Sikiön syke rv 30->

December

Millasissa lukemissa teidän vauvojen sykkeet ovat olleet viikon 30 jälkeen? Mulla aikasemmin ollut n.150-160, nyt edellisellä neuvolakäynnillä rv 31 oli vain 130. Rauhoittuuko syke noinkin paljon vauvan kasvaessa? Terveydenhoitajan mielestä syke oli ok, haluaisinkin vain kuulla millaisia teillä muilla.

8

4653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annu

Viimeks neuvolassa rv 33 oli 160 syke, ei mulla ainakaan ole heitellyt.. koko ajan ollut 140-160 välillä..

• Joulutonttu-79

Aina on syke ollut 150-160. Viime neuvolakäynnillä oli 156 ja viikkoja silloin oli 31 4. Tutkittiinko sulla sikiön asentoa ennen sykkeiden kuuntelemista?

• Annu
        Joulutonttu-79 kirjoitti:

Aina on syke ollut 150-160. Viime neuvolakäynnillä oli 156 ja viikkoja silloin oli 31 4. Tutkittiinko sulla sikiön asentoa ennen sykkeiden kuuntelemista?

Sen verran että raivotarjonnassa on.. pää siis alhaalla, peppu masun vasemmalla puolen ja potkut tuntuu oikealla kyljessä...

• say

Olin eilen Naistenklinikalla puoli tuntia sellaisessa vauvan "sydänkäyrä-supistelukoneessa". Olen raskaana viikoilla 37 ja risat. Vauvan sydänäänet olivat kaikkea mahdollista 127 ja 164 välillä! Ja se on kuulemma vain hieno merkki että vaihtelevuutta löytyy. Joten älä ole lainkaan huolissasi.

• Heidi

Mulla oli sama juttu, just eilen olin kans sydänkäyräkoneessa ja sykkeet vaihteli n.125-165 ja hyviksi kehuttiin. Olin tarkkailussa sen takia kun kävin neuvolan lääkärissä aamulla ja siellä sykkeet näytti 180 eli liian nopeat.

• rv. 35+3

Sama juttu täällä- eilen oli neuvola ja kauhistuin kun vauvan sydänäänet olivat 128 aiemmin 138. Kysyin onko normaalia, kerrottiin, että sitten joutuu tarkkailuun jos sydänäänet ovat alle 120 ja kuulemma vauva saattoi juuri otantahetkellä olla levossa, mikä vaikuttaa myös kuten myös lapsen koko- suuremmalla vaavilla sydänäänet hitaammat kuin pienemmällä (tosin täällä mennään keskikäyrää)... Itse näin viime yönä asiasta painajaista, mutta kuulemma ei pitäisi panikoida. Tsemppiä!

• Heidi
        Heidi kirjoitti:

Mulla oli sama juttu, just eilen olin kans sydänkäyräkoneessa ja sykkeet vaihteli n.125-165 ja hyviksi kehuttiin. Olin tarkkailussa sen takia kun kävin neuvolan lääkärissä aamulla ja siellä sykkeet näytti 180 eli liian nopeat.

Niin, minä tosin olen vasta viikoilla 26 3...

• itsellä rv 38 3 ja syke ollut koko raskauden ajan 140-160 riippuen siitä onko pikkuihminen ollut paikallaan vai liikkeessä kun ääniä on kuunneltu. Ja aina on sanottu että hyvät on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe