Mökille koko revohka

se on tänään lähdetään kolmen Corollan voimin mökille ja pojan poikakin tulee tyttö ystävänsä kanssa ja poika tulee vaimonsa kanssa laitetaan mökki talvikuntoon ja suunniteltiin jotta laitetaan Toyotat talvikuntoon mattojen tuuletus imurointi ruostesuojauksen tarkistus kiven hakkaamien korjaus pestään järvi vedellä se on pehmeämpää vettä niin lika lähtee huokosista paremmin pois ja viimeiseksi vaha päälle. Peräluukun matto pois ja peräluukun tuuletus on tärkiää näin lämpötilojen vaihtojen ollen isoimmillaan. Nyt myös jos ei ole tallia niin roikassa pitää ehottomasti pitää se on yöllä liki nollaa lämpötila pirskutti nyt sitä pojan Corollan ovea kun hiukan falskaa sitä vettä kun se ovi laitettu väärällensä hunsvottien toimesta. Jarrut pitää vielä herkistellä mutta se tehään talvirenkaisen vaihdon yhteyessä kuten olen opettanut ja talvi öljynvaihto pitää tehä. Siinä on komia näky kun pihalla kolme komiaa eri sukupolven Corollaa kiiltelee auringossa.

25

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papan pojanpoika

      Siis ei vois vähempää kiinnostaa kähtee taas näitä saatanan romu korolloita hinkkaamaan, mutta pappa ei anna periksi. Hävettää minkä kuvan tyttöystävikn saa tästä hörhö perheestä, kun isot äijät kantaa järvestä vettä ämpäreillä ja hinkkaa näitä autonkuvatuksia. Mä olen katsellut jo jonkin aikaa Golffia ja Bemaria, mutta ei voi vielä, kun toi papparainen on voimissaan. Faijakin vaihtaa korollansa samantien pois, kun tää tilanne normalisoituu. Kävi ihan sääliksi faijaa viikolla, kun olivat sitä tiiviste vuotoa setvimässä ja papparainen oli huutanut siellä tojo myymälässä sille mukamas luottomyyjälle. Tässä perheessä ei ole mitään järkee, hävettää pyöriä näissä ympyröissä.

    • corollapapan miniä

      Kyllä ottaa tuo appiukko pattiin, kun piti taas lähteä näihin jokasyksyisiin Corolla-talkoisiin mökille. Niin, näissähän olen ollut siitä lähtien kun tuo aloin papan pojan kanssa hengaamaan elikä vuodesta -92 joka ainoa syksy on ajeltu pyhittämään yksi viikonloppu Corollalle ja kuuntelemaan tarinoita Toyotan ylivoimasta ja luottomyyjästä ja euroautojen vioista.

      Ja silloin alkuaikoina mukana pyöri tuo corollapapan isäkin, kun oli vielä vireässä kunnossa. Sitähän kutsuttiiin silloin muuten Coronapapaksi, kun oli joskus 60-luvun puolivälissä ostanut sellaisen juustohöylä-Coronan ja siitä oli tuo Toyota-hulluus sitten alkanut. Silloin 90-luvun alussa tuolla Coronapapalla oli sellainen puhkiruostunut 70-luvun Corona, kaiketi niitä viimeisiä Suomeen tuotuja malleja ja sitä jouduin minäkin järvivedellä pesemään.

      Mutta minä sanoin kyllä tuolle minun omalle ukolle jo jokunen vuosi sitten, että tälle sairaudelle on pantava stoppi. Meidän Terosta ei saa tehdä enää Toyota-fanaatikkoa, vaikka tuo pahuksen appiukko pakotti senkin ostamaan ekaksi autoksi tuollaisen Corollan. Sitä on poikaa kiusattu niin peruskoulussa, lukiossa ja vielä armeijassakin tämän Tojo-hulluuden vuoksi ja varmaan on hävennyt silmät päästään. Kavereillakaan ei näytä kenelläkään olevan Toyotaa ja tuo sen tyttöystäväkin kattelee vähän säälivästi, vaikka kiva tyttö se on, en minä nyt sitä.

      Ja minähän se joudun kanssa sillä miehen Corollalla ajamaan, vaikka se itse uskottelee omalle isälleen itse sillä ajavansa. Onneksi meillä on tuo Passatti ja sillä ollaan lomareissut ja muutkin reissut vähän arvokkaampiin tilaisuuksiin aina tehty, vaikka muutenhan tuo ukko on sen itselleen ominut. Corollalla käydään sitten appiukon ja anopin luona. Anoppi on onneksi ihan järkimummo, on sekin saanut papan horinoista jo ihan kyllikseen.

      Pientä toivoa tässä nyt on kuitenkin ilmassa, anoppi kun kertoi, että taitaa se dementia ruveta pappaa vaivaamaan. Niin voipi olla, että lähtee se ajokortti piankin pois ja loppuvat nämä syystalkootkin. Mutta tuosta meidän Corollasta on päästävä eroon kyllä nopeammin, ei sillä kohta kehtaa töihinkään mennä. Ja sanokoon pappa mitä tahansa, niin Terolle on saatava kanssa joku kunnon eurooppalainen auto, vaikka joku käytetty Audi ja Volkkari. Johan muuten on pojan mielenterveys vaarassa.

    • 8+14

      Voimia pojanpojan tyttöystävälle.

      Tuuppaiskaa Pappa "vahingossa" sinne järveen, pääsisitte varmasti kaikki helpommalla jos se jää sinne pohjaan. Sen jälkeen voitte hommata kaikki mieleisenne autot, kun seniili hölmö on rapujen ruokana. Tosin se vaara tuossa on ettei uppoa, puupää kun tuppaa kellumaan. Vaikka onhan se pää jo aika laho...

      • pieni ongelma

        On kehveli pistänyt testamenttiinsa ehdot, että perintörahoilla ei saa ostaa muita autoja kuin Corolloita ja vain harmaana.


    • talviöljy

      Just näin pitää hommat hoitaa, tuuletukset ja vahaukset sun muut ja järvivesi on just oikea, sitä kannattaa käyttää myös lämmityshommissa, meinaan käyttää talon lämmitysverkossa kun on pehmeämpää.
      Mikähän öljy olis hyvä talveksi, luottaako huoltofirmaan vai vaihtaa ite? Aika notkeeta varmaan sais olla.

      • Jorma Korolla

        Pesen itsekkin Toyotani järvivedellä, se on hellävaraisinta ja pesu Fairilla. Tulee jynssättyä konehuonekin syksyllä ja keväällä, nyt moottori kiiltää. Muistakaa se vaha, ite laitan Korrekkia aina, se on ollut mukana vuodesta 1970. Laittaa kannattaa tuulilasin pyyhkimiin semmoiset tuuliohjaimet, niitä saa vaikkapa Motonetistä, ovat nätit ja ei lähde pyyhin irti maantienopeudessa lasista sateella. On kiva kuunnella aina konetilan putsauksen yhteydessä moottorin kissamaisen pehmeää käyntiä, semmoista jota sakemannirotteloissa ei kuule kun ne säksättää kuin kuplavokkelo.


      • rispektiä
        Jorma Korolla kirjoitti:

        Pesen itsekkin Toyotani järvivedellä, se on hellävaraisinta ja pesu Fairilla. Tulee jynssättyä konehuonekin syksyllä ja keväällä, nyt moottori kiiltää. Muistakaa se vaha, ite laitan Korrekkia aina, se on ollut mukana vuodesta 1970. Laittaa kannattaa tuulilasin pyyhkimiin semmoiset tuuliohjaimet, niitä saa vaikkapa Motonetistä, ovat nätit ja ei lähde pyyhin irti maantienopeudessa lasista sateella. On kiva kuunnella aina konetilan putsauksen yhteydessä moottorin kissamaisen pehmeää käyntiä, semmoista jota sakemannirotteloissa ei kuule kun ne säksättää kuin kuplavokkelo.

        Loistavaa Jorma Corolla, olet aito Tojo-mies. Ehkä sinusta tulee corollapapan manttelinperijä tai vaikka varapappa? Kunnon Tojo-miehiä ei ole koskaan liikaa tässä euroautoihin hurahtaneessa maassa


      • tojota miäs ain oon
        rispektiä kirjoitti:

        Loistavaa Jorma Corolla, olet aito Tojo-mies. Ehkä sinusta tulee corollapapan manttelinperijä tai vaikka varapappa? Kunnon Tojo-miehiä ei ole koskaan liikaa tässä euroautoihin hurahtaneessa maassa

        mathaako tuota järvi vetä voita käytää myös auton jäähytimesä ja pissa pojassa on niin ihanan pehmeää, että toimii varmaan niisäkin paremmin mula on myös nyt 30s toyota ja oen aina ajant vain ja ainstaan toyotila toyota on pars auto ei ole euro räksätimtsä vaststa toytale ne on tosi huonja ajaa ja aina riki ja korjaamola oneksi en ole itse koskan joutnut ajamaan selaisela corlla ppapa on minun idoli kunhn viel olen ajant toyoala muutman kymentä vuota niin minsta itsesänki tule samanlaine mun muijaki tykää toyotast se aina halu kyytin ja kehuu etei se ole naapurn isännä pemarin kyydisä yhtä jännä kuin korollan kyysisä me kans keitetän ain kahviki järvi vedesä jakaupukille meneme aina bussila tai taksilla mutta vain jos se on toyota


      • The Köle
        tojota miäs ain oon kirjoitti:

        mathaako tuota järvi vetä voita käytää myös auton jäähytimesä ja pissa pojassa on niin ihanan pehmeää, että toimii varmaan niisäkin paremmin mula on myös nyt 30s toyota ja oen aina ajant vain ja ainstaan toyotila toyota on pars auto ei ole euro räksätimtsä vaststa toytale ne on tosi huonja ajaa ja aina riki ja korjaamola oneksi en ole itse koskan joutnut ajamaan selaisela corlla ppapa on minun idoli kunhn viel olen ajant toyoala muutman kymentä vuota niin minsta itsesänki tule samanlaine mun muijaki tykää toyotast se aina halu kyytin ja kehuu etei se ole naapurn isännä pemarin kyydisä yhtä jännä kuin korollan kyysisä me kans keitetän ain kahviki järvi vedesä jakaupukille meneme aina bussila tai taksilla mutta vain jos se on toyota

        Juu ilman muuta järvivesi parasta vettä pissapoikaan ja Fairia sekaan kesällä, niin hyttystenkin veret lähtee :-)


    • hauska pappa

      Kunnolliset autot pysyy kuivin ilman mattojen erillisiä kuvatuskeikkoja.
      Vahaaminen näissä kosteuksissa ja lämpötiloissa on tyhmyyttä ja jälki surkeaa.
      Oikeat autot toimii ja kestää ilman pappojen 60-luvun oppeja.

      • pappa hoi

        kerro vielä tuo jarrujen herkistelyjuttu, meinään kyllä pistää talvikumit alle hyvissä ajoin, toissaviikolla tuli jo räntää. Vaikka kyllä sitä hyvillä kesäkumeilla ja hyvällä tojolla ajaa huonossakin kelissä.


      • Kuulehan lonksu leuka elä ala opettamaan vanhempias olen opettanut jotta heti uutena öljynvaihto jotta työstöroskat moottorista pois olen opettanut jotta 10000 välein öljynvaihto ja normaalit kirja huollot heti uutena ruostesuojaus ja kaksi kertaa vuodessa ruostesuojan tarkistus ja korjaus ja vaha vähintään kaksi kertaa vuodessa aina ennen lähtöä 4 minuutin tyhjäkäyttö jotta öljyt sopukoissa ja hurjan ajon jälkeen pitää käyttää jotta suihkut tasaantuu talvella kerran viikossa vähintään pesu ja isoilla lämpötila eroilla peräluukun tuuletus. Tuollainen hupun puppu sotkee tavallista autoilijaa joten älä kirjoittele vääriä ohjeita


      • utelias tojomies
        corollapappa kirjoitti:

        Kuulehan lonksu leuka elä ala opettamaan vanhempias olen opettanut jotta heti uutena öljynvaihto jotta työstöroskat moottorista pois olen opettanut jotta 10000 välein öljynvaihto ja normaalit kirja huollot heti uutena ruostesuojaus ja kaksi kertaa vuodessa ruostesuojan tarkistus ja korjaus ja vaha vähintään kaksi kertaa vuodessa aina ennen lähtöä 4 minuutin tyhjäkäyttö jotta öljyt sopukoissa ja hurjan ajon jälkeen pitää käyttää jotta suihkut tasaantuu talvella kerran viikossa vähintään pesu ja isoilla lämpötila eroilla peräluukun tuuletus. Tuollainen hupun puppu sotkee tavallista autoilijaa joten älä kirjoittele vääriä ohjeita

        Oliko antoisa viikonloppu, tuliko Corollat kuntoon?


      • Corolla Papan vaimo
        utelias tojomies kirjoitti:

        Oliko antoisa viikonloppu, tuliko Corollat kuntoon?

        Muuten oli ihan mukava viikonloppu, mutta Corolla pappa taas kerran kiljupäissään koetti käpälöidä miniäänsä ja pojanpoikansa tyttöystävää, ja saunassa heitä tirkistellä. Yöllä sitten koetti muka minuakin vikitellä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun ei tuolla ole seissyt enää vuosiin muuta kuin järki. Lähti Pappa siitä sitten naama mutrussa taas Corollaan nukkumaan.

        EI ole helppoa tämä Papan kanssa eläminen, irstas ja seniili ukko.

        Avioeronhan sitä voisi tietysti ottaa, mutta pojan ja pojanpojan takia täytyy minunkin tuota haisevaa haisevaa, lökäpöksyistä ja hintelää, kelvotonta ukkoa katsella. Olisivast aivan hukasa ilman minua, ainoaa ihmistä joka saa edes vähän taottua järkeä tuohon jääräpäähän.

        Ei se aina ole tiuollainen ollut, silloin kun tavattiin ajeli vielä hienolla Fordilla, oli kovin herttainen ja selväpäinen mies silloin. Sitten jossakin korjaamolla oli autoa käyttänyt, ja siellä oli tämä "luottomyyjä" hänelle pullakahvit tarjonnut, ja saanut ujutettua Papan mieleen ajatuksen jostakin Toyotan ylivoimaisesta laadusta. Sinislmäinen ja yksinkertainenhan tuo ukko on aina ollut, ja ne "luottomyyjän" puheet upposivat liiankin muhevaan maaperään. Sen jälkeen onkin "luottomyyjä" myynyt ukolle uutta Toyotaa toisensa jälkeen, ja ukkoparka nielee aivan kaiken mitä se myyjänretale hänelle sanoo. On se "luottomyyjä" hulppean talon itselleen rakentanut, ja Espanjassa on hänellä kuulemma komea loma-asunto. Eikä itse aja todellakaan millään Toyotalla, arvatkaa vain kenen rahoilla. Toki, on noita muitakin samanlaisia höperöitä Pappoja täällä syrjäkylillä, mutta ei yksikään muu ole yhtälailla sekaisin kuin tuo meidän ukko.


      • corolllapapan poika
        Corolla Papan vaimo kirjoitti:

        Muuten oli ihan mukava viikonloppu, mutta Corolla pappa taas kerran kiljupäissään koetti käpälöidä miniäänsä ja pojanpoikansa tyttöystävää, ja saunassa heitä tirkistellä. Yöllä sitten koetti muka minuakin vikitellä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun ei tuolla ole seissyt enää vuosiin muuta kuin järki. Lähti Pappa siitä sitten naama mutrussa taas Corollaan nukkumaan.

        EI ole helppoa tämä Papan kanssa eläminen, irstas ja seniili ukko.

        Avioeronhan sitä voisi tietysti ottaa, mutta pojan ja pojanpojan takia täytyy minunkin tuota haisevaa haisevaa, lökäpöksyistä ja hintelää, kelvotonta ukkoa katsella. Olisivast aivan hukasa ilman minua, ainoaa ihmistä joka saa edes vähän taottua järkeä tuohon jääräpäähän.

        Ei se aina ole tiuollainen ollut, silloin kun tavattiin ajeli vielä hienolla Fordilla, oli kovin herttainen ja selväpäinen mies silloin. Sitten jossakin korjaamolla oli autoa käyttänyt, ja siellä oli tämä "luottomyyjä" hänelle pullakahvit tarjonnut, ja saanut ujutettua Papan mieleen ajatuksen jostakin Toyotan ylivoimaisesta laadusta. Sinislmäinen ja yksinkertainenhan tuo ukko on aina ollut, ja ne "luottomyyjän" puheet upposivat liiankin muhevaan maaperään. Sen jälkeen onkin "luottomyyjä" myynyt ukolle uutta Toyotaa toisensa jälkeen, ja ukkoparka nielee aivan kaiken mitä se myyjänretale hänelle sanoo. On se "luottomyyjä" hulppean talon itselleen rakentanut, ja Espanjassa on hänellä kuulemma komea loma-asunto. Eikä itse aja todellakaan millään Toyotalla, arvatkaa vain kenen rahoilla. Toki, on noita muitakin samanlaisia höperöitä Pappoja täällä syrjäkylillä, mutta ei yksikään muu ole yhtälailla sekaisin kuin tuo meidän ukko.

        Se on taas uusi viikonloppu edessä ja pienellä pelolla odottelen että mitä tuo isäukko nyt keksii. Kovasti toivon, että olisi rauhoittunut, nimittäin viime viikonlopun jälkeen se ravasi alvariinsa sen luottomyyjän juttusilla ja soitteli sitten illalla minulle ja kertoi saaneensa sisäpiirin tietoja.

        Autonvaihtohan siinä oli kyseessä, mikäs muu. Ukko sauhusi, että nyt pitäisi meikäläisen tehdä oikein mahtikauppa ja laittaa tilaussopimukseen nimi. Kuulemma luottomyyjää pitäisi jelpata saamaan loppuvuoden bonukset täyteen ja vaihtaa uusi auto.

        Kun sitten varovasti kysyin, jotta mikähän nyt olisi kyseessä, niin ukko sanoi, että tietysti se uusi Ranskassa salaisella tuotantolinjalla tehtävä ProAve. Ja se oli kuulemma aito Toyota kaikin puolin, sähköosatkin tulevat Japanista.

        Olikin tiukka paikka, kun ukkohan luulee edelleen, että meillä vaimon kanssa on vain tuo Corolla ja meidän Terolla sitten se omansa, mutta kun itse olen jo useamman vuoden ajellut Passatilla ja siihen uuteen ajatellut joskus vaihtaa. Corolla on vaan kauppakassina. Pitikin ukolle sanoa, että meillä tuo kylppäriremontti vie niin paljon, ettei oikein autoa uskalla ajatella.

        Onneksi ukko ei ole meille eksynyt viimeiseen viiteen vuoteen. Eihän se matka ole kuin 70 kilometriä, mutta ei se ukko enää niin pitkää lenkkiä Corollalla tee. Eli tuo meikäläisen Passatti on pysynyt salaisuutena, kun aina olen sillä Corollalla käynyt ukon luona.

        Terollehan se puoliväkisin hankki tuon 98-mallisen Corollan. Ukon mielestä se on se paras malli, itselläänkin on sellainen ollut ja ajoi sillä yli 30 000 km eikä ollut mitään räksätyksiä, senhän se muistaa aina mainita. Mutta tuo Teron Rolla maksoi melkein 7 000 euroa, ukon mielestä asiallinen hinta, mutta minusta ihan älytön.

        Pahus, täytyy lopetella, nimittäin ukko näkyy soittavan. Toivottavasti se ei ole puhunut sen luottomyyjän kanssa mitään ProAve-kauppaa valmiiksi...


    • 6+20

      "Moottorikäyttöistä ajoneuvoa on käsiteltävä siten, ettei sen moottorista ja muista laitteista aiheudu liiallista melua tai muuta haittaa ajoneuvossa matkustaville henkilöille taikka ympäristölle. Myös ilman pilaantumista on vältettävä, ja ajoneuvon joutokäyntiä on lisäksi lailla rajoitettu.

      Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Mikäli ulkoilman lämpötila on kuitenkin alle –15 ºC, saa moottoria ennen ajoon lähtemistä käyttää enintään neljä minuuttia. Esimerkiksi traktorin tai moottorityökoneen moottoria saa kuitenkin käyttää ennen ajoneuvolla tai koneella tehtävän työn aloittamista sen aikaa, kuin on tarpeen ajoneuvon toimintavalmiiksi saattamiseksi.

      Joutokäynnin kielto ei kuitenkaan koske kiireellisessä tehtävässä olevaa hälytysajoneuvoa, poliisin virkatehtävässä käyttämää ajoneuvoa, eikä ajoneuvoa, joka odottaa pääsyä katsastuksen osana toimitettavaan pakokaasumittaukseen. Kielto ei myöskään koske ajoneuvoa, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus tai pääasiallisen käyttötarkoituksen edellyttämä lisälaite, kuten jätteenpuristin, kompressori, pumppu tai nostolava, vaatii moottorin käyttämistä.

      Jokaisen ajoneuvon kuljettajan on vältettävä tarpeetonta joutokäyntiä sekä tarpeettomia pakokaasuja. Tarpeettomasta joutokäynnistä ajoneuvon kuljettajaa voidaan rangaista pysäköintivirhemaksulla."

      • kyllä tyhjäkäynnille

        Ei koske Toyota-kuskeja tuollaiset hupunpupun määräykset. Autoa käytetään tyhjäkäynnillä, koska se on oma etu. Ei tule mitään kulumaan, kun ennen lähtöä käyttää ja aina kun tulee ajettua maantievauhtia niin sen jälkeen myös kunnon tyhjäkäyntiaika ja samalla ehtii vetää savutl. Papan neuvot ovat ihan asiallisia, moni ei vaan tajua omaa parastaan.


    • The Köle

      Pojanpojan tytteli taitaa olla ainut, ketä ei ole vielä antanut omaa lausuntoansa, tähän Petterin märkään uneen?

      • upea ketju

        Köle, nyt heitit bensaa liekkeihin...eiköhän siltäkin muijalta tule statement ennenpitkään...


      • Teron tyttöystävä
        upea ketju kirjoitti:

        Köle, nyt heitit bensaa liekkeihin...eiköhän siltäkin muijalta tule statement ennenpitkään...

        Ihme jengiä tää Teron suku! Viime viikonloppu meni vi..... kun piti kökkiä siellä lahossa mökissä landella ja kuunnella Teron pappaa. En ikinä on nähny noin fanaattista äijää, se ei varmaan puhunu koko viikonlopun aikana muuta kuin Toyotasta ja sen erinomaisuudesta. Ja jostakin ihme jätkästä jota se kutsuu luottomyyjäksi ja sen puheiden mukaan se on varmaan Jumalasta seuraava. Ei ollu meilläkään Teron kaa aikaa olla kahden, kun senkin piti kantaa järvivettä ja kuivatella jotain takakontin mattoja. Ihan sekoa hommaa.

        Tuo Teron faija on muuten ihan kiva tyyppi, ihan erilainen kuin tuo pappa, mutta aika nössö jätkä kun sillä ei ole munaa sanoa omalle faijallee, ettei sitä yhtää kiinnosta nää Tojo-jutut. Ja Terokin sano mulle, että kyllä sen faija kotona puhuu scheissea tuosta papasta muttei oikeesti uskalla sanoa mitään niinku face to face.

        Onneks tuo Teron mutsi ja mummo on ihan järkeviä tyyppejä mutt kummasti ne vaan on tuon papan talutusnuorassa ja nöyrästi tekevät mitä pappa määrää. Ja pappa yrittää olla vielä pelimieskin, mä kyllä näin mitä sillä oli lauantai-illalla mielessä, onneks tuo Teron mutsi antoi sille lähtöpassit rantasaunalta.

        Kyllä mä jo Terolle ehdotin, että mites olis autonvaihto kun se on duunissakin ja vois varmaan vaihtaa jonkun vähän siistimmän pelin, mutta se sano ettei oikein passaa kun pappa ragee. Sano, jotta pappa on kuulemma tehnyt jonkun testamentin ja että sillä on metsää jossakin huitsin korvessa ja jos Tero ostais jonkun siistimmän pelin joka ei oo Tojo, niin pappa repis sen testamentin eikä Tero sais mitään. Joten me sitten ajetaan Teron kaa sillä Corollalla, vaikka ihan kauhee romu se musta on.


    • niin tojotakuskia että

      Ja vielä kun muistaa putsata ne penkeissä uudesta asti olleet suojamuovit. Tai biltemasta investoidut 20e eihuonostikaanistuvat penkinpäälliset. On seuraava omistaja mielissään saadessaan uudenkarheat plyyssit kun itse on kärsinyt 20 vuotta surkean penkin lisäksi myös hanurista olevista suojista.

      • fanitan pappaa

        Kyllä käy ihan sääliks tuota pappaa kun näyttäis koko suku olevan tuollaisia kitisijöitä. Papalla on kokemusta ja maalaisjärkeä ja tietää miten autoo pitää hoitaa on aikoinaan tehnyt järkivalinnan. Tojakki on on järkimiehen peli.


      • ja tämä

        Juu ja teron tuntee siitä, että kun se vie auton vaihtoo, niin ovessa on kanssa ne suojamuovit tallella.


    • Anonyymi

      Nosto

      • Anonyymi

        Miksi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe