Tässä sivusilmällä katselin tuota auto-ohjelmaa, Top Gearia, ja voi mahoton kuinka haluaisin omistaa monta noista upeista ja nopeista autoista! Tuli sellainen omistamisen himo ja näyttämisen into, että katsokaapa kaikki millainen sporttiauto minulla on!
Ohjelma ei kuitenkaan mainosta niitä koska nehän ovat erikoisautoja ja usein sellaisia, ettei niitä ole tarkoitettukaan tavallisille kaduille, joten mainostuksen syytä omistushimoni ei ole. Ohihan se fiilis tietysti meni nopeasti.
Tuleeko teille tuommoisia hepuleita? Että nyt minä haluan omistaa just tuollaisen?
Omistamisen himon vallassa
24
112
Vastaukset
- vaka vanha
Kysy vaan kuinka usein. Eli vähän väliä tulee. Ei ne mulle sen takia tule että haluaisin muille niitä esitellä, mutta kummasti alkaa ajatus vaeltaa siihen suuntaan että tuommoinen tarvii saada koska se on jotenkin tarpeellinen tai hyvä sijoitus. Sulla on hyvä tilanne kun polte menee itsekseen ohi, mulla se polte menee ohi vasta kun hankinta on tehty.
- vaka vanha
Täytyy tarkentaa sen verran että mun poltteet ei yleensä koske autoja vaan kaikenlaista muuta erittäin tarpeellista tavaraa jota ilman elämä tuntuu turhanpäiväiseltä. ;)
Autoa enkä ajokorttia omista, en ole koskaan omistanut. Koska omistan pään joka saa aikaan huimauksia ja taju saattaa mennä yskaks. En ole edes ajatellut hommata ajokorttia, se voisi olla vaarallista.
Ja televisiokin meni eiilen rikki. Sen jälkeen minut haastettiin.
Nyt on sitten edessä lokakuu ilman telkkua. Ja kappas niitä olis tulossa halvalla ja jopa ilmaiseksi tänne :)
Nyt kuitenkin meinaan pitää kiinni siitä että lokakuu menee ilman katsotaan sen jälkeen.
Ja tästä netin telkustakaan ei miun pää oikein tykkää äkkiä alkaa päätä särkeä.
Mutta joo kyllä miulle usein tulee himoja milloin mihinkin. Ja silloin yleensä totean itselleni että tuotakaan en tarvitse.- tv pöllö
Menikö töllö ihan pimeeks? Tuli vaan mieleen että jos se ei televisiolähetyksiä vastaanotakaan niin sitä voi ehkä monitorina käyttää? Hankit sellaisen piuhan
(HDMI kaapeli) tietokoneesta siihen telkkariin, sitten vaan valkkaat netistä ohjelman jonka haluat katsoa ja näet sen telkkaristasi. Tietsikasta valitset sitten vielä toiminnon, jolla saat äänet siirtymään myös telkkariin. Meillä homma toimii sillä tavalla kun tuo 21" on liian pieni ohjelmille mutta telkkarin 48" on riittävä. tv pöllö kirjoitti:
Menikö töllö ihan pimeeks? Tuli vaan mieleen että jos se ei televisiolähetyksiä vastaanotakaan niin sitä voi ehkä monitorina käyttää? Hankit sellaisen piuhan
(HDMI kaapeli) tietokoneesta siihen telkkariin, sitten vaan valkkaat netistä ohjelman jonka haluat katsoa ja näet sen telkkaristasi. Tietsikasta valitset sitten vielä toiminnon, jolla saat äänet siirtymään myös telkkariin. Meillä homma toimii sillä tavalla kun tuo 21" on liian pieni ohjelmille mutta telkkarin 48" on riittävä.En tiä mikä sille tuli kun tikittää vaan.
On ollut jo kauan sellainen että kohta loppuu kaikki.
Ääni oli ensimmäinen joka oikutteli välillä ei kuulunut ollenkaan. Mutta tälläinen hienokasittely niin kun nyrkillä päälle ja johan toimi :)
Sitten alkoi sellainen viiru tulla sinne yläreunaan joka oli moni värinen..
Onhan telkulla ikääkin parikymmentä vuotta joten ei mikään ihme.
Mulla on pesukone samaa ikäluokkaa ja mietin että jos se lakkaa toimimasta niin en ala käsipyykkiin vaikka sekin kyllä onnistuis. Uuden ostan.
Mutta telkasta ei juuri tule sellaisia ohjelmia nykyään joita jään kaipaamaan niin menköön nyt tämä lokakuu. Ja sen jälkeen katselen.
Tänäänkin on tullut tietoa siitä että löytyy, ilmaista, halpaa ja kaikenlaista. Naapuri sanoi vielä koska vaan lähetään hakemaan uusi jos siltä tuntuu.- mitäkä mies
tulisilla kirjoitti:
En tiä mikä sille tuli kun tikittää vaan.
On ollut jo kauan sellainen että kohta loppuu kaikki.
Ääni oli ensimmäinen joka oikutteli välillä ei kuulunut ollenkaan. Mutta tälläinen hienokasittely niin kun nyrkillä päälle ja johan toimi :)
Sitten alkoi sellainen viiru tulla sinne yläreunaan joka oli moni värinen..
Onhan telkulla ikääkin parikymmentä vuotta joten ei mikään ihme.
Mulla on pesukone samaa ikäluokkaa ja mietin että jos se lakkaa toimimasta niin en ala käsipyykkiin vaikka sekin kyllä onnistuis. Uuden ostan.
Mutta telkasta ei juuri tule sellaisia ohjelmia nykyään joita jään kaipaamaan niin menköön nyt tämä lokakuu. Ja sen jälkeen katselen.
Tänäänkin on tullut tietoa siitä että löytyy, ilmaista, halpaa ja kaikenlaista. Naapuri sanoi vielä koska vaan lähetään hakemaan uusi jos siltä tuntuu.Viittaa pystypoikkeutus vikaan..Menee siihen jokunen kymppi korjaukseen..
mitäkä mies kirjoitti:
Viittaa pystypoikkeutus vikaan..Menee siihen jokunen kymppi korjaukseen..
En mie halua enää koko töllöä kuntoon.
Enkä uuttakaan toistaiseksi. Radio riittää hyvin.
Tuli ihan liikaa istuttua sen edessä. Nyt on jäänyt koneella olokin vähemmäksi. Tää on hyvä miulle. Ja vielä yksi hyvvä puoli, ei tule mussutettua jotain koko ajan, niinkun telkan ääressä.
Ei minulle ainakaan autoista himoa tule, eikä muustakaan hilpetööristä.
Mutta koneet ne on mukavia, Niitä pitää olla.Vaikka nytkin on 600 edestä varaosia autonperässä, ja se on normaalitilanne.
Sitten moata ja mehtee oes mukava soaha lissee. Vaikka entisistäkii ei olemuuta kun menoja ja muuta harmia. Se on vaan mukava katsoa, kun puu kasvaa omalla maalla, naapurin puolella sitä tulloo helposti kateelliseksi.- tv-pöllö
Autot, muskeliveneet ja moottoripyörät, samoin hienot tietokoneohjelmat, syntetisaattori ammattilaistasoa, kartano, loft-asunto, isokokoinen saari, kauneus ja terveys, muhkea pankkitili ja...ja.... olishan noita, ei mitenkään arvojärjestyksessä, osoittaa vaan miten ristiriitaiset fiilarit itsellä on esim. noiden asuntotyyppien suhteen.
Onneksi rajoittunut pankkitilini hillitsee. - gws
himot ne on hiirelläkin
- Cloetta...
No minulle ei tule ainakaan. En tunnista automerkkejä. Kunhan pääsee paikasta A paikkaan B.
Varmaan miehillä on eri asia. Oma mieskin katselee paljon autoliikkeiden nettisivustoja, kai haaveilee paremmasta autosta.
Ja tiedoksi, mies ei siitä paremmaksi muutu,.jos on hieno peli (auto) alla, ellei sitten muutoin ole hyvä.- Ihimettelijä
Millainenkohan ruuhka siellä paikassa B mahtaa olla kun kaikki sinne haluaa. Kukaan ei koskaan halua takaisin paikasta B paikkaan A vaan pelkästään sinne B:hen. Mitä siellä sitten oikein on??
- mitäkä mies
Ihimettelijä kirjoitti:
Millainenkohan ruuhka siellä paikassa B mahtaa olla kun kaikki sinne haluaa. Kukaan ei koskaan halua takaisin paikasta B paikkaan A vaan pelkästään sinne B:hen. Mitä siellä sitten oikein on??
Kun on päässyt paikkaan A ja haluaa takaisin tai johonkin toiseen paikkaan niin voi määritellä matkansa uudelleen antaen lähtöpaikalle taas osoitteen B heh..
- ...
Onhan niitä mielitekoja, autoissakin.
Itellä ei sellaset muskeliautot oikein herätä kiimaa. Jokin vanha Jagge kyllä kiinnostaisikin. Net muuten ei ole hinnoilla pilattuja. Mutta vaatisi oman tallin, että voi säilyttää ja laitella.
Arjalainen muskeliauto on toki arkipäiväisessä käytössä. Hah, noh saksalainen perheauto. Mutta mua kiehtoo kai enenpi autolla ajaminen, kuin sen omistaminen esineenä. Noissa erittäin kalliissa urheiluautoissa kun on se onkelma, niillä hankala ajaa. Yksistään matalan maavaran takia. Esineinä monetkin kyllä taideteoksia ja siinä mielessä vois olla kivakin hankkia sellaisia, vaikka paljonkin.
Oli kakarana sellaisia metallisia pikkuautoja muutamia. Pari on, mitkä jäi jotenkin mieleen ja sellaisen haluaisin isona nyt omistaa kyllä. Lähetä rahaa?
http://us.cdn001.fansshare.com/photos/lamborghinimiurasv/lamborghini-miura-sv-781666811.jpg
http://www.productioncars.com/gallery.php?car=9100&make=Jaguar&model=E-Type
=DW= - mitäkä mies
Vihaan nyky "autoja" Pas..kaa tuutin täydeltä eikä tervettä vuotta,tai jopa kuukautta huonoimmillaan.Siis mitä hienompi ja uudempi niin aina vaan epävarmempaa päästä omin avuin paikasta a,paikkaan,b..Tietysti jos kyseessä olisi ferrari niin matkapalvelu voisi hyvinkin kattaa kopterikyydin heti jos peli ei soi..Silti ottaisi päähän kun matka katkeaa jonkin piirin lauettua.
Vihreä piiperrys on myös pilannut monen hyvänkin automerkin toiminta mahdollisuudet kun hiukkas ja saastelaitteet pitää olla niin hyvät että auton käyttäminen kaupugissa parantaa ilman laatua,kun pakoputkesta tulee puhtaampaa ilmaa kun kaupungissa keskimäärin on.
En tahdo hienoa ja uutta sporttiautoa jotta saisin näytellä sitä toisille ja sääliksi käy joiden on pakko pitää ajokalusto uudehkona kun ne uudet ei vaan toimi moitteetta enää..- ...
Vähän samoilla linjoilla.
Arjalaisessa muskeliautossa on katalysaattori, se mun mielestä hyvä asia. Alussa epäilytti kestävyys, mutta ei siitä harmeja ole ollut ollenkaan, alkuperäisellä mennään, menty yli 23 vuotta.
Tätä nykyajan päästökiihkoilua vähän ihmettelen. Mulla ikivanha, pienikulutuksinen katalysaattoriauto. On kait se paljon ekologisempi vaihtoehto, kuin jatkuvasti vaihtaa uuteen ja sitä kautta rasittaa luontoa autoteollisuutta jne rasittamalla. Mun mielestä just nyt alla ekologisin mahdollinen kulkupeli. Vähän kulutusta ja päästöjä, erittäin pitkä elinkaari, eikä ole itsellekään kalliin ostohinnan jälkeen tullut kalliiksi pitää.
Nykyautoissa just kammoksuttaa toi kestävyys. Aivan liian paljon kaikenlaisia härpäkkeitä, jotka takuuvarmasti menevät rikki aikanaan. JA hirvittää, mitä tapahtuu, jos kaikenmaailman elektroniikkahärpäkkeet sekoaa tai ne rikkoontuu, tai ne hakkeroidaan. Mun mielestä ihmisen pitää ajaa autoa, ei auton autoa. Autoissa vaikka mitä tietoteknisiä ajamisenvakauttimia ja mitä lie, entäpä sitten, jos ne sekoaa?
No myönnetään, on arjalaisessa muskeliautossa ABS. jarrut. Mutta ne osoittautuneet erinomaisiksi ja erittäin kestäviksi, ei mitään ongelmia koskaan. Se kuitenkin simppeli härpäke ja siitä varma, että jos vikaa, järjestelmä ohitetaan ja käytössä normaalit jarrut. Mutta juuri tuon enenpää härpäkettä ei autoon mun mielestä tarvita.
Siis kyllä meitsi jonkin arvokkaan muskeliauton voisin ostaa, jos vaurastuisin sikamaisesti. Kuten yllä kirjoitinkin, esineenä ja ajamista varten. Mutta se erittäin helpolla olisi retro-osastoa, harraste auto.
http://www.rawlesmotorsport.co.uk/public/images/car-sales/EOL604C/Austin_Healey_3000_MKIII_for_sale_EOL604C_hero.jpg
=DW= - vaka vanha
Takaveto ja kuuden tölkin rivi, se on mun valinta. Potkua on oltava riittävästi ja se tietysti tuntuu polttoaineen maistissa. Huonoa omaatuntoa ilmaston pilaamisesta lieventää se että ajan etanolilla joka tehdään Suomessa pullanjämistä.
- mitäkä mies
... kirjoitti:
Arjalaisessa muskeliautossa on katalysaattori, se mun mielestä hyvä asia. Alussa epäilytti kestävyys, mutta ei siitä harmeja ole ollut ollenkaan, alkuperäisellä mennään, menty yli 23 vuotta.
Tätä nykyajan päästökiihkoilua vähän ihmettelen. Mulla ikivanha, pienikulutuksinen katalysaattoriauto. On kait se paljon ekologisempi vaihtoehto, kuin jatkuvasti vaihtaa uuteen ja sitä kautta rasittaa luontoa autoteollisuutta jne rasittamalla. Mun mielestä just nyt alla ekologisin mahdollinen kulkupeli. Vähän kulutusta ja päästöjä, erittäin pitkä elinkaari, eikä ole itsellekään kalliin ostohinnan jälkeen tullut kalliiksi pitää.
Nykyautoissa just kammoksuttaa toi kestävyys. Aivan liian paljon kaikenlaisia härpäkkeitä, jotka takuuvarmasti menevät rikki aikanaan. JA hirvittää, mitä tapahtuu, jos kaikenmaailman elektroniikkahärpäkkeet sekoaa tai ne rikkoontuu, tai ne hakkeroidaan. Mun mielestä ihmisen pitää ajaa autoa, ei auton autoa. Autoissa vaikka mitä tietoteknisiä ajamisenvakauttimia ja mitä lie, entäpä sitten, jos ne sekoaa?
No myönnetään, on arjalaisessa muskeliautossa ABS. jarrut. Mutta ne osoittautuneet erinomaisiksi ja erittäin kestäviksi, ei mitään ongelmia koskaan. Se kuitenkin simppeli härpäke ja siitä varma, että jos vikaa, järjestelmä ohitetaan ja käytössä normaalit jarrut. Mutta juuri tuon enenpää härpäkettä ei autoon mun mielestä tarvita.
Siis kyllä meitsi jonkin arvokkaan muskeliauton voisin ostaa, jos vaurastuisin sikamaisesti. Kuten yllä kirjoitinkin, esineenä ja ajamista varten. Mutta se erittäin helpolla olisi retro-osastoa, harraste auto.
http://www.rawlesmotorsport.co.uk/public/images/car-sales/EOL604C/Austin_Healey_3000_MKIII_for_sale_EOL604C_hero.jpg
=DW=Mun muskeliauto on jo uudempaa sukupolvea,rajallinen myös ja niitä viimeisiä diesel versioita jotka toimii ees jotenkin..Katsaus auroliikkeeaeen ja myyjän toteamus ettei nyky dieseliä kannata hankkia kuin moottoritie ajoon
Joten en voi vaihtaa.. - mitäkä mies
... kirjoitti:
=DW=Mun muskeliauto on jo uudempaa sukupolvea,rajallinen myös ja niitä viimeisiä diesel versioita jotka toimii ees jotenkin..Katsaus auroliikkeeaeen ja myyjän toteamus ettei nyky dieseliä kannata hankkia kuin moottoritie ajoon
Joten en voi vaihtaa..
- Materiahimoton
Ei. Joskus nuorempana ehkä joistain hassuista asioista, enää ei. Siitä huolimatta ihan tavallisen hyvän näköisen uuden normiauton ottaisin ja omistaisin, kun se on työkalu tai töihin ja muihin rientoihin pääsykalu oikeammin.
Myös tittelin kipeys etoo, siksi meikäläistä ei parane edes rouvitella, tai kieli sivaltaa. Autoja on kivaa katsella, ja kuunnellakin, paitsi ei ne nykyiset V12 moottoritkaan vissiin enää paljon melua pidä :/ Joku Gumball rally voisi olla kiva nähdä, mutta en tiedä omistamisesta.
Yksi Top Gear jakso on jäänyt erityisesti mieleen. Kantsii katsoa loppuun asti, vaikkei englantia osaisikaan.
http://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8- sitroen.
Ei kiinnosta. Minulla on auto jolla pääsee paikasta A paikkaan B suhteellisen mukavasti ja suhteellisen halvalla. Varaosat vain tahtoo olla hakusessa, ei kaikkia osia löydy vaikka auto on vasta 25 -vuotias.
Jos uutta ja luksusta tekisi mieli, niin ostaisin. Vaan kun tiedän jo riittävästi autoista ja sellaisten haittapuolista niin ei kiinnosta.
Ei ole kummempaa hinkua muuhunkaan. On saanut tottua siihen, ettei kaikki saa kaikkea ja toisaalta melkein kaikki mitä olen elämässäni halunnut, on osoittautunut virhevalinnoiksi. Joskus kyllä vähän korpeaa kun näkee kuinka hyvin ja viisaasti muut, entiset tuttavat ja vanhat koulukaverit, ovat osanneet elämänsä järjestää.
Vaan näillä eväillä on mentävä loppuun asti.- RumaAnkanpoikanen
Sinä se olet ikuisesti katkera pessimisti sitroen. Suhtaudut hirmu negatiivisesti elämään, vaikka kaipa sullakin olisi ollut vaihtoehtoja elämässäsi parempaankin?! tai mitä nyt sitten haikailetkin muiden elämästä.
- Alter ego
RumaAnkanpoikanen kirjoitti:
Sinä se olet ikuisesti katkera pessimisti sitroen. Suhtaudut hirmu negatiivisesti elämään, vaikka kaipa sullakin olisi ollut vaihtoehtoja elämässäsi parempaankin?! tai mitä nyt sitten haikailetkin muiden elämästä.
En tunne sitroenia mutta en minä kyllä nähnyt tuota negatiivisena vaan sellaisena omat virheensä hyväksyneenä. Itse en pysty hyväksymään omia virheitäni, ainakaan vielä, noin tyynesti. Joskus tuntuu että jos vain voisin itseäni piestä, se hetki voisi olla vaikka nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1042297
- 1051822
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee151759Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen941359Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1841312Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31216- 64936
- 56916
- 76900
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi124893