http://www.aftonbladet.se/
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,553158,00.html
Poliisin teoria: Rituaalimurha
Uskonnon asiantuntija auttaa tutkijoita Linköpingissä.
Poliisi epäilee, että Mohammed Ammouri, 8v, joutui rituaalimurhan uhriksi.
Jan Hjärpe, Ruotsin tunnetuin islamin asiantuntija,pyydettiin auttamaan murhatutkijoita. He halusivat tietää, onko veitseniskuissa symboolisia merkityksiä. Oikeuslääkäri on todennut, että Mohammed Ammourin kurkku leikattiin. Mutta pojalle aiheutettiin myös muita vammoja, jotka voidaan tulkita niin, että teolla oli uskonnollis-rituaalista luonnetta, kertovat monet lähteet Aftonbladetille.
Nämä ovat toistaiseksi vain epäilyjä. Murhaaja oli ilmeisesti mielisairas.
Kurkunleikkaaja Ruotsissa on ehkä saanut inspiraation videoista. Tämä on minun lisäykseni tähän juttuun.
Polisens teori:
Ett ritualmord
Religionsexpert hjälper till med spaningsarbetet
LINKÖPING.
Polisen misstänker att Mohammed Ammouri, 8, utsattes för ett ritualmord.
Jan Hjärpe, Sveriges främste expert på islam, har kontaktats av utredarna.
- De undrade om det fanns någon symbolisk innebörd i några av knivsticken, säger han.
Rättsläkaren har konstaterat att Mohammed Ammouri blev knivskuren i halsen.
Men pojken tillfogades även andra skador som kan tolkas som att det finns ett religiöst-rituellt inslag i gärningen, uppger flera källor för Aftonbladet.
Linköpingin kaksoismurha
17
960
Vastaukset
mihin vihanlietsonta saattaa johtaa.
- Eihän?
...tuolla vihanlietsonta-kommentillasi että tekijän olisi jossain mainittu olevan muslimi?
Kurkun viiltäminen siihen toki viittaa, mutta ainakaan minä en ole nähnyt missään uutista tekijän taustoista. Eihän? kirjoitti:
...tuolla vihanlietsonta-kommentillasi että tekijän olisi jossain mainittu olevan muslimi?
Kurkun viiltäminen siihen toki viittaa, mutta ainakaan minä en ole nähnyt missään uutista tekijän taustoista.että tällaisten videoiden jatkuva mainostaminen sekä islam- ja muslimivastaisen hysterian lietsominen saattaa aiheuttaa mm. sen, että joku häiriintynyt ihminen ryhtyy "kostamaan" tällaisella tavalla satunnaiselle vastaantulevalle henkilölle, jota arvelee muslimiksi.
- mies -81
Aabra-ham kirjoitti:
että tällaisten videoiden jatkuva mainostaminen sekä islam- ja muslimivastaisen hysterian lietsominen saattaa aiheuttaa mm. sen, että joku häiriintynyt ihminen ryhtyy "kostamaan" tällaisella tavalla satunnaiselle vastaantulevalle henkilölle, jota arvelee muslimiksi.
Nyt esitän aika hurjan mielipiteen: Oikeus tapahtui tässä tapauksessa jossakin määrin. Muslimit ovat leikanneet kurkkuja ja videoineet tekonsa. Tässä tapauksessa ei-muslimi maksoi takaisin samalla mitalla, ihan oikeudenmukaisesti minun mielestäni. Tietenkin on periaatteessa väärin koskaa muslimin näköisille summittaisesti, mutta muslimit ovat itse syypäitä siihen, että väkivalta ja inho islamilaisia vastaan kiihtyy. Lopettakaa muslimit kristittyjen vainoaminen ja tappaminen niin saatte olla itse rauhassa.
mies -81 kirjoitti:
Nyt esitän aika hurjan mielipiteen: Oikeus tapahtui tässä tapauksessa jossakin määrin. Muslimit ovat leikanneet kurkkuja ja videoineet tekonsa. Tässä tapauksessa ei-muslimi maksoi takaisin samalla mitalla, ihan oikeudenmukaisesti minun mielestäni. Tietenkin on periaatteessa väärin koskaa muslimin näköisille summittaisesti, mutta muslimit ovat itse syypäitä siihen, että väkivalta ja inho islamilaisia vastaan kiihtyy. Lopettakaa muslimit kristittyjen vainoaminen ja tappaminen niin saatte olla itse rauhassa.
Kahdeksan vuotias Mohammed Ammouri siis mielestäsi ansaitsi tulla raa'asti murhatuksi? Sen vuoksi että jotkut rikolliset sekopäät ovat toimineet Irakissa vastaavasti?
Oikeastaan tuo ei ole niinkään hurja kuin ällöttävä mielipide. Haisee suorastaan vainoon ja murhaamiseen yllyttämiseltä.mies -81 kirjoitti:
laatuinen, että se kannattaa lähettää poliisin tutkittavaksi ilman sen kummempia kommentteja.
- mies-81
Aabra-ham kirjoitti:
laatuinen, että se kannattaa lähettää poliisin tutkittavaksi ilman sen kummempia kommentteja.
Viestissäni ei ole Aabraham mitään rikollista. Esitin vain mielipiteeni asiasta, en yllyttänyt mihinkään ketään. Suomessa on mielipiteen vapaus.
- Mar Sarug
mies-81 kirjoitti:
Viestissäni ei ole Aabraham mitään rikollista. Esitin vain mielipiteeni asiasta, en yllyttänyt mihinkään ketään. Suomessa on mielipiteen vapaus.
ikäviä seurauksia oon taas typeryyden heterogeenisyys ja sen kumulatiivisuus.
Mutta... Niin... Mitäs läksit! Mar Sarug kirjoitti:
ikäviä seurauksia oon taas typeryyden heterogeenisyys ja sen kumulatiivisuus.
Mutta... Niin... Mitäs läksit!esittämän mielipiteen tutkimisen. Onko se rikollinen vai ei, sen saavat ratkaista muut tahot.
- mies -81
Aabra-ham kirjoitti:
esittämän mielipiteen tutkimisen. Onko se rikollinen vai ei, sen saavat ratkaista muut tahot.
Karim saa kyllä rauhassa UHATA kurkunviiltämisellä, etkä tee rikosilmoitusta, mutta kun minä esitän yksittäisen mielipiteen RUOTSISSA sattuneesta asiasta uhkaamatta ketään sinä teet ilmoituksen. Olet epäreilu.
Ilmoitan nyt suoraan, että en ota sanoistani mitään vastuuta, voin kyllä mennä oikeuteen nauramaan koko oikeuslaitokselle, mitään en myönnä tehneeni. Itse asiassa tulen pitämään käräjillä sitä linjaa, että kieltäydyn yhteistyöstä oikeuden kanssa koska asia koskee itseäni. Sakkoja en maksa ja vankilaan en mene mielipiteen esittämisestä, pakenen maasta samalla tavalla kuin Jussi Hermaja teki. - Eihän?
Aabra-ham kirjoitti:
että tällaisten videoiden jatkuva mainostaminen sekä islam- ja muslimivastaisen hysterian lietsominen saattaa aiheuttaa mm. sen, että joku häiriintynyt ihminen ryhtyy "kostamaan" tällaisella tavalla satunnaiselle vastaantulevalle henkilölle, jota arvelee muslimiksi.
Kieltämättä ihmettelen miten nopeasti olet päätellyt tuon häiriintyneen kurkunleikkaajan olleen muslimi. Itse en ole vielä nähnyt yhtään uutista, missä tämä kerrottaisiin muslimiksi, mikä tekotavasta päätellen sinänsä on todennäköistä. Mutta kannattaisi odotella vahvistusta ennen kuin leimaa murhaajan tietystä ryhmästä olevaksi ja lähtee arvailemaan hänen motiivejaan.
Kun tuota vihanlietsontaa tyrkytät joka paikkaan, niin tässä sinulle parempi kohde, missä onneksi mitään väkivaltaa ei ehtinyt tapahtumaan:
kunnallisvaalien aikaan itä-Helsingissä tunnettu kokoomuspoliitikko joutui solvausten kohteeksi julkisella paikalla juutalaisuutensa vuoksi. Solvaaja oli nuori lähi-idästä kotoisin oleva maahanmuuttaja.
Suvaitsevaisuusvaahtoilijoden opetuksista ilmeisesti oppineena hänellä oli mielestään lupa käyttäytyä kuten omassa maassaan.
Tästä vihanlietsontatapauksesta ilmeisesti jokaisen suvaitsevaisuusvaahtoilijan kannattaisi itsekin ottaa vastuuta, sillä valitettavan usein nämä antavat julkisuudessa kuvan että täällä oman kulttuurin kunnioittaminen ylittää tärkeydessä lain noudattamisen.
Oliko kyseessä mielestäsi vihanlietsonta, ja jos oli, niin pitäisikö ja miten tuota miestä tulisi rangaista? Eihän? kirjoitti:
Kieltämättä ihmettelen miten nopeasti olet päätellyt tuon häiriintyneen kurkunleikkaajan olleen muslimi. Itse en ole vielä nähnyt yhtään uutista, missä tämä kerrottaisiin muslimiksi, mikä tekotavasta päätellen sinänsä on todennäköistä. Mutta kannattaisi odotella vahvistusta ennen kuin leimaa murhaajan tietystä ryhmästä olevaksi ja lähtee arvailemaan hänen motiivejaan.
Kun tuota vihanlietsontaa tyrkytät joka paikkaan, niin tässä sinulle parempi kohde, missä onneksi mitään väkivaltaa ei ehtinyt tapahtumaan:
kunnallisvaalien aikaan itä-Helsingissä tunnettu kokoomuspoliitikko joutui solvausten kohteeksi julkisella paikalla juutalaisuutensa vuoksi. Solvaaja oli nuori lähi-idästä kotoisin oleva maahanmuuttaja.
Suvaitsevaisuusvaahtoilijoden opetuksista ilmeisesti oppineena hänellä oli mielestään lupa käyttäytyä kuten omassa maassaan.
Tästä vihanlietsontatapauksesta ilmeisesti jokaisen suvaitsevaisuusvaahtoilijan kannattaisi itsekin ottaa vastuuta, sillä valitettavan usein nämä antavat julkisuudessa kuvan että täällä oman kulttuurin kunnioittaminen ylittää tärkeydessä lain noudattamisen.
Oliko kyseessä mielestäsi vihanlietsonta, ja jos oli, niin pitäisikö ja miten tuota miestä tulisi rangaista?en pidä uskottavana, että tekijä olisi muslimi - varsinkin kun kohteena oli 8-vuotias, nimestään päätellen muslimilapsi. Näillä tiedoilla todennäköisin syyllinen olisi nuori, vakavasti häiriintynyt henkilö, joka on innostunut nettivideoista. Kaikkihan tietenkin on vielä avoinna. Mutta vihanlietsonnalla on joskus juuri tämän kaltaisia inhottavia seurauksia. Se on tärkeä syy sille, miksi laissa on sanktioitu tällainen toiminta.
Sinun "vaahtoilija"-termisi samoin kuin moni muukin kohta viestissäsi ovat mielestäni aika kehnoa retoriikkaa, mutta vastataan nyt, kun kerran kysytään:
En lähemmin tunne mainittua solvaustapausta, mutta oman käsitykseni mukaan kyseistä solvaajaa kuuluu rangaista niiden lakien mukaan, jotka tällaista solvaamista koskevat. Solvaaminenhan on solvaamista kohdistui se sitten juutalaisuuteen ja juutalaiseen tai islamiin ja muslimiin. Tapauksesta riippuen soveltuvia lainkohtia voisivat olla esim.:
rikoslain 11 luku, 8 § (21.4.1995/578) Kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Joka
yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
rikoslain 17 luku 10 § (24.7.1998/563) Uskonrauhan rikkominen. Joka
julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai
meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta,
on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
rikoslain 24 luku, 9 § (9.6.2000/531) Kunnianloukkaus. Joka
esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
10 § (9.6.2000/531) Törkeä kunnianloukkaus. Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Muitakin mahdollisuuksia on, riippuen liittyikö solvaamiseen yleisen järjestyksen häiritsemistä, järjestysmiehen tai poliisin vastustamista jne..- BlackOmni
Aabra-ham kirjoitti:
en pidä uskottavana, että tekijä olisi muslimi - varsinkin kun kohteena oli 8-vuotias, nimestään päätellen muslimilapsi. Näillä tiedoilla todennäköisin syyllinen olisi nuori, vakavasti häiriintynyt henkilö, joka on innostunut nettivideoista. Kaikkihan tietenkin on vielä avoinna. Mutta vihanlietsonnalla on joskus juuri tämän kaltaisia inhottavia seurauksia. Se on tärkeä syy sille, miksi laissa on sanktioitu tällainen toiminta.
Sinun "vaahtoilija"-termisi samoin kuin moni muukin kohta viestissäsi ovat mielestäni aika kehnoa retoriikkaa, mutta vastataan nyt, kun kerran kysytään:
En lähemmin tunne mainittua solvaustapausta, mutta oman käsitykseni mukaan kyseistä solvaajaa kuuluu rangaista niiden lakien mukaan, jotka tällaista solvaamista koskevat. Solvaaminenhan on solvaamista kohdistui se sitten juutalaisuuteen ja juutalaiseen tai islamiin ja muslimiin. Tapauksesta riippuen soveltuvia lainkohtia voisivat olla esim.:
rikoslain 11 luku, 8 § (21.4.1995/578) Kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Joka
yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
rikoslain 17 luku 10 § (24.7.1998/563) Uskonrauhan rikkominen. Joka
julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai
meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta,
on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
rikoslain 24 luku, 9 § (9.6.2000/531) Kunnianloukkaus. Joka
esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
10 § (9.6.2000/531) Törkeä kunnianloukkaus. Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Muitakin mahdollisuuksia on, riippuen liittyikö solvaamiseen yleisen järjestyksen häiritsemistä, järjestysmiehen tai poliisin vastustamista jne..Murhat,itsemurha-iskut,kunniamurhat ja mitkään kuolemaan liittyvät iskut eivät edusta mitään islam-ideologiaa.Islam ei koskaan kehoita murhaamaan ketään
- artzuli
mies-81 kirjoitti:
helvetti olkoon. painoi hoitoon jätkä.
- Anonyymi
mies -81 kirjoitti:
Jos pysyisivät omissa maissaan jossa harjoittavat epäjumalansa palvomista niin ketään ei heidän touhunsa kiinnostaisi mutta kun pitää työntyä maihin jossa on täysin eri kulttuuri ja uskonto.
Ei kristityrkään työnny muslimimaihin ja vaadi, että heidät nostetaan jalustalle!
- Anonyymi
Päivän sana
Perjantai 10.1.2025
Kaikki kuninkaat kumartakoot häntä, ja palvelkoot häntä kaikki kansat, sillä hän kuulee köyhän avunhuudot ja rientää turvattoman auttajaksi.
Ps. 72:11–12
LYHYT ON MAALINEN HETKI
- käytännössä ei tällä mitään rakenneta AIKAAN
NÄLKÄINEN KUOLKOON NÄLKÄÄNSÄ- Anonyymi
Eläin kunnasta voipi katsella miten eläimet hoitavat ja pitävät kantansa elinvoimaisena
- heikoimmat ovat muitten ruokaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578987Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123529Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262740Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812149Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641806Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681070