E36 316i -> 325i, kannattaako?

Juha

Elikkä alla on -96 150tkm ajettu 316 ja tehoa mieli tekis, alkuperäiset 325:t on niin kovissa hinnoissa, että taitaa jäädä opiskelijan ainoaksi vaihtoehdoksi moottorin vaihtaminen 2,5 tai 2,8 24v m50:ksi...elikkä mitähän kaikkea pitänee vaihtaa ja onko järkeä noinkin uudella(?) autolla???

Kaikki järkevät mielipiteet tervetulleita, eli vittuilla saa, mutta vain asiallisesti!! teiniparrat älköön vaivautuko viesteillä: "vitun spede! osta kunnon auto jne.."

5

4879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-Power

En nyt ihan ensimmäiseks menis konetta vaihtamaan, ku on noinki vähän ajettu. Ennemmin vaihtaisin koko paketin kerralla, ku ymmärrät varmaan, että ne 316i:n jarrut ei aivan samat oo ku esim 325i:ssa. Laatikkokaan ei ainakaan pidemmän päälle tule kestämään. Varsinkaan jos kaasujalkasi on, kuten luulen, raskaammanoloinen;)
      Jos itse päättäisin, vaihtaisin koko auton kerralla. esim vm94 kohtuullisella ajomäärällä olevaan Coupeen (325i) ei välirahaa välttämättä tartte enää montaa kymppiä. siis markkoina;) Mutta tämähän on vain minun mielipide. Jos kuitenkin aiot konetta jne. vaihdella, varaudu kaikenlaiseen, niin paperisodan, kuin itse asennuksenkin osalta.
      Kaikesta huolimatta onnea yritykseen! Oli lopputulos sitten mikä oli!

• Juha

Kiitos mielipiteestä! Sepä tässä juuri kaivaa kun ei ainakaan vuoteen ole laittaa sitä muutamaa kymppiä lisää (ehkä vuoden päästä kun valmistuu...) Jarrut nyt tietenkin pitää vaihtaa, ja kyllähän se laatikko/kardaani/perä vetarit kannattaa myös. Mutta mites pyörän tuenta? pitääkö etutolpat vaihtaa jne...
        Auto olisi muuten kyllä kivasti varusteltu; shadowline,M-sport, sähköherkut jne... eli ei tekis mieli vaihtaa johonkin vanhempaan karvalakki 316:n ja tehdä siihen tekniikan vaihto.

• Antti

Joo kyllä se kannattaa vaihtaa, on sen jälkeen ihan eri peli.

MUTTA. Hanki jostain kokonainen Tax-free auto josta saa koko tekniikka paketin. Eli joudut vaihtamaan lähes kaiken mikä korissa on kiinni, paitsi sisustan vaihtoon ei riitä prosentit ainakaan ihan lain mukaan...

Eli joudut vaihtamaan koneen, laatikon, kardaanin, perän sekä pyörän tuennat, ym. Lisäksi
      etuosan johtosarjan jos haluat ajotietokoneen toimimaan (tai koko koelaudan mahdollisesti).

Mutta itse tekniikan vaihto ei ole iso asia jos on toinen auto mistä ottaa koko paketti, ei mene aikaa pikkuosien etsimiseen.

Helpointa olisi, jos sulla olisi 320i, silloin ei tarvitsisi vaihtaa kun moottori ja hieman pikkusälää (boxi, ym) konehuoneeseen.

Mutta 316i on ihan eri tekniikalla muutenkin kuin nuo 6-syl versiot.

• Juha

Tuota tuota... oletkos tehnyt ko. homman joskus? olisi kiva kuulla hieman tarkemminkin aiheesta! Esimerkiksi toi johtosarja, tarkoittanet että 6-syl. moottorin johtosarja ei sovi 4-syl. auton johtosarjaan!? tiedätkö jarruista jotain? mulla ABSit siinä, eli kelpaako etulevyt sellaisinaan?

• 528i

Nimimerkki "Antti" on vähän samoilla linjoilla kuin itsekin olisin; autoon saa vaihtaa tosiaan "vähän" enemmänkin osia, eli pelkkä kutosen nosto nokalle ei oikein riitä.

Itse pyrkisin myymään 316i:n sellaisenaan pois. Sehän oli hyvin varusteltu, eli myyntiarvo on hyvä. Siitä saadulla valuutalla voisi katsella ehjää 325i:tä vaikka Saksanmaalta.
      Totta kai maksamaan joutuisi väliä, mutta mikäs ilmaista on.

Korin tai tekniikan vaihdoilla saa kyllä rakennettua hyvinkin siistin ja käyttöarvoltaan kohtuullisen auton, mutta itse en lähtisi ehjää autoa paloittelemaan. Tilanne olisi vähän toinen, jos olisi -83 316, josta ovat sekä kone että laatikko loppu mutta koppa vedossa.

Tämä kaikella ystävyydellä, olkoon sinulla vapaus tehdä BMW:llä mitä tahdot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe