En ole ennen ostanut osakkeita,mutta nyt ajattelin ostaa erästä halpaa sentti osaketta paljon noin 20 000 kpl riskillä.
Mitä kuluja tuohon tulee muuta kuin osakkeiden hinta.
Oston ajattelin tehdä nordnetissä.
Mitä osakkeiden hinnaksi tulee, jos osake maksaa 1 centin ja ostan 20 000 kpl?
200€ siis tulisi osakkeiden hinnaksi, mutta kuinka paljon kaupankäyntipalkkiot ovat nordnetissä tällöin, jos ostaisin vaikka tukholman pörssistä tuon määrän?
Nordnet osakkeiden hinta jos ostaa paljon?
6
227
Vastaukset
- Muhkea Potti
Kannattaa ostaa vähintään 5000€, muuten kulut syövät tuotot.
- ei kallista
Kulut tuohon hintaan muistaakseni 9 tai 10€. Löytyy kyllä sieltä hinnastosta...
- Pörssi Konkari
Esim Talvivaaraa ei kannata ostaa pienemällä kuin 10000€ summalla, jotta kuluihin ei mene liikaa. Riskihän tuossa on hyvin pieni koska osakkeen hinta on niin alhaalla.
- 1615
Talvivaaran tapauksessa riski on juuri ostoon käytetyyn summan kokoinen..
- Epätieto
Olen myynyt osan ostamistani osakkeista. Minulla ei ole muistikuvaa tai kirjallista merkintää siitä, milloin olen ostanut myymäni osakkeet. Onko osakkeitteni osto- ja myyntiajat jostain saatavana. Verotusta varten asia olisi tärkeä. Voi olla mahdollista, että olen omistanut kyseiset osakkeet enemmän kuin kymmenen vuotta. Silloin verotettava osuus myyntivoitosta jäisi reilusti pienemmäksi.
- Laskelmat kansiossa
Kai se myyntihinta edes on tiedossa? On se mennyt verottajalle, mutta ostohinta voi olla tiukassa, jos tiedot eivät sinulla säily vuottakaan.
Ehkä vanhasta veroilmoituksesta löytyy jonkin vuoden lopun omaisuusluettelo. Pankin tiliotteesta voi näkyä kyseisen kaupan vaatima rahansiirto. Ja toistakymmentä vuotta sitten oli pörssivälittäjillä vielä tapana lähettää kauppalaskelma kirjeenä kotiin, eli sellainenkin voi jostain löytyä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.676113- 1325455
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4633375Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091747Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3761266- 321159
- 671071
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46956Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889