kerron salaisuuden, rakkaudella, mutta samalla ärtymyksellä. En ketään kohtaan ärtymyksellä henkilökohtaisesti tai suoraan sillä tiedän, että jokaisella on syynsä lojaalisuudesta ja rakkaudesta joita tulee kunnioittaa, mutta samalla palo minussa elää ja se halu, että minuakin kunnioitetaan ja minua autetaan juurilleni.
mulla ei enää ole muuta mahdollisuutta, kuin pysäytellä kadulla romaneja ja kysellä. tätä teen nykyään.
oon tänne kolmesti kirjottannu, kyselly, ehtiny, mutta kaikki, hyvin erilaiset kyselyt ovat jääneet ilman kommentointia vaikka useat tänne kirjoitetut tekstit joissa kysellään suvuista saa kommentteja, kiivaitakin niin ei oo tullu mun kysymyksiin vastinetta. ehkä ei oo ja ehkä ei oo tahottu.
olen etsinyt juuriani virallisia teitä. minusta ei ole ole kirjoja, että olen adoptoitu. minulle ie ole siinä perheessä jossa olen elänyt sisaruksia, isää joka oli läsnä, mutta isä siellä oli jollaintapaa. äiti oli ja on, mutta ei läsnä. kuulemma olin välttämätön paha. romanit oli ihania kun olin pieni. en heidän kotona käyny, mutta olivat kuin isä.
tähän et sinäkään kommentoi
5
270
Vastaukset
- jdgoi
oletko valkolaisperheeseen adoptoitu romani? Itsekin olen etsin kohtalotovereitani.
- erhthe
ois varmaan ainakin kiva tietää annettiiko sut lapsena vaan pois vai otettiinko väkisten niin kun monet kuulema on viety ja varmaan monet niistä ees tiijä tänään olevansa romaneja.
- valkoisten nimet.
Mustalaiset eivät yleensä antaneet lapsiaan valkolaisille, mutta muutama poikeus on. Kyllä he itse yitivät hoitaa lapsensa, vaikka oli kurjaa. On totta kun katsoo tv. niin kyllä on monta mustalaisen näköistä ihmistä. Mutta on valkoisten nimet.
- smjy
valkoisten nimet. kirjoitti:
Mustalaiset eivät yleensä antaneet lapsiaan valkolaisille, mutta muutama poikeus on. Kyllä he itse yitivät hoitaa lapsensa, vaikka oli kurjaa. On totta kun katsoo tv. niin kyllä on monta mustalaisen näköistä ihmistä. Mutta on valkoisten nimet.
70 luvulla romanilapsia vietiin suoraan synnytyslaitokselta lastenkoteihin ja äitejä painostettiin allekirjoittamaan adoptiopaperit. tiedossani on tapauksia joissa tätä yritettiin, mutta ei onnistuttu. varmaan kuitenkin sellaisia tapauksia oli missä adoptio tällä tavalla tapahtui.
- Kohtalotoveri
Hei:
Itse olen samassa tilanteessa: olen valkolaisperheeseen laittomasti adoptoitu romani (papereita ei ole tehty oikein). Etsin kohtalotovereitani. Kuka olet? Milloin "adoptiosi"tapahtui". Olisi kiva saada ykistyisviesti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078