Onko kellään muulla

neveragainssri

Masennuslääke laukaissut pakko ajatuksia. Itse söin 2kk cipralexia jonka aikana ajatukset pahenivat. Kun lopetin nii ajatukset ovat oikeastaan vaan pahentuneet, vaikka lääkkeet lopettamisesta on jo pari kk. Söin sosiaalisten tilanteiden pelkoon tuota lääkettä, ja ennen aloittamista pakko ajatukset eivät olleet näin pahoja. Eikö ssri lääkkeitä määrätä nimenomaan tähän vaivaan? P4ska lääke!!!!!!

5

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurootikko...

      Harvoin masennuslääkkeet pakkoneuroosia lisäävät, niinkuin sanoit pakkoneuroosiin juurikin määrätään samoja lääkkeitä.

      Voi olla jotta lääke lisäsi tilapäisesti ahdistusta josta sitten tuli pakkisoireita, tosin tämä nyt on arvailua.

      Voi olla jotta lääke ei sopinut sinulle.

    • Kovaa Kamaa

      Kävelit lääkeansaan. Käyttämäsi essitalopraamin, kuten kaikkien SRI/SNRI-luokan aineiden, tunnettuja mahdollisia seuraamuksia on pakkoajatusten ilmestyminen tai lisääntyminen, jos niitä on jo ennestään. Joskus pakonomaiset toimet, kuten jatkuva käsien pesu, katoaa, koska aineet tekevät ihmisestä välinpitämättömän asioita kohtaan, johon kuuluu myös esim. se käsien hygienia.

      Vieroitusoireet voivat kestää parin kuukauden essitalopraamikäytöllä helposti puolisen vuotta, jonka jälkeen aletaan pikkuhiljaa näkemään mikäli pysyviä aivovaurioita on päässyt muodostumaan. Esimerkiksi SRI/SNRI-aineiden aiheuttamien aivovaurioiden oireista yleisimpiä ovat kyvyttömyys tuntea tunteita ja mielihyvää, kognitiiviset toimintojen vaurioituminen, joista helpoimmin havaittavissa ovat muistiongelmat. Lisäksi pysyväisvaikutuksiksi voivat jäädä seksuaalinen haluttomuus, impotenssi ja muita seksuaalielämän liittyviä hankaluuksia.

      Ja essitalopraamia määrätään vaivaan kuin vaivaan, mutta sillä ei ole mitään lääketieteellistä perustaa, ainoastaan taloudelliset ja poliittiset.

      • Taidat liioitella

        Minulla on ihan sama lääkitys käytössä, eikä minkäälaisia "aivovaurioita" ole kyllä ilmaantunut. Olo on päinvastoin helpottunut huomattavasti. Joitain pysyviä muutoksia SSRI lääkkeet voivat aiheuttaa mutta jotenkin tuo "aivovaurio" kuulostaa hieman ylihysteeriseltä. Suuremmalla todennäköisyydellä merkittäviä pysyviä haittoja aivoille aiheuttavat neuroleptit ja vahvat psykoosilääkkeet.

        Kaikille ei tietyt lääkkeet sovi. Onko sinulla mitään linkkiä mihinkään tutkimustuloksiin essitalopraamin haitoista?


      • 3+5
        Taidat liioitella kirjoitti:

        Minulla on ihan sama lääkitys käytössä, eikä minkäälaisia "aivovaurioita" ole kyllä ilmaantunut. Olo on päinvastoin helpottunut huomattavasti. Joitain pysyviä muutoksia SSRI lääkkeet voivat aiheuttaa mutta jotenkin tuo "aivovaurio" kuulostaa hieman ylihysteeriseltä. Suuremmalla todennäköisyydellä merkittäviä pysyviä haittoja aivoille aiheuttavat neuroleptit ja vahvat psykoosilääkkeet.

        Kaikille ei tietyt lääkkeet sovi. Onko sinulla mitään linkkiä mihinkään tutkimustuloksiin essitalopraamin haitoista?

        En ole sama kirjoittaja, mutta SSRI/SNRI lääkkeet varsinkin pitemmällä aikavälillä voivat aiheuttaa pysyviä muutoksia aivoihin. Toisille lääkkeistä tulee aloitusoireiden lisäksi pysyviä sivuvaikutuksia, kuten seksuaalinen haluttomuus.

        Hienoa että olet saanut avun lääkkestä ilman kummempia sivuvaikutuksia, yksilöllisiähän nuo reaktiot kuitenkin lopulta ovat.


    • mä vaa

      Mulla on käynyt niin että kun nyt 11 päivää oon syöny cipalexii alko pakkoajatukset hakata päälle, mulla on kyllä pakkoireinen häiriö ja alussahan oireet pahenee.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe