En ole ennen ostanut osakkeita,mutta nyt ajattelin ostaa erästä halpaa sentti osaketta paljon noin 20 000 kpl riskillä.
Mitä kuluja tuohon tulee muuta kuin osakkeiden hinta.
Oston ajattelin tehdä nordnetissä.
Mitä osakkeiden hinnaksi tulee, jos osake maksaa 1 centin ja ostan 20 000 kpl?
200€ siis tulisi osakkeiden hinnaksi, mutta kuinka paljon kaupankäyntipalkkiot ovat nordnetissä tällöin, jos ostaisin vaikka tukholman pörssistä tuon määrän?
Nordnet osakkeiden hinta jos ostaa paljon?
6
216
Vastaukset
- Muhkea Potti
Kannattaa ostaa vähintään 5000€, muuten kulut syövät tuotot.
- ei kallista
Kulut tuohon hintaan muistaakseni 9 tai 10€. Löytyy kyllä sieltä hinnastosta...
- Pörssi Konkari
Esim Talvivaaraa ei kannata ostaa pienemällä kuin 10000€ summalla, jotta kuluihin ei mene liikaa. Riskihän tuossa on hyvin pieni koska osakkeen hinta on niin alhaalla.
- 1615
Talvivaaran tapauksessa riski on juuri ostoon käytetyyn summan kokoinen..
- Epätieto
Olen myynyt osan ostamistani osakkeista. Minulla ei ole muistikuvaa tai kirjallista merkintää siitä, milloin olen ostanut myymäni osakkeet. Onko osakkeitteni osto- ja myyntiajat jostain saatavana. Verotusta varten asia olisi tärkeä. Voi olla mahdollista, että olen omistanut kyseiset osakkeet enemmän kuin kymmenen vuotta. Silloin verotettava osuus myyntivoitosta jäisi reilusti pienemmäksi.
- Laskelmat kansiossa
Kai se myyntihinta edes on tiedossa? On se mennyt verottajalle, mutta ostohinta voi olla tiukassa, jos tiedot eivät sinulla säily vuottakaan.
Ehkä vanhasta veroilmoituksesta löytyy jonkin vuoden lopun omaisuusluettelo. Pankin tiliotteesta voi näkyä kyseisen kaupan vaatima rahansiirto. Ja toistakymmentä vuotta sitten oli pörssivälittäjillä vielä tapana lähettää kauppalaskelma kirjeenä kotiin, eli sellainenkin voi jostain löytyä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808