkäyttö ja tilalle näille ihmisille edunvalvonta ja lapset turvaan.
Valvonta pitää saada aikaan kaikille eroperheille, miten lapsia kohdellaan. Harkimonkin poika, vaikka rahaa on yllin kyllin kertoo siitä, että eipä isää juuri näkynyt. - ???
Mutta eihän lapsista tule lapsilisiä ja elatusmaksuja muuta kuin vanhemmilleen. Miten kukaan voisi saada sellaisia toisten lapsista? Hämmentävää.
- vain hullu koira pur
Jotkut vaan haluaa vääristellä kaiken. Eiköhän sitä lastensuojelua vois vähän niinku katsoo normiperheissäkin. Siellä juodaan, hakataan, mielenterveys horjuu, lapset jätetään suunnilleen heitteille. Ei viitsitä tehdä ruokaa kun on niin kiire harrastamaan, kokuoksiin, töihin, matkustelemaan jja rahaa haalimaan. Lapset nälissään ja koulussa vasta saavat lämpimän ruoan. Älä ämmä yleistä. Niitä sosiaalitapauksia on ihan vaikka millaisis perheissä.
- Työssä nähtyä
Täällä on turha pitää niitä puolustuskirjoituksia siitä onko uusperhe vai ydin, nomi tai mikä perhe nyt hyvänsä.
Lastensuojelua tarvitaan, mutta sen pitää olla järkevää ja tietää tehtävänsä eikä vain tehdä raportteja .
Saahan ne toisen rahat käyttöönsä jos saajan eli se lapsen vanhempi on sellinen vellihousu, joka antaa kaiken vallan jopa lapsiensakin etuudet toisen vietäviksi.
Te kuvittelette ett näin ei voisi tehdä, mutta minä olen nähnyt työssäni, miten pirullisia ihmiset ovat. Tätä tapahtuu enemmän kuin luulette, totuus on se.- maailman lapsi ry
Mää saan miljoonia kun hoidan kaikki maailman lapset. Kaikkien uusikoidenkin . Olen niin hyvä ja luen psykolootia koko ajan. Ter. Lissun onnen ydin.
- Lissukat
Koko sakki olette ihan samanlaisia onnen ydinperhe Lissuja, ihan jokaikinen jotka tuota sanaa tänne kirjoittelette, päässänne ei taida juuri järjen hitusia asustella.
Että terveisiä vaan Lissukat.- 457780
Siinä sitten yks taas. Terve, terve.
- Riikan ja Lassin äit
Minun avopuolisoni lasten äiti yritti saada lapsensa meille, kun mieheni oli työmatkalla. Sanoin hänelle, että kyllä se vaan käy, mutta palkkani lastenhoitajana on korkeahko. Kummasti hänen "jo sovitut menonsa" olivatkin sitten peruttavissa ja minulla oli ihana täysin vapaa pitkä viikonloppu! Asiat pitää vaan osata järjestää.
Kun mieheni on kotona ja lapset meillä, hoidan huushollin ihan normisti ja tarvittaessa myös kasvatan. Mitään korvausta siitä ei tule enkä sitä odotakaan. Meillä rahat ovat yhteiset, joten lapset kuluttavat tavallaan myös minun rahojani meillä ollessaan. Äitinsä kuitenkin antaa heille yleensä isäviikonlopuiksi vähän reippaammin käyttörahaa.
Lissu taas sekoilee, mutta oikeastihan viikonloppu- tai uusperheiden taloudesta on turha vääntää. Ei muutaman kympin tai satasen kuluerä tai tulo kenenkään taloudessa mitään lopullista katastrofia aikaan saa. Kysymys on valinnoista, jotka tehdään itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780