onko kukaan uskaltanut ottaa kantaa sakramenttikysymykseen saarnoissa?
Joensuu
95
889
Vastaukset
- teu,
Valitän . ei suoranaisesti juuri siten että Sakramenttien ottamista omiin käsiin .
Mutta SS: sanoi , voimakkaasti että meidän vanhempamme on tullut toimeen
juuri tällä tavoin , ja mikään ei saa muuttua , minä tulkitsen sen siten ETTÄ
SS:n sana oli sitä mitä haemme .
Myös HP:n puhe oli kaunis ja kestävä tälle pohjalle .
AK. pioti myös kauniin saarnan siis evankeelisen ..
RaH. puhui LV:n päälle uskovan , eli puita , heiniä , olkia . Ei evankeelinen
vaan hän hehkutti LV:n ja uskoa heihin vähän niin kuin he olisi jumalia .
Tästä kyllä seuraa että siellä on vain kaksi kokousta enää se on kaksi puhujaa
miehiä on ainakin 20 , katsotaan nyt.-.- Consaku
Jep j, Saku on konsultti ,ammattipuhuja, joka osaa pitää todella hyviä puheita.Se ovatko kaikilta osiltaan yhtäpitäviä raamatun kanssa en tiedä?
- teu,
Consaku kirjoitti:
Jep j, Saku on konsultti ,ammattipuhuja, joka osaa pitää todella hyviä puheita.Se ovatko kaikilta osiltaan yhtäpitäviä raamatun kanssa en tiedä?
Minä tiedän . Kyllä ne on Olemme kasvaneet yhdessä 1963 -1971 Helsigissä
Niiden vuosien aikana tutustuimme tosi hyvin , kävimme kylässä toisissamme
ja tietenkin muissakin ystävissä .
Hän oli jo niihin aikoihin hyvin perillä Raamatusta . Muistan hänen rauhallisen
tahtinsa , ei koskaan niuhottanut mistään , oitti vain kantaa selviin asioihin
Ninä menin sitten naimisiin -68 ja hänkin meni n.-69 ja ennen kuin minä muutin Heinolaan kävimme vielä toisissamme kylässä.
Hän muutti Partkanoon , ja sieltä h-suolle , jossa hänestä tehtiin Saarnaaja
Jä hän muutti vuorostan Heinolan ...Silloin siellä oli Rape. Ja josta alkoi
tulla Tiukkis niinkuin hän on nytkin näyttänyt kantaansa jopa omavanhurskauden
vaatijä /kuten LV:t / on niiden äänitörvi suomessa ..
Sis nyt puhuin Rapesta - Paranussaarnaa teill
!Teille kuuluu saarnata tiukkaa prannussaarnaa, sellaiset ovat kirjoitisenne.
- Epäloogista
Consaku kirjoitti:
Eikö ollut niin, että ammattipuhujat kyseenalaistettiin toisessa viestiketjussa? ;)
- teu,
Paranussaarnaa teill kirjoitti:
!Teille kuuluu saarnata tiukkaa prannussaarnaa, sellaiset ovat kirjoitisenne.
Ennen vanhaan sano Jumala kenelle Hän halusi sitä tehtävän, voihan
olla että joku muka tietää kenelle parannussaarna kuuluu se on syntiselle
jos sinä väität että olen syntinmenm sen tähden että sanon totuuden
tietyiustä asioista ,,tykkään että sinä olet parannuksen kohde , miksikö
siksi että pitää tietää paljon enemmän asioista kuin annat ymmärtää ja
Kyllä minä syntini koerjaan , jos tiedän että olen synnisså .
kesällä LV:tpaapoi n.55 ihmissyntiä , ja n,1 käskyn siis Jumalan
käskyn ,,Minä en ota heuidän ihmissyntiä miksikään koska se
on muuta kuin Jumalan Määritystä . Ymmärrätkö ettei LV:t ole
Jumalia , eikä kukaan suomenkaan saarnaaja , eivät he voi
Määritellä syntiä , SE on ainostaan Jumalan määrittelyssä .
Kuin VIIMEKSI 1447 eKr sitä jälenpää ei ole Jumala määrittänyt
syntiä ,,jos osaat laskea 1447 2014=3461 vuotta sitten . kaikki
muut synnit on ihmismäärityksiä , Tästä minä pidän kiinni.
Yksikään ihminen ei voi määritellä yhtään syntiä oletko samaa
mieltä , Tuo v. 1447 , oli kun mooses ja Jumala vapautti Kansan
Orjuudesta , ja Mooses kävi vuorella ja sai kivitaulut . - Kärähdit rontti
Consaku kirjoitti:
"Jep j, Saku on konsultti ,ammattipuhuja, joka osaa pitää todella hyviä puheita.Se ovatko kaikilta osiltaan yhtäpitäviä raamatun kanssa en tiedä?"
Kukas sen sitten tietää, ellet sinä joka sanot uskovasi Raamattuun??!! - Ristitty
Consaku kirjoitti:
Kaikkia saarnoja tulee voida seurakunnan arvioida, mutta jos heittää noin härskin kommentin, on parempi myös tietää mistä puhuu ja perustella se Raamatulla.
- Hulda huoleton
Epäloogista kirjoitti:
Eikö ollut niin, että ammattipuhujat kyseenalaistettiin toisessa viestiketjussa? ;)
Jos edellinen kirjoittaja viittaa minun kirjoittamaani viestiin koskien PG:n Youtuben videota, haluan tarkentaa.
Taisin sanoa, että ammattipuhujana oleminen ei ole syntiä, haasteellista voi olla se tosiasia, että toimintaympäristöt puhujalle ovat hyvin erilaisia.
Mutta kuten myös sanoin, PG:n videolla hauskoissa tarinoissa ei ollut mitään hyvän tavan vastaista, saati sitten synnillistä. Eli hän käyttäytyi hauskana ammattipuhujanakin täysin korrektisti ja kristillistä etikettiä noudattaen.
Se, miten me kukin arvostamme erilaisia asioita, onkin eri asia - toiselle meistä suomalainen asiapitoisempi esiintyminen on parempi lähestymistapa ja toiselle lennokkaampi amerikkalaistyyli. Nämä ovat siis makuasioita.
Yhteenvetona, rautalangasta...eli siis mielestäni ammattipuhujana oleminen ei vaikuta siihen, kuinka hyvin soveltuu hengellisen työn tekijäksi. Haasteellista (vain minun näkökulmastani käsin) voisi olla toimintaympäristön muutos, olen itse niin harvasanainen uskon asioista työssäni, että ajattelin asioita vain omasta kapeasta näkökulmastani käsin. Mutta kuten taisin myös kirjoittaa, haastatteluissa koskien PG:tä tuli selvästi esiin, kuinka PG: n profiili myös rukoushuoneen ulkopuolella on kristillinen.
Ammattipuhujia on varmaan monenlaisia, minä en ole kyseenalaistanut heidän kykyään toimia sananpalvelijoina. Se suomalainen ammattipuhuja, johon viittasit, on rakkaudellinen ja sielunhoidollinen saarnaaja, jota vähän tunnen. Hänen saarnoistaan on välittynyt armon ja rakkauden Henki - lohdutus hätäilevälle.
Ruotsalaista puhujaa en ole kuullut, mutta minulla ei ole mitään syytä uskoa, etteikö hän sananpalvelijana olisi mies paikallaan. Amerikkalaistyylisyys, jos se joitakin meistä saattaa ärsyttää, tulee harvemmin esiin saarnapöntöstä. Minä en ole koskaan siihen törmännyt.
JOS ET VIELÄKÄÄN YMMÄRTÄNYT, LUE UUDESTAAN JA HARJAANNUTA TEKSTINYMMÄRTÄMISTAITOJASI. VOIN ANTAA OHJEITA SIIHEN, JOS HALUAT. - hupipujuja
Hulda huoleton kirjoitti:
Jos edellinen kirjoittaja viittaa minun kirjoittamaani viestiin koskien PG:n Youtuben videota, haluan tarkentaa.
Taisin sanoa, että ammattipuhujana oleminen ei ole syntiä, haasteellista voi olla se tosiasia, että toimintaympäristöt puhujalle ovat hyvin erilaisia.
Mutta kuten myös sanoin, PG:n videolla hauskoissa tarinoissa ei ollut mitään hyvän tavan vastaista, saati sitten synnillistä. Eli hän käyttäytyi hauskana ammattipuhujanakin täysin korrektisti ja kristillistä etikettiä noudattaen.
Se, miten me kukin arvostamme erilaisia asioita, onkin eri asia - toiselle meistä suomalainen asiapitoisempi esiintyminen on parempi lähestymistapa ja toiselle lennokkaampi amerikkalaistyyli. Nämä ovat siis makuasioita.
Yhteenvetona, rautalangasta...eli siis mielestäni ammattipuhujana oleminen ei vaikuta siihen, kuinka hyvin soveltuu hengellisen työn tekijäksi. Haasteellista (vain minun näkökulmastani käsin) voisi olla toimintaympäristön muutos, olen itse niin harvasanainen uskon asioista työssäni, että ajattelin asioita vain omasta kapeasta näkökulmastani käsin. Mutta kuten taisin myös kirjoittaa, haastatteluissa koskien PG:tä tuli selvästi esiin, kuinka PG: n profiili myös rukoushuoneen ulkopuolella on kristillinen.
Ammattipuhujia on varmaan monenlaisia, minä en ole kyseenalaistanut heidän kykyään toimia sananpalvelijoina. Se suomalainen ammattipuhuja, johon viittasit, on rakkaudellinen ja sielunhoidollinen saarnaaja, jota vähän tunnen. Hänen saarnoistaan on välittynyt armon ja rakkauden Henki - lohdutus hätäilevälle.
Ruotsalaista puhujaa en ole kuullut, mutta minulla ei ole mitään syytä uskoa, etteikö hän sananpalvelijana olisi mies paikallaan. Amerikkalaistyylisyys, jos se joitakin meistä saattaa ärsyttää, tulee harvemmin esiin saarnapöntöstä. Minä en ole koskaan siihen törmännyt.
JOS ET VIELÄKÄÄN YMMÄRTÄNYT, LUE UUDESTAAN JA HARJAANNUTA TEKSTINYMMÄRTÄMISTAITOJASI. VOIN ANTAA OHJEITA SIIHEN, JOS HALUAT.Samaa mieltä olen - ja sama henkilökohtainen kokemus on ammattipuhujasta, johon viitataan. Mielstäni keskustellaan täällä hieman epäolennaisita asioista. Siksi heitin tuon ironialla höystetyn kysymyksen - ei siis mikään ohje - koska hieman huvitti, että toisen kohdalla ammattilaistason retoriikka pidetään pahana ja toisen osalta hyvänä. Tällaisia me ihmiset kuitenkin olemme, että jos on ennakkoluulo - olkoon hyvä tai paha - niin se suodattaa, sävyttää ja joskus jopa väärentää viestiä.
Jospa jatkossa ainkain itse pyrkisin siihen, että mahdolliset keskustelut olisivat asioihin ja ei henkiöihin kohdistuva. Heti kun henkilöön kohdistuvaan kommentiin sekoittuu väärää faktatietoa - niin kuin monessa sarnaajia nimellä maintuissa keskusteluissa - niin koko keskustelun laatu ja uskottavuus kärsii pahasti. Jos haluaa vaikuttaa, pitäisi tämä asia huomioda paremmin. Näinhän ammatipuhujatkin tekevät. - Hulda huoleton
hupipujuja kirjoitti:
Samaa mieltä olen - ja sama henkilökohtainen kokemus on ammattipuhujasta, johon viitataan. Mielstäni keskustellaan täällä hieman epäolennaisita asioista. Siksi heitin tuon ironialla höystetyn kysymyksen - ei siis mikään ohje - koska hieman huvitti, että toisen kohdalla ammattilaistason retoriikka pidetään pahana ja toisen osalta hyvänä. Tällaisia me ihmiset kuitenkin olemme, että jos on ennakkoluulo - olkoon hyvä tai paha - niin se suodattaa, sävyttää ja joskus jopa väärentää viestiä.
Jospa jatkossa ainkain itse pyrkisin siihen, että mahdolliset keskustelut olisivat asioihin ja ei henkiöihin kohdistuva. Heti kun henkilöön kohdistuvaan kommentiin sekoittuu väärää faktatietoa - niin kuin monessa sarnaajia nimellä maintuissa keskusteluissa - niin koko keskustelun laatu ja uskottavuus kärsii pahasti. Jos haluaa vaikuttaa, pitäisi tämä asia huomioda paremmin. Näinhän ammatipuhujatkin tekevät.Mukavaa, kun kerroit ymmärtäväsi kirjoitukseni. Eli olin siis osannut ilmaista asiani ymmärrettävästi.
Minä tartuin väärään syöttiin aloittaessani keskustelun tyhjänpäiväisestä asiasta. Minua saattaa vain joskus ärsyttää se, miten joissakin paikoissa on vallalla sellainen käsitys, että internetin käyttäminen muutoin kuin omassa työssä on väärin, ja siinäkin vain se välttämättömin on tarpeen. Internetin vaaroista on tosin tarpeellista puhua ja ohjata ja valvoa lapsia ja nuoria. Se ei kuitenkaan ole mikään peikko ja oikein käytettynä oiva apuväline ja luo mahdollisuuksia yhteydenpitoon silloinkin, kun etäisyydet ovat pitkiä.
MUTTA minulle on muodostunut aivan väärä käsitys siitä, kuinka laajaa tai suppeaa netin käyttö on muiden kuin suomalaisten esikoislestadiolaisten kristittyjen piirissä. Olen siis nyt huomannut, että myös Suomen ulkopuolella käytetään nettiä apuvälineenä työtehtävissä ja sosiaalinen mediakin on ahkerassa käytössä mysö muualla kuin meillä.
Halusin siis nostaa esiin, ettei nettiesiintyminen oikealla asialla ja fiksusti, ole mikään outo asia - jutun aloittanut onnistui provosoimaan minut .... - kameli12345
teu, kirjoitti:
Ennen vanhaan sano Jumala kenelle Hän halusi sitä tehtävän, voihan
olla että joku muka tietää kenelle parannussaarna kuuluu se on syntiselle
jos sinä väität että olen syntinmenm sen tähden että sanon totuuden
tietyiustä asioista ,,tykkään että sinä olet parannuksen kohde , miksikö
siksi että pitää tietää paljon enemmän asioista kuin annat ymmärtää ja
Kyllä minä syntini koerjaan , jos tiedän että olen synnisså .
kesällä LV:tpaapoi n.55 ihmissyntiä , ja n,1 käskyn siis Jumalan
käskyn ,,Minä en ota heuidän ihmissyntiä miksikään koska se
on muuta kuin Jumalan Määritystä . Ymmärrätkö ettei LV:t ole
Jumalia , eikä kukaan suomenkaan saarnaaja , eivät he voi
Määritellä syntiä , SE on ainostaan Jumalan määrittelyssä .
Kuin VIIMEKSI 1447 eKr sitä jälenpää ei ole Jumala määrittänyt
syntiä ,,jos osaat laskea 1447 2014=3461 vuotta sitten . kaikki
muut synnit on ihmismäärityksiä , Tästä minä pidän kiinni.
Yksikään ihminen ei voi määritellä yhtään syntiä oletko samaa
mieltä , Tuo v. 1447 , oli kun mooses ja Jumala vapautti Kansan
Orjuudesta , ja Mooses kävi vuorella ja sai kivitaulut .Ai teu, haluatko sinä sitten elää synnissä, kun sitä ei saa määritellä?
- Consaku
Kärähdit rontti kirjoitti:
"Jep j, Saku on konsultti ,ammattipuhuja, joka osaa pitää todella hyviä puheita.Se ovatko kaikilta osiltaan yhtäpitäviä raamatun kanssa en tiedä?"
Kukas sen sitten tietää, ellet sinä joka sanot uskovasi Raamattuun??!!Missä minä niin olen sanonut?
- lunastettu
kameli12345 kirjoitti:
Ai teu, haluatko sinä sitten elää synnissä, kun sitä ei saa määritellä?
10 käskyä riittää. Tässä on sinulle vastausta.
Jumalan laki on hengellinen, se ottaa kiinni jo ajatuksista ja vaatii rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseä.
Lain tehtävänä on ajaa syntinen Jeesuksen luokse armoa anomaan. Kun näin tapahtuu, laki on tehnyt tehtävänsä.
Kysy lisää - kameli12345
lunastettu kirjoitti:
Jumalan laki on hengellinen, se ottaa kiinni jo ajatuksista ja vaatii rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseä.
Lain tehtävänä on ajaa syntinen Jeesuksen luokse armoa anomaan. Kun näin tapahtuu, laki on tehnyt tehtävänsä.
Kysy lisääOn totta että laki on hengellinen, kuka kristitty siis vapaasta tahdosta tekee syntiä, jaa ei varmaan kukaan niin hyviä ollaan nykyään, joo ei puhuta siitä, mutta mitä luulet onko laki Hengellinen kaikilla ihmisillä. Myös ei vapailla.?
Ei minun kohdallani siis ongelmaa ole tullut, ongelmani minun kohdallani on, miksi saarnaajat eivät tee sitä entistä voimaakkaammin niinkuin ovat tehneet, saarnaavat synnit nimeltä ja kehoittavat parannukseen.
Mutta jos Seppo Karhu ei sitä tänään niin tehnyt, vaadin liikoja, vielläku olisin ollut paikalla ja saanut armon uskoa. - kameli12345
kameli12345 kirjoitti:
On totta että laki on hengellinen, kuka kristitty siis vapaasta tahdosta tekee syntiä, jaa ei varmaan kukaan niin hyviä ollaan nykyään, joo ei puhuta siitä, mutta mitä luulet onko laki Hengellinen kaikilla ihmisillä. Myös ei vapailla.?
Ei minun kohdallani siis ongelmaa ole tullut, ongelmani minun kohdallani on, miksi saarnaajat eivät tee sitä entistä voimaakkaammin niinkuin ovat tehneet, saarnaavat synnit nimeltä ja kehoittavat parannukseen.
Mutta jos Seppo Karhu ei sitä tänään niin tehnyt, vaadin liikoja, vielläku olisin ollut paikalla ja saanut armon uskoa.Kiitos Seppo ja kiitos Herra Jeesus, älä hiljennä ääntäs, vaan odota että viimeinenkin pääsee perille.
- en usko
kameli12345 kirjoitti:
Kiitos Seppo ja kiitos Herra Jeesus, älä hiljennä ääntäs, vaan odota että viimeinenkin pääsee perille.
Et ole 17
- kameli12345
en usko kirjoitti:
Et ole 17
Olen 16 vuotta 8kuukautta ja 3 päivää vanha, mutta se ei liittynyt tähän millään tavalla.
- joopajoo.
kameli12345 kirjoitti:
Olen 16 vuotta 8kuukautta ja 3 päivää vanha, mutta se ei liittynyt tähän millään tavalla.
Harva paljastaisi henkilötunnuksensa noin avoimesti - laita nyt vielä loppuosakin.
- Paikalla ollut
Minusta kaikki saarnaajat löivät saman naulan kantaan! Älkää vetäkö mitään epäilyksen varjoa meidän rakkaiden lähetysmiesten päälle.
- kaikki kuullut
Paikalla ollut kirjoitti:
Minusta kaikki saarnaajat löivät saman naulan kantaan! Älkää vetäkö mitään epäilyksen varjoa meidän rakkaiden lähetysmiesten päälle.
Oli kyllä kaksi naulaa,kolme tako toista ja kolme toista naulaa. Naulat lyötiin samaan lattiaan,mutta toinen naula meni lattian rakoon.
- teu,
JOS ET VIELÄKÄÄN YMMÄRTÄNYT, LUE UUDESTAAN JA HARJAANNUTA TEKSTINYMMÄRTÄMISTAITOJASI. VOIN ANTAA OHJEITA SIIHEN, JOS HALUAT."" Hulda huoleton ""
Kyllä havaitsen ettet ole aivan kaikke muuhunkaan perehtynyt .. muun muassa
2009 kierroksella GP, sanoi Lahdssa , että Kaste on ihmisoppia . Kysyn vain
mitäosin . no Veden haun voi ymmärtää ihmistyäksi , kaikki muu onkin Jumalan
työtä , tälläinen mies on GP , joka oli Pietilinen ,oli muutettava nimi koska GJ.
oli sanonut että pietiläisen suvusta ei Saarnaajaa tehdä, kaippa nyt jotakin
sentään ymmärrät.. - Frank Pappa
Consaku kirjoitti:
Missä minä niin olen sanonut?
Haltkaa toisianne. Se auttaa. Consaku on puhunut.
- teu,
kameli12345 kirjoitti:
Kameli """
Lue vielä , ei kukaan ole lunnut tuollaosta .
Kysymys on siitä kuka sen määrittelee se
ei voi olla ihminen , siis se pitää ottaa Raamatusta. - Hulda huoleton
teu, kirjoitti:
"" Hulda huoleton ""
Kyllä havaitsen ettet ole aivan kaikke muuhunkaan perehtynyt .. muun muassa
2009 kierroksella GP, sanoi Lahdssa , että Kaste on ihmisoppia . Kysyn vain
mitäosin . no Veden haun voi ymmärtää ihmistyäksi , kaikki muu onkin Jumalan
työtä , tälläinen mies on GP , joka oli Pietilinen ,oli muutettava nimi koska GJ.
oli sanonut että pietiläisen suvusta ei Saarnaajaa tehdä, kaippa nyt jotakin
sentään ymmärrät..En ole ottanut kantaa saarnaajien opetuksiin. Kerroin vain, ettei minulla ole mitään mielipidettä siitä, miten PG (ei Gp) opettaa, koska en ole hänen puheitaan kuullut.
Minulla on varmaan paljon aukkoja sivistyksessä, mutta Isossa Kirjassahan neuvotaan, että " kärsikää toinen toistanne rakkauvessa". - hgtfrew
lunastettu kirjoitti:
Kysy lisääMihin ne 10 käskyä riittävät, syntiseen omavanhurskauteenko?
http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
"Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
***(KP)
Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** " - yhdyn ja kommentoin
En ole ottanut kantaa saarnaajien opetuksiin. Kerroin vain, ettei minulla ole mitään mielipidettä siitä, miten PG (ei Gp) opettaa, koska en ole hänen puheitaan kuullut.
Minulla on varmaan paljon aukkoja sivistyksessä, mutta Isossa Kirjassahan neuvotaan, että " kärsikää toinen toistanne rakkauvessa".Hyvä ohje ja kannattaa meidän kaikkien muistaa tuo toinen toistenne kärsiminen rakkaudessa. Otan itse opiksi ja uskallan kehoittaa muitakin.
Teun väitteen, että 2009 olisi sanottu kasteen olevan ihmisoppia olemme moneseti kuulleet tällä palstalla mutta mitään näyttöä tästä ei ole tuotu esiin. Minä olin silloin kuuntelemassa ja en allekirjoita tuota teun väitettä.
Mitä koskee nimimuutosta ja GJ:n sanontaa niin tuo on legenda ja taru ilman totuuden pohjaa. Jos kuuntelee mitä GJ sanoo jäähyväishaastattelussa, joka on muistaakseni julkaistu Rauhan Siteessä niin ymmärtää hyvin, ettei tuo pidä paikkansa. Olisi jo aika lopettaa tällaisten asioiden levittämistä ja keskittyä olennaiseen ja todelliseen. - teu.
yhdyn ja kommentoin kirjoitti:
Hyvä ohje ja kannattaa meidän kaikkien muistaa tuo toinen toistenne kärsiminen rakkaudessa. Otan itse opiksi ja uskallan kehoittaa muitakin.
Teun väitteen, että 2009 olisi sanottu kasteen olevan ihmisoppia olemme moneseti kuulleet tällä palstalla mutta mitään näyttöä tästä ei ole tuotu esiin. Minä olin silloin kuuntelemassa ja en allekirjoita tuota teun väitettä.
Mitä koskee nimimuutosta ja GJ:n sanontaa niin tuo on legenda ja taru ilman totuuden pohjaa. Jos kuuntelee mitä GJ sanoo jäähyväishaastattelussa, joka on muistaakseni julkaistu Rauhan Siteessä niin ymmärtää hyvin, ettei tuo pidä paikkansa. Olisi jo aika lopettaa tällaisten asioiden levittämistä ja keskittyä olennaiseen ja todelliseen."" Yhdun ja kommentoin ""
Noin vanha mies ja luulee että nämä asaiat julkaistiin julkisesti , ole
huoletta kyllä silloinkin jo osattiin itse suojelu ,,ja toiseksi ettei sitä
hetikään puhuttu isoissa piireissä,
Toiseksi Jos GP. n sana ei ole todiste en voi mitään , mutta näin minä
kuulin olin kotona ja kuuntelin netistä , ei varmaan anna aihetta olettaa
että se muuttuisi , nimittäin vaimokin kuuli . Pidetään vain asia loppuun
käsiteltynä , mutta en muuta asiaa miksikään.. - 20+19
yhdyn ja kommentoin kirjoitti:
Hyvä ohje ja kannattaa meidän kaikkien muistaa tuo toinen toistenne kärsiminen rakkaudessa. Otan itse opiksi ja uskallan kehoittaa muitakin.
Mitä koskee nimimuutosta ja GJ:n sanontaa niin tuo on legenda ja taru ilman totuuden pohjaa. Jos kuuntelee mitä GJ sanoo jäähyväishaastattelussa, joka on muistaakseni julkaistu Rauhan Siteessä niin ymmärtää hyvin, ettei tuo pidä paikkansa. Olisi jo aika lopettaa tällaisten asioiden levittämistä ja keskittyä olennaiseen ja todelliseen.Yhdyn ja kommentoin! Kirjoitit:
"Teun väitteen, että 2009 olisi sanottu kasteen olevan ihmisoppia olemme moneseti kuulleet tällä palstalla mutta mitään näyttöä tästä ei ole tuotu esiin. Minä olin silloin kuuntelemassa ja en allekirjoita tuota teun väitettä."
GP saarnassaan sanoi"...sakramentit ovat osittain ihmistekoa..."
Tämän moni muistaa. Kuuntelin itse livenä tämän saarnan. Lahdessa Lapinseuroissa. - teu,
kameli12345 kirjoitti:
"""Kameli 12345"""
minusta sanasi on törkeä , kuka puhui sy7nnissä elämisestä SINÄ:
sinä mjys puhuit synnin määrityksestä , sinä et taida tietää kuinka
Raamatussa se tapahtui ,. vain se on aito., - Syntinen
lunastettu kirjoitti:
Kysy lisääJep Kymmenessä käskyssä on kyllin. Esim Älä tee huorin siinä on kova paikka miehille!Kuka voi sanoa etten ole sitä käskyä koskaan ylikäynyt!
Eli edes ajatuksissa! - Paikalla ollut
kaikki kuullut kirjoitti:
Oli kyllä kaksi naulaa,kolme tako toista ja kolme toista naulaa. Naulat lyötiin samaan lattiaan,mutta toinen naula meni lattian rakoon.
En suostu nielemään tuota sinun haaveitasi, että meidän lähetysmiehet olisivat jakaantuneet kahteen leiriin. Edelleenkin väitän, että saimme kuulla kahdentoista apostolin opin eli ei ollut mitään kahta naulaa. Eri seuran henki haluaa esittää että lähetysmiehistä joka olisi heidän puolella. Mutta näin ei ole. Jumalalle kiitos siitä!
- avaa silmäsi, katso
En suostu nielemään tuota sinun haaveitasi, että meidän lähetysmiehet olisivat jakaantuneet kahteen leiriin. Edelleenkin väitän, että saimme kuulla kahdentoista apostolin opin eli ei ollut mitään kahta naulaa. Eri seuran henki haluaa esittää että lähetysmiehistä joka olisi heidän puolella. Mutta näin ei ole. Jumalalle kiitos siitä!
Olishan se ahdistavaa katsoa totuutta. Taitaa olla esikoisten suurimpia julkisia valheita ainainen yksimielisyys.
Totuus aieuttaa turvattomuutta, mutta se on sellaista turvattomuutta, joka ohjaa turvaamaan ihmisten sijasta Kristukseen. - teu,
20+19 kirjoitti:
Yhdyn ja kommentoin! Kirjoitit:
"Teun väitteen, että 2009 olisi sanottu kasteen olevan ihmisoppia olemme moneseti kuulleet tällä palstalla mutta mitään näyttöä tästä ei ole tuotu esiin. Minä olin silloin kuuntelemassa ja en allekirjoita tuota teun väitettä."
GP saarnassaan sanoi"...sakramentit ovat osittain ihmistekoa..."
Tämän moni muistaa. Kuuntelin itse livenä tämän saarnan. Lahdessa Lapinseuroissa.""20 - 19""
Mitähä eroa sanassa on , koska minä katson Kastyeen Sakramentiksi
mihinkä sinä sen pistät , Siis osittain niin minäkin muistelen ,paljonko
olin väärässä, - kameli12345
avaa silmäsi, katso kirjoitti:
Olishan se ahdistavaa katsoa totuutta. Taitaa olla esikoisten suurimpia julkisia valheita ainainen yksimielisyys.
Totuus aieuttaa turvattomuutta, mutta se on sellaista turvattomuutta, joka ohjaa turvaamaan ihmisten sijasta Kristukseen.Esikoisuudessa kehoitetaan rakkauteen lähimmäistä kohtaan niinkuin erikseen avioliitossakin kehoitetaan yksimielisyyteen. Onko avioliitossa aina yksimielisyys?
Oliko apostolien aikana yksimielisyys? No seurakunnasta en tiedä, mutta kyllä minä uskon että apostolien keskellä, siinä rauhassa. - teu,
kameli12345 kirjoitti:
"" kameli!""
Lues uudelleen ! varmasti ne oli määritelty , minähän kiejoitin että
en hyväksy mitään Lapin veilkkojen määrityksiä en vasrmana .
sen saat selville kun luet kirjoitukset Uusiksi . teu, kirjoitti:
"" kameli!""
Lues uudelleen ! varmasti ne oli määritelty , minähän kiejoitin että
en hyväksy mitään Lapin veilkkojen määrityksiä en vasrmana .
sen saat selville kun luet kirjoitukset Uusiksi .Onko sillä mitään merkitystä jos synnistä puhutaan huoruus tai itsetyydytys? No ehkä voi olla nuoria jotka tuntevat lihassansa synnin paremmin määritteellä itsetyydytys kuin huoruus. Ja kuin ne lapinveikot haluavat saarnata juuri niihin tuntoihin ja juuri sinne missä on se uskon este ja murhe puhtaasta omastatunnosta. On myös Jumalalla vakava varoitus näille Hänen vähimpien käskyjensä suustansa päästäjille.
joopajoo. kirjoitti:
Harva paljastaisi henkilötunnuksensa noin avoimesti - laita nyt vielä loppuosakin.
Ei mua kiinnosta uskotteko sanoin sen vain siksi, koska en halua että mua luullaan johonki toiseen ja jos viellä käy niin että tulee joku väärä sana otan siitä itse vastuun ja tuomion harteilleni, ei tämä kristillisyys. Jokainen on vastuussa puheistaan, vaikka kristityillä kyllä on Jeesus joka on huutanut "se on täytetty", mutta miksi hän niin huusi, ei sen takia että syntisistä tulisi vanhurskaita sillä hetkellä kuin syntinen sen Raamatusta lukee, mutta sen takia että syntinen saa vapauden uskoa syntisenä, ja sen uskon voimasta panna pois kaikki lika ja kuorma mikä niin helposti lihaan tarttuu ja hitaaksi tekee.
- joopajoo.
kameli12345 kirjoitti:
Ei mua kiinnosta uskotteko sanoin sen vain siksi, koska en halua että mua luullaan johonki toiseen ja jos viellä käy niin että tulee joku väärä sana otan siitä itse vastuun ja tuomion harteilleni, ei tämä kristillisyys. Jokainen on vastuussa puheistaan, vaikka kristityillä kyllä on Jeesus joka on huutanut "se on täytetty", mutta miksi hän niin huusi, ei sen takia että syntisistä tulisi vanhurskaita sillä hetkellä kuin syntinen sen Raamatusta lukee, mutta sen takia että syntinen saa vapauden uskoa syntisenä, ja sen uskon voimasta panna pois kaikki lika ja kuorma mikä niin helposti lihaan tarttuu ja hitaaksi tekee.
Lopeta kuitenkin se 17-vuotiasta esittäminen.
joopajoo. kirjoitti:
Lopeta kuitenkin se 17-vuotiasta esittäminen.
Ei tarvitse jos olen, ja miks et usko?? sitäpaitsi en ole viellä 17. Oletko edes esikoislestadiolainen, jos olet, kerro itte oma nimes niin voin tulla juttelee.
- joopajoo.
kameli12345 kirjoitti:
Ei tarvitse jos olen, ja miks et usko?? sitäpaitsi en ole viellä 17. Oletko edes esikoislestadiolainen, jos olet, kerro itte oma nimes niin voin tulla juttelee.
Kirjoittamasi teksti ei ole seitsemäntoistavuotiaan tekstiä kuin joltakin osin, jolla yrität matkia nuorison käyttämää tyyliä. Olet todennäköisesti aikamies, joka piiloutuu nuoren valeminän taakse, kuten kunnon kristityn tietysti kuuluukin?
En tietenkään kerro omaa nimeäni täällä. Sehän olisi lähes sama kuin ottaisi housut jalasta seuroissa. - Mariia2
Toinen naula vaan oli puunaula,sen lyönnistä kuului ihana ääni,kuin olisi kanteleen kulmaan koputettu,että sydämen kannel alkaisi soida kiitosta ja ylistystä Vapahtajallemme.
Todella pääsi kieli vapaaksi.
Herra Jeesus ole kiitetty! - muuttis
kameli12345 kirjoitti:
On totta että laki on hengellinen, kuka kristitty siis vapaasta tahdosta tekee syntiä, jaa ei varmaan kukaan niin hyviä ollaan nykyään, joo ei puhuta siitä, mutta mitä luulet onko laki Hengellinen kaikilla ihmisillä. Myös ei vapailla.?
Mutta jos Seppo Karhu ei sitä tänään niin tehnyt, vaadin liikoja, vielläku olisin ollut paikalla ja saanut armon uskoa."kameli" kirjoitti:
"Mutta jos Seppo Karhu ei sitä tänään niin tehnyt, vaadin liikoja, vielläku olisin ollut paikalla ja saanut armon uskoa."
Kameli hyvä, meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen joka hetki, ei vain silloin kun lempisaarnaaja sanoo synninpäästön sanat.
Emme tiedä päivää emmekä edes hetkeä koska elämämme otetaan meiltä tässä ajassa.
Synnin velka on jo vuonna 33 (noin) kokonaan maksettu. KOKONAAN!
Olemme kokonaan syntisiä joka hetki. Emme siis tule syntisiksi vasta tekemällä syntisiä tekoja, vaan koska olemme syntiturmelluksen kantajia, siksi syntisiä tekoja teemme; ajatuksin, sanoin, töin ja laiminlyönnein.
Tämän takia tarvitsemme "vieraan" vanhurskauden, ollaksemme pyhät ja puhtaat uskon kautta joka hetki. Tuo vieras vanhurskaus on Jeesus Kristus, Hänessä olemme yhtä puhtaita kuin Hän on. Jumalalle ei kelpaa mikään omamme, se on kuin saastainen vaate Hänen edessään.
On vaikeata uskoa syntisenä olevansa kelvollinen häävieras, kun vielä vihollinen syyttää sanoen: Katso nyt itseäsi. Ja tottahan se puhuu. Mutta raamattu kehoittaa katsomaan maasta ylennettyä kunnian Kuningasta, sillä Hän antoi itsensä ja oman pyhyytensä meille. Siksi Jeesus sanoo: "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä" - muuttis
avaa silmäsi, katso kirjoitti:
Totuus aieuttaa turvattomuutta, mutta se on sellaista turvattomuutta, joka ohjaa turvaamaan ihmisten sijasta Kristukseen.Emme suinkaan haaveile jakaantumista, aivan päinvastoin.
Mutta tosiasiahan se on, että esikoisuus on kahtia jakautunut. Joensuussa se näkyi täysin selvästi, eikä se ole ollutkaan mikään salaisuus.
Saarnaajat ovat oikein hyvin tietoisia tästä.
Lakihenkisyys vanhimpien tuella hajoittaa laumaa. Viimeinen niitti on tämä sakramenttijupakka. muuttis kirjoitti:
"kameli" kirjoitti:
"Mutta jos Seppo Karhu ei sitä tänään niin tehnyt, vaadin liikoja, vielläku olisin ollut paikalla ja saanut armon uskoa."
Kameli hyvä, meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen joka hetki, ei vain silloin kun lempisaarnaaja sanoo synninpäästön sanat.
Emme tiedä päivää emmekä edes hetkeä koska elämämme otetaan meiltä tässä ajassa.
Synnin velka on jo vuonna 33 (noin) kokonaan maksettu. KOKONAAN!
Olemme kokonaan syntisiä joka hetki. Emme siis tule syntisiksi vasta tekemällä syntisiä tekoja, vaan koska olemme syntiturmelluksen kantajia, siksi syntisiä tekoja teemme; ajatuksin, sanoin, töin ja laiminlyönnein.
Tämän takia tarvitsemme "vieraan" vanhurskauden, ollaksemme pyhät ja puhtaat uskon kautta joka hetki. Tuo vieras vanhurskaus on Jeesus Kristus, Hänessä olemme yhtä puhtaita kuin Hän on. Jumalalle ei kelpaa mikään omamme, se on kuin saastainen vaate Hänen edessään.
On vaikeata uskoa syntisenä olevansa kelvollinen häävieras, kun vielä vihollinen syyttää sanoen: Katso nyt itseäsi. Ja tottahan se puhuu. Mutta raamattu kehoittaa katsomaan maasta ylennettyä kunnian Kuningasta, sillä Hän antoi itsensä ja oman pyhyytensä meille. Siksi Jeesus sanoo: "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä"Ja usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalansanan kautta.
joopajoo. kirjoitti:
Kirjoittamasi teksti ei ole seitsemäntoistavuotiaan tekstiä kuin joltakin osin, jolla yrität matkia nuorison käyttämää tyyliä. Olet todennäköisesti aikamies, joka piiloutuu nuoren valeminän taakse, kuten kunnon kristityn tietysti kuuluukin?
En tietenkään kerro omaa nimeäni täällä. Sehän olisi lähes sama kuin ottaisi housut jalasta seuroissa.HAHAHAHAHA, juu kyllä. tiedätkös joopajoo, voin sanoa ihan rehellisesti, että olen koko elämäni tähän päivään asti ollut jäljessä muista ikäisistäni ja muista kristityistä. Ei niin!, niinkuin sanotaa että pienin on suurin ja suurin pienin taivaan valtakunnassa ja sanotaan myös että joka tuntee menneensä taivaantiellä eteenpäin, meneekin taaksepäin jne... mutta tiedän kyllä itse että on ahkerampia kilvoittelijoita ja parannuksen tekijöitä tässä kristilisyydessä ja minä en siihen joukkoon kuulu, siihen kirkkaimpaan.
Ja voi että minä toivoisin että tämä kirjoittelu tänne nettiin olisi hyvä, mutta se ei ole ja siksi täällä ei kirjoita yksikään saarnaaja eikä lähetysmies. Voi kuinka olisi kirkasta ja selkeätä tekstiä silloin täällä, mutta niin ei ole. "tapahtukoon sinun tahtosi..."- Ihmettelyä
kameli12345 kirjoitti:
Ja usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalansanan kautta.
Muuttis kirjoitti
"Olemme kokonaan syntisiä joka hetki. Emme siis tule syntisiksi vasta tekemällä syntisiä tekoja, vaan koska olemme syntiturmelluksen kantajia, siksi syntisiä tekoja teemme; ajatuksin, sanoin, töin ja laiminlyönnein."
Jos on joka pyhä tarve ripittäytyä pöntössä ja heti maanantaina on usko kulunut loppuun, niin onko tällaiselle uskovalle vääristyneellä syntiopetuksella kasvatettu sairaalloisen herkkä omatunto, joka reagoi asioihin, jotka eivät ole ollenkaan syntiä?
Herkimmät yksilöt voivat tuollaisen opetuksen johdosta ajautua vakaviin mielentereydellisiin ongelmiin. - korvatulppa
kameli12345 kirjoitti:
Ja usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalansanan kautta.
Kameli, ajatteletko, että kyse on luonnollisesta kuulosta? Kuinka on, jäävätkö kuurot ulos Jumalan valtakunnasta koska heillä ei ole kuuloaistia?
Tuleeko Jumalan sana eläväksi vasta esikoissaarnaajan suussa? Eikö se ole elävää kun sen lukee raamatusta?
Taidat olla muuan mies, joka kirjoitti äitinsä nimellä taannoin :) korvatulppa kirjoitti:
Kameli, ajatteletko, että kyse on luonnollisesta kuulosta? Kuinka on, jäävätkö kuurot ulos Jumalan valtakunnasta koska heillä ei ole kuuloaistia?
Tuleeko Jumalan sana eläväksi vasta esikoissaarnaajan suussa? Eikö se ole elävää kun sen lukee raamatusta?
Taidat olla muuan mies, joka kirjoitti äitinsä nimellä taannoin :)"Vaan niinkuin kirjoitettu on: joille ei ensinkään hänestä julistettu ollut, niiden pitää sen näkemän, ja jotka ei kuulleet ole, niiden pitää ymmärtämän."
"Mitäs me siis sanomme?(Me sanomme:) pakanat, jotka ei ole vanhurskautta etsineet, ovat saaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka uskosta on:
Mutta Israel, joka vanhurskauden lakia on etsinyt, ei ole vanhurskauden lakia saanut,
Minkätähden? Ettei he sitä uskosta, mutta niinkuin lain töistä etsivät. Sillä he ovat loukanneet itsensä loukkauskiveen.
Niinkuin kirjoitettu on: katso, minä panen Zioniin loukkauskiven ja pahennuksen kallion*, ja jokainen, joka hänen päällensä uskoo, ei pidä häpiään tuleman.kameli12345 kirjoitti:
"Vaan niinkuin kirjoitettu on: joille ei ensinkään hänestä julistettu ollut, niiden pitää sen näkemän, ja jotka ei kuulleet ole, niiden pitää ymmärtämän."
"Mitäs me siis sanomme?(Me sanomme:) pakanat, jotka ei ole vanhurskautta etsineet, ovat saaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka uskosta on:
Mutta Israel, joka vanhurskauden lakia on etsinyt, ei ole vanhurskauden lakia saanut,
Minkätähden? Ettei he sitä uskosta, mutta niinkuin lain töistä etsivät. Sillä he ovat loukanneet itsensä loukkauskiveen.
Niinkuin kirjoitettu on: katso, minä panen Zioniin loukkauskiven ja pahennuksen kallion*, ja jokainen, joka hänen päällensä uskoo, ei pidä häpiään tuleman."
Oletko kuuro ja sokea ? Puheet olivat yhtä kaukana toisistaan kuin on itä lännestä.3 armon alla 3 lain alla.
- Hei-Noloa!
Consaku kirjoitti:
Minäpä tiedän. Ei Saku ole mikään opinsaarnaaja ja siksi hänelle tulee jopa hereesisia kömmähdyksiä! Kyllähän konsultti puhua osaa! Miten se vanha fraasi komparoi konnasta: Konna-Konnampi-Konsultti! Mutta kyllä Sakua voi sietää, kun ei ota hänen kaikkia lausuntojaan todesta. Vaikeampi tapaus on PL, jonka meriitit löytyvät säälin keräämisestä ja mummojen itkettämisestä.
- Kömmähdyksiä?
Hei-Noloa! kirjoitti:
Minäpä tiedän. Ei Saku ole mikään opinsaarnaaja ja siksi hänelle tulee jopa hereesisia kömmähdyksiä! Kyllähän konsultti puhua osaa! Miten se vanha fraasi komparoi konnasta: Konna-Konnampi-Konsultti! Mutta kyllä Sakua voi sietää, kun ei ota hänen kaikkia lausuntojaan todesta. Vaikeampi tapaus on PL, jonka meriitit löytyvät säälin keräämisestä ja mummojen itkettämisestä.
Aika erikoinen kommentti, olisi kiva kuulla esimerkki tuollaisesta kömmähdyksestä, kun mielestäni juuri hänellä on opin ydin pysynyt samana läpi vuosien. Sakulla on lämpimiä, selkeitä, Kristuskeskeisiä saarnoja, joita olen aina kuunnellut opin selkeyden vuoksi turvallislla mielellä. Eikä huuda turhia. Tämä on minun kokemukseni.
- Härkänen
Epäloogista kirjoitti:
Tarkoitus pyhittää keinot.
Näin se on mennyt aina.
Silloin kun, vääryys vallan saa.
- Nahkapäätös
Mikonpäivä piti tuottaa päätöksen sakramentti-asiassa. Eipä tullut yksimielisyyttä, vaan päädyttiin nahkapäätökseen. Lappi tekee päätöksen sitten - ja se lienee myös häkellyttää yhä väkeä. Missä on voima, missä on se mies jota nyt tarvittaisi?
Sananpalvelijoiden uskottavuus rapistuu entisestään...voi harmi.
Joko on aika sille, että seurakuntalaiset ottaa ne tehtävät jotka sille kuuluu?- varpunen..
Kurjaa kaiken kaikkiaan. Keskinäistä sopua ei saada, ja lappi tekee lopullisen päätöksen. Sehän tietysti tiedetään, mikä päätös tulee olemaan, heistähän se on lähtöisin. Päätöstä yritettiin ajaa kansalle käärmeen ja pyssyn vertauskuvan tavoin, mutta kansa ei niellyt syöttiä, kuin toiselta laidalta.
Minun luottamukseni niihin saarnaajiin, jotka tässä tilanteessa pitäytyivät Jumalan Sanan julistuksessa, ja jättävät ripitykset, käskyt ja raipat puheistaan pois, kasvoi entisestään.
Sen sijaan en usko, että tämä on yhden miehen sota, tai että yksi mies kykenisi tämän sotkun selvittämään. Jotka valtaa haluavat, he sitä ottakoot. Mutta muistakoot silloin, että heillä on myös vastuu. Sitä on turha paeta, jos lampaat lyödään vallan vuoksi hajalle. - Hulda huoleton
varpunen.. kirjoitti:
Kurjaa kaiken kaikkiaan. Keskinäistä sopua ei saada, ja lappi tekee lopullisen päätöksen. Sehän tietysti tiedetään, mikä päätös tulee olemaan, heistähän se on lähtöisin. Päätöstä yritettiin ajaa kansalle käärmeen ja pyssyn vertauskuvan tavoin, mutta kansa ei niellyt syöttiä, kuin toiselta laidalta.
Minun luottamukseni niihin saarnaajiin, jotka tässä tilanteessa pitäytyivät Jumalan Sanan julistuksessa, ja jättävät ripitykset, käskyt ja raipat puheistaan pois, kasvoi entisestään.
Sen sijaan en usko, että tämä on yhden miehen sota, tai että yksi mies kykenisi tämän sotkun selvittämään. Jotka valtaa haluavat, he sitä ottakoot. Mutta muistakoot silloin, että heillä on myös vastuu. Sitä on turha paeta, jos lampaat lyödään vallan vuoksi hajalle.Hei varpunen ja kaikki! Minulle tuli taas sellainen tunne, että sakramenttiasiassa informoidaan myös pohjoiseen päin se, mistä piispojen kanssa on keskusteltu. Voihan olla, että ilmaistaan asia niinkin, että vaikka osalla lähetysmiehistä olisikin kova halu saada sakramenttien toimitus rukoushuoneille, se ei Suomen Evlut:n mukaan ole mahdollista, koska sakramenttien kautta me täällä Suomessa pidämme yhteyden kirkon sisällä. Minusta tämä "aikalisä" on paljon parempi kuin se, että olisi näennäisen yksimielisyyden varjolla junnattu jotakin...
Luottakaamme siihen, että Jumala huolen pitää. Tämäniltaisessa puheessa, josta sain paljon, oli positiivista ja rakkaudellista pohjavirettä. Siinä pyrittiin kaikkien yhteiseen hyvään ja luottamusta ihmisiin korostettiin vähemmän.
Lähetyskirjeen tekstiä vuorille eksyneistä ihmettelin. Kirjeiden sävyero oli havaittavissa - muuttis
varpunen.. kirjoitti:
Sen sijaan en usko, että tämä on yhden miehen sota, tai että yksi mies kykenisi tämän sotkun selvittämään. Jotka valtaa haluavat, he sitä ottakoot. Mutta muistakoot silloin, että heillä on myös vastuu. Sitä on turha paeta, jos lampaat lyödään vallan vuoksi hajalle."Sen sijaan en usko, että tämä on yhden miehen sota, tai että yksi mies kykenisi tämän sotkun selvittämään. Jotka valtaa haluavat, he sitä ottakoot. Mutta muistakoot silloin, että heillä on myös vastuu. Sitä on turha paeta, jos lampaat lyödään vallan vuoksi hajalle"- kirjoitti varpunen
Eivät ota vastuuta, vastuu on jo ulkoistettu "vuorille kiivenneille" - teu,
muuttis kirjoitti:
"Sen sijaan en usko, että tämä on yhden miehen sota, tai että yksi mies kykenisi tämän sotkun selvittämään. Jotka valtaa haluavat, he sitä ottakoot. Mutta muistakoot silloin, että heillä on myös vastuu. Sitä on turha paeta, jos lampaat lyödään vallan vuoksi hajalle"- kirjoitti varpunen
Eivät ota vastuuta, vastuu on jo ulkoistettu "vuorille kiivenneille"Niin seppo karhu sanoi että muutamat on eksyneet vuorille , ei kai hän ottanut
itseään pois ,koska hän on kovasti ;SP: kanssa ja RH :kanssa vuorilla , eikö
ole helppo syyttää toisia vaikka syyllinen on niin lähellä että voi katsoa peilistä
tältä puolelta ..Mitä tässä katsotaan Vuorella olijaksi Ehkä vain Ihmisoppi . Siis
sitä mitä ns. Lapin veikot harrastaa Ja kaikki jotka heistä tykkää. Paljon ei tekstistä
saarnattu, se viittaa jo siihen että vuorilla ollaan , mutta vielä pitää vaan pahentaa toisia. kanssa ihmisiä valitettavasti .
SP . ei tarvinnut lainkaan tekstiä , vaan halusi muistellä kesäkierrosta kun täälä
oli LV:t ja puheiota ja sanoja , jotka sovitti omiin sanoihin . se oli kuin olikin sitä
omaa asianpökitystä , Ei Jumalan sanaa ,van sitä sivyttiin .
Hän muisteli Kolme saarnaajaa Pauli, Toivo, Unto. muutamalla sanalla .
On ,minusta vuorilla .
Samaa aasiaa `RH; oli kannattamassa Lapin Vanhinten luottoon ja Uskomaan
heihin . Eikö pitäisi uskoa Jumalaan ja Kristukseen , Kaiken lainen Ihmisoppi ei
ole mitään muuta kuin väärin astettua Ihmisrakkautta joka pitäisi olla Jumalan ja
Kristuksen , ja Lähimmäisen rakkaus kuten Jeesus asetti sen, tokkopa siitä
on paljon jälellä -
Muistan kun olimme RH, kansa KN. yötä 1963 loppiaisena , me olimme erisyistä liikkeellä ja siksi kalle laittoi meidät samaan sänkyyn .
Rape kertoi että -62 joulu oli jo toinen kerta , 1981 oli varmasti vielä se kerta kun näki GJ. kun rape 0n 53v vuoden aikana siellä ollut 43 kertaa , voi hyvinm ymmärtää että kaikki uskotaan mitä , sieltä on sanottu lainkaan välittämättä
siitä ,mitä Jumala siitä sanoo . sillä Jumala on yksi ,Usko on yksi , vain sen voi Jumala antaa , Kristus on yksi , Hän on Jumalan ainoa poika ja Hän oli yksi.
Ei LV:t ole jumalia eikä minkään laisia kauniisti eläjiä ,he on akiteeraajia.
en paremmin sano.. - teu parka
teu, kirjoitti:
Niin seppo karhu sanoi että muutamat on eksyneet vuorille , ei kai hän ottanut
ole helppo syyttää toisia vaikka syyllinen on niin lähellä että voi katsoa peilistä
tältä puolelta ..Mitä tässä katsotaan Vuorella olijaksi Ehkä vain Ihmisoppi . Siis
sitä mitä ns. Lapin veikot harrastaa Ja kaikki jotka heistä tykkää. Paljon ei tekstistä
saarnattu, se viittaa jo siihen että vuorilla ollaan , mutta vielä pitää vaan pahentaa toisia. kanssa ihmisiä valitettavasti .
SP . ei tarvinnut lainkaan tekstiä , vaan halusi muistellä kesäkierrosta kun täälä
oli LV:t ja puheiota ja sanoja , jotka sovitti omiin sanoihin . se oli kuin olikin sitä
On ,minusta vuorilla .
heihin . Eikö pitäisi uskoa Jumalaan ja Kristukseen , Kaiken lainen Ihmisoppi ei
ole mitään muuta kuin väärin astettua Ihmisrakkautta joka pitäisi olla Jumalan ja
on paljon jälellä -
Muistan kun olimme RH, kansa KN. yötä 1963 loppiaisena , me olimme erisyistä liikkeellä ja siksi kalle laittoi meidät samaan sänkyyn .
Rape kertoi että -62 joulu oli jo toinen kerta , 1981 oli varmasti vielä se kerta kun näki GJ. kun rape 0n 53v vuoden aikana siellä ollut 43 kertaa , voi hyvinm ymmärtää että kaikki uskotaan mitä , sieltä on sanottu lainkaan välittämättä
siitä ,mitä Jumala siitä sanoo . sillä Jumala on yksi ,Usko on yksi , vain sen voi Jumala antaa , Kristus on yksi , Hän on Jumalan ainoa poika ja Hän oli yksi.
en paremmin sano..Huomasitko kun taas jäit ilman kun on vain arvoseleva mieli hyi teu kuulitko kuinka iloittiin tapetun karitsan kanssa iso veljen osa on tullut sinulle
- teu,
teu parka kirjoitti:
Huomasitko kun taas jäit ilman kun on vain arvoseleva mieli hyi teu kuulitko kuinka iloittiin tapetun karitsan kanssa iso veljen osa on tullut sinulle
"" veljeni ISo ARSKA ""
Saanko apua täällä joku rontti ,käy rääpiin poskee . - khuul
teu, kirjoitti:
Niin seppo karhu sanoi että muutamat on eksyneet vuorille , ei kai hän ottanut
On ,minusta vuorilla .
on paljon jälellä -
en paremmin sano..Herää teu se tarkoitti juuri sinua vuorille eksynyttä myösa sinun muutamaa kaveriasi myös
- Voi ei
khuul kirjoitti:
Herää teu se tarkoitti juuri sinua vuorille eksynyttä myösa sinun muutamaa kaveriasi myös
Se on niin korkealla Siinain vuorella marjastamassa ettei edes huomaa kun huudetaan
- teu,
khuul kirjoitti:
Herää teu se tarkoitti juuri sinua vuorille eksynyttä myösa sinun muutamaa kaveriasi myös
Lue 7. 10 -14 klo 9;24.
Ja ymmärrä teksti . täällä voi tietenkin olla virheitä
mutta ei niin suuria kuin sinun poruilusi . - teu,
teu parka kirjoitti:
Huomasitko kun taas jäit ilman kun on vain arvoseleva mieli hyi teu kuulitko kuinka iloittiin tapetun karitsan kanssa iso veljen osa on tullut sinulle
"" teu påarka "",
kerro mitä ilman , Jumalan sanaa ei heillä ollutkaan ,
ja tietenkin sen mitä tarkoitat, varman tarkoitit vanhempaa
veljeä , minulta se on jo kuollut kohta 25 vuotta sitten .
Aivan tarkaan puhun asiaa ,mietippä hiukan , nytpä .
Taitaa olla muilla soosit housuissa . - teu,
khuul kirjoitti:
Kyllä , varmaan siinä on vain se ero Kumpi on nyt Oikeassa .. sekö joka
puhuu ihymisten kieltä ihmisistä ,,vaiko se joka vihaa ihmisten oppia ja
sellaista Määritystä joka ei tule Jumaslalta , sitä kuultiin lähes kesälähetys
matka . Vielä kysyn kuka on vuorilla ?
Ellette sitä ymmärrä voitte olla varmoja ,että ihmisvetoinen sammuu vielä -.
Uusin Ruotsinj vanhin on kaikkein kauhein , noinko siinä käy . kun on annettu
pikku rilli kootana santille , tulos on siinä . älkää vain menkö samaan naulan. - tulos on
teu, kirjoitti:
Kyllä , varmaan siinä on vain se ero Kumpi on nyt Oikeassa .. sekö joka
puhuu ihymisten kieltä ihmisistä ,,vaiko se joka vihaa ihmisten oppia ja
sellaista Määritystä joka ei tule Jumaslalta , sitä kuultiin lähes kesälähetys
matka . Vielä kysyn kuka on vuorilla ?
Ellette sitä ymmärrä voitte olla varmoja ,että ihmisvetoinen sammuu vielä -.
Uusin Ruotsinj vanhin on kaikkein kauhein , noinko siinä käy . kun on annettu
pikku rilli kootana santille , tulos on siinä . älkää vain menkö samaan naulan.Kun Kristillisyys ei kelpaa niin silloin et ole esikoislestaadiolaisia vaan kirkon miehiä
tulos on kirjoitti:
Kun Kristillisyys ei kelpaa niin silloin et ole esikoislestaadiolaisia vaan kirkon miehiä
Milläs auktoriteetilla SINÄ "tulos on" sen määrittelet kuka on mitäkin porukkaa?
Juuri saarnoissa sanottiin että luudalla on lakaistava keskelle päin huonetta.
Eikö mennyt opetus jakeluun?- teu.
khuul kirjoitti:
Niin varmaan . sylvi ,eikun Eila on hänen vaimo .
Jos tarkoitetaan Jumalan sanoja , niitä myös sanotaan ,
eikä kailoteta mitä kesällä on kuultu , nehän on köykäseksi
havaittu, ja vieläkin havaitaan Rauhajn sanaa pitäisi kertoa .
Mutta jos ei voi niin ei voi .
Ihmisen määrityksi , ihm,isen oppi , ihmis syntiä näitä on kuultu
liikaakin , miksi niin , siksio , että Jumala määritteli synnit viimeksi
3461 . Tämä on otettu suoraan Mooseksen kirjasta 1447eKr. jolloin
hän haki käskyt kivi tauluun . sen jälkeen hän ,rikkoi ne vihapäissään
Ja haki uudet ..sen jälkeen ei ole määritetty muita kuin ihmis syntejä . - teu,
khuul kirjoitti:
""khuul ""
Mistä tiesit että tarkoitti juuri minua.. Minä kuuntelin koko saarnan
eikä hänj sanonut minua nimeltä , mutta ei hän myös vetänyt itseä
pois , muttei Karkuttanutkaan itseään. Eikä kehunut mitenkään ,
että olisi ollut vähemänm syyllinen vuorille ..
Toiseksi hän sanoi herätkää ettette luule olevanne muita kuin ,
Kristittyjä , ei hyväksytä ristittyjä kaikkien tulee, olla hereillä nyt
koska Rakkaus vaatii jokaista kristittyä olemaan valveilla ..
Kolmanneksi : kokouksessa oli ollut 4 saarnaajaa vastaan sitä
poppoota joka koettaa hankkia Sakramenttejä itselleen , Tämä
on parannusta Jumalan kaitsemukselle , kaikki on Herran kädessä.
Ja se alkaa näyttämään paremmalta ja paremmalta . - Ristit
teu. kirjoitti:
Niin varmaan . sylvi ,eikun Eila on hänen vaimo .
Jos tarkoitetaan Jumalan sanoja , niitä myös sanotaan ,
eikä kailoteta mitä kesällä on kuultu , nehän on köykäseksi
havaittu, ja vieläkin havaitaan Rauhajn sanaa pitäisi kertoa .
Mutta jos ei voi niin ei voi .
Ihmisen määrityksi , ihm,isen oppi , ihmis syntiä näitä on kuultu
liikaakin , miksi niin , siksio , että Jumala määritteli synnit viimeksi
3461 . Tämä on otettu suoraan Mooseksen kirjasta 1447eKr. jolloin
hän haki käskyt kivi tauluun . sen jälkeen hän ,rikkoi ne vihapäissään
Ja haki uudet ..sen jälkeen ei ole määritetty muita kuin ihmis syntejä .Henki tekee eläväksi ja bookstaavi kuolettaa, muist se teu.kuunnelkaa mitä henki seurakunnal sannoo.
- surullista
Ristit kirjoitti:
Henki tekee eläväksi ja bookstaavi kuolettaa, muist se teu.kuunnelkaa mitä henki seurakunnal sannoo.
Täällä palstalla on ihan oma henki
- Mariia2
Ristit kirjoitti:
Henki tekee eläväksi ja bookstaavi kuolettaa, muist se teu.kuunnelkaa mitä henki seurakunnal sannoo.
Totta, pookstavi on yhtä,kuin lain kirjain ja se kyllä kuolettaa,jos emme usko Kristuksen lakiin.
Vapahtaja on lain täyttänyt.
Kristuksen kuoleman kautta olemme pookstavita vapaat,uskomalla,että syntini on sovitettu.
- *sisar*
Shalom...
Siunausta päivään...
Yhdellä on valta...
Herralla Jeesuksella Kristuksella...
Isän lähettämällä Kunnian Kuninkaalla..
Rukoillaan...- teu,
*sisar* kitos muistutuksesta , kyllä minä muistin
Herramme Jeesuken , hän on se mies joka yksin
Pystyy korjaamaan tilanteen , ei kukaan muu .. - *sisar*
teu, kirjoitti:
*sisar* kitos muistutuksesta , kyllä minä muistin
Herramme Jeesuken , hän on se mies joka yksin
Pystyy korjaamaan tilanteen , ei kukaan muu ..Shalom...
Kyllä Rakkaalle Isällemme, Kunnian Kuninkaallemme Jeesukselle Kristukselle, meidän Herrallemme ja Pyhälle Hengelle kuuluvat valta, voima ja kunnia ja ylistys iankaikkisesta iankaikkiseen.
Amen.
Runsasta siunausta sinne ja koko perhekunnallenne.
Rukoillaan. - teu,
*sisar* kirjoitti:
Shalom...
Kyllä Rakkaalle Isällemme, Kunnian Kuninkaallemme Jeesukselle Kristukselle, meidän Herrallemme ja Pyhälle Hengelle kuuluvat valta, voima ja kunnia ja ylistys iankaikkisesta iankaikkiseen.
Amen.
Runsasta siunausta sinne ja koko perhekunnallenne.
Rukoillaan.KYLLÄ: Ja Rauhan unuinkaallemme Rukoilemme ,KaikkivaltiasJumala ja Herra
Jeesus kristus Rauhan Kuningas , ASnna meille ja kaikelle kristikunnalle rauha ja sovinto , Sodat ja riidat pois estä , meidän esivaltaamme aina siunaa ja anna ala -
maisten esimiehilleen kuuliaisiua olla , ja keskenänsä Rauhassa ja sovinnossa
elää , aamen .
Myös siunausta sinne kaikille.
- voi miten heikko Jee
Jo on mieltön oppi että olemme koko ajan syntisiä...!!
Mitähän Jeesus ajattelee moisesta arvostuksesta Hänen puhdistaessaan katuvan syntisen?
millä teidän silmänne saataisiin suoraksi sitä pitäisi varrmaan pohtia ihan suurella työryhmällä.- siinainvuori
Ei niiden tarvi enää katuakaan kun kun tekevät syntiä armonpäälle mut kuitenkin jumala on myös vanhurskas jumala joka ei anna häpeään tulla jotainhan lestadius puhuu niistä armonvarkaista
- teu,
siinainvuori kirjoitti:
Ei niiden tarvi enää katuakaan kun kun tekevät syntiä armonpäälle mut kuitenkin jumala on myös vanhurskas jumala joka ei anna häpeään tulla jotainhan lestadius puhuu niistä armonvarkaista
Ja mitähän ne on , Nimittäin Armoa anotaan ja Jumala antaa sitä niin paljon kuin
tarvitsija on jaksanut anoa , loppu on ihmisoppia, - voi kauhistus näitä
siinainvuori kirjoitti:
siinainvuori 10.10.2014 13:02
"Ei niiden tarvi enää katuakaan kun kun tekevät syntiä armonpäälle mut kuitenkin jumala on myös vanhurskas jumala joka ei anna häpeään tulla jotainhan lestadius puhuu niistä armonvarkaista."
_______
Paas kattoen nyt, ettet joudu tuon uskosi kanssa kadotukseen, et sinäkään ole elänyt yhtäkään päivää, tekemättä syntiä. Etkä voi katumisillasi ja itkuvirsilläsi Jumalan armoa ansaita..
Etkö todellakaan usko Jumalan armoon ja syntien anteeksiantamiseen Jeesuksessa Kristuksessa?
Juuri sellainen ihminen armonvaras on, joka on olevinaan taivaan tiellä, mutta ei usko Jumalan sanaan. Siis ei usko Jeesukseen Kristukseen, joka pois ottaa maailman synnit, kaikken niiden synnit joilla on usko Kristukseen. Ellet tätä sovitusta usko, jonka JUmala on Pojassaan Jeesuksessa kristuksessa sinullekkin valmistanut, niin olet jumalatontakin pahempi. - teu,
voi kauhistus näitä kirjoitti:
"Ei niiden tarvi enää katuakaan kun kun tekevät syntiä armonpäälle mut kuitenkin jumala on myös vanhurskas jumala joka ei anna häpeään tulla jotainhan lestadius puhuu niistä armonvarkaista."
_______
Paas kattoen nyt, ettet joudu tuon uskosi kanssa kadotukseen, et sinäkään ole elänyt yhtäkään päivää, tekemättä syntiä. Etkä voi katumisillasi ja itkuvirsilläsi Jumalan armoa ansaita..
Etkö todellakaan usko Jumalan armoon ja syntien anteeksiantamiseen Jeesuksessa Kristuksessa?
Juuri sellainen ihminen armonvaras on, joka on olevinaan taivaan tiellä, mutta ei usko Jumalan sanaan. Siis ei usko Jeesukseen Kristukseen, joka pois ottaa maailman synnit, kaikken niiden synnit joilla on usko Kristukseen. Ellet tätä sovitusta usko, jonka JUmala on Pojassaan Jeesuksessa kristuksessa sinullekkin valmistanut, niin olet jumalatontakin pahempi."" Voi kauhistus näitä ""
On selvästi nähtävissä sellainen kirjottaja , joka uulee että kaikki pitää
olla kirjoitettu Postillankokisesa kirjassa ,ennen kuin voi uskoa kuinka
Rakas Jeesus on antanut synnit anteeksi .
Kukaan muu ei voikaan antaa syntiä anteeksi , Kuin Rakas Jeesus voi.
Häneen uskova voisen tehdä, Hän sai ISÄLTÄÄN kaiken vallan siksi.. - sori vaan.
_______
Juuri sellainen ihminen armonvaras on, joka on olevinaan taivaan tiellä, mutta ei usko Jumalan sanaan. Siis ei usko Jeesukseen Kristukseen, joka pois ottaa maailman synnit, kaikken niiden synnit joilla on usko Kristukseen. Ellet tätä sovitusta usko, jonka JUmala on Pojassaan Jeesuksessa kristuksessa sinullekkin valmistanut, niin olet jumalatontakin pahempi.Niin antaa mutta katuvaiselle ei pyhät ja onnistuneet jotka täällä yrittää parantaa kristillisyyttä tarvitse syntien sovittajaa joka näkyy kirjoituksissa ku ollaan niin kristillisyyden neuvojia
- siinainvuori kutsuu
_______
Juuri sellainen ihminen armonvaras on, joka on olevinaan taivaan tiellä, mutta ei usko Jumalan sanaan. Siis ei usko Jeesukseen Kristukseen, joka pois ottaa maailman synnit, kaikken niiden synnit joilla on usko Kristukseen. Ellet tätä sovitusta usko, jonka JUmala on Pojassaan Jeesuksessa kristuksessa sinullekkin valmistanut, niin olet jumalatontakin pahempi.Voi kauhistus näitä. Mieti myös oletko valmis lähtemään tästä maailmasta. Nähtävillä on se että otetaan vaa raamatun sanoja sieltä ja täältä mikä itselle sopii eikä kokoraamatun sanaa ollaan ku jehovat konsanaan
- *sisar*
Shalom....
Siunausta iltaan ja viikonloppuun.
Kuka sanoo, ettei ole syntinen, on valehtelija ja hänessä ei asu Jumalan henki.
Jokainen meistä on armoakin Jumalalta varastanut.
Katsokoon jokainen meistä itseämme ja tunnustakoon Jumalan edessä syntimme, katukoon ja tehköön parannusta niin omasta vanhurskaudesta kuin kaikista muistakin synneistä...teoista ja rakkaudettomista ajatuksista, joilla olemme lähimmäisiämme loukanneet.
Rukoillaan ja kiitetään Jumalaa. Olemme armahdettuja syntisiä.
Kiitos, kunnia ja ylistys kuuluvat Jumalalle, joka antas meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!- *sisar*
Kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.
Niin ja Amen. - pyhät jas puhtaat
Sisar hyvä, syntinen on pyhä, väärä on vanhurskas ja saastainen on puhdas.
Me emme uskokkaan itseemme vaan Jeesukseen Kristukseen, joka on meidän syntisten pyhyys, puhtaus ja Vanhurskaus. Hallelujaa!
Joh. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Joh. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Joh. 15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
- Ukkola
Joka mies on asian selväksi tehnyt. Jää jokaisen omaan harkintaan, miten sitten suhtautuu annettuihin ohjeisiin. Nyt on kysymyksessä todellinen Lapin luottamus; onko se vain suussa vai onko se todella sydämessä! Erkki ainakin on sitä puolta, että vanhinten neuvot tulee ottaa täydestä!
- kehtaatkin saasta
:-)))))))) vai lapinluottamus sydämessä. Tunnetko sinä edes kristinuskon perusteita?
Mihin kristityt luottavat, keneen he yksin luottavat?
Onpa täällä harvinaisen pimeä houkka nyt hääräämässä esikoislestadiolaisia häpäisemässä. - Kulkuri
kehtaatkin saasta kirjoitti:
:-)))))))) vai lapinluottamus sydämessä. Tunnetko sinä edes kristinuskon perusteita?
Mihin kristityt luottavat, keneen he yksin luottavat?
Onpa täällä harvinaisen pimeä houkka nyt hääräämässä esikoislestadiolaisia häpäisemässä."Kehtaatkin saasta"
Tuleeko tekstisi Jumalan rakkauden vaikutuksesta? Minä luulen, ettei tule. Voisit vähän ajatella mitä kirjoitat... - sivusta katsottuna
Kulkuri kirjoitti:
"Kehtaatkin saasta"
Tuleeko tekstisi Jumalan rakkauden vaikutuksesta? Minä luulen, ettei tule. Voisit vähän ajatella mitä kirjoitat...Kehtaatkin saasta kysy hellareilta apua tilaasi
- Tutkikaa
sivusta katsottuna kirjoitti:
Kehtaatkin saasta kysy hellareilta apua tilaasi
Olen lukenut historiasta, että on ollut aikoja ettei lapinmiehiä ole kutsuttu suomeen moniin vuosiin, kun on huomattu, että se rikkoo eikä rakenna. Nämä paussit on ollut siunaukseksi.
- teu,
Tutkikaa kirjoitti:
Olen lukenut historiasta, että on ollut aikoja ettei lapinmiehiä ole kutsuttu suomeen moniin vuosiin, kun on huomattu, että se rikkoo eikä rakenna. Nämä paussit on ollut siunaukseksi.
Nin oli -53-62 sekä 62-69 ovat pidemmät paussit ,mutta virallisella kierroksella
oli WE. ja GJ, ei se johtunut siitä minusta . vaan siitä että edellinen kierros oli ollut
1948. Ja sen kierrokksen aikan AI, tiesi että hänet syrjäytetään .ja alkoi omiaan
reittiään kulkea ja omiaan aikojaan kulkea, ja saattaa ihmisiä hunninkolle,
Oveluudessa oli mestari, kun tuli Es/lessujen VIRALLINEN KIERROS HÄN VETÄ-
TYI PESÄÄN KUIN KETTU LUOLAAN ,se luola oli RUNNIN lomakeskus , joka
sijaitsi IISALMEN ASEMALTA n,18 km länteen junalla , Ja kun virallinen KIERROS
oli ohi alkoi MYYRÄN TYÖ TAAS,kun olen elänyt nuo paussit ,en ymmärrä mikä
siunaus siinä on tullut , kun menee eteenpäin 1962 oli taas virallinen kierros hän
oli piilossa Runnissa ja kun tiesi että oli kierros ohi alkoi kiivaammin tehdä työtä
siihen asti , että satakunta alkoi horjua ja repesi , syntyi Leeviläiset ..1965.jossa
enin osa isän sukulaisita oli vaikka isäni ei ollut , eipä silti eihän enää siellä asunut
oli jo -50 jouluksi muuttanut H-suolle -60 Hesaan .
Siinä oli muitakin päpelöitä mukana Steen Johansson ,ja Leevi Pudas kun
seuraatte vanhinten kirjaa ,joulukirjettä huomaatte kuka on kivunnut toiseksi tai kolmanneksi nimi listasssa ,voi voi sanoo kotka taivaalla . seuraavaksi alkaa
Lähetys saarnaajat ,ja tekevät omiaan , Tampereella 1967 oli tarkoitus saada
samaan liittymään , mutta oli onneksi kaksi vahvaa JUmalan miestä AV.ja HS.
jotka saivat sonnien mielet kääntymään . tämä oli kääntynyt sovintokokukseksi
ja siinä kirjassa joka silloin laadittiin ,velvoitettiin kaikkien tekemään parannusta .
Ja Kirje vaadittiin lukemaan joka paikassa missä pyhä kokouksia pidetään , ei
ei kuitenkaan esim. p-joella sitä ole luettu , vaan JW, oli antanut vanhan Juolukirjeen lukijalle ja vaatri lukemaan sen ,. Tälläisissä olosuhteissa
piti sovinto alkaa . Siitä on kuulunut monia muitakin vääntelyjä johtuen eri
asioista p-joen saalista oli että JW:vaimo alkoikyörätä EH: pois lähetyksestä.
siis käsittämättömiä tausta tekijöitä ..EH taisi olla ainoa saarnaaja joka teki
todella Parannusta Suomessa ,(Lähetyssaarnaajana).
Olen kirjoittanut muutaman asian ,näistä tapauksista pitäisikö jatkaa .
seuraavaksi tulisi tietenkin seuraava Virallinen kierros 1969 ..Siinä
oli Gunnar Jönsson ja Edvald Laarsson ..
Eipä paljon puhuttu 1965 tapauksesta ,eikä 1967 tapauksesta siispä
tästäkin päätellen , AI .oli otettu kotiin ehkäpä tuhlaajapoikana johonka
ei pidä minunkaan isommin kailotta . koska en tiedä 100 varmasti ,mutta
Mutta jossakin vaiheessa 70 luvun alusssa oli kirjeessä näin .
GJ. oli käynyt AI. kautta lähteekö tämä kokouksiin , ei lähtenyt vaan makasi
ja sanoi GJ: Hänen mietteensä on omat , siitä tuli kirjeenseen maininta
Ai on sängyssä omissa mietteissään ..
- voi raukkoja voi
Eli siinä ovat ne Esikoisten Teot esillä.
ei siinä paljoa ole hurraamista jos vertaa Apostolien Tekoihin. Siellä sentään tehtiin muutakin kuin mitattiinja punnittiin kuka on suurin ja painavin.
voi ihmistä.- fjkpökhtrkbo
Höpö höpö
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025