Olen kateellinen kaikille

päänsärky

Olen kateellinen niille, joilla on enemmän rahaa, isompi asunto, pitkäaikainen elämänkumppani, enemmän ystäviä tai parempi työ.

Olen kateellinen kaikille, joilla on minua enemmän lahjoja, parempi koulutus, kehittävämmät harrastukset, itsekuria, positiivinen elämänasenne tai tasapainoinen sielunelämä. Olen kateellinen Mensan jäsenille ja huippuälykkäille neroille.

Olen myös kateellinen niille, joilla on arvonimiä, korkeampi sotilasarvo, korkeampi oppiarvo, kilpailupalkintoja, arvostettu virka tai hyvä perhetausta. Aatelisille ja kuninkaallisillekin olen kateellinen, ja etenkin rikkaille, vanhoista porvarisuvuista nyt puhumattakaan.

Olen kateellinen itseäni vanhemmille, koska heillä on minua enemmän elämänkokemusta ja itseäni nuoremmille, koska heillä on enemmän elämää elettävänä. Olen kateellinen niin lapsille kuin vanhuksillekin, vastakkaisen sukupuolen edustajille, eri kulttuureissa kasvaneille ja naapurin penikoille.

Olen kateellinen kaikille, jotka eivät ole kateellisia. Olen silti myös kateellinen niille, joilla menee minua paskemmin, koska he voivat sanoa oikeasti kärsineensä. Siitä huolimatta olen erityisen kateellinen niille, joiden ei edes tarvitse sanoa kärsineensä. Olen myös kateellinen rikollisille, sairaille massamurhaajille ja kouluampujille, sekä terroristeille, koska he eivät alistuneet nöyrästi osaansa. Olen kuitenkin myös kateellinen niille poliiseille, jotka ovat pidättäneet nämä henkilöt, koska he saivat käsiinsä kelpo saaliin.

Olen kateellinen sekä tulevaisuuden, että menneisyyden asukkaille, koska vanhoina hyvinä aikoina oli kaikki paremmin ja tulevaisuudessa maailma on kehittyneempi. Olen kateellinen Kuussa käyneille astronauteille, koska he saivat kokea ripauksen tulevaisuutta. Samoin olen kateellinen kaikille maailmaa nähneille, vuorikiipeilijöille, sukeltajille, kulttuuriharrastajille, diplomaateille ja muille henkilöille, jotka ovat nähneet asioita. Olen kateellinen kirjaoppineille, koska he ovat nähneet sen sielunsa silmin.

Kirjoituksestani voitte päätellä, että en ole aivan terve. Siksi olen kateellinen myös kaikille, joiden ei tarvitse kärsiä sairaudesta. Olen kateellinen kaikille, jotka ovat samanlaisia kuin kaikki muut, mutta olen myös kateellinen niille, jotka ovat sopivalla tavalla erilaisia. Olen kateellinen kaikille, jotka ovat suosittuja, rakastettuja tai ymmärrettyjä. Itse asiassa en olekaan sairas. Olen vain kateellinen kaikille, jotka pystyvät ilmaisemaan itseään paremmin kuin minä. Olen kateellinen niille, jotka osaavat lukea ja kirjoittaa, muotoilla ajatuksensa ymmärrettävään muotoon, pitää esitelmiä ja lausua runoa. Luen siihen kategoriaan kirjailijat, tiedemiehet ja korkeat virkamiehet, vähintäänkin.

Olen myös kateellinen tämän palstan ylläpitäjille, koska heillä on valta poistaa viestini halutessaan. Olen kateellinen kaikille, jotka ovat keksineet paremman nimimerkin tai jotka ovat uskaltaneet rekisteröidä sen. Tätäkin kateellisempi olen niille, jotka eivät edes lue tätä palstaa.

Olen kateellinen villieläimille, taivaan linnuille, puille, kasveille ja itseäni tyhmemmille ihmisille, joiden ei edes tarvitse miettiä näitä asioita. Olen kateellinen koomassa makaaville potilaille ja aivottomille kastemadoille maan kolossa. Olen kateellinen kuolleille, mutta myös niille jotka eivät ole vielä syntyneet.

Olen jopa kateellinen itselleni, koska en voi tuntea itseäni täysin, enkä hallita ajatuksiani. Olen kateellinen menneisyyden itselleni, koska hän ei tiedostanut näitä asioita ja tulevaisuuden itselleni, koska hän ymmärtää ne paremmin. Olen kateellinen tiedostamattomalle puolelle mielessäni, koska se pihtaa minulta tietoja joita tarvitsen. Olen myös kateellinen syntymättömälle kaksoisveljelleni, koska hänen ei tarvinnut nähdä tätä maailmaa.

Olen niin kateellinen Jumalalle jos Hän on ikinä ollut olemassa. Minäkin haluaisin voimaa tehdä tästä maailmasta millaisen siitä haluan. Olen myös kateellinen paholaiselle, koska hänellä on niin paljon valtaa. Olen kateellinen uskovaisille, jotka ottivat edelliset kirjpoitukseni tosissaan, mutta samaten myös ateisteille, jotka eivät ikinä olisi edes kirjoittaneet niitä. Olen myös kateellinen niille, jotka eivät ota kantaa yliluonnollisiin asioihin, koska heidän ei tarvitse vaivata päätään niillä.

OLEN NIIN HELVETIN KATEELLINEN KAIKILLE KATEELLISILLE TÄÄLLÄ, ETTÄ PÄÄNI RÄJÄHTÄÄ KAPPALEIKSI JA KUOLEN!!!

21

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i know

      Taidan muuten tietääkin, kuka olet.

    • P y h i m y s

      Onneksi olkoon, kiteytit juuri sanan kateus moninaisen vaikutusvallan itsessäsi!

      • päänsärky kirjoitti:

        http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mao_Zedong_portrait.jpg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Mao_Zedong&h=258&w=195&tbnid=6PRMHuS4_4q-2M:&zoom=1&tbnh=186&tbnw=140&usg=__XJWhstT7KkoI5CGsPv48XVV69Mk=&docid=-UNLTeDTJRp2xM&itg=1&ved=0CKQBEMo3&ei=UusyVNyMCoTmywOqv4LwBQ

        Syntinen sinä olet. Päänsärkyyn autta burana


      • päänsärky
        tuuli57hk kirjoitti:

        Syntinen sinä olet. Päänsärkyyn autta burana

        Ei, käsitit väärin. Olen kateellinen syntisille, koska synti kannattaa aina. Olen myös kateellinen sinulle, koska ehdotat minulle lääkettä mitä ei ole olemassa. Olisin paljon onnellisempi jos en huomaisi, että Burana kirjoitetaan isolla, sillä saan päänsärkyä kielioppivirheistä aina kun huomaan ne.

        Ei päänsärkyyn auta Burana. Siihen ei auta mikään, auttakaa pääni räjähtää!!!


    • kateenkorva

      voi vit-tu! minä luulin olevani ainoa, joka kateellinen kaikesta. mutta kun toi ei ole mun kirjoittama, niin en sitten ole, edes sitä. vit-tu että mä oon kade tosta. mä olisin niin halunnut kirjottaa tuon.

    • RekkamiesSavosta

      Aja rekan keulaan.

    • Anonyymi

      Ja minä en oo kateellinen kenellekään. Mulle ollaan kateellisia ja se on niin niin kurjaa. Kuvittelevat, että olen onnellisempi kuin he. En ole, vaan olen syvästi masentunut mm. heidän takiaan. Se kai onkin tarkoitus. Siis pilata toisten elämä.

    • Anonyymi

      En todellakaan lue noin pitkiä ventovieraan vuodatuksia.
      Mutta tuli mieleen pari eka kpl perusteella, että onkohan tuollaiset tunteet yleisiä luusereille?

      • Anonyymi

        Tietty, olettaen että on sen verran älyä että ymmärtää olla kateellinen.


    • Anonyymi

      Kateuden huippuasiantuntijat näköjään linjoilla. Terkkuja teille.

    • Anonyymi

      Unohit peniskateuden tuosta, kai vähän ois varaa parantaa? Oletan.

    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus..tänään minusta tuntui tältä.

    • Anonyymi

      Ei ole tervettä tuollainen. Luulen, ertä on provo.

      • Anonyymi

        Aloittaja: päänsärky

        5.10.2014.


    • Anonyymi

      Jaa.

      Kielteisyys kostautuu: Pessimistit kuolevat muita helpommin sydäntauteihin

      https://yle.fi/uutiset/3-9301462

      Positiivinen ihminen elää pitempään ja tienaa paremmin
      Negatiivinen elämänasenne vie jopa kymmenen elinvuotta.

      https://yle.fi/uutiset/3-6311091

      Ajattele positiivisesti, sun tarvitsee kärsiä vähemmän aikaa kuin optimistit iloitsevat!

    • Anonyymi

      Olen ollut joskus katkera, en kateellinen koskaan. Joskus olen miettinyt voi että haluan samanlaisen tai jotain vastaavaa. Mutta enemmän itse koen että on kiva nähdä erilaista, jokun näkemyksen, ehkä suuntaa, tiettyä ajatusta voi helposti samaistua omaan elämään, kokeilla tietty juttua miten sopii omaan elämään. On tärkeää pitää kiinni itsestään, mutta kyllähän sitä saa tehdä samoja juttuja, tai mennä virran mukana. Kaikki ei sovi kaikille, eikä kaikkea voi keksiä. Jooga, illalliset, luonto tai vaikka arkirutiinit eihän ne ole mitenkään uusia juttuja. En ole arvostelemaan, olenhan itsekin ollut katkera. Se oli kyllä vaikea tunne, siitä eroon pääseminen kesti kauan, ei niin näkynyt päälle päin, häpesin sitä, auttoi kun juttelin sen auki. Ja pakotti itsensä näkemään hyvän ja hyväksymään että tämä elämä on elettevä ja se on miellyttävämpää ilman katkeruutta. Samaa voisin ajatella kateudelle.

      • Anonyymi

        Vaikein juttu, mutta se vei katkeruuden tunteen pois. Oli antaa anteeksi katkeruuden aiheuttajille, se vei itsellä pitkään. En edelleenkään halua olla tekemisissä paljoa, mutta sisäisesti on antanut anteeksi. Pystyy olla ajattelematta pahaa heistä ja huomaa miten paljon energiaa jää muuhun. Hymy tulee luonnostaan, kasvot kirkastuvat, tuntuu että heräät eloon. Näkee ja pystyy iloitsemaan hyvästä mitä on ja tavoittelemaan oikein uusia juttuja ja haaveita. Vaikea matka itsellä, mutta nyt on oppinut näkemään elämää pitkälle ja priorisoimaan asioita. Ei ole hälläväliä asenteella mutta pikkujutuista ei jaksa antaa päivää pilata. Toisaalta vähän ikävöin sitä tunnetta, miten pystyi olemaan niin läsnä jossakin jutussa, että se todella meni tunteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikein juttu, mutta se vei katkeruuden tunteen pois. Oli antaa anteeksi katkeruuden aiheuttajille, se vei itsellä pitkään. En edelleenkään halua olla tekemisissä paljoa, mutta sisäisesti on antanut anteeksi. Pystyy olla ajattelematta pahaa heistä ja huomaa miten paljon energiaa jää muuhun. Hymy tulee luonnostaan, kasvot kirkastuvat, tuntuu että heräät eloon. Näkee ja pystyy iloitsemaan hyvästä mitä on ja tavoittelemaan oikein uusia juttuja ja haaveita. Vaikea matka itsellä, mutta nyt on oppinut näkemään elämää pitkälle ja priorisoimaan asioita. Ei ole hälläväliä asenteella mutta pikkujutuista ei jaksa antaa päivää pilata. Toisaalta vähän ikävöin sitä tunnetta, miten pystyi olemaan niin läsnä jossakin jutussa, että se todella meni tunteisiin.

        Sitä semmoista nuoruuden intoa, innostumista, uskaltamista ja asioihin tarttumista. Toivon että mahdollisimman moni nuori saisi kokea sitä intoa, kunhan ei nyt ihan hirmuisesti tulistu. Se kuuluu sinne nuoruuteen, vaikka paljon on persoonakysymys. Ja eletyn elämän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe