Tankilla Venäjällä?

Olen vajaat kaksikuukautta käynyt viikottain tankilla Venäjällä Vaalimaan kautta. Ostanut tankin täyteen reilut 10 litraa kanisteriin sekä tupakkakartongin. Kuinka usein olette joutuneet tarkastustuksen kohteeksi näillä reissuilla? Olen käynyt alussa lauantai-aamulla mutta nykyisin iltapäivällä. Kertaakaan kukaan ei ole minua tutukinut. Itse aisassa reissasin Kouvola - Pietari väliä kuusi vuotta ja silloinkaan kukaan ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota. En aioi tuoda viinaa, kun en sitä käytä, vain bensa kiinnostaa. Muu siellä onkin sitten kalliimpaa kuin Syuomessa, Jos ostaa 20 litraa ja jään kiinni, mitä siitä seuraa? Nykyisen autoni tankki on niin pieini, että on siinä ja siinä, kannattaako se. Olen tosin ihan rajan tuntumassa työssä, joten tällä hetkellä kannattaa uhrata muutama tunti rajan paremmalla puolella.

25

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakkoja maksannu

      venäläiset jos huomaa, käännyttävät pois ja käskevät hukkaamaan liiat, Suomalaiset maksattavat sitten verot siitä ehkä tullivirhemaksunkin kaupanpäälle, tästä seleviää joko hyvällä tuurilla tai sitten maksat omaehtoisesti verot tulliin.

    • Maksattavatko jos on esim. 13 litraa kanisterissa? Sellaista määrää olen sinne laittanut. Ei niin huomaa painavasta 20 litran metallikanisterista paljonko siellä on.

      • Punnitus

        Esim.vaaka on sitä varten jos ei muuten saada selville.


    • Eräs tositarina

      Kertomus siitä, miten pääsee Suomen tullin silmätikuksi. Otin pari kertaa kyytiin suomalaisen ämmän Niiralan tullin kautta, jolla ilmeisesti oli ollut aikaisemmin ongelmia viinan salakuljetuksen tai muun takia (penkoivat sen käsilaukkua Niiralassa).

      Sen jälkeen alkoivat penkoa autoa joka *itun kerran, kun menin yksin Venäjälle. Ei ollut väliä sillä, kuljinko Niiralan tai Imatran kautta. Ennen tätä tapausta ei koskaan pengottu autoa alkuaikojen käyntejä lukuunottamatta vuosia sitten.

      Sitten viimein erään kerran hiillyin tullimiehille Imatralla. Kysyin että miksi minun autoa on alettu penkoa joka kerran ja onko kyseessä joku ilmianto. Samalla vähän uittuilin niille, että ajetaan vain halliin ja purkakaa koko auto, minulla kyllä on nyt aikaa odottaa. No penkoivat vielä aikansa autoa ja pääsin Suomeen.

      En tiedä, oliko syynä sen ämmän vilpillinen ilmianto kostoksi siitä, että jätin reissaamisen sen kanssa. Nimittäin hän kertoi, että hänen tytär on töissä Imatran tullissa.

      Olisin kyllä penkonut virkateitse asiaa pidemmälle, mutta tuo auton mylläys loppui tuohon episoodiin Imatralla.

      • missä lie vika

        Asenne vaan väärä tarkastuksiin, parempi pysyä Suomessa. Ihan sama noiden kanisterien kanssa. Miksi ihmeessä sinne pitää sulloa 13,7 litraa, jos sääntö on 10? Sitten ollaan naama nyttyrällä, jos joku siitä huomauttaa.


      • Eräs tositarina
        missä lie vika kirjoitti:

        Asenne vaan väärä tarkastuksiin, parempi pysyä Suomessa. Ihan sama noiden kanisterien kanssa. Miksi ihmeessä sinne pitää sulloa 13,7 litraa, jos sääntö on 10? Sitten ollaan naama nyttyrällä, jos joku siitä huomauttaa.

        Höpö, hopö! Olen suhtautunut tarkastuksiin asiallisesti, paitsi tuon yhden ainoan kerran viimein hiillyin, kun joka prk..leen kerta penkoivat autoa.

        Ymmärrän kyllä, että tullimies tekee yleensä vain työtään, mutta alkoi maistua jo kyykyttämiseltä, kun joka kerta ja ilman syytä. Tupakkaa en ole tuonut kertaakaan ja viinaa tosi harvoin, silloinkin vain korkeintaan lailliset määrät. Enkä yleensä liiku tankkausasioilla, vaan ihan muiden syiden takia.

        Kerroin edellisessä viestissä todennäköisen syynkin tuohon penkomiseen. Vilpillinen ilmianto sen akan taholta, jonka tytär on töissä Imatran tullissa. Tai sitten tällä ämmällä oli niin paljon vanhoja tullirötöksiä, että laittoivat minutkin seurantalistalle. Hänestä sain muutenkin sellaisen kuvan, ettei kaikki muumit olleet hänellä laaksossa.

        Jotta kannattaa varoa ottamasta hyväntahtoisuuttaan kyytiin epämääräisiä ihmisiä, kun kuljettaja on vastuussa matkustajista ja saattaa joutua ikävyyksiin sen takia, jos matkustaja kuljettaisi (tai on aikaisemmin kuljettanut) kiellettyjä aineita kehossaan tai laukussaan.

        Jos jokakertainen penkominen olisi jatkunut, olisin kyllä virkateitse lähtenyt selvittämään tämän ämmän ja Imatran tullissa työskentelevän tyttären mahdollista osuutta asiaan.


      • veetun turkulaiset
        missä lie vika kirjoitti:

        Asenne vaan väärä tarkastuksiin, parempi pysyä Suomessa. Ihan sama noiden kanisterien kanssa. Miksi ihmeessä sinne pitää sulloa 13,7 litraa, jos sääntö on 10? Sitten ollaan naama nyttyrällä, jos joku siitä huomauttaa.

        Sinulta ei kaivata vastauksia.


    • Rajankävijä

      Saisiko tietää vielä tämän rötösämmän nimen (jonka tyttö on Imatran tullissa) niin en erehdy ottamaan kyytiin vahingossa, jos joskus rajalla on kyytiä vailla.

      • Eräs tositarina

        Julkisesti en voi nimetä henkilöä, mutta H****a P*******n Joensuusta kymmenkunta kilometriä Kuopion suuntaan. Ja jos vielä puheittensa perusteella hieman kahjolta vaikuttaa, niin sama lienee..


    • Eiköhän he ole varmanpaa, kun ei ota ketään kyytiin. Mistä ihmisistä tänä päivänä tietää, mitä ne on. Ei siinä paljoa häviä!

    • человек

      Olen kulkenut kolme vuotta Niiralan kautta tankilla ja pitemmillä asioilla (Petroskoi, Kostamus...), autolla ja moottoripyörällä. Nyt napsahti tarkastu autoon Suomen puolella. Mitään ei löytynyt, koska ylimääräistä ei ollut (penkoivat lukkojen takana varmaaan 20 min). Ei tietenkään tulllut mitään sakkojakaan. Oiskohan ollut vaan sopiva väri autossa ja tullimiestä häikäisi. Tämä viikolla 42.

    • Boavo

      Nyt kun ruplan kurssi on meidän kannalta hyvä. Voisi käydä Kostamuksessa tekemässä ostosmatkoja. Olen etsiskellyt Kostamuksen karttoja, joihin olisi merkitty kaikki ostospaikat. Sellaista ei taida olla.. ainakaan suomenkielisenä? Jos joku tietää, kertoisiko linkin moiseen? Etsin Kostamuksesta työkaluliikkeitä, sekä polkupyöräliikettä, mutta en löytänyt.

    • Tuupista näkyy luonn

      Oikeasti siinähän se naapuri maa saa olla, on näitten käyttäytyminen -niin senverran hämärää, kun katselee juutuupista, ei koskaan sinne ja raja vain pitävänmäksi, niistus mee autolla noitten sekaan, voi hyvää päivää, saat vielä turpaan siellä ja rehellisesti.

    • Kylmyys kuulemma ope

      Tuo puhutaan tätä ja tehdään tuota sekä ropakanta vielä tänäpäivänä, kyllä näistä pitää pysyä poissa, puhukoot ja tehkööt - kunhan puhuvat omalla puolellaan, n. 100-v sitten hyö hölöttivät myös täällä omaa järjestelmäänsä.

    • Korkean kulttuurin k

      Hieno maahan Venäjä on, kunhan vain pitäisivät tuon raaka-aine tuotannon yllä ja kunnolla, voi kuinka euroopakin näitä tarvitsee, sitten tämä koko, miten eläimet siellä saavat elää luonnonvaraisina, jotta jossaihan villieläintenkin on elettävä, ahtaimmissa maissa melkein kaikki luonnossa eläimetkin ovat häiriintyneitä taikka hävitettyjä, kyllä mailma Venäjää tarvitsee, näin ykskantaisesti sanottuna ja yksipuolisesti ja musiiki loistavaa taiteelista, vielä pääle kehaistuna.

    • normal...

      Onhan siellä kamerat venäjältä tullessa jo ennen tullia ,sieltä pomitaan tarkastukseen
      rekisterinumeron tietokannasta vanhat tutut ja jos niitä ei ole niin joku satunnainen ajoneuvo. Ei se sen kummempaa ole. Onhan näitä pelokkaita harvoin tai ensikertaa
      venäjällä matkaajia ollut aina,mutta nyt varmaan niiden määrä on tuplaantunut.
      Kyllähän siellä aika huvittaviinkin tapauksiin olen törmännyt,kun jo 30v olen venäjällä matkannut.

    • antiryssä.

      "rajan paremmalla puolella..." huh huh.

    • uusi visa

      Missä hyvät tytöt,hintoja,vinkkejä

    • Joo, toi kiinnostaisi myös? Onko ihan rajalla vai pitääkö mennä Viipuriin. Siellä niitä on vaikka kuinka.

      • Muuten bensa maksaa rajan takaa n. 0.66 €/l. Jo sattuu liikkumaan työn puolesta tai muuten niillä nurkillä, houkuttaa ja olen tankannutkin kesästä asti vain Venällä. Ihan yksittäisiä 10 € takkkeja Suomessa.


    • 3432452523

      melkosen kallista bensaa oot tankannu. Tänään kävin vaalimaankauttaja ekalla asemalla (300metriä rajapuomilta) hinta 49cent litra 95oct. Ja hyvää on! samaten tupangi reippaat 9e kartoinki ja pimppa 25e (30min) suikki 10e

      • tankkaritauno1

        Missä nuo muut palvelut on tarjolla


    • jiiik

      Uutta tietoa rajavyöhykeluvasta niiralasta. Lupahakemukseen tarvitaan auton tiedot. Auton malli ja merkki sekä rekisterinumero ja valmistenumero. Jos tankkaat toisen autoa omalla luvallasi niin tällöin tiedot ovat vääriä ja syyllistyt asiakirjaväärennökseen. Tälloin miliisi yhdessä rajaviranomaisen kanssa takavarikoivat autosi petroskoissa käytävään oikeudenkäyntiin ja tuleviin sanktioihin saakka. Auto pysyy venäjän tullissa kunnes asia käsitelty. Tosiasia.

    • luvatontako

      Ei Niiralan kylälle tarvii vyöhyke lupaa.

    • SuloVilen

      Eikö ne hermostu jos sinne tankilla ajelee, menee hyvät tiet rikki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe