Onko kellään muulla

neveragainssri

Masennuslääke laukaissut pakko ajatuksia. Itse söin 2kk cipralexia jonka aikana ajatukset pahenivat. Kun lopetin nii ajatukset ovat oikeastaan vaan pahentuneet, vaikka lääkkeet lopettamisesta on jo pari kk. Söin sosiaalisten tilanteiden pelkoon tuota lääkettä, ja ennen aloittamista pakko ajatukset eivät olleet näin pahoja. Eikö ssri lääkkeitä määrätä nimenomaan tähän vaivaan? P4ska lääke!!!!!!

5

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurootikko...

Harvoin masennuslääkkeet pakkoneuroosia lisäävät, niinkuin sanoit pakkoneuroosiin juurikin määrätään samoja lääkkeitä.

Voi olla jotta lääke lisäsi tilapäisesti ahdistusta josta sitten tuli pakkisoireita, tosin tämä nyt on arvailua.

Voi olla jotta lääke ei sopinut sinulle.

• Kovaa Kamaa

Kävelit lääkeansaan. Käyttämäsi essitalopraamin, kuten kaikkien SRI/SNRI-luokan aineiden, tunnettuja mahdollisia seuraamuksia on pakkoajatusten ilmestyminen tai lisääntyminen, jos niitä on jo ennestään. Joskus pakonomaiset toimet, kuten jatkuva käsien pesu, katoaa, koska aineet tekevät ihmisestä välinpitämättömän asioita kohtaan, johon kuuluu myös esim. se käsien hygienia.

Vieroitusoireet voivat kestää parin kuukauden essitalopraamikäytöllä helposti puolisen vuotta, jonka jälkeen aletaan pikkuhiljaa näkemään mikäli pysyviä aivovaurioita on päässyt muodostumaan. Esimerkiksi SRI/SNRI-aineiden aiheuttamien aivovaurioiden oireista yleisimpiä ovat kyvyttömyys tuntea tunteita ja mielihyvää, kognitiiviset toimintojen vaurioituminen, joista helpoimmin havaittavissa ovat muistiongelmat. Lisäksi pysyväisvaikutuksiksi voivat jäädä seksuaalinen haluttomuus, impotenssi ja muita seksuaalielämän liittyviä hankaluuksia.

Ja essitalopraamia määrätään vaivaan kuin vaivaan, mutta sillä ei ole mitään lääketieteellistä perustaa, ainoastaan taloudelliset ja poliittiset.

• Taidat liioitella

Minulla on ihan sama lääkitys käytössä, eikä minkäälaisia "aivovaurioita" ole kyllä ilmaantunut. Olo on päinvastoin helpottunut huomattavasti. Joitain pysyviä muutoksia SSRI lääkkeet voivat aiheuttaa mutta jotenkin tuo "aivovaurio" kuulostaa hieman ylihysteeriseltä. Suuremmalla todennäköisyydellä merkittäviä pysyviä haittoja aivoille aiheuttavat neuroleptit ja vahvat psykoosilääkkeet.

Kaikille ei tietyt lääkkeet sovi. Onko sinulla mitään linkkiä mihinkään tutkimustuloksiin essitalopraamin haitoista?

• 3+5
        Taidat liioitella kirjoitti:

Minulla on ihan sama lääkitys käytössä, eikä minkäälaisia "aivovaurioita" ole kyllä ilmaantunut. Olo on päinvastoin helpottunut huomattavasti. Joitain pysyviä muutoksia SSRI lääkkeet voivat aiheuttaa mutta jotenkin tuo "aivovaurio" kuulostaa hieman ylihysteeriseltä. Suuremmalla todennäköisyydellä merkittäviä pysyviä haittoja aivoille aiheuttavat neuroleptit ja vahvat psykoosilääkkeet.

Kaikille ei tietyt lääkkeet sovi. Onko sinulla mitään linkkiä mihinkään tutkimustuloksiin essitalopraamin haitoista?

En ole sama kirjoittaja, mutta SSRI/SNRI lääkkeet varsinkin pitemmällä aikavälillä voivat aiheuttaa pysyviä muutoksia aivoihin. Toisille lääkkeistä tulee aloitusoireiden lisäksi pysyviä sivuvaikutuksia, kuten seksuaalinen haluttomuus.

Hienoa että olet saanut avun lääkkestä ilman kummempia sivuvaikutuksia, yksilöllisiähän nuo reaktiot kuitenkin lopulta ovat.

• mä vaa

Mulla on käynyt niin että kun nyt 11 päivää oon syöny cipalexii alko pakkoajatukset hakata päälle, mulla on kyllä pakkoireinen häiriö ja alussahan oireet pahenee.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3841
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1432
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1138
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      78
      971
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      102
      904
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe