Auttakaa kissaihmiset!

Tyyne*

Mulle tuli 6-7viikkoinen kisunpentu viime keskiviikkona, äitinsä hylkäämänä (kun jäi auton alle). Pentu on sosiaalinen, leikkisä ja hyvin syövä, kehrää kovaan ääneen melkein koko ajan. Kotona mulla sit odottaa n.7kk leikattu poikakissa! He pystyvät olemaan samassa tilassa, syövät vierekkäin sekä joskus myös ihan samalta kipolta. Ensimmäisenä päivänä vanhemmalta kisulta oli murinaa ja sähinää. Vanha kissa on kesytetty villlikissa joka on sosiaalinen ja tykkää läheisyydestä, kiltti! Mutta kisujen leikit todella rajun näköisiä, isompi juoksee leikkisästi pienen päälle, ottaa otteeseen ja näykkii tai puree. Pikkukisu kehrää toisinaan ja toisinaan maukasee. Yönsä ja ajat kun en ole paikalla viettävät eri huoneissa! Miten mun kuuluu toimia?

4

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnelinen kisuperhe

Annat kattien leikkiä, kuullostaa onnelliselle parikunnalle, sitten jos isompi käy pienemmän kurkkuun tai ottaa kiinni ja alkaa ravistella, niin väliin, mutta tuo nyt oli turhaa pelottelua, niin ei käy.
      Kissojen leikit näyttää (ja on rajuja) niin kauan kun murinaa ja sähinää ei esiinnyt niin ei mitään, vaaraa, murisussa ja sähinässä, välliin vain jos isompi ei usko, kun tpienempi sanoo ja pienempi vaarassa jäädä PAHASTI alakynteen.

• ei hätiä

Ihan samaa mieltä olen kuin edellinen. Kissat on petoeläimiä ja leikkiikin siten. Niin kauan kun pystyvät elämään muuten noin sovinnossa, niin sinun ei tarvitse tehdä mitään. Kissa osaa itse varoittaa toista esim juuri sähisemällä, jos siihen oikeasti sattuu tai ei halua leikkiä.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että jos teillä on siellä suht. korkea raapimapuu, niin se on yleensä sellainen paikka minkä kissa ottaa mielellään turvapaikakseen jos ei halua leikkiä toisen kissan kanssa juuri sillä hetkellä. Tietty kissa voi ottaa turvapaikakseen jonkin muun paikan, mutta se on yleensä tosiaan korkeammalla kuin maassa/sohvalla, ettei toinen kissa pääse yllättämään. jos sepityksestäni nyt ymmärtää mitään.. :DD

• jfdohjdoiåh

Anna kissojen leikkiä,mutta kannattaa kuitenkin vähä valvoa niiden touhuja ! :)

• kissanaineeeen

Oih tosi tuttua omistan kolme ja yksi on maine coon, joten se on isompi kuin ne pennur ja aina leikkiessään karva pöllyää (ei verta tai mitään) ja pikkuset huutaa, tosin osaavat antaa hyvin takaisin isommalle. Se on vaan leikkiä mutta jos kissa ottaa liian kovasti niin voit kieltää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      266
      4793
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      81
      3237
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      38
      2766
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2533
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1807
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1600
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      94
      1378
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1015
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      988
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      100